Eesti Disainimeeskond

järgmine

  • jüri 7 a

    Peter Kentie analüüsib uut brändi. Väga asjalik tagasiside.
    POSTIMEES: Hollandlane Kentie Eesti uuest brändist: ei nalja, ei soojust

    16. jaanuar 2017 - 20:01:30 · Otselink

  • meenutuseks

    17. jaanuar 2017 - 17:45:45 · Otselink

  • Orav 7 a

    Tere.
    Tänud kõikidele kaasa elamast ja tagasisidet andmast. On konstruktiivset ja õigustatud kriitikat. Võtame seda arvesse.

    Ma ei saa nõustuda väitega, et "Me saime 200k eest teada kuidas mitte brändi luua." Kindlasti said küll kõik täiesti tasuta teada, kuidas ühte brändi mitte esitleda.

    Meie töö jätkub. estonia.ee navigatsioon ja avaleht saavad paremad. Kogu brand.estonia.ee kasutusloogika ja sisu ja käiakse üle, lisandub hulganisti juhiseid. Rahnud leiavad oma õige koha. Veebruari alguses on valmis esimesed reealsed töövahendid ettevõtjatele – esitlused, trükiste ja messiboksi näidised.

    Tööriistakast (jah, nagu see Soome oma, aga palju parem) on hetkel olemas wireframe'i kujul. Valmib mais. On veel 1-2 teenust, mida testime.

    Kogu senisest protsessist on materjali mitme loengu tarvis, loodan seda kunagi teiega jagada.

    Kui midagi südamel, siis: alariorav@gmail.com

    20. jaanuar 2017 - 01:13:51 · Otselink

  • matude 7 a

    Kirjutasin ka paar mõtet ja pakkusin mõne hullumeelse ideed, kuhu oleks võimalik edasi liikuda. Muidugi mõistan, et ei EAS-il ega nähtavasti kellelgi teisel poleks huvi sellist riski ja vastutust endale võtta aga tore mõelda ikka, et mida rohkemat saaks üks riik teha uue brändiga kui sisend ei piiraks…

    http://www.poliitika.guru/eesti-brand-kivi-kaelas-voi-tugev-jalgealune/

    20. jaanuar 2017 - 09:31:40 · Otselink

    3

    • +1

    • väga õiged tähelepanekud ja ettepanekud :)

    Loe kõiki

  • Matude ideed on minumeelest väga head, seal kindlasti peaks olema kaalumist, aga mis ma isegi mōtlen on see, et Eesti ei vaja uut brandi. Eestil on kuvand, identiteet ja brand ju tegelikult olemas. Puudub lihtsalt oskus seda esitleda. Hetkel tehti tool-box uue brandi jaoks, aga tegelikult oleks vaja olnud teha see sama ilusas visuaalses keeles olemasolevale nimele, lipule, vapile, storyle. Uus font, trikiga est kasutamine jne oleks lihtsalt olemasoleva kaasajastamine ja uue nurga alt näitamine. Rukkilille ja suitsupääsukest rändrahnu vastu vahetada pole mōtekas (rändrahn muidugi vōib neile lisanduda). Riik on ikkagi teatud traditsioonide ja pärandiga, identiteet on olemas, lihtsalt on vaja see 21. saj disainikeelde panna, mitte hakata uut identiteeti riigile millel on ajalugu ja omapära välja punnitama. Puhtalt minu isiklik arvamus. Aga olen juba korduvalt öelnud, et mulle see disainimeeskonna töö tegelikult meeldis. Antud raamides siiski hea ja vahest areneb veel edasi.

    20. jaanuar 2017 - 19:36:12 · Otselink

  • matude 7 a

    Eesti uue brändi 'Aino' kirjatüüp läks maksma 47 880 eurot, EDM töötasud 110 000 eurot, konsultatsiooniteenused 9600, ruumide rent 8800, tööriistakast 80 000. Kõik kokku 277 514 eurot.

    http://tehnika.postimees.ee/3995309/juppideks-lahti-kuidas-kulub-veerand-miljonit-eesti-uuele-braendile

    Kuidas pixel.ee-le tundub?

    Ühtlasi, mis arvate sellest, et €47k maksnud fondi puhul lasub endiselt 'kohustus võimaluse korral' autori nime märkida?

    "Kasutaja on kohustatud kirjatüübi avaldamisel võimaluse korral ära märkima kirjatüübi autori nime (nt Kirjatüübi autor on Anton Koovit)"

    https://brand.estonia.ee/terms/aino-kirjatuubi-kasutustingimused/

    31. jaanuar 2017 - 12:29:05 · Otselink

    6

    • Ma pigem pidasin silmas Aino kirjatüübi tootmise hinda.

    • papilion mis see fondi joonistamise tunnihind siis on?

    Loe kõiki

  • Allar 7 a

    Ilma täpsemat ajakulu teadmata ei ütle need numbrid väga midagi.

    See fondi loomine 47k tundub küll veits ulme - samas ma pole isegi ühtegi fonti loonud ka :P

    Fondile viitamine "võimaluse korral" on täiesti OK, sest seda saab tõlgendada nii, et "võimalust pole".

    31. jaanuar 2017 - 18:38:44 · Otselink

  • Korn 7 a

    Viies punkt tundub minule kui juriidikat mittetundvale isikule kuidagi väga imelik. "Võimalus" ja "Kohustus" ei käi kuidagi käsikäes. Samuti on see punkt iseenesest juba naljakas. Keegi loob kogu rahvale ~50k euro eest fondi, et seda saaks kõik inimesed ja ettevõtted igal pool kasutada, kuid siis peab fondi autori ära märkima.

    Jumala hea on eksportida moosi, kus igal purgil on Anton Koovit kirjas...

    31. jaanuar 2017 - 22:55:39 · Otselink

    3

    • Meenutab ennemuistseid aegu kus iga agentuur oma kliendi veebilehe footerisse backlinke lisas.

    • Üks asi on elementaarne viisakus, teine asi on lisada kohustus millelegi, mis on tehtud kogu rahva hüvanguks, et saaks reklaamida riiki, selle kultuuri ja ettevõtlust.

    Loe kõiki

  • Shhh 7 a

    Ärmatamine meil juba on, nüüd on ka ainotamine! :)

    01. veebruar 2017 - 12:04:37 · Otselink

  • Orav 7 a

    Antud lause mõte on võimalusel viidata autorile. Samuti nagu foto või video puhul. Loomulikult ei pea iga kasutuse puhul autori nime juurde mainima. Muudame sõnastuse selgemaks.

    Kirjatüübi valmistamine on väga ajamahukas töö, tavaliselt mõõdetav aastates. Võtke mõne olemasoleva kirjatüübi litsents (nii trükk kui veeb), lisage 3 raskust ja korrutage 1000 kasutajaga. Isegi mahu-allhindlusega on suurusjärk sama, kui hetkel täiesti uue kirjatüübi loomiseks kulus. Ma ei kujuta isegi ette, palju näiteks Airbnb Linetole Circulari eest maksis. Need summad on sadades tuhandetes.

    01. veebruar 2017 - 12:23:32 · Otselink

    2

    • ilmselgelt seda konkreetset aastaid ikka ei tehtud

    • Jah, aga tehti antud ajaga maksimaalne tulemus – 3 raskust, sh kirillitsa.

    Loe kõiki

  • taik 7 a

    Palju maksab font

    Ühest küljest on see umbes sama hea küsimus, kui "palju maksab auto" (või talvejope).
    Ja teisest küljest on see täpselt sama lihtsalt väljaarvutatav. Tooksin näidiseks ühe mitte täiesti väljamõeldud valemi mida analüüsides saab ehk kogu tööprotsess ja hinnakujunemine veidi selgemaks.

    Ladina tähed: 6k €
    + bold või italic +50%

    Extended ladina tähed (Sloveenia, serbia ja kõik muud “muu” euroopa kriksatdrullid): +3k
    + bold või italic +50%

    Kreeka tähed: 3k €
    + bold või italic +50%

    Kirillitsa: 5k €
    + bold või italic +50%

    Ekstended kirillitsa (ehk siis Bulgaaria, Kirkiisia, Tatari jm slaavi kriksadrullid) +3k €
    + bold või italic +50%

    Litsents:
    (see on kõige olulisem hinna mõjufaktor, sest tavaliselt kestab ka custom kirjatüübi litsents umbes aasta, seejärel võib foundry seda oma tootena müüa ja tootearenduse kulusid lisaks katta, kas alati just täpselt 100% ulatuses või mingi modifikatsioonina)

    pikendatud litsents 5 aastat: +25%
    pikendatud litsents 10 aastat: +50%
    täielik väljaost: +100%

    Ehk siis Aino valem (kus on tegelikult 2 fonti: headline 1 raskus ja tekst 2 raskust) võiks olla arvutus umbes selline:

    Tekstiraskused:
    Ladina tähed (6000) (+bold (3000)) + Ekstended ladina tähed (3000) (+bold (1500)) + Kirillitsa (5000) (+ bold (2500)) + 100% (ekslusiivsus/vabavara)
    Kokku: 42 000 €

    Headline:
    Ladina tähed (6000) + Ekstended ladina tähed (3000) + Kirillitsa (5000) + 100% (ekslusiivsus/vabavara)
    Kokku: 28 000 €

    kogu projekt: 70 000 €

    Usun et see hind võib veel tõsta, nt a. la, kui tahad et Tobias Frere-Jones teeks, siis korruta hind vähemalt kolmega.

    01. veebruar 2017 - 21:20:02 · Otselink

    5

    • Kui on tellimustöö raames valminud tööga/tootega, siis peaks klient maksma kinni "saamata jäänud" edasise tulu antud tehtud töö/toote osas? Kas ma saan õigesti aru?

    • Ääremärkusena olgu öeldud, et hind mind ei häiri. Pealegi, price per capita on päris tühine :)

    Loe kõiki

  • tajo 7 a

    ja siis me pööritame silmi, kui klient küsib, et "kamoon, miks see veeb nii kallis on, paar värvi ja font ja fotod on üldse ju minu poolt".

    01. veebruar 2017 - 23:45:56 · Otselink

    1

    • Tajo, mitte iga asi ei ole nael, mida sa sama haamriga pead lööma. Vaheta oma grammofoonil plaati. Professionaalsed disainerid teevad tihti sarnaseid töid tasuta. Pro-bono töövorm on täiesti olemas.

    Loe kõiki

  • Kaubamärki peaks hindama meeldejäävuse järgi. Nii lühimälule kui ka pikajaalisele mälule. Selle jaoks on olemas nii kvalitatiivsed uurimused, neuroteaduse tööriistad - kui palju muud.

    Kipun eeldama, et rukilille ja pääsukesega edasminek on õige tee, koos juba varem FB-s ja kommentaariumites välja käidud "Made in Estonia" stiilis kampaaniaga. Tuleks ehk säästlikum.

    Mõningad märkmed:

    Sellised asju peaks auasjana pro-bono tegema. Näitab, et euromärgid vilkusid silmades ikka.

    Mul on kõva kahtlus, et font "Aino" oli juba ennem valmis. Arvestades, et Kooviti varasemate tööde nimed on olnud "Arvo", "Adam" ja "Aksel" ja siis lihtsalt vormistati, et kõik oleks JOKK.

    Ka Hollandlase ja Matude jutust ei kooru midagi uut. See Best-Est pole midagi geniaalset. Ja vägisi Põhjalasse punnime on küsitav ja ristlipp on vana Kivisildniku idee 90ndatest. Made in Estonia oli juba kellegi kolmanda idee anonüümsest kommentaariumist, mida lugesin varem.

    Matude jutt, sellest et Ida-Euroopa on paha on täiesti subjektiivne. Töötan välismaalastega igapäevaselt ja selle taha pole midagi jäänud. Pigem minu kesiste oskuste taha küllap ikka.

    03. veebruar 2017 - 05:56:12 · Otselink

    3

    • Eestis on elu raske, disaineril jääb korteri/auto laen maksmata, kui pro bono teha. Aga tegelikult hea point - Enamus edm tiimist tegi seda ju nii ehk naa põhitöö kõrvalt ja why not teha pro bono?

    • Robert, aga võta siis asi käsile ja tee õige kaubamärk valmis!

    Loe kõiki

  • Küsiks pigem selles võtmes, et kui palju on eesti kliente, kes on valmis maksma projekti osana 47k fondi eest (telekomid ja pangad?)?
    Kui palju oleks eestis kliente, kes maksaks näiteks 23k fondi eest?
    Kui palju on eestis kujundajaid, kes ala pooleaastase (poolekohaga?) projekti käigus saavad oma töö eest 47k arvetelt kokku ja palju 50%?

    need vist annaks aimduse, kuidas EASi kulud sektori igapäevase praktikaga võrreldavad on - realistlik või ebareaalne.

    03. veebruar 2017 - 08:00:12 · Otselink

  • naaber 7 a

    Küsimus pole rahas, vaid tulemuses. Probleem on selle töö serveerimises ja sisus. Räägitakse tööriistakastist, mida veel kasutada ei saa. Räägitakse fondist, mida veel alla laadida ei saa. Räägitakse Eestist, tehakse Indias. Räägitakse ägedast kasutusvõimalusest, näidatakse rohelist lärakat. Paljud inimesed ei mõista, paljud disainerid ei mõista. Probleem pole publikus. Tehke see nüüd meile selgeks, näidake paari väga head näidis-lahendust, kuidas seda kõike kasutada. Ja pärast seda on kõik hästi või ämber.

    03. veebruar 2017 - 09:17:34 · Otselink

    4

    • tore binaarsus. kõik hästi või ämber. no middle ground :)

    • Tajo :) noppisid kogu mu tekstist nüüd küll kõige olulisema üles. Aga selle töö juures ei tohiks ju olla "middle ground" ehk poolkõva lahendust. Või?

    Loe kõiki

  • Simple Sessioni lehel

    04. veebruar 2017 - 15:55:53 · Otselink

  • 05. veebruar 2017 - 13:52:32 · Otselink

  • matude 7 a

    USA metsa tasuta stock foto…

    13. veebruar 2017 - 11:10:20 · Otselink

    3

    • Südamerahustuseks – ka EV100 meeskond on antud foto välja vahetanud Eesti fotograafi tehtu vastu.

    • Hea töö Alari, et nii aktiivselt tegeled ja asi areneb veel rohkem paremuse poole. Kujutan ette kuidas seda "tagasisidet" tuleb aknast, uksest.

    Loe kõiki

  • Ägedalt liigub juba.

    20. veebruar 2017 - 13:06:44 · Otselink

  • jüri 7 a

    Vabandan Tann, kustutasin su postitused, põhjused järgmised:
    * Palun edasta kriitikat ilma liigsete emotsioonide ja hinnanguteta.
    * Teises teemas olevaid vaidlusi ei ole vaja siia teemasse üle tuua.

    09. märts 2017 - 22:50:21 · Otselink

    4

    • kohvikust räuskaja väljaviskamine ei ole tsensuur vaid möödapääsmatus

    • Hullult lahe oleks samas kui Pixel sellest "kohviku" sildist kunagi jälle uuesti vabaks saaks :)

    Loe kõiki

  • Üks minumeelest hea näide lõpuks kuidas saab seda tööriistakasti kasutada: teslacountry.com

    11. aprill 2017 - 13:14:45 · Otselink

  • paries 6 a

    Kas on ka plaanis pakkuda veebiarendajatele Aino fonti stiililehena läbi a la CDN-i? Nii nagu seda teeb Google oma fontidega. Minu elu muudaks see lihtsamaks küll :)

    19. aprill 2017 - 11:57:17 · Otselink

  • jüri 6 a

    Selleks, et hiljem mõista kust me tuleme ja kuhu suundume, kogusin kokku kõik mulle kättesaadavad materjalid Eesti brändi kohta.

    Tegin selle jaoks uue teema: http://pixel.ee/teema/eesti-brandi-ajalugu

    26. aprill 2017 - 02:54:54 · Otselink

järgmine