motoparkimine

järgmine

  • magnus 14 a

    mac vs pc

    06. mai 2009 - 14:11:05 · Otselink

  • siim s 14 a

    uudis

    06. mai 2009 - 20:33:04 · Otselink

  • magnus 14 a

    uudis jah. kas nüüd lingime siia kõik need autojuhtide sigadused ka nagu purjuspeaga sõitmine, kiiruse ületamine, kannatanutega õnnetused? suhtarvude järgi juhtub ikka autodega palju rohkem õnnetusi ja enamikus ratastega õnnetustes on süüdi autojuhid.

    06. mai 2009 - 22:08:28 · Otselink

  • tegelt aeg-ajalt paneb ikka muigama küll kui näiteks hommikust liikluspilti vaadata - kari neljarattalisi hunnikus koos, igas autos üks inimene. Ja siis käib vingumine, et masinad ei mahu ära kuhugi. No ei peagi mahtuma ju - kui igas peres on 2 autot ja kõik nendega korraga ringi rallima juhtuvad - igal pereliikmel ju omad asjad ajada. Ma sõidan isiklikult päris palju tsikliga (kindlasti enamuse aja aprillist novembrini) talvel rohkem ratta ja bussiga + autoga. Ma mõtlen, et tegelt oleks abiks kui inimesed püüaksid lihtsalt sõbralikumad olla. Hea mõte on ju liikluseeskirjas, et suurem vaadaku väiksema järele - auto olgu tähelepanelik tsiklisti osas (väiksem vend ju ikkagi), tsikkel ratta osas, ratas jalakäija osas... Kindlasti ei õigusta tsiklistide hulljulgeid tempe. Samas pole ka mõtet kurjaks minna kui selgelt on ruumi ja tsikkel ohutult näiteks seisvate autode ridade vahel edasi liigub. Mõlemapoolset mõistmist on vaja. Mul käib isiklik kampaania - märka autojuhti - üritan panna ennast tema olukorda ja ennustada mismoodi ta mind tajub. Võimalusel annan talle teed, lasen vahele jne. Muidugi on tulnud ette olukordi, kui olen ise ka sõrme vibutanud ja mööda paugutanud, sigadusi teinud jne, mis seal salata. Tuleb ette, üritame vältida. Samas sellest luksuse jutust - et tsikkel olevat nagu luksuse kaup ei saa ma ikka päris hästi aru. Kui ma võtan oma eide sabapeale ja koos temaga linna sõidan kulutame materjaalses mõttes vähem kui bussiga sõites (bussipilte 35x4=140 kr - so edasi tagasi - tsikkel ~70 kr edasi tagasi). Mõnes majapidamises on tsikkel igapäevane tarbeese. Päris huvitav on spekuleerida teemal: "mis juhtuks siis kui rohkem inimesi liikleks mootorrattal?". Eriti just üksisõitjaid automehi ja tipptunde silmas pidades. Võimalik et oleks veel hullem segadus - võibolla pooled saaks kohe kasti ja teine pool mahuks kesklinna parkima :P Autojuhina ei mõista ma küll mis selles halba on kui tsikkel kesklinnas tasuta parkida saab? Õige ju et sellist alternatiivi toetatakse. Jällegi ei saa aru milleks kurjaks minna. Ma isiklikult satun ikka väga harva sellisele seigale kus tsikkel on eriti nõmedalt parkinud või parkla on tsikli(te) poolt umbe aetud. Küll aga on see neljarattaliste maaimas teema omaette - sellel teemal isegi mitmeid fotorubriike netist leida. No lihtsalt ei õnnestu seda suurt hunnikut rauda alati hästi ära manööverdada. Arusaadav kah. Tore ju kui luuakse alternatiiv - testi siis kaherattalisel või bussiga liiklemist. Tegelt pointless ju liigutada ühe inimese kohta kohatus koguses (mis see auto kaalub mingi tonn vä?) plekki ringi, lihtsalt selleks, et ummikus istuda ja tsikleid kiruda. Linnamees sõida jalgrattaga, maamees tule tsikliga on minu moto. (juhul kui muidugi tattninasid ja torusid pole vaja ringi vedada).

    06. mai 2009 - 23:57:28 · Otselink

  • h2rra 14 a

    Ok, andsin andsin allkirja, kuigi mul on tegelikult savi. Ise peale viimast trahvi ja Taverna parkla 15 minutiliseks keeramist hoian kesklinnast heaga eemale.

    07. mai 2009 - 00:16:41 · Otselink

  • wuzz 14 a

    mootorratta ja auto õnnetuste suhtearvu vaadata on natuke debiilne sest keskmine tsiklimees on ikkagi entusiast, kes mõistab seda aparaati kasutada. auto on aga tarbeese.

    tsikke on luksusese selles mõttes et ta pole väga praktiline. ok, viib su läbi ummiku punktist a punkti b küll ilusti kui pole just sitt ilm, kaasas rohkem kui 1 inimene (eeldame et tal on kiiver olemas ja vastavad hilbud, lastest rääkimata), suurt kohvrit kaasas, kasti õlut koos kotitäie söögiga jne.

    ok, ma sõidaks ise ka mingi vahva vespaga ringi aga pole nagu kusagil hoida, suvalt õue ei jäta juba, mingi süstivast "diabeetikust" sibul ajab kohe õuelt minema või lõhub ära. pärast mine nuta kuskil mendi õlal et näe me ei elagi läänes kus nii ei tehta.

    ummikus sõitku mööda kuskilt kõrvalt niipalju kui tahavad kuid ülla ülla sellega ju ei piirduta. tõmmeldakse kõige ette, üle stoppjoone kuhugi keset teed, siis tagurdatakse niimoodi tagasi et taatuli sul umbes aknast sisse vaatab ja jäädakse rohelise foori taha sittuma ka veel. kui sul aga ümber reastuda vaja siis töllerdatakse kõrval ja ei minda ei mööda ega jääda ka maha. kui sa sõidad autode voolus siis käitu ka autona, mitte ära aja seal oma rida. pärnu mnt. viaduktillt linnast välja mineval suunal on eriti tore kui mingid ahvid mööda jalgratta rada üritavad kõigest mööda kiirendada ja siis tondi tn poole ärapööramisel jäävad jalgu kõigile sest ei osata vaadata et vasakult keegi mööda äärekivi sust 100'ga mööda tahab sõita. siis on signaal põhjas ja fakinäpp püsti.

    ja ma pole siiamaani näinud ühtegi argumenti miks peaks ikkagi parkimine neile olema TASUTA.

    07. mai 2009 - 00:17:27 · Otselink

  • wuzz 14 a

    ahjaa, tartus liiklemisest veel niipalju et äkki peaks jalakäiad ka ükshaaval oksa tõmbama kes kesklinnas jalgrattateedel kõnnivad ja teed ei anna? väga tüütu minuarust.

    07. mai 2009 - 00:19:08 · Otselink

  • "tegelikult mitte. kuskil ei ole öeldud, et kui mahub mitmekesi sõidurajale siis ei tohi teistest liiklusvahenditest mööduda. "

    võtame liiklusaabitsa lahti ja vaatame:

    §107. Teekattemärgistega sõiduradadeks jaotatud sõiduteel tuleb sõita raja piirides

    §2(45) ütleb sulle ju otse, et küllaldane autodele ühes reas, tsikkel võib olla kahekesi kõrvuti, sest ta ei ole auto, auto ja tsikkel ei tohi, sest pole enam küllaldane autole.

    elik, kui mahub ainult auto ühes reas , siis auto ja tsikkel ei mahu. Ei ole eriti raske aru saada sellest

    §135. Mööda sõita ei tohi:
    1) ristmikul ja ristmiku vahetus läheduses sellele suubuval teel, välja arvatud selline ristmik, kus teistest suundadest lähenevad juhid peavad andma teed;

    Saad aru sellest nii, et ristmiku vahetus läheduses võid üldse vastassuuna kaudu möödasitu teha, siis kui on tegu peateega ristuva teega ja ristmik ei ole reguleeritud. Pane tähele, et mööda sõit on eesliikuvast sõidukist möödumine vastassuuna vööndi kaudu

    §2 (60) Ümberpõike all mõistetakse möödumist sõiduteel seisvast ühest või mitmest sõidukist või muust takistusest väljasõiduga kasutatavast sõidureast.

    see mis sa seal kaherealise tee "kolmandas" reas tsikliga teed ei ole väljasõit sõidureast.

    Ja üldse sa oled liiluseeskirja lugenud? Ainus põhjus miks selliseid tuimalt maha ei võeta on vast tõesti see, et ment ei saa kolmandas rajas neile autoga järgi sõita

    07. mai 2009 - 00:21:19 · Otselink

  • wuzz 14 a

    ment ei tohi teenistusrelva tsiklimehe peatamiseks ka kasutada. vaeseke võib ehmuda, kukkuda ja viga saada :)

    07. mai 2009 - 00:42:29 · Otselink

  • take it easy nüüd. pole asi nii hull ju.hea halb alla mega asja just panin.

    07. mai 2009 - 00:47:26 · Otselink

  • kass 14 a

    Minul isiklikult on näiteks täiesti savi, kas keegi liigub liikluseeskirjade järgi või mitte - kuid seda niikaua, kuni ta ei ohusta kaassõitjate ning teiste mootorsõidukite/jalgratturite/jalakäijate/jne tervist ega vara...

    Pigem on ohtlikud need, kes haiglaselt liikluseeskirjas järge ajavad ning automaatselt vastavalt olukorrale tegutseda ei oska... Liikluses tuleb väga loominguliselt käituda - siin palju kunstiinimesi - teate ju küll :D

    07. mai 2009 - 02:27:49 · Otselink

  • elementaarseid reegleid võiks ju teada :) mul ka suva üldjuhul, lihtsalt hämmastab, et reegleid lastakse nii poohuilt üle ja pärast veel kusetakse, et ei ole neid ja neid õiguseid ja parkimine kallis.

    07. mai 2009 - 08:34:48 · Otselink

  • magnus 14 a

    Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo)
    Re: mootorrattaga autode vahelt foori ette
    Kuni mootorratas jääb sõiduraja piiresse, ei ole keeldu seisvatest või sõitvatest autodest möödumine. Sõiduraja mõiste sätestab selle kui sõidutee pikiriba, mis on küllaldane autode liikumiseks ühes reas.

    07. mai 2009 - 09:19:38 · Otselink

  • magnus 14 a

    §2(45) ütleb seda, et et sõidurada peab olema piisavalt lai, et seal vähemalt üks auto korraga mahuks liikuma. kogu lugu.

    07. mai 2009 - 09:20:43 · Otselink

  • mutor† 14 a

    keerake plärin maha oma tsiklil ja lõpetage "loominguline" möödasõitmine ja saate mu käest 10 allkirja

    07. mai 2009 - 09:54:33 · Otselink

  • "Indrek Sirk (Liiklusõiguse Büroo) Re: mootorrattaga autode vahelt foori ette Kuni mootorratas jääb sõiduraja piiresse, ei ole keeldu seisvatest või sõitvatest autodest möödumine. Sõiduraja mõiste sätestab selle kui sõidutee pikiriba, mis on küllaldane autode liikumiseks ühes reas. "

    vaielda ju võib. Samas, kui auto on valgusfoori all esimene, põleb punane tuli, on olemas stopp joon mille taga auto seisab, siis tsiklistil lihtsalt ei ole kuskile enam mööda sõita, mööduda jne ilma , et ta üht või teist liiklusreeglit ei rikuks

    Ja §2(42) ütlebki just seda, et on küllaldane autodele üheks reaks mitte autodele ja mootoratastele, mõista seda nii, et sa ei saa tulla samasse ritta tsikkliga ja seista auto kõrval. Kuna "kolmandat" rida ei ole, siis seisad sa kas esimeses, teises jne sõidureas mõne auto kõrval, stoppjoonest üle jne

    ega mul ongi tegelt sellest poogen, kui keegi teeb foori all aeglustades oma rea piires väikse vingerduse, siis on katkine tsikkel see mida kindlustus ei korva

    07. mai 2009 - 11:09:28 · Otselink

  • "ega mul ongi tegelt sellest poogen, kui keegi teeb foori all aeglustades oma rea piires väikse vingerduse, siis on katkine tsikkel see mida kindlustus ei korva "

    selle väikese vingerduse tõttu keevitasingi endale kevade hakul paraja kaasaskantava ja keti otsa kinnitatava raudmalaka (väike nali noh :) )

    07. mai 2009 - 11:43:23 · Otselink

  • magnus 14 a

    http://www.tartupostimees.ee/?id=127469

    Parkimiskorralduse muudatuste kava

    • Kogu tasulise parkimise alal 60 minutit tähistatult tasuta.
    • 25-kroonise tunnihinnaga A-piirkonda kuuluv Magasini tänav ja Vallikraavi 4a parkla liigitatakse B-piirkonda, kus tund maksab 10 krooni.
    • Mootorratastele tähistatakse tasuta parkimiseks mõeldud kohad.

    04. juuni 2009 - 13:24:03 · Otselink

järgmine