motoparkimine

eelmine

  • magnus 11 a

    Tere!
    Vabandan kui huvi ei paku ja tean, et html longab osade browseritega, aga kuna laupäeval on allkirjade üleandmine siis teeks veel väikese upitamise, et 1000 piir vähemalt ületatud saaks:

    Kui arvad, et ka tartus võiks mootorratastega parkimine tasuta olla nagu tallinnas ja pärnus siis anna palun ka enda allkiri

    aitäh,
    magnus

    05. mai 2009 - 14:38:33 · Otselink

  • PeZ 11 a

    hmmmm miks peaks olema?
    miks rattad eelistatud autodele?

    pez - pole lube ja käib jala.

    05. mai 2009 - 14:41:35 · Otselink

  • magnus 11 a

    sest:
    *mootorrattad võtavad parkides kordades vähem ruumi,

    *saastavad linna õhku vähem,

    *parkimispiletit pole võimalik kuhugi kinnitada nii, et keegi seda enda masinale ümber ei saa tõsta ja ainuke võimalus legaalselt parkida on mobiilne parkimine(isikliku mobiiltelefoni omamine pole samas kohustuslik ja näiteks mõned inimesed ei saa töö telefoni pealt parkimise eest maksta)

    * kui mitu ratast pargivad ühel parkimiskohal siis kes neist peaks parkimise eest tasuma? aga kui parkimise eest tasunu vahepeal lahkub? kõik? ebaaus ju?

    * kui rohkem inimesi käiks tööl ja ajaks asju mootorratastega(sest parkimine on tasuta) oleks linnas rohkem parkimiskohti ka autodele

    ehk kokkuvõttes: see oleks mõistlik

    05. mai 2009 - 14:49:14 · Otselink

  • wuzz 11 a

    jah pez.

    ja senikaua kui keskmine tsiklimees sõitma ning käituma ei õpi, ei saa nad ühtegi poolthäält ja teed ei anna ka. kui autojuhtide seas hakkab mingi liikluskultuur tekkima siis motoriseeritud kaherattalised on nagu mingi eriline põhjakiht.

    05. mai 2009 - 14:50:23 · Otselink

  • wuzz 11 a

    * ruumi võtavad ikka
    * saastavad ikka
    * kasuta m-parkimist
    * parkimistasu on selleks et sa ei käiks oma sõidukiga kesklinnas või kui käid siis lase võimalikult kiirelt jalga kuna ka teistel on sinna asja
    * keskmine mootorratas/roller teeb oluliselt rohkem lärmi võrreldes autoga. ka mürasaaste on saaste.

    * sõida jalgrattaga

    ehk kokkuvõttes ei ole mõistlik. võibolla parkimise hinda vähendada aga kindlasti mitte kaotada.

    05. mai 2009 - 14:54:42 · Otselink

  • PeZ 11 a

    mis jutt see on et kui on tsikkel siis pole mobiili. olenüüd.

    eriline pseudoteema. äkki võiks mootorratta omanikele selle eest mingit toetust ka maksta, et vaesekesed jõuaks ikka bensiini osta?

    05. mai 2009 - 14:58:20 · Otselink

  • PeZ 11 a

    ehksiis nagu tänapäeval kombeks öelda - mottorratas on luksus ja seda tuleks vastavalt maksustada :)

    05. mai 2009 - 15:04:46 · Otselink

  • magnus 11 a

    tule taevas appi. Tore muidugi Teie arvamust ka lugeda, aga siit ma järeldan, et Tallinn, Pärnu London, Sidney ja paljud teised linnad on väga valesti käitunud sellise tasuta parkimise lubamisega? Miks te peate mootorratast luksusmasinaks, paljud inimesed kasutavad mootorratast siiski igapäevaseks liikumiseks.

    müra ja saastenorme reguleerivad seadused. kui kas autol või mootorrattal on midagi üle siis on selleks politsei ja ülevaatuspunktid. ja pez, mootorrattad saastavad tunduvalt vähem kui autod.

    liikluskultuuri osas on pigem nii, et pada sõimab katelt ja minumeelest ei ole vajalik selle teema all oma isiklikku viha välja elada. Kui natuke lugeda tahad siis biker.ee foorumis on selle kohta kaks teemat: Hälvik-mootorratturid ja Hälvik-autojuhid loe natuke sealt ja saad ehk aru kuidas suurem enamus mootorratturitest käituvad ja kuidas millessegi suhtutakse.

    05. mai 2009 - 15:23:17 · Otselink

  • PeZ 11 a

    muidugi on valesti käitunud - kõiki neid aparaate tuleks maksustada. ma küll saan autota oma asjad aetud, miks siis ei peaks teised saama?

    automaksu ka hädasti vaja tõsta, saaks äkki veits rohkem ja paremaid ühistranspordi võimalusi selle eest.

    05. mai 2009 - 15:38:05 · Otselink

  • magnus 11 a

    lugesin esimese korraga veits valesti. Jah, ühistransport on ka väga mõistlik viis liiklemiseks. Kahjuks ei sobi see alati kõigile.

    05. mai 2009 - 15:42:28 · Otselink

  • Linnavahel kulgedes on 80% tsiglemeestest autode vahel sõelumas ja "tsiklisõiduridu" tekitamas - liikluskultuur my ass.

    Miski aeg oli vist isegi kampaania et "Märka mootorratturit". Paraku on see suhteliselt keeruline kui nende asukoht igal murdosa-sekundil mu peeglis vahetub (kord vasakul, kord paremal).

    Kuna tsiklit võib võrdsustada näiteks jahi omamisega, siis olen nõus, et see peaks olema luksustarve. Kasutada saad seda ju ikkagi maximaalselt 7-8 kuus aastas.

    Kujutan veits ette ka kui kõik rahvas tsigledega mööda linna ring vuraks :D Praegu on ilmselt veits rahuldust-tekitav et saab jube kiirelt igale poole ja kõigist "üle sõita". Kuidas siis hiljem seda mõnu tarbida?

    05. mai 2009 - 15:59:06 · Otselink

  • magnus 11 a

    80% ?
    Sama hästi ma võin öelda, et 81,87% autojuhte rikub konstantselt liikluseeskirja.

    Mida teha luksuskaup rulluiskude ja jalgratastega mida samuti vaid maksimaalselt 7-8 kuud aastas saab kasutada? Esimese asjana võiks võrdsustamise mõttes jalgratastele ka ülevaatuse ja liikluskindlustuse kehtestada kuna nad samamoodi liikluses osalevad.

    05. mai 2009 - 16:14:35 · Otselink

  • PeZ 11 a

    noh, autod ja rattad siiski loodusele/ühiskonna varale/kasutajatele oluliselt kahjulikumad kui rattad ja rulluisud :)

    05. mai 2009 - 16:40:13 · Otselink

  • Oukey. Kaldusin tegelikult teemast kõrvale.

    Tasuline parkimine linnas on kehtestatud 2 põhjusel(võibolla rohkem, ei tule rohkem pähe):

    1) Et linn selle pealt saaks raha teenida
    2) Kuna kesklinn on kõige aktiivsem piirkond, siis teiseks põhjuseks võiks tuua selle, et keegi ei jätaks oma "käru" selle tänavatele vedelema. Eesmärk on ikka see, et kesklinn oleks mingilgi viisil läbitav.

    Tsiklimehed saavad tasuta parkimise võimaluse linnas. Mis juhtub? Mis sest, et tsiklid võtavad oluliselt vähem ruumi kui sõiduautod. Aga juhul kui mootorrattale ei kehtestata parkimistasu, siis juhtub linnapildis midagi koledat (2 põhjus). Ehk siis keegi ei vaevu oma käru enam ära ajama ja autojuhtidele ei ole lõppkokkuvõttes enam üldse parkimisruumi sest tasuta parkimine ei sunni kedagi kesklinnast lahkuma.

    05. mai 2009 - 16:44:29 · Otselink

  • wuzz 11 a

    kahtlemata rikuvad autojuhid liikluseeskirja. kuid see ei ole nii silmatorkav kui üks tsikliga debiil kes autokolonni vahelt läbi täristab ja pärast näppu näitab kui teda foori all vahele reastuda ei lasta. ma julgeks küll öelda et igapäeva liikluses on see debiilikuprotsent ikka suurem kui 80.

    (praegu just aknast välja vaadates vaatan kuidas mingi tsiklivend üritas tagarattal sõites rida vahetada, hea ajastus)

    jalgratta puhul on ka kusjuures turvanõuded olemas ja pimedal ajal sõites võib suvaline ment su maha võtta kui helkurit pole. täis peaga sõitmisel on vist enamvähem samad trahvid ka kui auto puhul? tehnoülevaatust on aga raske tekitada kuna see eeldaks registri loomist ja muu asjaajamise lisamist.

    teeme parem mingi allkirja kogumise et jala käimise eest hakkaks savisaar pappi pritsima, siis ei pea autoteid nii palju parandama ja soodustab tervet eluviisi. õige mees kirjutaks eurotoetuste projekti ka kindlasti sellele.

    05. mai 2009 - 16:48:08 · Otselink

  • anton† 11 a

    Mootorratas jääb suht auto ning jalgrata vahele...seega ehk on tõesti arulage küsida autoga võrdset parkimistasu, samuti oleks ka üpris arulage mitte midagi küsida...

    05. mai 2009 - 16:51:19 · Otselink

  • PeZ 11 a

    keegi võiks visata lehe üles kus koguks allkirju tallinnas ja pärnus vähemalt osalise makse taastamiseks.

    05. mai 2009 - 16:57:39 · Otselink

  • wuzz 11 a

    haha. no keskerakond teeb kohe mingi lehe vastu kus on täpselt sama arv hääli x10 :) automaatselt + mingi random nimede generaator.

    05. mai 2009 - 17:11:30 · Otselink

  • mis sul pez nüüd viga hakkas.

    parkimistasu peaks olema sel juhul tunduvalt madalam kuna roller/motikas võtab umbes neljandiku auto ruumist ning neid saab parkida kohtadesse kuhu auto ei mahu. mootorratas saastab ka selgelt vähem õhku (roller vast mitte).

    liikluskultuuriga on minumeelest nii, et kui mingi audiaff ülbiteb liikluses, siis ohustab ta ka kõiki teisi + iseend. mootorrattur ohustab suhteliselt suure osa ajast ainult iseennast. a see ei tähenda. natuke viha teeb küll.

    mürapiirangud on täiesti eralditeema. kui ise kesklinnas elaks, siis vist ajaks närvi mustaks küll.

    esimene maks mis tuleks kohe päris kindlalt sisse seada on luksusautodele ja maasturitele. üheski riigis pole vist auto omamine nii odavaks tehtud kui meil.

    (liiklen jalgratta, ühistranspordiga, rolleri ja autoga haha)

    05. mai 2009 - 17:21:53 · Otselink

  • kass 11 a

    houseviking - miks peaks luksusautodele ja maasturitele maksu peale panema? See, et maastur saastab loodust rohkem? Kas selle rahaga tehakse midagi looduse heaks? Ega ikka ei tehta küll. Ning et kui ma sõidan luksautoga, siis pean maksma rohkem kui see, kes sõidab nn tavalise autoga? Miks peab nn rikas rohkem maksma kui keskpärane või vaene?

    05. mai 2009 - 17:30:20 · Otselink

  • miks peab rikkam maksma rohkem kui vaene küsid sa? ära tee nalja.

    05. mai 2009 - 17:31:59 · Otselink

  • h2rra 11 a

    Aa, nvm

    05. mai 2009 - 17:33:04 · Otselink

  • tfk 11 a

    Ma ei saa ka aru, et miks mootorrattad peaks paremad olema. Kui mootorratas pargid kohapeale siis teised autod sinna ju enam ei mahu. Mootorratas ei pruugi olla keskkonnasõbralikum - eriti mingid bike'd vs väike autod.

    05. mai 2009 - 17:36:31 · Otselink

  • kass 11 a

    Mis nalja? Närvi ajab see "teenib palju, las maksab ka rohkem" suhtumine...

    Üks asi on üldiste maksude maksmine, mis on kõigile maksumaksjatele üks kindel % sissetulekutest jms. Teine asi on inimesed ära lahterdada ning jõukamatele mingeid suvalisi makse peale panna, et riik saaks enda auke lappida...

    05. mai 2009 - 17:37:46 · Otselink

  • tfk:enamus juhtudest ei ole ju nii.

    05. mai 2009 - 17:38:59 · Otselink

  • kuule kass igalpool välismaal on nii ja väga loogiline minu meelest ning ei ole kindlat %-i

    05. mai 2009 - 17:41:23 · Otselink

  • kass 11 a

    houseviking - aga enamus juhtudest on nii, et kui parkimisplats on eraldatud joontega, siis võtab see mootorratas kogu selle ühe koha enda alla ning keegi muu sinna boksi ei pargi...

    05. mai 2009 - 17:43:17 · Otselink

  • "Mis nalja? Närvi ajab see "teenib palju, las maksab ka rohkem" suhtumine... Üks asi on üldiste maksude maksmine, mis on kõigile maksumaksjatele üks kindel % sissetulekutest jms. Teine asi on inimesed ära lahterdada ning jõukamatele mingeid suvalisi makse peale panna, et riik saaks enda auke lappida... "

    sellise jutuga võiksid oma username kassi asemel rotiks ümber nimetada. on pappi luksust lubada, on ka raha rohkem makse maksta.
    miks? sest nii on solidaarne.

    05. mai 2009 - 17:44:09 · Otselink

  • kass 11 a

    välismaa välismaa - idamaades süüakse kasse ka aga ega see ei tähenda, et me peaksime ka kasse sööma hakkama. Mõtle mida Sa räägid. Kui Sa kusagil erakonnas just ei ole, siis tundub, et Sulle on lihtsalt mingit ajupesu tehtud...

    05. mai 2009 - 17:45:08 · Otselink

  • kass 11 a

    "sellise jutuga võiksid oma username kassi asemel rotiks ümber nimetada. on pappi luksust lubada, on ka raha rohkem makse maksta. miks? sest nii on solidaarne. "

    Ma ei sõida maasturi ega luksautoga ning maksan makse vastavalt sissetulekutele ning rohkem kui need, kes minust väiksema sissetulekuga on. Ning see on okei. Okei ei ole see, kui ma peaksin rohkem maksma seetõttu, et mul erinev auto on...

    Ning kui inimene elab luksuslikult - siis maksab ta juba oma eluviisi pealt tunduvalt rohkem makse. Joob paremat alksi - maksab rohkem aktsiisi. Teeb paremat pläru - maksab rohkem. Auto võtab rohkem kütust - maksab rohkem kütuse eest ning seeläbi rohkem ka riigile. Ehk enivei maksab rohkem

    05. mai 2009 - 17:47:48 · Otselink

  • nõmme raadio

    05. mai 2009 - 17:55:05 · Otselink

  • h2rra 11 a

    Astmelisest tulumaksust saab veel aru, aga mingi auto luksusmaks on ju lihtsalt naeruväärne...

    05. mai 2009 - 18:05:30 · Otselink

  • wuzz 11 a

    solidaarsus tähendab siis seda et teeme odavad asjad odavamaks ja kallimad kallimaks. mida rikkamaks sa saad seda rohkem sult kooritakse ja mida vaesem sa oled seda vähem sult oodatakse. kõik iseenesest väga tore aga küsimus on vist balansi leidmises.

    mina isiklikult leian et automaks on jaburus sest see käiks auto omamise pealt. mis see keskmise ökohundi asi on kui mul on kuuris mingi supervinge masin kui ma sõidan sellega korra aastas. kütust tarbivad kõik, kütusel on aktsiis, ja seda aktsiisi maksad sa tarbimise järgi, peaks nagu lollikindel olema küll.

    05. mai 2009 - 18:23:59 · Otselink

  • magnus 11 a

    kõik need luksusmaksud on juba oma olemuselt debiilsed. nagu wuzz kirjutas, Sa oled aktiivsem inimene, võibolla keskmisest isegi intelligentsem, oma ala spets - ettevõtja, kirurg, tipp-disainer, kõva php-hunt või mis iganes. Sa näed keskmisest inimesest rohkem vaeva ja/või oled ennast rohkem harinud koolides. Teed oma tööd hästi - Sulle makstakse rohkem kui keskmisele inimesele. Sa kasutad seda raha, et endale siis selle eest midagi kallimat lubada, ostad endale siis näiteks kalli maasturi. Maksad juba ostmisel selle eest rohkem raha välja, maksad maksud palga pealt, maksad käibeka ka välja mineva raha eest mille eest Sa auto ostsid ja siis tulevad mingid sitased keskerakonna valijad suure kadedusega veel lisaks sinu rahakoti kallale. Kuna sina oled rohkem/kvaliteetsemat tööd teinud ja endale midagi sellist lubanud mida nemad endale soetada ei jaksa.

    Ma üldiselt peaks mac arvuteid ka sellisel juhul luksuskaubaks mis peaks kuuluma lisamaksustamise alla kuna on selge, et antud toode on üle makstud. miks sulle on vaja ilusat arvutit ahv, ahh?

    05. mai 2009 - 20:20:45 · Otselink

  • nimetagem siis seda saastemaksuks või milleks iganes. tuleb ka meile varem või hiljem. kas siis eraldi maksuna või läbi kindlustusmakse. sama moodi ka astmeline maksusüsteemiga. a teema juurde tulles- nimi on kirjas.

    05. mai 2009 - 20:50:40 · Otselink

  • wuzz 11 a

    ühesõnaga tsiklite tasuta parkimise vastu, madalama hinnaga parkimise poolt :)

    a kui mingi normaalne chopper kogu parkimiskoha hõivab ja teine kõrvale ei mahu mis siis ? :)

    05. mai 2009 - 21:10:56 · Otselink

  • makske ära raisk ja need tsiklistid laske maha, kes autode vahel kolmanda rea tekitavad

    05. mai 2009 - 21:40:26 · Otselink

  • magnus 11 a

    kahe autorea vahel mõtlematu kihutamine on haige, enamus, peaaegu kõik tsiklistid on sinuga nõus. kui valgusfoori taga autod seisavad siis seal väikese kiirusega ette liikumine on seadusega lubatud ja täiesti normaalne tegevus.

    selliseid choppereid mis mitmekesi ühele parkimiskohale parkima ei mahu on tsiklite kogu arvust vast kuni 1% . Kui Sa pead pigem silmas seda, et chopperi mees lihtsalt kiusust pargib kogu koha kinni siis mis Sa arvad, kuskohast see kius tuleb, kui ta sama palju peab maksma nagu auto? Kogu kampaania pikem eesmärk on siiski lootus, et inimesed hakkaks üksi liikumiseks eelistama optimaalsemat transporti nagu mootorratas. Ja läbi selle ka kaudselt liikluskultuuri paremaks muutmine.

    05. mai 2009 - 22:59:07 · Otselink

  • ".. kui valgusfoori taga autod seisavad siis seal väikese kiirusega ette liikumine on seadusega lubatud ja täiesti normaalne tegevus. "

    tohoh :)

    (45) Sõiduraja all mõistetakse sõidutee pikiriba, mis on tähistatud vastavate liiklusmärkide või teekattemärgistega või on tähistamata ja mille laius on küllaldane autode liiklemiseks ühes reas.

    siit võib otseselt välja lugeda , et auto ja mootorratas ei mahu korraga ühele sõidurajale kõrvuti liiklema

    05. mai 2009 - 23:45:31 · Otselink

  • magnus 11 a

    tegelikult mitte. kuskil ei ole öeldud, et kui mahub mitmekesi sõidurajale siis ei tohi teistest liiklusvahenditest mööduda. Samahästi ei tohiks siis vasakpööret ootavast autost paremalt poolt mööduda või jalgratturist mööduda või mitu motikameest kõrvuti sõita. Mida ei tohi teha on mitme sõiduraja vahel pendeldamine, mida sellel juhul nimetatakse siis nõelumiseks. ehk niikaua kui oma sõidurajas püsid on tegevus legaalne ja täiesti normaalne. Eriti hästi on seda näha natuke arenenumates riikides kus autojuhid arvestavad ette võimalusega, et niikaua kuni nemad foori taga seisavad võib mootorrattureid jõuda ja võtavad viisakalt tee serva, et neist kergem mööduda oleks. Osades riikides jäetakse just seda silmas pidades auto või kahe jagu ette ruumi kuhu motika mehed saaksid sõita.

    sellega muudavad nad enda elu kergemaks, sest tänu sellele ei veni foorijärjekorrad väga pikale ja on liiklus sujuvam ning kiirem selle sõna heas mõttes.

    06. mai 2009 - 01:12:41 · Otselink

  • Allar 11 a

    mind nagu ei häiri kui foori taga seistes mingi tsikkel mööda läheb. las läheb. kas peaks häirima?

    sõidu ajal mööda sõelumine on juba teine asi, nagu siin mainiti, peeglist on raske seda sõelumist fikseerida ja kerge ette keerata teisele. autos olles ma muretsen üldiselt tsiklimeeste mitte enda pärast...

    06. mai 2009 - 09:15:33 · Otselink

  • mutor† 11 a

    puht lärmi pärast juba ei toeta motikaid linnapildis ... rääkimata sellest autode vahelt mööda sõitmisest ... sõitke maanteel tuul juustes

    06. mai 2009 - 10:18:30 · Otselink

  • Sven 11 a

    kas tsiklimehed on mac v pc? kui pc, siis kas win või linux?

    06. mai 2009 - 11:04:35 · Otselink

  • wuzz 11 a

    ja kumb on mac ja kumb pc?

    06. mai 2009 - 11:20:41 · Otselink

  • wuzz 11 a

    06. mai 2009 - 11:22:02 · Otselink

  • Lars 11 a

    rääkige parem kust selle iphone app'i leidis, millega tasulise parkimise eest maksta sai? kunagi jooksis läbi aga ei suuda leida.

    06. mai 2009 - 11:31:17 · Otselink

  • jüri 11 a

    Hei Lars!
    Selle aadressi pealt peaks saama installida. Paned Cydiasse repositoriks. (ei ole proovinud ise)

    http://www.chamber.ee/repo/

    06. mai 2009 - 12:02:10 · Otselink

  • siit ehk saad midagi..?

    06. mai 2009 - 12:02:49 · Otselink

  • kert 11 a

    Ei ole vaja mingit tasuta parkimist tsiklimeestele. Sõitke autoga kui ei meeldi.

    06. mai 2009 - 12:21:09 · Otselink

  • Lars 11 a

    cheers, töötab

    06. mai 2009 - 13:44:57 · Otselink

eelmine