EDMAL

järgmine

  • Eks siin sõltub palju sellest, kuidas see loodav liit tööle hakkab. Kui "kaigaste loopimiseks" ei lähe, leiavad pisiüritajad turul oma koha.
    See on vägagi arusaadav, et turul on palju "solkijaid" (mis on ka üks sellise liidu loomise soovi põhjustest) kuid äkki oleks otstarbekas koondada siiski kõik, kes ennast selle töö tegijana välja reklaamib!? Ja liitumise tingimus oleks mingi "ankeet", mis selle konkreetse fie (või muus vormis toimiva ettevõtte) saavutused, turustaatuse jne ära näitab. Nagu omamoodi andmebaas turuseisust. Üleüldine portfolio :) .
    Näiteks Heliloojate Liit toimib nii.

    Mõtleb veel...

    03. oktoober 2005 - 13:02:25 · Otselink

  • MarxB† 18 a

    v_e_i_k_s'i ideed täitsa ok.
    Lisaks veel niipalju.
    Sobiks kasvõi online register, kus kirjas, kes mida teeb. mis hinnaga ja kui hästi. kuidas need andmed kirja panna on omaette küsimus.
    Tavalist staatilist ja lihtsamat dünaamilist webi teevad peaaegu kõik.
    Minu jaoks on küll probleem, kui on vaja midagi enamat. mõne infosüsteemiga integreerimist. või on vaja kasutada mõnda muud tehnoloogiat st. mitte php+mysql jne.

    Webi turg eestis on suhteliselt väike ja ka käive on väike. tegijaid on palju jne. Tuleb luua süsteem, mis määrab ära, kes digitaalmeedia tegijaks kvalifitseerub. Nii, et ka väikesed, kuid tublid tegijad sinna jõuaksid. Kõik see selleks, et kliendil oleks võimalikult lihtne orienteeruda erinevate tegijate vahel.
    Selline süsteem aga suurtele tegijatele kindlasti ei sobiks, võitlus turuosapärast läheks siis ju veel suuremaks.

    aga mõelda tasub...

    03. oktoober 2005 - 13:09:49 · Otselink

  • kaups 18 a

    MEILINGLIST sai nüüd käivitatud ja senised mulle kirjutanud sinna ka lisatud. Kel huvi listiga liituda, meilitagu.

    Listiga liitumise tingimuseks on kindel soov arutelus kaasa lüüa, niisama "kuulajaid" pole vaja.

    Püüan/püüame kokku panna ka nimekirja neist, kellele listikutse veel saata.

    03. oktoober 2005 - 13:16:33 · Otselink

  • (Hind kohe kindlasti mitte. See võiks ikka kliendi ning tegija omavaheliseks asjaks jääda. Nagu iseendale kaika kodarasse toppimine.)

    Näiteks veebilehtedel oleks viited "edmali" andmebaasile, kust saaks tegija kohta täiendavat infot ning viiteid teistele samasugustele.
    Klient võidaks ja võidaksid ka suured üritajad, sest nende ankeet on silmatorkavam. Saaks tekitada alajaotusi jne.

    Mõtleb veel...

    03. oktoober 2005 - 13:25:52 · Otselink

  • Ahoi, et kuidas läheb? Suure mürtsuga läks hea asi tööle, aga mis edasi? Juba seitse päeva oota ja vaata, kaups väike status report kuluks ära.

    10. oktoober 2005 - 12:33:48 · Otselink

  • kaups 18 a

    pimpel, listis käis 2 päeva väike arutelu. hetkel silence.

    10. oktoober 2005 - 14:03:17 · Otselink

  • Allar 18 a

    Listis tekkis arutelu selle üle, kes liitu kuuluma hakkavad
    Üks tegi ettepaneku teha 10 suurima veebivalmistajaga liit ja teistele keskmist näidata, teine tegi ettepaneku kõik veebineegridl iitu võtta ja neid organiseerima hakata.
    Sinna see arutelu jäi.
    Võibolla suured juba teevad oma liitu, aga väiksed imevad näppu edasi.

    10. oktoober 2005 - 17:59:27 · Otselink

  • wuzz 18 a

    aga milline on suur veebifirma? Mis selle määrab? Töötajate arv? Veebide väljalaskearv? Projektide hind?

    10. oktoober 2005 - 18:22:04 · Otselink

  • see teine variant oleks ideelisem kuna sogases vees võib alati mõne andeka kala leida.

    10. oktoober 2005 - 19:18:10 · Otselink

  • "Suurimate" kogumine küll midagi head kaasa ei too. Tekkiks ebaõiglane monopol ja kindlasti ei koondaks selline liit parimaid, vaid mingisugust kitsast ringi veebitegijaid.
    Üks paljudest ohtudest oleks tehtud veebide ühenäoliseks muutumine.

    Mõtleb veel...

    10. oktoober 2005 - 19:59:18 · Otselink

  • tonal† 18 a

    tuttav pangas IT liinis tööl. kõik veebilahendused tellitakse konkreetsetelt inimestelt, mitte firmadelt.
    firmad on hooti nii inimestest tühjaks jooksnud, et vaagutakse vaid näivuse peal kuni mõni rikas loll lüpsilehmaks leitakse.
    eelmise lahenduse tegija paar aastat juba kuskil londonis tööl või pole firmas enam inimestki, kes täpselt mäletaks, kellelt antud töö sisse osteti.

    hästi elavad need firmad, eks oskavad ennast väljapoole müüa. neil paraku pole liitu tarvis.

    10. oktoober 2005 - 20:32:38 · Otselink

  • wuzz 18 a

    see on siis mis pank? nordea?

    10. oktoober 2005 - 22:46:40 · Otselink

  • tonal† 18 a

    sampo.
    inimesega pole jah üle aasta kokku puutunud. toona oli ta igatahes e-kommertsi direktor.
    oletan, et selle aja peale pole seal suhtumine muutunud.

    mis aga suurte tegijate liitu puutub, siis sain asja mõttest aru nüüd, kui kuulsin, et tallinna uue veebi tegemisse läks 3 milli.
    niiehknii see raha mingis osas läks mingi selle poolest tuntud partei taskusse või siis määriti otseselt või kaudselt sellest meepütist mingeid parteile teenete osutajaid.

    selles mõttes võiks edmal olla küll selline jõud, kes edaspidi oma huvidest lähtudes sellise rahakantimise keerulisemaks teeks.

    11. oktoober 2005 - 12:48:48 · Otselink

  • smr† 18 a

    Hei,

    No Sampo veeb on küll veel Sauruse tehtud ja me asume ikka ja veel Tallinnas :)

    11. oktoober 2005 - 16:32:09 · Otselink

  • wuzz 18 a

    nii armas konspiratsiooniteooria sul tonal. paned mööda nii sampo kui tallinna koha pealt :)

    11. oktoober 2005 - 19:58:50 · Otselink

  • ints† 18 a

    kallid inimesed, kui otsite konstruktiivset kriitikat, siis ärge negatiivse kriitika peale kohe lahmima hakake.

    Minu küsimus: kas OKIA kandideerib liitu samadel alustel nagu teised ettevõtted või on ta austaatuses?

    Millegipärast kaupsi esimeses postis on näidatud OKIA kui kõige "parem" firma, ja järgmistes postides väidetud, et OKIA märk ei ole üldse tähtis, millleks siis selline esimene post?

    Mõne ettevõtte andmed on seal väga imelikud ja kindlasti mitte paikkapidavad. Samuti pole arvestatud majanduskasvuga. Julgen kindlalt väita, et mõni firma on sealt iga aastaga käivet kahekordistanud.
    Jällegi on lahmitud suvalised andmed, mitte vaadatud firma arengut läbi aastate!!!!! See ei kajasta reaalset tulemust. Ammugi jätkusuutlikkust.

    Sooviks ka listi liituda, selleks tuleb sulle kaups kirjutada?

    edit----------------------

    mis puudutab vastuseisu, siis selge see, et liidu eesmärk on head kliendid endale saada ja uute pakkujate tulekut piirata. Mis selles siis nii imelikku ja halba on? Äri põhinebki raha teenimisel.

    11. oktoober 2005 - 21:46:28 · Otselink

  • kaups 18 a

    ints, kirjuta mulle, mailile.

    okia kandideerib liitu täiesti samadel alustel kui ükskõik kes teine. tõsi, aluseid veel pole aga kui need kokku pannakse, siis on need võrdsed kõigile.

    endiselt: majandusnäitajad ei ole põhiargument, kuid on kliendile (ja ka mulle isiklikult) küsimusttekitavalt segased. okia näitajad, vähemalt palganumbrite osas, ei ole teadlikult kõrged vaid de facto. kontrast on metsik. sarnased "uuringud" reklaamifirmade majandusnäitajates ei jätnud sellist anarhilist muljet, mõningate eranditega. nagu korduvalt öeldud: numbrid on vaid üks parameeter selles kaootilises maailmas mida tuleks veidike reguleerida/selgitada. näiteks liidu abil.

    11. oktoober 2005 - 21:53:19 · Otselink

  • Allar 18 a

    Aastal 2002 kirjutas Villu Parvet nõndamoodi:
    "Veebilahenduste tellimisel on kvaliteedi tagatiseks teostaja kuulumine digitaalmeedia agentuuride liitu (EDMAL)."
    Väga huvitav.
    Põhimõtteliselt, siis see asi tehakse uuesti?
    Link artiklile

    11. oktoober 2005 - 22:43:22 · Otselink

  • kaups 18 a

    seda asja pole kunagi olnudki ja Villu on selle oma peas loonud.

    11. oktoober 2005 - 23:22:21 · Otselink

  • irwww Villu jutt seal on puhas pask, täpselt sellise kuldse mulli otsa tellijad õnge lähevad ehk siis cma tööd on 90% täiesti tavalised visiitkaardi lehed kus ei ole mingeid vajadusi esitletud peale paari kulunud lause.

    muide minut

    ja siis üks kodanik kuulus juba aastal 2000 EDMAL - Eesti Digitalmeedia Agentuuride Liit - Lihtliige link

    12. oktoober 2005 - 01:23:14 · Otselink

  • tonal† 18 a

    to wuzz:
    teooria põhineb isiklikul kogemusel.
    olen pea 7 aastat olnud eesti mõistes suurfirma PR ja raklaami talituses tööl ja näinud, kuidas teatud partei kuhugi sisse imbub ja kuidas hakatakse kopsakaid reklaame partei väljaannetesse tellima ja kuidas libisevad reklaami ja veebitellimused kuidagi märkamatult kõik samade firmade liivakasti, kes teevad ka juhtumisi samale parteile reklaamikampaaniat.
    ja tean, et nii on toimunud mitte ainult selles firmas.
    kui nüüd vaatad kaupsi esimeses postis toodud numbreid, siis saad aru, et 3 milli oleks rohkem, kui praegustel suurimatel aastakäive on.
    edmalis näen seega arvestatavat jõudu selliste hõlma alt asjade nullimisel.

    sampo näite puhul tõin välja ühe reaalselt eksisteeriva mõtteviisi.
    ja mis ma muidu ikka kirjutan, kui ei saa midagi tõugata?
    eesti on konnatiik -- ja kui keegi peeretab, siis võiks vähemalt värvilisi mulle tulla.

    üldisemas plaanis aga mulle meeldiks küll, kui oleks väljapoole olemas üks suur portaal, kus kõik eesti digimeedias tegutsejad endale koha leiaks.
    suured suurte kategoorias.
    samas minusugused tegijad omas kategoorias.
    selline ühine vahenduskeskkond oleks mugav, ligitõmbav, samas ka tegijatele enda kokkuvõtmiseks ja parima väljapanekuks motiveeriv.
    hetkel tegemisel mingi vidin ebay-is tegutsevale kutile.
    seega tutvusin veidi teemaga -- minu jaoks on see keskkond kohmakas ja igav, aga näe -- müüb ja vohab.
    seal süsteemid, kuidas tegijat teiste poolt hinnatakse ja tugevama läbimüügiga põrsaid rõngastatakse.
    mingi kirjutamata aukoodeksid, mängureeglid, mida kavalalt kasutada jne.
    terve maailm.
    edmali puhul tuleks paljuski selline asjaajajate ajaveetmise koht imho.
    elevandiluust tornike.
    konkreetne portaal oleks intrigeerivam väljakutse.
    reaalne asi, mille ümber tegutseda.
    kui tõsiseid tegijaid taga oleks, siis investeeriks sinna mõned aastatega kogunenud ideed, mida lähiajal ise ei jõuaks niiehknii ette võtta.

    lahe tunne oleks, kui midagi sellist kamba peale käima saaks.

    12. oktoober 2005 - 11:09:14 · Otselink

  • 100% nõus

    12. oktoober 2005 - 11:20:02 · Otselink

  • Portaal saab tekkida ainult millegi ümber või midagi avama. Kui ei ole seda mida avada (ehk liitu ja selle selgeks arutatud alustalasi), siis ei ole ka väljunditel mingit mõtet. Mina jätaks kõik väljundid hetkel tahaplaanile ja arutleks rohkem alustalade teemal. Olgu nendeks hetkel liidu otstarve, tegevus ja liikmestaatus.

    12. oktoober 2005 - 11:43:41 · Otselink

  • tonal† 18 a

    ma ei seostaks portaali mingi orgaanisatsiooniga.
    see tähendaks, et seni kui vana eesti kombe kohaselt on jõutud omavahel sügavuti tülli minna, 101 parandust ette võtta ja läbi arutada ja tagasi lükata -- senikaua on paar aastat tegusalt mööda saanud.

    aga portaal võiks koheselt käima minna.

    see oleks katalüsaator kogu eesti selle valdkonna tegijatele.
    on selge, et kui mingeid liini pidi on näiteks saksa mingite vidinate tegija saanud teada, et on selline koht, kust sügavuti kaevudes leiab nii vene kui baltikumi kui skandinaavia turule minekuks tegijaid ja käimalükkajaid, siis ta meelsasti kasutab seda keskkonda ja soovitab teistelegi.

    miks mitte ei võiks siis tekkida olukord, kus eestis näidatavad reklaamklipid ei vorbita enam poolas valmis.
    ajastu modaalsus muutub. ettevõtjad ei ole enam nii seotud ühe või teise tegijaga. nad on õppinud ise veebis ringi vaatama.
    miks ebay on nii minev?
    sest seal on oma kogukond, oma ideoloogia, oma mõtteviis.
    oma keskkond.

    räägin edmali piirest laiemalt.

    kõik on kõigega seotud:
    tellib mingi firma minu käest näiteks jõulukaardi või promosaidi või esilehe bänneri. kui mu koduleht on nagu ebay puhul kuhugi suuremasse keskkonda pargitud, siis kahtlemata ta vaatab laiemalt asjas ringi ja avastab, et ta võiks oma firma uue veebilahenduse hoopis eestist tellida.

    ma räägin mitteformaalse üksuse moodustamisest, mis tekiks kõikide osapoolte vastastikku motiveerituse alusel.

    edmal tundub mulle aga seni sellise formaalse ühendusena, milliseid eestis niigi.

    (peaks eradi teemasse kolima?)

    12. oktoober 2005 - 12:16:12 · Otselink

  • PeZ 18 a

    no fuck, a misasi see siis on kui mitte digi (ja print) meedia sees olijate portaal ?

    12. oktoober 2005 - 13:03:43 · Otselink

  • PeZ 18 a

    st pixel siis.

    12. oktoober 2005 - 13:03:52 · Otselink

  • selline ringivaatamine on ju kliendil ka praegu võimalik :) google ja võta kasvõi pixel või teised vähem või rohkem asja kajastavad veebilehed või foorumid ning uuri asja. Portaal kuhu pole midagi riputada ja mille tegevust ei ole võimalik mingitel alustel suunata on natuke mõttetu (seda peaksid ju teadma ja see kehtib samuti kõikide su projektide juures, et ilma kandva ideeta ja kindlate eesmärkide püstitamiseta ei hakka asjast midagi kooruma ja lõppkokkuvõttes jääb arengut pidurdama ideede või eesmärkide puudus või pealetung kuna asi ei arene suunitletult protsessi enese raames vaid protsessi arengut dikteeritakse kaootiliselt läbi väljundite arengu)

    Müügitöö sellesuhtes ei kao kuskile ja seda on ikkagi vaja teha olenemata sellest kas on kuskil mingi veebileht mis toob ära mingite tegijate kontaktid või soovitused. Konkurentsi pingestada või jahutada see liit enivei ei suudaks ja ei tohikski teha.

    See, et hiljem neid asju parema meelega Eestist tellitaks tuleks juba läbi kvaliteedi, pädevuse kasvu, valdkonna tutvustamise ning ühtse äriruumi reeglite kaudu mis oleks vastuvõetavad, arusaadavad kõikidele tegijatele, tegelema hakkavatele ja tellijatele.

    Minu ideed EDMALi teemal olid suuresti mõjutatud sellest, et näen EDMAL -is mõtet juhul, kui see kajastab valdkonda ja panustab eelkõige valdkonna arengusse, et tõsta kvaliteeti, et ühtsustada erinevate firmade protsesse või vähemalt nende kirjeldamist kliendile arusaadavas keeles (hetkel on olukord suuresti selline, et võttes mitu erinevat pakkumist ei ole neid võimalik omavahel võrrelda kuna neis puuduvad muud pidepunktid peale hinna ja kuluva aja).

    Me ei saa seda võtta ka nii, et keegi teeb liidu ja kõik kohe tormavad liituma ja keegi kontrollib kes saab sisse ja korjab liitumismaksu jne. Selleks , et asjaga liituda peab asjal olema ka mingi väärtus (ja see ei peaks piirduma portaali kasutajaks regamisega, seda saab teha ka pixlis või mängukoopas). Mina isiklikult sooviks ennem nendes väärtustes veenduda või pakutavate võimalustega tutvuda ning olla kindlam ürituse arengusuundades.

    (edmali teemat võib siin ju vabalt jätkata, teise teemaga võiks tõesti kolida)

    12. oktoober 2005 - 13:15:17 · Otselink

järgmine