Uus uks e-riiki

  • iam 12 a

    www.eesti.ee

    Tellija: Riigi Infosüsteemi Amet
    Analüüs ja prototüüpimine: Trinidad
    Disain ja kodeerimine: Webmedia
    Programmeerimine (peamiselt): Monit

    26. november 2011 - 17:27:46 · Otselink

  • tajo 12 a

    :/

    26. november 2011 - 17:30:14 · Otselink

  • morris 12 a

    Suure koormuse tõttu päringu töötlemine ebaõnnestus. Palun pöörduge mõne aja pärast uuesti.

    26. november 2011 - 21:48:40 · Otselink

    2

    • Ja mõne aja pärast? Ka "Kirjuta ja küsi" nupp abistab ;)

    • Kui paar päeva tagasi vaatasin, siis kuvati seda teadet ikka päris mitu korda.

    Loe kõiki

  • noh tubli samm edasi :) aint jama on see, et kui korra aastas seda portaali kasutad on iga aasta uus versioon ja jälle alga nullist teenuste otsimisega. Keegi võiks selgitada mis point on seal sellel kalendrisüsteemil kas keegi nagu reaalselt ootab, et täna arvutikasutaja kasutab kalendrit mis ei süngi mitte millegiga?

    26. november 2011 - 23:23:26 · Otselink

    5

    • Selle abil saad teada mõnedest riigiga seotud sündmustest, nt enne kui juhiluba aegub. Kalendrivaade näitab seda vast paremini kui lihttekst

    • ei ole selles kalendris kindel isegi siis kui see mind millestki teavitab visuaalselt. Meeldetuletused on samas asjaette

    Loe kõiki

  • kaups 12 a

    Suur edasiminek esmapilgul. "Minu asjad" võiks avada sisselogimise kohale kasvõi väikese ülevaate, mida ma võiksin "Minu asjad" alt leida, lihtsalt sisselogimine mind ei motiveeri seda tegema.

    28. november 2011 - 10:34:22 · Otselink

  • Üks asi mis veel tundub ikka mega pointless on see kontaktide grupeerimine või jaotus ja nende leitavus täna on ikka läbi keerulise ahela KOHALIK OMAVALITSUS > LINNAVALITSUS > KOV NIMI. Olgugi, et on kiiduväärt selliste kontaktide kokkuajamine ühele lehele on neid leida ikka kohutav.

    Ma ei usu et ma olen ainus keda teised KOVID ei koti selle otsingu juures. Näiteks: ma elan Pärnus ma tahan Pärnu asutusi näha ma ei taha vahepeal otsustada kas ma tahan ka ida virumaad vms KOV -i andmeid näha või kas ma olen ettevõtja või ametnik. Teeks kõigepealt asukoha valiku, sest teised valikud ilmselgelt otsijat ei huvita. Mis võiks huvitada on tulemuste kitsendamine pärast asukoha valikut.

    Ma ei usu, et ma olen ainus kellele on KOV struktuuri koolis õpetatud , aga ma usun, et on palju teisi kes seda struktuuri üldse ei adu ja keda sellised valikud lihtsalt eksitavad. Seega järgmises versioonis katsuge ise ennem avamist sealt midagi leida :) ma pakun, et pange lihtsad jaotused KOV -ide järgi ja kuvage oma hierarhia KOV struktuuride olulisuse järgi grupeerituna . Kui olulisuse kaalu on raske tuvastada, siis laske struktuuriüksuse tähtsuse järgi mis mingis KOV -is eksisteerivad.

    Otsingutulemuste lehel on ikka mingid müstilised kodanik, ettevõtja , ametnik valikud ja filtrid. Ma olles kodanik ja ettevõtja korraga ei näe sellel mingit vajadust . Sama väärakas lähenemine mis sai alguse Tallinna linna kodulehe kõige ebaõnnestunuma versiooni juures on tulnud läbivalt ka siia ja ei ole üldse läbivalt lahendatud ja samu valikuid või otsuseid peab tegema või saab teha mitmes kohas.

    N: Seotud teenused ja Seotud asutused on viidud paremasse tulpa ja kramplikult kokku surutud, samas otsingu juures on prominentne ruum kuvafiltritele ja veel üks täb "seotud teemad" mis on paremal tühjana tubleeritud

    Kaotage see parem äär ja pange kõik tääbidesse , veelparem asendage see rolli filter nende täbi nimedega ja kuvage kõik tulemused järjest. Iga tulemuse kuuluvuse saate eristada taustavärvi või ikooniga või panna sulgudesse ("seotud teema", "seotud asutus" jne sama point mis "tagimisel")

    Kokkuvõtvalt võib öelda, et kuigi on tehtud meeletu samm edasi, siis kodanikule kes ei ole KOV struktuuriga kursis jäävad teenused ja kontaktid ikkagi sama raskesti leitavaks nagu eelmises versioonis. Ok ilusam on lugeda, aga, kui on raske leida, siis on raske leida ja ei ole vahet milline on kasutajaliides

    28. november 2011 - 13:14:17 · Otselink

    1

    • kuigi on tehtud meeletu samm edasi, on see väike samm tagasi ... urf

    Loe kõiki

  • ui ära disainitud tore (värske look), ux järgmiseks äkki? Aga alustades algusest, krt küll, esmane asi peaks olema logimine ja identimine ja arusaam, miks seda tegema peaks ...

    28. november 2011 - 13:34:36 · Otselink

  • paries 12 a

    UX koha pealt tekkis selline küsimus, et kas pole kaalutud ID-kaardi errori korral kasutajale näidata arusaadavamat lehte? Hetkel tuleb default "Secure Connection Failed" leht, millega ei oska keskmine arvutikasutaja arvatavasti midagi peale hakata.

    28. november 2011 - 14:12:09 · Otselink

  • iam 12 a

    Selgitaks vaalaskala tähelepanekuid lühidalt:
    - "kontaktide grupeerimine" - kasutaja liikumist otse (kontaktid -> sind huvitav asutus), ei ole võimalik teha 2500 asutuse seast. Ettepanekud "teeks kõigepealt asukoha valiku" ja "olulisuse järgi" on läbiarutatud ning läbiproovitud. Nt KOVid ongi kenasti eristatavad asukoha järgi, aga kokkuvõttes tuli välja, et tähtsam on asutuse tüüp (nt riigiasutuste puhul asukoht pole oluline, sest tegemist riigiülese teenusepakkujaga). Samas kui võtta aluseks: töökoht, laste kool/lasteaed, perearst jms, siis võiks see koonduda mingil ajahetkel eraldi "minu kontaktid" menüüsse. Ka seotud asutuste tabidesse panek on hea mõte!
    - "otsingutulemuste lehel on ikka mingid müstilised kodanik, ettevõtja, ametnik valikud ja filtrid" - mina neid ei näe (nt https://www.eesti.ee/portaal/!portaal.otsi_tulemus?sona=p%C3%A4rnu). Täpsema otsingu lehel on see filter tõesti olemas, aga vaikimisi näidatakse kõiki korraga, seega muret nagu poleks?
    - "olles kodanik ja ettevõtja korraga" - kasutajakesksuse analüüs näitas, et inimene pole samal ajahetkel erinevas rollis, vaid täidab mingeid konkreetseid ülesandeid ühes rollis, samas tal peab olema alati võimalus kergelt oma rolli muuta
    - "iga tulemuse kuuluvuse saate eristada taustavärvi või ikooniga või panna sulgudesse" - olen kindel, et kasutajal on palju lihtsam täbis ühe klikiga eristada erinevaid vaateid (kui ta soovib) kui nimekirja läbi lapata ikoonikeste või teksti järgi. Värvi ei tohi minu teada WCAG tõttu kasutada

    fizuurika ja pariesi teemad läksid otse arenduslisti

    28. november 2011 - 16:20:37 · Otselink

  • - "kontaktide grupeerimine" - kasutaja liikumist otse (kontaktid -> sind huvitav asutus), ei ole võimalik teha 2500 asutuse seast. Ettepanekud "teeks kõigepealt asukoha valiku" ja "olulisuse järgi" on läbiarutatud ning läbiproovitud. Nt KOVid ongi kenasti eristatavad asukoha järgi, aga kokkuvõttes tuli välja, et tähtsam on asutuse tüüp (nt riigiasutuste puhul asukoht pole oluline, sest tegemist riigiülese teenusepakkujaga). Samas kui võtta aluseks: töökoht, laste kool/lasteaed, perearst jms, siis võiks see koonduda mingil ajahetkel eraldi "minu kontaktid" menüüsse. Ka seotud asutuste tabidesse panek on hea mõte!

    ei väidagi et peaks kohe kõiki 2500 kuvama hakkama ja te ei tee seda praegugi. Lihtsalt asukoha valik on valel tasandil. Hetkel te sunnite inimeste leidma asju KOV struktuuri järgi mitte asukoha järgi.

    Ka struktuuris navigeerimine on otsing ja otsimisel inimene lähtub talle olulistest sihitistest, valides sihitiseks asukoha peaks ideepoolest olema võimalik saada endale vasteks struktuuri mis sissaldab ainult sihitisega kattuvaid asutusi. Hetkel me valime sihitiseks asutuse või struktuuriüksuse ja saame vastuseks asukohad kus kõikides on samasugune või sarnane struktuur mis.

    Minugipoolest võivad olla mõlemad variandid ja ega te seda muutma niiehknaa ju hakka, aga reaalse kasutajana alustaks ma ikkagi asukohast. Ilmselt selle pärast ei ole ka asutuste nimed "Linnavalitsus Tallinnas" vaid pigem "Tallinna Linnavalitsus" ka otsingu puhul on sihitis sama oluline.

    Üritasin selgitada seda , et inimene "otsib" ja ta ei "tea" kõike mida portaal sisaldab ja hetkel, kui inimene ei tea näiteks KOV struktuuri, õiget märgusõna või asutuse täpset nimetust, siis jääb info natuke kättesaamatuks. Samas inimene teab millises omavalitsusest ta midagi otsib ja seeõttu suudaks ta selle filtriga jõuda tulemusele kõige lähemale isegi, kui ta võtab vaevaks kõik asukohaga seotud tulemused läbi kerida.

    - "otsingutulemuste lehel on ikka mingid müstilised kodanik, ettevõtja, ametnik valikud ja filtrid" - mina neid ei näe (nt https://www.eesti.ee/portaal/!portaal.otsi_tulemus?sona=p%C3%A4rnu). Täpsema otsingu lehel on see filter tõesti olemas, aga vaikimisi näidatakse kõiki korraga, seega muret nagu poleks?

    ei see muret muidugi ei tekita, lihtsalt tundub ebavajalik UI osa mille võiks asendada teiste filtritega ja seeläbi kaotada infovoost näilikult tekitatud dimensioonid (rollid, tääbid ja parem tulp) mis raskendavad info tarbimist

    - "iga tulemuse kuuluvuse saate eristada taustavärvi või ikooniga või panna sulgudesse" - olen kindel, et kasutajal on palju lihtsam täbis ühe klikiga eristada erinevaid vaateid (kui ta soovib) kui nimekirja läbi lapata ikoonikeste või teksti järgi. Värvi ei tohi minu teada WCAG tõttu kasutada

    Need tekstid sulgudes võiksid väga edukalt asendada hetkel rollifitlreid ja tääbe , oluliselt lihtsam oleks klikkida ühte dimensiooni kui teadvustada kolme (tääbidb, rollifiter, parem tulp) kuna ülevaatlikus kannatab just seetõttu, et tulemusi võib leida erinevatest kohtadest. Kui kaotada parem tulp, tabid ja rollifiltrid asendada filtritega "seotud teemad, seotud asutused jne" siis oleks navigeerimine tulemustes lihtsam ja tulemuste kasutamine ainult ühesuunaline tegevus ja inimesel on lihtsam keskenduda kuvatud infole: "Don't make me think"

    hea , kui on vägevalt strukturiseeritud andmed mis on ehk olulisem administreerimise juures, aga tarbija ei jaga seda struktuuri ja selle erinevaid tahke lihtsalt välja ning info tarbimise juures ei ole vaja seda struktuuri nii palju toonitada.

    28. november 2011 - 17:12:41 · Otselink