mis CMS

eelmine

  • Ahoi! Tekkis kiire vajadus CMSi järele. Milline on hea hinnaga ja samas ka asjalik. Ja mis värk selle kujunduse ja CMSi ühildumisega on? Palju nad pappi tahavad jne?
    Aitäh!

    27. aprill 2004 - 22:31:59 · Otselink

  • millised on sinu nõudmised cmsile, kui suur on ettevõte ja palju administraatoreid. Millist kujundust sa tahad cmsiga siduda

    kui huvi on jätkuv saada mulle meil kus natuke vajadusi kirjeldad ja ma ytlen sulle sobiva hinna :)

    27. aprill 2004 - 23:14:16 · Otselink

  • wuzz 21 a

    kui kujundus ei ühildu siis võid käes oleva cms'i minema visata

    27. aprill 2004 - 23:27:51 · Otselink

  • miks peaks viskama? alati lihtsalt ei ole mõtekas mingit mõttetud kujunduskäkki automaatikaga töödelda

    27. aprill 2004 - 23:32:24 · Otselink

  • no kliendile andsin Ebelingu CMSi demo video. Klient oli "paradiso paradiso!!" Aga see hind on küsimus. Ja kiirus ka. Kaua läheb aega et saada pildist jookseb veebsait?!

    28. aprill 2004 - 13:01:58 · Otselink

  • Kujundus oleks keeruine ilus kommerts. juhe

    28. aprill 2004 - 13:03:29 · Otselink

  • Oleneb keerukusest ja lisavajadustest. CMS -i paneb tööle 2-5 päevaga, kui kujundus ja funktsionaalsus on kokku lepitud ja enam vaidlemisele ei kuulu

    28. aprill 2004 - 13:49:33 · Otselink

  • (y)

    28. aprill 2004 - 14:08:11 · Otselink

  • jälle tekkis vajadus. kõik panevad punki

    25. jaanuar 2005 - 15:35:39 · Otselink

  • marke@lava.EEE - mail ja emesen.
    56 60 20 39 - kõne.

    25. jaanuar 2005 - 15:36:35 · Otselink

  • marko† 20 a

    tahaks näha eestimaiseid cmse

    25. jaanuar 2005 - 17:55:39 · Otselink

  • d3f† 20 a

    Korralik CMS nt. siit: K-CMS

    25. jaanuar 2005 - 18:42:58 · Otselink

  • eestimaine on ka Tiger

    25. jaanuar 2005 - 19:20:19 · Otselink

  • K-CMS tundus piltide järgi kuidagi väga keeruline olema

    25. jaanuar 2005 - 19:22:10 · Otselink

  • nmg?
    suured asjad, maitea

    25. jaanuar 2005 - 19:30:55 · Otselink

  • holic† 20 a

    saurus selles suhtes kõige lollikindlam kodumaine, et pakuvad supporti ja teevad uuendusi ja ei kao loodetavasti ära. a muidu mustmiljon ju- igal suuremal firmal- krabi, hansanet, okia jne jne. proovi näiteks ka MS Sharepointi või mõnda vabavara välismaist nt. mambo server.

    25. jaanuar 2005 - 19:49:36 · Otselink

  • see pole kõige elementaarsem leht, ja palju jamamist oleks vist. sellepärast olekski tore väike firma, kellel ka aega on.

    25. jaanuar 2005 - 19:56:21 · Otselink

  • henk 20 a

    "see pole kõige elementaarsem leht, ja palju jamamist oleks vist. sellepärast olekski tore väike firma, kellel ka aega on. "

    mõistlik.
    ja igasugustest mambodest hoia heaga eemale :P

    25. jaanuar 2005 - 21:23:43 · Otselink

  • Raf 20 a

    saurus on hea, aga pisut liiga kallis eesti jaoks.

    25. jaanuar 2005 - 22:22:49 · Otselink

  • Kustutatud 20 a

    mmm sisalik?..

    26. jaanuar 2005 - 01:04:14 · Otselink

  • marko† 20 a

    no neist siin pakututest ainuke soovitus oleks saurus
    ülejäänud nagu põlve otsas kootud

    26. jaanuar 2005 - 14:41:12 · Otselink

  • 24k ainult veebilehe tarbeks? kallis ma ütleks, isegi väga kallis

    26. jaanuar 2005 - 15:13:18 · Otselink

  • Selline investeering annab ettevõttele stabiilse platvormi mida on võimalik aegade jooksul, vastavalt ettevõtte vajadusele, kasutada. Toode on mõeldud ettevõttele kellel on pidevalt midagi ja kellelegi edastada. Sellise toote ostmine eeldab üldiselt ka vastavat valmidust selle kasutamiseks.

    Väikefirmadele see muidugi ei ole ja vaevalt nad selle kasulikkust endale põhjendada suudaksid. Ostavad jälle musta raha eest odavalt uue ja sõidab.

    26. jaanuar 2005 - 15:17:07 · Otselink

  • just vaalas, ma näen kuidas UT töötajad punnivad:)) Neil pole küll saurus vaid webmedia rakendus, kuid siiski miks peab kõik nii keeruline olema. Pool oma tööpäevast keskmine töötaja nuputab kuidas selle cms juurikaga hakkama saada, endal hirm otsaees et midagi untsu ei läheks.

    26. jaanuar 2005 - 15:32:05 · Otselink

  • kaups 20 a

    marko, way to go :)

    df: bingo.

    26. jaanuar 2005 - 15:57:13 · Otselink

  • wuzz 20 a

    misasja ... webmedia rakendus? UT? millest sa räägid noormees?

    26. jaanuar 2005 - 16:04:10 · Otselink

  • seal on automatweb , samas ega need ut töötajad drimviiveriga paremini hakkama ei saaks

    26. jaanuar 2005 - 16:30:15 · Otselink

  • arvan, et CMS kui kontsept on out.
    see oli mingi ajutine trendituhin, et "teeme ise veebilehte"...

    CMSi suurim miinus ever: iga CMS on omas ulatuses siiski _suletud_ süsteem! SaurusCMS(tm) näiteks - kood on kompailitud. st, kui tahad X kuud peale esialgu lahedana ja täiuslikuna tundunud CMSi ostu teha näiteks miski struktuurilis-süsteemse muutuse oma veebis siis maksad kohe palju pappi ja nii edaspidi alati; ise süsteemis muuta midagi ei tohi, sest seda keelab Litsents... või on see võimatu - code compiled...

    millisel töötajal on CMSi ostnud ettevõttes piisavalt aega, oskust ja tahtmist, et tegeleda lisatööna uudisnupukeste treimisega ja nende updatemisega läbi CMSi? tihti teeb seda sekretär ja vihkab igat hetke, sest risk on suur: tekst ei meeldi pomole ehk kirjuta uuesti ümber; vajutad vale nuppu (sest viimati sai seda tehtud mõned kuud tagasi ja enam hästi ei mäleta) ja saad kelleltki süsteemi tuksikeeramise eest sõimata; paned kõikevõimaldavas WYSIWYG-editoris stiiliga räigelt mööda (sest enamikel inimestel EI OLE silma) ja keegi sõimab jälle (või lihtsalt irvitatakse selja taga)...

    esimeseks tõestuseks vaadake sadade firmade veebe, kus uudiste rubriigis ilutseb ammusest ajast värskeim uudis stiilis "meil on nüüd uus koduleht"; teiseks tõestuseks vaadake sadade firmade kodulehti, kus midagi olulist pole muutunud kuid või aastaid (sest midagi tegelikult ei muutugi firma töös); kolmandaks tõestuseks vaadake kümnete firmade veebilehti, kus fondi ja värvi kasutus sisu sees on õõvastavalt amatöörlik...

    kui sul on lennuki ehitamiseks vajalikud tööriistad, siis see ei tähenda, et sinust lennukiehitaja saab; arvatavasti ei keeranud ka mr. tupolev TU144 kerekruvisid mutrivõtmega kinni... igale spetsialistile ikkagi oma töö sest keegi pole sündinud kõike oskama; odavam ja tulemusrikkam on tihti osta endale webmaster tööle (kui ikka tõsised plaanid oma lehega veebis olla) või outsourceda vajalik töö läbi miski vahenduskompanii...

    julgen öelda, et CMS-i müümine firmadele on paljudel juhtudel isegi teadlikult kuritahtlik tegevus, sest CMSi valmistajad teavad tihti hästi oma tarkvara piire. kliendile aga promotakse (vastavalt arengutasemele) maa ja ilm kokku...

    cms-e saab mugavalt müüa näiteks väikestele ja keskmistele (ehk enamikele eesti) firmadele, eriti, kui peetusega tegevjuht arvab, et lahe oleks ju sõprade ees härga panna teemal "fukk, ma teen isegi oma firma kodulehte ise"

    btw, adm interactive näiteks rääkis juba 2003, et hakkab varsti tasuta cmsse oma klientidele muu tööga kaasa andma...

    26. jaanuar 2005 - 16:37:57 · Otselink

  • noh firma kodulehe uuendamine ei ole otseses sõltuvuses sellest kas sait jookseb cmsi peal või mitte :D asi ikka viitsimises, kui su sait jookseb cmsi peal on ka copiwriteril, kellelt sa uudiseid sisse ostad, oluliselt lihtsam asju üles panna.

    26. jaanuar 2005 - 16:46:45 · Otselink

  • wuzz: noh webmedia või automaweb, sarnased nimed, poogen kelle oma miski on.

    miggen: täitsa nõus sinu pika jutuga.
    suuremal org. muidugi peab olema süsteem mida kõik kasutada saaks, kuid peab ta olema nii keeruline? ma just mõtlen seda.

    26. jaanuar 2005 - 16:58:33 · Otselink

  • wuzz 20 a

    "arvan, et CMS kui kontsept on out."

    kle anna mulle ka seda suitsu mida sa tõmbad :) cms'i ülesanne on olemasolevat sisu hallata, mitte süsteemseid muudatusi teha. kood peabki kinni olema, et mingid tillid seda pätsama ja lammutama ei hakkaks. Kui läheb kujunduse ümbertegemiseks siis ei ole cms ju takistuseks, kuna template on endiselt muudetav :)

    see et mingi asja välimus perse keeratakse editoriga on koolituse küsimus. Müügimeest süüdistama hakata on lollus. Auto juhtimiseks peab ka ju oskust olema, et sa 100 inimest ja ennast esimese 5 sekundiga surnuks ei sõidaks.

    26. jaanuar 2005 - 17:05:04 · Otselink

  • wuzz 20 a

    "wuzz: noh webmedia või automaweb, sarnased nimed, poogen kelle oma miski on."

    sa kutsud oma naist kah suvalise nimega, pohhui kes ta täpselt on.

    26. jaanuar 2005 - 17:06:18 · Otselink

  • wuzz, näitena pea elust enesest:
    sul vaja veebis toodete listingus tõsta hind vasakult paremale, muuta fonti -1px ja teha punasest mustaks - põhjuseks kasvõi toodete kirjelduste mahtude oluline suurenemine;

    juhul kui seda võimalust pole cmsis ette nähtud ja kood on kinni, siis maksad sa selle eest X kuni X korda Z eeki ja ootad päeva või N.
    aga äkki see polnudki hea mõte (või juhatuse esimees omab siiski teist arvamust asjast)? ehk siis, hoopis sinine hind alla serva ja pilt paremale? maksad ja ootad jälle. sellest tüdineb, sest muudatus avatud koodis võtaks reaalselt aega ainult Y minutit...

    püüan mitte rääkida klientide CMSi kasutusoskusest vaid tegelikust vajadusest CMSi kui tööriista järele, investeeringu tulususest ja perspektiivist

    heh, siis autonäitena: sa ei pea ostma endale hummerit, et tööle ja koju sõita, piisab ka trollipiletist või taksost või jalgrattast :)

    26. jaanuar 2005 - 17:39:26 · Otselink

  • miggen, veel üks hea lause elust endast: KÄI JALA :)

    26. jaanuar 2005 - 17:47:41 · Otselink

  • :P eee, ilmselt on pixlis cmside vastu argumenteerimine pühaduserüvetus nagu moshees avemaria valjuhäälne lugemine
    btw, jala ma käingi ;)

    26. jaanuar 2005 - 17:58:05 · Otselink

  • wuzz: poogen see naine, ei puutu asjasse hetkel

    26. jaanuar 2005 - 18:03:23 · Otselink

  • Ei, miks pühaderüvetus ... pühasidki pole praegu ...

    Eks igaühel meil ole õigus oma arvamusele. Mis aga natuke vastvõetamatu on, see on selline absoluutne ja vastuvaidlemisele allumatu toon. Kusjuures, see on üldine mitte ainult sulle, miggen, vaid paljudele.

    X-Failides on hea alampealkiri: The Truth Is Out There. Ma arvan, et vaidluses CMS-ide üle kehtib see lause kenasti.

    26. jaanuar 2005 - 18:08:51 · Otselink

  • emer 20 a

    Mulle ei meeldi kah CMS-id, väikeste firmade puhul. keeratakse ainult sitta sellega. Like mingi uudistemoodul v6iks olla admistreeritav. samas muu sisu oleks paigas. ja kui vaja muuta midagi siis tehakse asi ilusti tunnihinna alusel. ja k6ik on rahul kuna keegi midagi perse ei keera.

    igasugused poed, suured süsteemid jne on teine asi. samas nende puhul on tavaliselt inimene kah kes on korralikult välja 6petatud ja tunneb kasutatavat CMS süsteemi.

    26. jaanuar 2005 - 18:13:27 · Otselink

  • Probleem seisneb selles, et kord valmistehtud leht jääbki nii nagu ta tehtud sai. Küll on tore ja vahva, meil uus vinge kodukas. Ja sinna see jääbki. Kedagi ei koti enam, mis seal edasi saab. Ja pole vahet, on see staatiline, dünaamiline, tseeemessitud või poogen milline leht. Kui ikka pole kedagi, kes asja eest vastutaks, siis on tegu surnult sündinuga.

    26. jaanuar 2005 - 18:19:33 · Otselink

  • wuzz 20 a

    miggen, mis puutub hinna ümbertõstmine ühest servast teise cms'i koodi kinni olemist? juhul kui on tegemist "staatilise" sisuga, siis on see cms'is teostatav, juhul kui on mingi custom komponent siis on see nii või teisiti, olemata cms'ist või millest iganes template muutmine ja kohe kindlasti mitte mingi sekretärimuti ülesanne. Või sa väidad et sekretärimutt võtab sul kohe mingi php junni lahti ja hakkab koodi pilduma nii et silmad ka ei pilgu?

    Saa aru et cms on teksti haldamiseks, mitte lehe üldise välimuse muutmiseks. Korralikul karbicms'il on olemas mingi default template süsteem, mida saad ise iga kell ümber teha, lähtekoodi näppimiseks puudub igasugune vajadus.

    ma ei saa nagu hästi aru mille vastu sa siin võitled. cms - halb, staatiline html - hea?

    26. jaanuar 2005 - 18:23:51 · Otselink

  • busse† 20 a

    aga kas cms mitte pole möeldud selleks, et klient ostab cms'iga veebi.
    talle antakse nö manual, kes firmas tegeleb sisu uuendamisega. lisab vajadusel uudiseid, alammenüüsid ja nende sisu.

    minu aru saama järgi firmale, kes vajab veebilehte, mida nad saavad ise vajadusel uuendada piirdubki ju sisu, menüü, küsitluste korraldamiseks oma firma lehel. ülejäänud oskused peaks jääma ikka selle teha (raha eest muidugi), kellelt leht on tellitud. see k-cms tundus tsipa raske olema inimesele, kes teab kodulehe progemisest sama palju kui möni aafrikas elav neeger eestimaast.

    aga ok, see on minu arusaam kliendist ja tema suhtest kodulehega, millel cms jookseb kyljes.

    emm, aga mis cms on üldse?

    26. jaanuar 2005 - 18:38:44 · Otselink

  • ei, ma ei võitle ei musta ega valge vastu, wuzz :)
    ei, ma ei pidanud silmas, et sekretär tõstab templates koodi - see näide oli pisut üldistatuna mu enda kogemusest (sry, halb sõnastus, my bad)

    i have a dream :)
    eesti veebilehtede sisu haldamise tulevik võiks kuuluda ehk proffidele webmasteritele, kes kasutavad ükskõik milliseid vahendeid (k.a. CMSe) aga teevad vajaliku töö kliendi jaoks profilt ära; ja klient ei peagi teadma kuidas seda tehakse

    tundub, et oleme veebiehitusega liikunud kuidagi äärmusest äärmusse: alul oli web miski magic world ja lehtede valmistamise eest maksti roppu raha (lõhkenud suur mull #1); mõni aeg tagasi hakati haipima vastupidist - võta meie (suht lopsaka hinnaga) CMS, tee ise oma veeb ja säästa sellega hiljem palju;

    usun, et siiski ka CMSi mull lõhkeb, sest firmad leiavad üha vähem ressursse pea hobi korras tehtavate tööde (CMSiga nikerdamine näiteks) peale raiskamiseks

    26. jaanuar 2005 - 18:44:35 · Otselink

  • põnev oleks küsida - kui nad vastaks :) - neilt kümnelt suuremalt 'ärilahendusena' CMSi valmistanud firmalt: kuidas viimase 2 aasta müügitrend on? ja kuidas võiks nende arvates lähitulevikku mõjutada võimalik üldine majanduslangus ja need mitmekümned turusolkijad amatöörCMSid? 8-)

    26. jaanuar 2005 - 18:50:09 · Otselink

  • wuzz 20 a

    "i have a dream :) eesti veebilehtede sisu haldamise tulevik võiks kuuluda ehk proffidele webmasteritele, kes kasutavad ükskõik milliseid vahendeid (k.a. CMSe) aga teevad vajaliku töö kliendi jaoks profilt ära; ja klient ei peagi teadma kuidas seda tehakse"

    See oleks ideaalolukord :)

    See kellel on vähegi oskust ei taha kohe kindlasti mitte seda tööd teha, kuid kui peab seda tegema siis teeb. Hinnakiri on nagu tavalisel kujundustööl ja võid ise mõelda kui suur protsent eesti firmadest on nõus selle papi välja käima :)

    mull #1 ei ole lõhkend ja cms'i mull ei lõhke ka. Cms on siiski töövahend ja ei kao kuhugile. Praegune kaklus käib pigem "jee osta meilt cms ja 2k eekune kujundus" tüüpide leivanumbrist, kuid ei maksa loota et see kuhugi kaob. Säästumarket on ju ka elus veel ja pensionärid tahavad ka elada.

    26. jaanuar 2005 - 19:02:52 · Otselink

  • wuzz 20 a

    "... neilt kümnelt suuremalt 'ärilahendusena' CMSi valmistanud firmalt ..."

    kui sa nüüd karbicms'i müügitrendi teada tahad siis graafik on umbes selline:

    26. jaanuar 2005 - 19:05:32 · Otselink

  • "wuzz, näitena pea elust enesest: sul vaja veebis toodete listingus tõsta hind vasakult paremale, muuta fonti -1px ja teha punasest mustaks - põhjuseks kasvõi toodete kirjelduste mahtude oluline suurenemine;

    juhul kui seda võimalust pole cmsis ette nähtud ja kood on kinni, siis maksad sa selle eest X kuni X korda Z eeki ja ootad päeva või N."

    Ühel juhul sa ei oska/saa seda teha ja teisel juhul, kui sul on isearetatud kood ei oska/saa teised seda teha. Ühel juhul küsib raha tootja ja teisel juhul küsid raha sina. Sekretär ikka sama loll ja ülemusel ikka sama poohui sellest lehest.

    Karbitoodetel on tavaliselt templatesüsteem ja klientidel ettekujutus, et CMS teeb kõike (ainult suhu ei võta) ja kõik on lihtne. Tegelikkus näitab siiski vastupidist, et htmli tegemine suvale inimesele on ikka mõistusvastane. Sama mõistusvastane, kui mõnele progejale kudumine või lennukijuhtimine.

    Sageli sõlmitakse ka hoolduslepinguid või ostetakse sisuteenust. Karbitoote tootjal ei ole vahet kes toodet kasutab ja support on sellepärast tasuline, et keegi teie eest tasuta ära midagi ei tee.

    26. jaanuar 2005 - 20:11:34 · Otselink

  • kaups 20 a

    wuzzi graafik on üsna täpne.

    cms on tegelikult nii mahukas teema, et selle plusse ja miinuseid võibki jahuma jääda. lisaks sõltub paljugi cms-st: võib ajada selle nii keeruliseks, et ainult tegija ise sellest aru saab. veel hullem on primitiivne cms, mis ebavajalike idiootsete väljade ja võimalustega on marukeemiaks kokku keedetud.

    tuleb ka vahet teha, millal on cms mõistlik kasutada, millal mitte.

    käsitöö on käsitöö, jääb alati parimaks tulemuseks ning isiklikult pooldan seda. aga cms-il on oma koht olemas ning see koht jääb.

    tean, et meie meie cms on niipalju lihtne, et ka seltskond 60-seid prouasid tõdesid seda rõõmuga. samas võib joosta suure riigiasutuse lehemootorina, e-poena vms. see teeb ju headmeelt.

    26. jaanuar 2005 - 20:32:52 · Otselink

  • hmm, see tiger isegi on selliste väga väikeste asjade jaoks täitsa oki. Ma kunagi otsisin lolliks kui oli midagi taolist vaja ühele kundele kes tahtis pidevalt oma 2-te tekstijuppi muuta, miskipärast ei sattunud see pihku. Ainuke puuduv asi tundus esmapilgul otsing olevat a nahhui seda vaja on mingile väikefirmale kellel nagunii aint 5 teksti ja 3 pilti seal lehel on :)

    26. jaanuar 2005 - 20:37:39 · Otselink

  • henk 20 a

    CMS kui kontsept ei ole mingil juhul out. Kiire ja lihtne sisuhaldus on pigem täiesti elementaarseks saanud.

    Kuritegelik on pigem amatööride arusaam CMSi koolitusest ja hooldusest. Kui kliendiga pärast raha kätte saamist edasi suhelda ja küsimustele vastata, siis ei jää mingi uudis ülespanemata ega telefoninumber parandamata.

    Eks CMSil ja CMSil on ka muidugi vahe. Ei saa eeldada, et seku viitsib endale selgeks tegema hakata mingit progejatele mõeldud nupurägastikku. Kui ta aga saab kenasti otse lehel muudatusi teha, pole mingit probleemi...

    26. jaanuar 2005 - 20:41:54 · Otselink

  • rambo 20 a

    Mulle miggeni öeldu meeldib. Mitte, et ma kindlasti usuks, et tal 100% õigus on, aga jutus on sellist tegelikku maailma küll. Ma ka väsind IT projektijuhtide üleskeerutatud pseudomaailmast juba.

    26. jaanuar 2005 - 21:56:48 · Otselink

eelmine