majandus

eelmine

  • kaups 11 a

    Kuidas on, majanduslangus annab tunda veebimeistrite hulgas ka? Ilmselt õrn teema midagi keegi eriti ei kipu välja ütlema.

    03. november 2008 - 10:51:21 · Otselink

  • wuzz 11 a

    miks küsid? tööd pole v?

    03. november 2008 - 11:00:54 · Otselink

  • Sven 11 a

    Annab tunda, ei jõua ära teha :|

    03. november 2008 - 11:07:46 · Otselink

  • Inimesena puudutab se ju igatühte, kui hinnad tõusevad ja palk jääb samaks. Selleks ei pea just veebimeister olema, et täna sama raha eest vähem vorsti osta, kui mõned kuud tagasi.

    Eks need hinnad annavad ka tegelt juba järgi, käige mõnes poes enamus kaupadel on juba täna soodushind. Kütusehind tuli kohe kolinal alla, kui tarbimine vähenes, dollar läks vist suuresti tänu sellele tugevamaks. Lihtsalt kaupmehed ei saa majandusreeglitest üle ega ümber ja peavad jälle tõdema, et jätkusuutlikum on müüa palju ja odavamalt, kui vähe ja kallimalt.

    Ettevõtlus/tarkvaraaarenduse tasandil ma mingit ostujõu vähenemist märganud ei ole, lihtsalt mahu kasv on väiksem, tulud jäävad samale tasemele. Samas ma üksiküritaja, suurema käibevajadusega ettevõtetel võib see majanduslangus tugevamini tunda anda kuna ühelt poolt kliendid on vaesemad ning nendega peab seetõttu rohkem tegelema ja teiselt poolt on töötajate surve palgakasvule suurenev kuna hinnad pikemas perspektiivis ikkagi ainult tõusevad ja on vaid hetkel soodsamad.

    Need, ettevõtted kellel mingi osa tuludest moodustab eksport ei pea eriti pabistama ja ekspordi tuluosa suurendamist või ekspordi võimalusi otsib praegu vast iga ettevõtja, samas see ongi loomulik areng.

    03. november 2008 - 12:22:07 · Otselink

  • Tellijate võimaluste ahenemine muidugi võib pakkuda väiksematele tegijatele rohkem - enam ei vaadata mis värvi lips sul ees on ja kui peenes kohas kontor asub, vaid mida sa teha oskad. Noh muidugi ei ole need asjad nüüd nii must-valged ka, aga küllap sekkub omanik jälle rohkem asjadesse ja peente prillidega marketingitibi vähem.

    03. november 2008 - 12:46:58 · Otselink

  • Kustutatud 11 a

    Hetke majandusolukorrast on mulle jäänud mulje, et tellijal pole raha. 2 aastat tagasi oli oluline, et büroo hindadest madalama hinna saaks, nüüd on järsku nagu diili reklaamis. Samas ootan ühest väikefirmast juba 4ndat kuud rahasid - paras tilgutamine käib minu jaoks ja ühtegi tööotsa ei paista ka. Antonil on tõenäoliselt õigus - tahetakse toodet, mitte pakendit.

    03. november 2008 - 13:22:30 · Otselink

  • kliendi raha ei ole kuhugi kadunud, ta lihtsalt saab sama raha eest vähem, seega investeerib targemalt

    03. november 2008 - 13:54:27 · Otselink

  • Allar 11 a

    targemad bisnesmehed tegelevad languse ajal ettevõtte arendamisega ja suunavad pingutused tulevase tõusu jaoks ja see omakorda eeldab investeerimist veebivärki.
    samas pole õige langus veel kätte jõudnud ja kindlasti järgmine aasta tunneb iga veebimeister, et tööd on vähem.
    kellele seda nutsu veidi kogutud on võib olla õnnelik ja tegeleda enese arendusega võtta langust kui väikest puhkust.
    kellel raha pole see imeb küünarnukki ja nutab häid aegu taga :)

    03. november 2008 - 14:47:45 · Otselink

  • kaups 11 a

    wuzz, tööd jagub, okia on tänaseks pea 2x suurem kui aasta tagasi.

    aga annab tunda siiski ja seda pigem püsikliendi enda aktiivsuses mitte niiväga uute leidmisel. käivet see suurt ei mõjutagi, lihtsalt rohkem tegemist uute ja võõraste klientide/projektidega. sellest tekkis ka küsimus - kuidas teistel tendentsid ja kas üldse julgetakse rääkida asjade tegelikust seisust.

    samas näen kõrvalt kuidas näiteks autoalarmide paigaldajad või reklaamnänni tootjad on püstihädas. veebiäri õnnistus on kasvav turg mis majanduslanguse ajal stabiliseerib olukorda.

    03. november 2008 - 15:31:11 · Otselink

  • PeZ 11 a

    isegi tuttav ühe suure automüüja remondiosas ütles, et mitte midagi teha pole, mõnd aega juba.

    reklaamifirmades kuulen ka et siinjaseal ikka koondatakse ja inimesed tööd otsivad. kliendid tõmbavad turunduseelarveid kokku kiiruga. aga eks hullem veel ees vast, kevade-suve paiku, pakun.

    03. november 2008 - 15:47:05 · Otselink

  • wuzz 11 a

    Kui mõni töötu IT tegelane kuskil vedeleb siis otsime uusi töötajaid:

    • Süsteemianalüütik
    • PHP programmeerija
    • Seenior PHP programmeerija
    • Veebilahenduste projektijuht
    • .NET programmeerija

    Võtke ühendust :)

    03. november 2008 - 15:54:29 · Otselink

  • PeZ 11 a

    kusjuures, mumeelest ongi hea see - ehksiis peene prilliga turundustibisid, projektijuhte ja imagokonsultante jääb vähemaks, aga nood kes reaalselt teha midagi oskavad, lähevad ainult rohkem hinda.

    03. november 2008 - 15:57:40 · Otselink

  • Ardi H 11 a

    eelmine kommentaar võttis sõnad suust. + väiksemal tegijal / uuel ideel parem kasvulava kui suured enam kõike aju turult ära ei korja. + siis kui klient enam agentuurist kallist telet / printi osta ei jõua, tuleb meelde ikka vana hea (millegipärast maarjamaal ikka veel odav) veeb.

    a krt õlu oli küll ükspäev kallim poes.

    03. november 2008 - 16:46:29 · Otselink

  • PeZ 11 a

    premiuim kuuspakk on 86 krooni :S

    03. november 2008 - 17:11:05 · Otselink

  • wuzz 11 a

    mis on kõige parema hinna ja promilli suhtega õll?
    kus on kõige parema hinna ja kalori suhtega päevapraad?

    03. november 2008 - 17:14:05 · Otselink

  • PeZ 11 a

    bock.

    kuskilt putkast saab massive kaltsuburksi migni 30 eeguga.

    03. november 2008 - 17:15:56 · Otselink

  • tfk 11 a

    raha ei ole kuhugi kadunud, lihtsalt ollakse ettevaatlikumad. Ja vaevalt et olemas kliendid kipud iga aasta uut kujundust ostma vaid mõeldakse rohkem praktiliselt.

    03. november 2008 - 17:25:00 · Otselink

  • iam 11 a

    "premiuim kuuspakk on 86 krooni :S "

    eks valikud on enda teha, eile rimist premmi 4-pakk 38,90 :P

    03. november 2008 - 17:47:05 · Otselink

  • come on, muidugi on raha ära haihtunud. ja vist isegi natuke positiivne et osad peksa saavad nüüd. eriti reklaam ja kinnisvara. kahju on samas see, et vähesed õppust võtavad. väheneb see tõenäosus, et saame siit paari aasta pärast hea uue stardi. näeme.

    mul naiivsel muidugi hetkeks tundus, et erinevatel aladel hakkatakse nüüd korralikumalt ja rohkem tööd tegema, aga tobe vist loota. pigem ikka kiiremini ja lohakamalt.

    03. november 2008 - 20:15:40 · Otselink

  • Tegelt meil ei ole/tule ju majanduslangus, vaid see on negatiivne majanduskasv. Sama nagu me käime kõrtsis negatiivselt raha teenimas jalaseme vastlapäeval mäest negatiivselt liugu üles.

    04. november 2008 - 08:54:17 · Otselink

  • wuzz 11 a

    raha pole mitte haihtunud vaid teda pole olnudki. eurotoetusi, laene ja kahtlast äritulu lasti varem korstnasse. nüüd peab hakkama päriselt ka midagi tootma et ellu jääda :)

    04. november 2008 - 08:59:54 · Otselink

  • c5ef2 11 a

    "mis on kõige parema hinna ja promilli suhtega õll? "

    double bock ilmselt

    04. november 2008 - 09:27:54 · Otselink

  • wuzz 11 a

    alko24 hinnakirja järgi on võitja siiski must Bear Beer 143 EEK absoluutalkoholi hinnaga :)

    325 EEK - lauakas
    212 EEK - dbl block
    194 EEK - saaremaa x
    220 EEK - diesel
    143 EEK - bear beer
    202 EEK - presidendi 10

    beat that

    04. november 2008 - 09:50:16 · Otselink

  • teoorias võiks ju selle õlleraha ajusiirdamisse investeerida, hoiab hiljem kulusid kokku ja mõjub hästi ka isiku arengule.

    04. november 2008 - 10:42:15 · Otselink

  • Samuti ei ole õllehinnad tõusnud, vaid negatiivselt langend

    04. november 2008 - 10:45:15 · Otselink

  • magnus 11 a

    ma soovitan alexandrit.

    04. november 2008 - 12:39:04 · Otselink

  • baltika on odavam nyyd, kui kuld :) 5, 3, 7 seeria omad täitsa joodavad

    04. november 2008 - 13:30:47 · Otselink

  • rki 11 a

    Getting Through The Tough Times
    teemakohane loeng, onu jagab soovitusi ka indiviidi tasandil

    05. november 2008 - 14:37:30 · Otselink

  • chips† 11 a

    "A3 Interactive teatab, et seoses majandussurutisega tuleme vastu oma klientidele ja pakume maailmatasemel veebilahendusi POOLE HINNAGA! Kõikidele Jaanuari kuus tellitud lahendustele hinnakalkulatsiooni tegemisel enneolematu allahindlus -50%, ehk 450 EEK/h (tavahind 900 EEK/h)"

    novotsiis.

    14. jaanuar 2009 - 18:00:05 · Otselink

  • taik 11 a

    50 krooni eest saab narva maanteel: prae (vali 8 seast), joogi, võileiva, kohvi ja koogi. teada on ka lokaale kus on võimalik 60 eegu eest soetada 4 õlut. taksohindadest ei tasu rääkidagi.

    majanduslangus rlz

    14. jaanuar 2009 - 23:37:41 · Otselink

  • m703324 11 a

    õpetlik lugu kaasajast.

    aga selle 50 eegise sita söömise suhtes ütles Dali midagi sellist, et kui keegi tahab tippu jõuda siis ta peab sööma kaaviari ja jooma shampust, muidu jääbki umbes elu lõpuni virelema.

    15. jaanuar 2009 - 01:13:36 · Otselink

  • Kid† 11 a

    taik, mis koht see on?

    15. jaanuar 2009 - 07:11:27 · Otselink

  • Luix 11 a

    eks see Island olema peab?

    15. jaanuar 2009 - 09:35:51 · Otselink

  • pascha lifestyle

    18. jaanuar 2009 - 17:09:35 · Otselink

  • chips† 11 a

  • nio 11 a

    crisis in business:(

    26. veebruar 2009 - 00:51:52 · Otselink

  • Laurits 11 a

    opsti... päris hea hulk!

    26. veebruar 2009 - 09:01:58 · Otselink

  • Lars 11 a

    kellel viitsimist, see võib seda listi kerge vaevaga veel 4x pikemaks saada. ainuke küsimus, et mis on asja point? stating the fucking obvious, et seisud on karmid?

    26. veebruar 2009 - 10:27:28 · Otselink

  • kaups 11 a

    kui veidi filosofeerida, siis uue meedia turg on minu hinnangul suhteliselt heas seisus võrreldes enamike teiste majandusharudega, eriti klassikalise reklaamivaldkonnaga. teoreetiliselt tähendab see list seda (arvestades ka seda, et seal on ka mitmed tublid tegijad), et paljud digiüksused on suhteliselt nõrgad organisatsioonid. neil pole rasva kogutud, nad ei reageeri piisavalt kiiresti muutustele ega oska teha radikaalseid otsuseid, ei olda piisavalt professionaalsed ning seni iseenesest toimiv müük ei olegi enam "automaatrezhiimil". ikka "pusitakse edasi oma cms-i", makstakse ülikõrget palka ning oodatakse helget tulevikku "mis kohe varsti peaks saabuma".

    karm reaalsus on pigem see, et me oleme endiselt kogu majandusega allakäigul, endiselt läheb kehvemaks, VEEL kehvemaks. kuidas ja kas üldse need ettevõtted näiteks läheneva suve üle elavad? mina soovitan valmis mõelda plaan b ehk nn operatiivse musta stsenaariumi käitumise, samuti teha preventatiivseid radikaalseid otsuseid juba täna. vastasel juhul kaob turult lähema aasta jooksul (vähemasti konkreetsed füüsilised kehad) mitu head konkurenti ja see poleks nishi tervisele ja usaldusväärsusele hea. kaotaksid kõik. "soperdajad" kaovad niikuinii, aga seda ei pea ka kartma.

    26. veebruar 2009 - 10:51:39 · Otselink

  • wuzz 11 a

    fraktal ka :( http://firmaparing.krediidiinfo.ee/jakjs.php?eregnr=11437987

    26. veebruar 2009 - 10:52:58 · Otselink

  • "kellel viitsimist, see võib seda listi kerge vaevaga veel 4x pikemaks saada. ainuke küsimus, et mis on asja point?"

    Varem selle tõesti pointi ei olnud, tänaseks on sellel asjal töötaja jaoks väga suur point, sest nüüd on ettevõtjal maksuametis ainult üks viitenumber ja maksuamet jagab ise oma järjekorras maksulaekumised kohustuste hulgast maha ja tulumaks kustutatakse viimasena.

    Ettevõtja ei saa enam eelistada riiki töölisele ala, et maksan töötaja maksud ennem ära (sots, tulu, pension, töötuskindlustus), siis käibeka jne järjekorras kuidas mugavam on. Kui sinu ettevõte on maksurahadega võlgu, siis kindlasti on selle võla osa sees töötaja palgast mahaarvatud tulumaksuvõlg mis on otsene töötajale näkku panemine kuna see on tema brutorahast maha arvatud.

    Laiemalt pinnalt võetuna on tulemuseks ka see, et KOV ei saa ennem raha, kui ettevõttel kõik maksud makstud ja seda ka , et tulumaksutagastust sa ka ei saa, kui ettevõttel on võlad üleval (sest võlgu on ta töötaja palgalt arvutatud summa).

    Niiet tänaseks on meie väikses vabariigis pandud ettevõtja ikkagi väga sitta olukorda ja sellest tulenevalt ka kõik töötajad kes ennem võisid ka tähtaegade libisemisel või arvelduse viibimisel ettevõtjalt saada krediiti ja palga tasutud. Täna enam ei saa ettevõte seda endale lubada ja peab eelistama riiki töötajale mis pikemas perspektiivis tähendab seda, et avanssi saate aint väga tugevast ettevõttest ja teie palku ei arvestata ennem kokku, kui arved on töö eest laekunud ja käibemaksukohustused sellelt tasutud.

    Olukord on muutunud karmimaks ja piltlikult halvemaks nii töötajale (kuna ettevõte ei saa enam teda eelistada) ja ka ettevõtjale (kuna peab eelistama riiki ja ei saa raskes olukorras väärtustada töötajat).

    26. veebruar 2009 - 10:54:47 · Otselink

  • Lars 11 a

    sekundeerin kaupsi jutule.

    ma usun, et kätte on jõudnud aeg, kui koort ei riisu mitte andekad spetsialistid, vaid erialase hariduse ja kogemusega, külmad ja kalkuleerivad majandusinimesed häid spetsialiste koondavate ettevõtete eesotsas.

    26. veebruar 2009 - 11:39:49 · Otselink

  • chips† 11 a

    kuldsed sõnad.

    26. veebruar 2009 - 11:50:56 · Otselink

  • hex† 11 a

    konkurentide füüsiliste kehade kadumist ennustada on natuke karm siiski äkki :)

    26. veebruar 2009 - 13:09:07 · Otselink

  • kaups 11 a

    Ons? Nii mõnigi on keha vahetunud, näiteks Krabi (nüüd vist Welisa OÜ), CMA-l samuti uus jur. keha ja vana "punane". Aga kirves alles tõuseb. Paraku.

    26. veebruar 2009 - 13:21:49 · Otselink

  • m703324 11 a

    ütlen siia vahele, et mu meelest häid spetsialiste ei koondata. muidugi igaüks on omastarust hull tegija (kellele võibolla ei anta võimalusi ennast tõestada jm siuke bs). Koondatakse ikkagi logardeid ja raskesti rakendatavaid-müüdavaid inimesi.

    Häid spetsialiste on palju vähem kui jutust tundub.

    Ja jällegi, mu meelest erialane haridus kotib praegu vähem kui eales varem. Ellu jäävad need, kes kohanevad ja pappi genereerivad, mitte need kellel on paber selle kohta, et nad põhimõtteliselt oskavad asju.

    St. ok kindlasti on ka siukseid "juhte", kes omastaruust kavala lükkena koondavad kõrgepalgalisi häid inimesi. Ma ei pea seda eriti heaks strateegiaks väikses eestis.

    26. veebruar 2009 - 13:27:39 · Otselink

  • noh vanad tõed, et häid ei koondata ja tugevamad jäävad ellu jne riik pani teile kõigile praegu natuke taha sellegipoolest :)

    26. veebruar 2009 - 14:03:34 · Otselink

  • PeZ 11 a

    natuke jah... ma ei tea muidugi kuidas veebindusega täpselt, aga eestis reklaamiala _spetsialiste_, e. väga häid copysid, AD'sid, DTPsid, isegi projektijuhte keda ei pea reklaamialal koolitama ja selgitama mis vektor mis raster, peab tikutulega taga ajama.

    kindlasti tõmbavad firmad kokku ja lõikavad rasva maha, aga nagu ed ütles, ma arvan, et võetakse neid keda tuleb võtta ja kes väärt, jäävad alles. need kes ebaõiglaselt koondatakse vms, ilmselt siiski ei jää hätta, sest tõesti, kes oskab, on väärtuslik.

    samas mulle tundub ka, et ka kliendid ei lahmi enam nii nagu aasta tagasi, vaid kui midagi üldse tehakse, siis üritatakse teha seda võimalikult hästi ja igasuguseid turundusjuhte/marketingidirektoreid/imagokons ultante on kliendi poolt kõvasti vähemaks jäänud kellel oma sõna igasse asja öelda.

    26. veebruar 2009 - 14:05:03 · Otselink

  • Allar 11 a

    paindlikud jäävad ellu. paindlik võib olla vana kala kui ka uus tegija.

    riik pani muidugi mõnusalt endale jala taha miinimumpalga tõstmisega. kõik need kes enne vähegi viitsisid maksta, seda enam ei tee või leiavad mingi muu variandi.

    26. veebruar 2009 - 14:41:56 · Otselink

  • ints† 11 a

    kõik kirjutavad kõvasti majandusteooriast, mida tegelikult võib igalt poolt lugeda ja leida.

    Küsitud oli ju enda olukorrast, kuidas läheb, palju hindu olete tõstnud/langetanud. Kas tööd on sama palju/vähem/rohkem, elate vana rasva pealt jne?

    Maksuvõlad, mis siin toodud said, on küll päris sümpaatsed numbrid siin.

    26. veebruar 2009 - 15:07:09 · Otselink

eelmine