Koostöö Eesti firmade vahel

  • Küsimus - kui hästi teevad Eesti firmad omavahel koostööd suuremate projektide teostamiseks? Või pole Eestis vastavaid projekte, mida tasuks jagada? Kogemusi? Pean silmas siis suuremaid kodukaid, reklaamikampaaniaid jms. Kas on palju niiöelda "teise tiiki kusemist" ja eneseupitamist, või saab rahus tööd teha :)

    10. detsember 2009 - 11:02:21 · Otselink

  • annu† 10 a

    eesti on nii väike, et paljud disainerid ja programmerijad tunnevad üksteist. siis tehakse ikka koostööd.

    10. detsember 2009 - 11:57:43 · Otselink

  • Laurits 10 a

    ja Eesti piisavalt väike, et kõik pasundavad kui oled kellegi teise tiiki lasnud proovi siis kuskilt mingit diili veel saada. Nii on nagu elu käib.

    10. detsember 2009 - 12:03:33 · Otselink

  • Nõus, nõus. Kuid kuidas selgitada seda, et võetakse ette suured projektid. Toome utoopilise näite - Tallinna kodulehekülg. Firma, kes teostab on vb programmeerimises väga pädev, SEO ja kasutusmugavus on 0, rääkimata visuaalist. Miks mitte teha asi kambas ja korralikult? Kas asi selles, et ei taheta raha jagada või...?

    10. detsember 2009 - 14:31:55 · Otselink

  • Kohalikul tasandil pole ühtset metoodikat protsesside juhtimises. Teine põhjus - eelistatakse freelance'reid mitte firmasid, kuna mitu projektijuhti koos on nagu mitu turundajat - kõik avaldavad arvamust, kuid otsustusvõime 0 ja vastutust ei taha keegi võtta. Kogenud freelancer on piisav, et projekti lisaressurssi kaasata. Kolmas põhjus on lihtne - aeg/raha. Kui paljudel kulgevad projektid majas nii, nagu projekti ajaplaan on kirja pandud alguses? Mitme firma koostöös aga üks sõltub teisest (ajaliselt) ja igasugune nihe mõjutab kõiki osapooli. Neljas on teeme ise loogika, ehk et hõissaa element - me ju ise saame ka hakkama ja teeme väga hästi ja oleme üldse kõvad kärbsed. Viies, kui palju neid projekte siis kohalikul turul on, mida peaks mitmekesi tegema? Suurprojektid liiguvad suurte mahtudega ettevõtetesse, OKIA, Websmedia jne. Ärimudel seal on aga teine - kui on pädevust vaja kaasata, ostame sisse. Kas konkreetse inimese päevapõhiselt palgale, või projektipõhiselt. Lühidalt - turg ei soosis sama profiiliga firmade ühendusi projektipõhiselt. Muude väärtusahelate, näiteks reklaamiagentuur-veebifirma-motion/video production kooslused töötavad, kuid ka neid projekte on vähe, et anda üldistavat hinnangut.

    10. detsember 2009 - 15:04:29 · Otselink

  • Noh, see ajakava jutt on natuke mõistmatu, selles osas, et olen ise osalenud paljudes projektides, kus on olnud mitu firmat kallal. A'la SEO, visuaal, kasutajaliidese kirjutamine ning backend on kõik eraldi ettevõtted. Kusjuures isegi mitte samades riikides. Ja ajakava toimib. Viimselajal pole erilisi venimisi ette tulnud, ju masu mõjutab, keegi ei mängi lolli enam heade klientide puhul ;)

    Lihtsalt huvitas, kuidas Eesti maastikul selelga lood on.

    10. detsember 2009 - 16:19:11 · Otselink

  • Allar 10 a

    Eesti on selline konnatiik, et siin käib nii koostöö kui ka kannapeale astumine samade inimeste vahel. Suht võimatu mitte koos tööd teha ja suht võimatu ka mitte konkureerida.

    10. detsember 2009 - 17:09:15 · Otselink

  • Konkureerimine pole ju veel kanna peale astumine. Ehe eestlaslik suhtumine on ju ainult üritada "ära teha" ja sitta keerata.. Jumal hoidku, kui koos konkurendiga peaks tekkima mingis osas nt sünergia. A'la konkureeritakse väikelahenduste puhul aga koos tehakse suuri tükke vms.

    11. detsember 2009 - 11:18:29 · Otselink

  • mis te plagisete :) kui on vaja ostetakse sisse teenus ja selle pealt sünnibki koostöö.

    11. detsember 2009 - 11:46:06 · Otselink

  • tajo 10 a

    word :)

    11. detsember 2009 - 11:49:29 · Otselink

  • Allar 10 a

    "Konkureerimine pole ju veel kanna peale astumine. Ehe eestlaslik suhtumine on ju ainult üritada "ära teha" ja sitta keerata."

    igasuguseid jobusid on igas valdkonnas, veebivaldkond on selles mõttes nagu iga teinegi. enamus asju käib naguinii isiklike tutvuste kaudu, suuri projekte lampi ei tellita x firmast.

    11. detsember 2009 - 15:26:33 · Otselink