kas flash või php?

eelmine

  • juss† 14 a

    et siis oleks vaja firmale kodulehte. Kumba eelistada, kas flashi või php'd`? tegu on galerii lehega. Oluline oleks, et leht oleks kliendile kergesti leitav ja kasutussõbralik. Hea oleks kui keegi oskaks soovitada ja välja tuua ühe ja teise head ja vead.
    Olen eelnevalt ka lugenud mingit samalaadset teemat flashi üles leitavuse kohta siin, aga sellest targemaks ei saanud.

    19. jaanuar 2007 - 13:11:25 · Otselink

  • et siis .. öh öh ... flash ei välista php'd ega vastupidi ... teiseks sõltub ikkagi konkreetsest lehest, kuidas seda parem teha on.

    Oleks vaja ühele firmale auto osta, olen kuulnud, et kalluriga pidavat saama liiva vedada, aga mersud näevad ilusad välja ... kumba teie eelistaksite?

    19. jaanuar 2007 - 13:15:38 · Otselink

  • juss† 14 a

    umm.. Ise pole eriline teabmis veebi tundja. See pärast küsingi teistelt kuna ise ei tea. Aga oletame siis, et kui teha flashi ja php'ga, siis kuidas on lood leitavusega?

    19. jaanuar 2007 - 13:32:13 · Otselink

  • sitad :) selleks, et otsimootoritega leitaks pead sa metainfo ikkagi tekstina lehele kaasa panema või topeltlehte pidama.

    Tonal teeb selle ühe töö hinnaga, aga teiste juures pead ilmselt topelt või tiba rohkem maksma.

    19. jaanuar 2007 - 13:41:29 · Otselink

  • No aga kui sul lehel on ainult galerii, siis pole ju leitavus probleem. Põhiliste märksõnadega on leitav ja ega piltide ja kirjelduste lisamine oluliselt märksõnu juurde ei teeks :)

    Sellesmõttes oleks galerii jaoks flash vast ägedam lahendus, visuaalselt eelkõige.

    19. jaanuar 2007 - 13:50:47 · Otselink

  • tonal† 14 a

    et kui teed liiva või kruusa galeriid, siis mine julgel php tegijate peale.
    kui sul on aga selline trendimüük, siis vaata näiteks 3 miljardi käibega kultusfirma Billabong aasta algusest käima läinud uut kodulehte (ega vana oli ka äge, vähe kaoselisem, kui praegune)

    mis aga leitavusse puutub, siis flash lehed levivad inimeselt inimesele -- mis on hoopis töötavam mudel, kui et loota, et keegi ahv taipab su märksõnu sisse toksida ja leitud 101 teise lehe seast just sinu kruusa ja liiva müügi lehest nii hullult silda minna, et tal tekib soov midagi isegi osta.

    19. jaanuar 2007 - 15:50:24 · Otselink

  • Ehk räägid Tonal ka palju selline leheke inimese rahakotti kergendaks ? :)

    19. jaanuar 2007 - 16:56:07 · Otselink

  • juss† 14 a

    seda tahaks ka teada jah, et mis antud puhul hinnad siis oleks :D

    19. jaanuar 2007 - 17:07:45 · Otselink

  • See oleneb järgnevatest asjaoludest: kellelt tellid; mida tellid

    19. jaanuar 2007 - 17:20:43 · Otselink

  • tonal† 14 a

    "Ehk räägid Tonal ka palju selline leheke inimese rahakotti kergendaks ? :) "

    nagu isegi näed, ei ole seal flashi poolt suurt keerulist midagi. küsimus on pigem visuaalse mõtlemise kultuuris.
    Billabong on vana attitude müüja. ega suur osa kujunduse lahendustest on pärit juba eelmisest kujundusest.
    nagu aru saan, on 2 kutti lahenduse taga olnud. see, et billabongil on sadaüks logo ja lahedat nikerdist, on nende stiil aastaid olnud.
    tuntud tegijatest võrdleks vahepealse dieseliga.
    Dieseli viimane kampaania on teises suunas läinud -- avatud pindadele. ja suure moluga on selliste tööpind-ja-tükk-tühja-maad lahenduste kõrval julget laiutamist kaif vaadata (vaatan hetkel kodus väiksema moluga ja pole nii kaif... )

    billabongil on ka tootekujundajad suuresti veebilehe taga. mis oleks billabong ilma nende billabongilike kirjadeta?
    ja nagu dieselgi -- nad müüvad sellega.
    pole meie asi, palju selle alla raha pannakse. see tasub ära.

    minu jaoks on Dieseli viimane üks perspektiivne lähenemise idee ja billabongil on väga lähedale pihta saadud, milline võiks olla hästi navigeeritav (neil on veel tarbetusi ja puudusi) e-pood.

    et kui kellelgi on head css e-poe näidet kõrvale tuua, siis oleks huvitav kaeda.
    internet ei ole veel endast teadlikuks saanud.
    aga midagi juba kujuneb

    22. jaanuar 2007 - 23:37:23 · Otselink

  • tajo 14 a

    ütles ta ja ei vastanud küsimusele :D

    23. jaanuar 2007 - 08:40:11 · Otselink

  • Scooter 14 a

    "et kui kellelgi on head css e-poe näidet kõrvale tuua, siis oleks huvitav kaeda."

    Eks kae...

    23. jaanuar 2007 - 09:25:51 · Otselink

  • Ei nuh, samas vaimus võib edasi lasta, nike'il on kusjuures väga asine flashi põhine e-pood ka olemas siin
    adidasel on mõnus tootegalerii Hugo Boss on klassikaliselt stiilne , seda rida võiks jätkata ... küsimus jääb alles, et palju maksab, mis on lubatud Jupiterile, pole lubatud härjale ... ehk kui sul ei ole miljarditesse ulatuvat käivet ja miljonites reklaamieelarvet ....

    Mis puutub e-poodidesse, siis võta lahti näiteks yahoo shopping ja tao üks ülaltoodud brandidest sinna sisse ; )

    23. jaanuar 2007 - 09:45:18 · Otselink

  • henk 14 a

    kuna kõik näiteid toovad, siis minumeelest on väga sheff flashi galerii weekendis

    seda nii teostuse kui sisu poolest :D

    23. jaanuar 2007 - 11:00:07 · Otselink

  • tonal† 14 a

    scooteri toodud näide oli huvitav, Hugo Bossil sama põhimõttega asi flashis imho siiski elegantsem, aga ilma e-poe võimaluseta (mis ka billabongi viga, aga neil on roppsuur poodide kett taga ja orienteeritus sellele strateegiale).
    nike-i pildi suurendamine ilma, et mul oleks võimalik kõrvalt vaadata, suhteliselt mõttetu.
    adidas on üldse selline teatud rassi edevusele orienteeritud ja seega suhteliselt mittetõhusalt üles ehitatud.
    billabongil kahjuks vaid pükstel teostatud lihtne 6 vaates pööramine annab inimesele mulje, mismoodi see asi kõrvaltvaadatuna paistab, millised taskud taga on (nike puhul tuleb mõistatada, milline on külg- või tagantvaade) -- ei osta põrsast kotis.
    teine asi on asjade loogiline ülesehitus, misosas on billabongi puhul võrreldes eelmise lahendusega tubli samm edasi mindud.

    et mis arvan hinnaklassist?
    friizu -- see on ettearvamatu. sellisel tasemel enam vast kingaparanduse hindadega ei tegeleta. seal on lisaks teostusele ilmselt kurnav tellija ebamääraste tahtmiste selgemasse vormi setitamise mitteproduktiivne periood ilmselt arvestatav.
    paremklikiga peale minnes saad vaadata, kes selle teinud -- progenud üks kutt ja kujundus mingi firma tegijalt.

    sellise asja arendus võib võtta paar kuud, siinsetes oludes pakuks nii 50-60K (+maksud) kokku.

    aga noh algne küsimus oli, kas teha php-s või flashis galeriid.
    või siis friizut järgides -- kas vedada liiva isekallutaja või mersuga.

    23. jaanuar 2007 - 11:22:07 · Otselink

  • tonal† 14 a

    "kuna kõik näiteid toovad, siis minumeelest on väga sheff flashi galerii weekendis seda nii teostuse kui sisu poolest :D "

    nonii -- üleval seal poliitikute reitimist teadustav banner.
    tahaks poliitikuid bikiinivoorus näha küll :)
    elulisest huvist -- et kas ühel tüübil on tõesti tagumiku pealt nahka võetud :):):)

    23. jaanuar 2007 - 11:25:33 · Otselink

  • tonal, mis selle 50-60k sees on visuali disain, admin ja flash animatsioonid + script ? Ehk siis selle eest saab tühja kesta? Sinna on siis sisu vaja (et näiteks toodete pildistamine stuudios 6 erineva nurga alt + fotode järeltöötlus), andmete sisestamine ja haldamine, reklaamtekstid jne ... või pidasid sa terviklahendust silmas ?

    ps. 50k kahe inimese kahe kuu töö eest (kulud on ka , tel arved, sõidud, kontorikulud) ... kas natuke huupi ei ole pandud ?

    23. jaanuar 2007 - 11:48:37 · Otselink

  • "ps. 50k kahe inimese kahe kuu töö eest (kulud on ka , tel arved, sõidud, kontorikulud) ... kas natuke huupi ei ole pandud ? "

    Palgafond: 60 000,00 kr
    Brutopalk: 45 011,25 kr
    Netopalk: 34 635,95 kr
    Sotsiaalmaks: 14 853,71 kr
    Tulumaks: 9 205,01 kr
    Töötuskindlustusmakse (tööandja): 135,03 kr
    Töötuskindlustusmakse (töötaja): 270,07 kr
    Kogumispensioni makse: 900,23 kr

    34 635,95 /2 = 17317,97 eek kätte ei ole ju paha tulemus ja ei ole suht utoopiline küsida nii "vähe" iseasi kas kahe kuuga valmis tehakse ja kas sellistelt klientidelt alati rohkem ei küsita.

    23. jaanuar 2007 - 12:01:58 · Otselink

  • ainult seda et, kas sa seda veel korra kahega ei peaks jagama ; ) ? kui 2 kuud või kolmega kui 3 kuud : ) (paar kuud on varieeruv mõiste) ja arvestatud on ainult kahe inimesega projekti peale (võibolla tuleb siiski ka fotograafi, copywriterit, tõlkebürood vmv kaasata mingis etapis).

    23. jaanuar 2007 - 12:10:08 · Otselink

  • juss† 14 a

    aga kui hinnad juba jutuks tulid, siis äkki keegi kes on teinud lehti ja nii, saaks mingid konkreetsed n2ited j2tta, kes kui palju milel eest raha saanud on. Ma ise ei tea hindadest midagi, et oleks suht valgustav kui keegi viitsiks mingi php lehti ja siis flashi lehti n2idetena 2ra tuua (et siis hinna suhtes ka, et flash on siis nagu "kallim", kui ma 6igesti aru saan.)
    Issand ma loodan et mu soov ei olnud midagi v2ga imelikku praegu :S

    23. jaanuar 2007 - 13:06:36 · Otselink

  • juss† 14 a

    umm.. ma v6in t2psustada ka. et tavaline veebi leht mis t88taks nagu galerii.. ja oleks kyljes ka adminni liides mis oleks veebi p6hine. et saaks pilte lisada, 2ra v6tta jms. et palju mingi php hinnad onja flashi hinnad. et mis see hinna vahe umbes tuleks :D

    23. jaanuar 2007 - 15:04:27 · Otselink

  • lõpphind php puhul 9000+km ja lõpphind flashi puhul 14000+km. kui mõtled lihtsat ja sellist keskmiste ülesannetega lehte.

    23. jaanuar 2007 - 16:40:32 · Otselink

  • juss† 14 a

    hmm.. selge.. veel mingeid arvamusi? :D hakkan juba asjast ylevaadet saama.

    23. jaanuar 2007 - 16:52:13 · Otselink

  • jah yhe hinna puhul saad hea ülevaate :) keegi ei hakka sulle reaalseid hindu tooma tavaliselt lepingutes selle kohta konfidentsiaalsusnõue. Tee riigiametitesse infopäringuid nemad peavad sulee selle infi avaldama. Vali lehed mis uslle tunduvad okeid ja tulista

    23. jaanuar 2007 - 17:37:17 · Otselink

  • tonal† 14 a

    vaalas -- ma rääkisin hindadest tegijate poolt. puhtalt kätte ja maksud otsa.
    mingit firmat vahele pole sellise asja puhul vaja.
    töövõtuleping.

    miks on kahe tegija jaoks veel kedagi kolmandat vaja raha lugema?

    23. jaanuar 2007 - 22:04:17 · Otselink

  • võibolla sellepärast, et kõik ei ole myygimehed ja klient ei jaga tihti teemast kottigi ning kõigil ei ole aega kõikide asjadega korraga tegeleda?

    23. jaanuar 2007 - 23:17:01 · Otselink

  • tonal† 14 a

    aega ei ole sellepärast, et odavaid töid laotakse järjest kukile nagu konveieril ja et vähegi normaalset palka saada pead tegema ahvi kiirusel ahvi asja.
    2 kuud ja see papp on normaalne, et oleks aega nii kliendiga parima lahenduse otsimiseks kui ka sisutiheda ja mitte copy-paste käki tegemiseks.
    fläshiga nimelt see võimalus, et üks inimene teeb kogu kammi ära ja pole vaja mitme inimese vahel möödarääkimisi ja tühja jooksutamisi.

    ma ei arva, et flashis tehtud asju peaks kolmandiku kallimaks pidama, kui masuurika toodud näites -- flashis on lihtsalt rohkem võimalusi ja üldjuhul neid siis ka kasutatakse.
    praegusel hetkel on asi pigem flashitegijate vähesuse ja inimliku laiskuse taga.
    aga usutavasti tuleb tegijaid kogu aeg peale ja flash muutub enesestmõistetavaks.
    olelusvõitlus, mis teha.

    24. jaanuar 2007 - 10:41:26 · Otselink

  • Allar 14 a

    Ikkagi läheb raskeks, sest tööd on vaja nö. ette ka võtta. Ei saa ju et 2 kuud teed ühte projekti ja siis peale seda saad uue projekti jne.
    Tavaliselt ikka mitu asja käsil ja mitu veel ees ootamas.
    Ideaalis peakski siin olema projektijuht see kes majandab töö disainerile normaalselt kätte, et jääks aega hinge tõmmata ja loominguline olla. Aga see vist juba teine teema...

    24. jaanuar 2007 - 11:15:12 · Otselink

  • "Ideaalis peakski siin olema projektijuht see kes majandab töö disainerile normaalselt kätte"

    Ma p2tut soovitan.

    24. jaanuar 2007 - 12:32:36 · Otselink

  • täna koperdasin selle otsa | lihtne lahendus, aga silm lausa puhkab ...

    24. jaanuar 2007 - 14:45:29 · Otselink

  • Nüüd natu rohkem aega ja tooks välja miks see flash leht mulle meeldib (näiteks rohkem kui Billabong) ja palju rohkem kui suurem osa flashis produtseeritud asju.

    a) kasutatud on väga kvaliteetset pildimaterjali
    b) navigatsioon on loogiline ja lihtne
    c) erinevalt paljudest on see leht kiire
    d) lehel ei ole mõttetult sähvivat kilakola (millega paljud flash lehed liialdavad)
    e) see leht ei lärma
    f) lehel on ruumi (ei ole kokkupressitud)
    g) ei ole kasutatud gradient'i (enamasti muudab see flash lehed jubedaks)
    h) typograafia on maitsekas, teksti paigutus on hea (miinus, et tekst ei ole selectitav)
    i) leht on sisukas ja on avastamisrõõmu (nii sisu, visuali, kui funktsionaalsuse osas)

    ----
    tegelt on mul lihtsalt liiga hea/halb/rikutud maitse :P

    24. jaanuar 2007 - 17:56:24 · Otselink

  • Ooker 14 a

    mulle ei meeldinud see leht seetõttu, et "script on page is causing flash to run sitaks slowly".

    24. jaanuar 2007 - 21:10:39 · Otselink

  • sa ei saa kunagi rikkaks ja ilusaks : /(

    24. jaanuar 2007 - 21:46:26 · Otselink

  • meh† 14 a

    Kui mul oleks valida kas vaatan mingeid pilte kuskil Flash-galeriis või samasugust HTML-lahendust, valiks igal juhul HTML-i.

    Kui viimane on kujunduslikult ilusasti lahendatud on teda tunduvalt mõnusam sirvida, kui mistahes flash jurakat. Eeliseks siis kasvõi parema klikiga pildi salvestamine.. .

    24. jaanuar 2007 - 22:01:19 · Otselink

  • henk 14 a

    Muuc, äkki mõni ei soovi, et Sa nende pilte parema klahviga alla laed? ;)

    24. jaanuar 2007 - 22:55:26 · Otselink

  • meh† 14 a

    Kui sul on firma, mis oma mingit toodangut reklaamida tahab (antud juhul jääb selline mulje), on alati arukas piltidel mingit väikest watermarki kasutada. Mis omakorda teeb igast "parema klahviga alla laetud pildist" potentsiaalse tasuta reklaami. Kes tasuta reklaami ei taha?

    24. jaanuar 2007 - 23:00:22 · Otselink

  • Tiblu† 14 a

    Ma pole veel näinud normaalset Flashi galeriid. Seega jah, pigem lihtne HTML.

    24. jaanuar 2007 - 23:00:34 · Otselink

  • autoviewer ju suht normaalne

    25. jaanuar 2007 - 09:35:05 · Otselink

  • Ooker 14 a

    "sa ei saa kunagi rikkaks ja ilusaks : /( "

    Hea mees, ma olen rikas ja ilus.
    Ok, Firefoxiga õnnestus lehte vaadata ka.

    25. jaanuar 2007 - 10:22:23 · Otselink

  • tonal† 14 a

    "Ma pole veel näinud normaalset Flashi galeriid. Seega jah, pigem lihtne HTML. "

    ei saa süüdistada sind sinu harjumustes.
    aga ei maksa oma vähekasutatud sokke maailma jalga tõmmata.

    need, kes müüvad liiva tonnide kaupa, sõitku isekallutajaga,
    kes eelkõige tahavad suhtumise, hoiaku, feelingu kaudu midagi pakkuda, siis paratamatult nad peavad flashi peale mõtlema.
    ja nagu öeldud -- flashiga alustamises pole midagi keerulist, elementaarsel tasemel saab kiiresti midagi valmis. sealt edasi saad aru, kui metsikud arenguvõimalused sul on.
    soovitan enda harimise raamis korras võtta ette favourite Website Awards CATEGORY alt unchek all ja siis valida photography ja siis klikkida UPDATE.

    25. jaanuar 2007 - 11:39:20 · Otselink

  • tonal† 14 a

    otsisin siin kunagi ülespandud üht praktiliselt perfektselt lahendatud galeriid, aga leidsin näiteks sellised:
    green
    greenfield

    mingi greeniga asi see nagu oli, aga ei meenu.

    aga noh green oli isegi hea leid -- kaif on suurel pinnal selliseid pilte vaadata.
    greenfieldi puhul pööran tähelepanu flashis lihtsalt teostatavale võimalusele -- pildiseeriad on väga efektiivselt navigeeritavad kasutades vasak ja paremnool klahve.

    arvan, et olen liiga palju teemal kirjutanud ja kelle kondid on üleni armeeritud teadmisega, et html on see ainus, siis tema pärast pole mõtet valutada ja teised, kes tahavad kuhugi areneda, saavad huvi ise edasi vaadata.

    25. jaanuar 2007 - 11:55:35 · Otselink

  • ...

    25. jaanuar 2007 - 12:06:41 · Otselink

  • iam 14 a

    "soovitan enda harimise raamis korras võtta ette favourite Website Awards CATEGORY alt unchek all ja siis valida photography ja siis klikkida UPDATE."

    see näitab väga hästi just seda, miks mulle flash rakendused ei meeldi = kasutajamugavusetus (hea sõna, mis? :D).

    ja kui tahad oma greenfieldile viidata, siis kirjutad, et kolmas rida vasakult teine. HTML-is oleks olemas lingid otse õigele lehele. Eriti tähtis on ju selline asi galerii/e-poe puhul, kus nt leidsin ilusa pildi/toote ja siis tahad seda näidata sõbrale või lihtsalt bookmarki panna. keskmisel flash lehel sellist võimalust pole, paned urli bookmarki ja siis peaks bookmarki descriptionisse kirjutama "lahe pilt (vasakult photos, ülevalt portraits, vasakult altpoolt september06 ja siis ülevalt viies pilt)"

    kumb on kasutajasõbralikum? üks link või 3lk note'sid?

    p.s. jätame välja nüüd selle, et flashi lehed on ilusad, seda on nad tõesti, kuid ka htmli abil saab lehe ilusaks teha. "ah-kui-ilus" tunde kõrvale pole vaja tekitada "möh-kus-see-oli" tunnet, või?

    25. jaanuar 2007 - 12:23:44 · Otselink

  • tonalil on kinlasti õigus kogu selle flashijura kohta, aga fakt on see , et kohalikul turul ma ei näe sellist flashi asja kuskil ja ma ei saa seda kuskilt osta (võibolla ei saa üldse osta) ilma, et ma peaks selleks 3x rohkem (raha ja ka aega) kulutama, kui tõeliselt töötava SEO ja hea kasutusmugavusega lehe realiseerimiseks.

    25. jaanuar 2007 - 13:02:26 · Otselink

  • meh† 14 a

    "Favourite website.." .. eh? Kui mul just mingi ERITI poss feature kahe silma vahele ei jäänud, siis läbi HTML interface saaks üpris lihtsalt sama tulemuse saavutada - ainult, et kõik liiguks tunduvalt kiiremini ning saaks normaalselt viidata piltidele.

    Näiteks Live.com pildiotsing on lahe ;)

    25. jaanuar 2007 - 13:28:11 · Otselink

  • tonal† 14 a

    et green kohta siin midagi ei räägita, siis küsiksin, mis relvaga vaatate.
    green mingi 15'' läpaka ekraanil ilmselt ei anna seda avarust välja.

    teine asi on see terviklikkuse idee -- flashis tegemiseks peaks eeltingimus olema, et taotletakse tervikmuljet. et see on ruumi sisenemine ja seal olemine, mitte, et lööd kirvega plangu sisse augu ja kutsud sõbra ka sinna vaatama.

    iam -- võiks oma tähelepanu sisse lülitada, kui vaatad asju -- greenfieldil on asi kokkumängitud ja aadress muutub.

    green puhul on tegemist tervikteemaga ja seal ollakse, mitte ei sõideta läbi.

    kas sa lähed oma kliendi juurde ja ütled, et teeme html saidi ja seal saab iga mats su parimad pildid maha tõmmata või et niikuinii kui keegi hakkab seal saidil käima, siis saadavad otselingid neile lehtedele ja ülejäänud kammi me võime ka teha, aga see ei lähe niikuinii korda, sest käima hakatakse ainult sellel lehel?

    25. jaanuar 2007 - 15:01:53 · Otselink

  • meh† 14 a

    .

    25. jaanuar 2007 - 15:18:36 · Otselink

  • " kas sa lähed oma kliendi juurde ja ütled, et teeme html saidi ja seal saab iga mats su parimad pildid maha tõmmata "

    kas flash suudab print screeni võimalust takistada?

    25. jaanuar 2007 - 16:29:37 · Otselink

  • wuzz 14 a

    haha. siimaaani pole vist ühtegi töötavat kopeerimiskaitset maailma leiutatud :) Isegi inimesin eed raisad kloonivad juba.

    Kõige parem galerii leht on 1 pikk html fail kus kõik pildid on järjest. Ei mingit jama järgmise pildi ootamiseg, preloadimise ja muu huinjaaga. Puhtam, kuivem ja muretum tunne.

    25. jaanuar 2007 - 16:37:23 · Otselink

  • henk 14 a

    iam, asjatu üldistamine. flashis deeplinkimise ja bookmarkimise tegemine on arendajale keerukam, aga täiesti tehtav. saavutatav tulemus on potentsiaalselt oluliselt shefim, kui html lahendus (va wuzzi kirjeldatud ideaalversioon :)

    kui Sa oleks vaevunud näiteks minu antud lingile klikkima, oleksid näinud, et isegi kodukootud fotolehel on võimalik flashi galeriis kõige suurematele tissidele viidata ;)

    25. jaanuar 2007 - 17:19:34 · Otselink

eelmine