Google Analyticsi võltsimine

  • Ylleen 6 a

    Teen üleskutse, et tuvastada, kuidas infokanal www.16366.ee saab petta Google Analytics andmetele põhinevat Matrix.Stationit. 16366 on uus ja vähese tuntusega, aga kasutajate numbrid ületavad suurte ja populaarste lehtede statistikaid.
    Siin on ka näha http://metrix.station.ee/site/3029/www-16366-ee
    kuidas nädal 11/2012 muutus bounce rate 71% pealt 33% peale.
    See on puhas pettus ja kindlasti mitte saavutatav legaalsete vahenditega.
    Kas keegi oskab öelda, kuidas on võimalik sellist pettust selgitada ja päevavalgele tuua?

    14. veebruar 2013 - 14:44:52 · Otselink

  • Võib-olla mingi skript läbi proxyde tekitab random liiklust?
    Võib-olla ostavad kusagilt sisse mingit teenust mis seda nende eest teeb.
    Soovitaks Google poole pöörduda murega.

    14. veebruar 2013 - 15:01:21 · Otselink

  • Samas tundub et bounce on kergesti mõjutatav ja seega täiesti kasutu näitaja.
    Näiteks: tallinnapostimees.ee http://metrix.station.ee/?site_id=2552&sort=bounce

    Neil on lihtsalt tracking kood nii lehe alguses kui lõpus ja rohkemat selleks vaja polegi.
    Nii et võtan oma eelmise kommentaari sõnad tagasi =)

    14. veebruar 2013 - 15:41:30 · Otselink

  • kaups 6 a

    Ma konkreetselt selle case tõttu guugeldasin ka ja andmetega vassimine ei tohiks olla väga keeruline. Kurb muidugi. Sisuliselt konverditakse ühed andmed teiseks ja seetõttu kohe ka bounce muutub proportsionaalselt.

    14. veebruar 2013 - 15:50:56 · Otselink

  • Ylleen 6 a

    Bounce on vaid üks asi, aga ka külastajate arv on nende kohta ebanormaalselt suur, kuidas seda mõjutada ja numbrit suuremaks teha saab, kui reaalne on ehk 1/4 sellest? Kaups andis hea vihje: Näiteks 1181 peaks Alexa andmetel olema ca 1,5x suurema külastatavusega kui 16366:
    Eestis 643. koht: http://www.alexa.com/siteinfo/16366.ee
    Eestis 436. koht: http://www.alexa.com/siteinfo/1181.ee
    Eestis 212: koht http://www.alexa.com/siteinfo/1182.ee
    Selle portaali näitel võiks öelda, et ei saa ei Emorit ega ka Metrix.Stationi numbreid usaldada... Kus on garantii, et ka teised samu nippe ei kasuta.
    Eesmärk oleks see petuskeem välja selgitada ja teistele hoiatuseks "risti lüüa" :)

    14. veebruar 2013 - 17:02:45 · Otselink

  • Spekulandid :) Ärge mõelge asja keerulisemaks kui see on - kuni google pole kedagi blokkinud, on kõik korrektne ja olgem ausad, keda see metrixi pingerida ikka väga kotib? Metrix pole mingi edetabel, kus teistest ette poole kukkudes mingi auhinna saab... taolisi äärmuslikke erandeid saab oma arvutustes ja järelduste tegemisel alati eirata.

    Või siis teine variant, otsi arendaja üles ja uuri, kuidas ta seda tegi ning tee oma lehega kah.

    14. veebruar 2013 - 20:26:56 · Otselink

    3

    • Kui neid andmeid kasutatakse referentsidena mingite teenuste või reklaami müümiseks, siis on asi ikkagi kurb.

    • Metrixi tabeli alusel teevad ettevõtted otsuseid, millisesse infokanalisse oma rahad maksta. 16366 ainus müügiargument on Metrix!

    Loe kõiki

  • Allar 6 a

    Deva, ei tasu nii karm olla. Võib tõesti olla mingi "upitamise teenuse" sisseostmine. Minu teada oli vastav teema isegi meedias mõni aasta tagasi, klikiostmine jne.

    Nagu Jüri ka mainis, siis on see väga ebaõiglane Eesti suguses konnatiigis teiste ausate ettevõtjate suhtes.

    Aga noh, loota võib, et need numbrid kaua ei püsi :)

    15. veebruar 2013 - 01:09:03 · Otselink

    2

    • Ei olegi karm, kukkus kuidagi karmilt lihtsalt välja :D Aga kõlakaid on kuulda siit ja sealt igast uute nippide kohta!

    • Bounce rate mõjutamiseks on igast peidetud timeout-e või näiteks serverside scripti kirjutada, mis korrutab külastajate arvu 100'ga

    Loe kõiki

  • hmm ... 10.000 unikaalset külastust maksab ca 10$ , lehti mis sellist teenust pakuvad on sadu. Lahenduseks oleks antud juhul mõõta ainult eestist tehtud külastusi, paljud lehed pakuvad võimalusi osta külastusi ka kindlast sihtriigist, aga enamasti mitte eestist.

    15. veebruar 2013 - 09:55:42 · Otselink

  • Tänud tähelepanu juhtimast.

    Metrixi algusaegadest on meil olnud poliitika, et me ei vaata "käsitsi" GAsse ega päri informatsiooni rohkem kui metrix.station avalikustab VÄLJA ARVATUD juhul, kui on vaja kinnitada / ümber lükata võltsimiskahtlust või kontrollida süsteemi toimimist. Vaatasin sellest lähtuvalt 16366 statsi üle ja seal olid väga selged markerid pika-ajalise (ja tehnilises mõttes üsna tuima) tampimise kohta. Märgatavad bounce muutumised on esmapilgul seotud tampimislahenduse muutmisega - aga ma ei hakka siinkohal mõistagi täpselt seletama mida ma leidsin, sest teeksin sellega endal tulevikus töö ju keerulisemaks.

    Kaupsile/Tomile on saadetud soovitus 16366.ee Metrixist jäädavalt maha võtta - ja ilmselt peaks ma infotelefonile saatma arve kulutatud töötunni eest :-) Minu otsus on mõistagi lõplik ja edasikaeblemisele ei kuulu.

    AGA kui antud juhtum välja jätta - siis ma mainin igaks juhuks, et Google Analytics'i numbrid sõltuvad suuremate saitide puhul üsna palju korrektsest seadistusest, samale viitab Aivo Paas tallinnapostimees.ee puhul. Ka minul oli hiljuti üks kliendilugu kus lehele oli sattunud korraga vana ja uus GA kood + veel nipet-näpet aegade jooksul kogunenud jamasid... ning minu usina töö tulemusena kukkus saidi külastatavus järgmisest hommikust ca 2x, andes vastu aga oluliselt sisulisema data külastajate käitumise ja konversioonide kohta.

    -pets
    MTÜ Tähelepanu Mõõtmise Instituut

    15. veebruar 2013 - 10:14:32 · Otselink

    2

    • Et siis tõestusmaterjal kunstliku upitamise kohta on põhimõtteliselt olemas?

    • jah, mul on siin kaust materjaliga olemas. viimase 30p liiklusest on umbes 75% ise genereeritud - läheb kokku selle Alexa-oletusega

    Loe kõiki

  • kaups 6 a

    Selles äris toimub kontaktimüük - sisuliselt maksad selle eest, mitu korda su infot on vaadatud. Kui neid numbreid võltsida, on lihtne matemaatika arve koostamisel.

    Siin tuuakse selgelt numbrite eelist ka esile just läbi Metrixi:
    http://www.16366.ee/liider.php

    Mõtleme, mida teha. Maha võtame küll, aga kas edasi annab/jaksab uurida, peab mõtlema. Muidugi peaks sellest avalikult kirjutama, aga kui täpselt saame tõestada. SELGE see, et siin on ülikahtlane kõik ja kõik on ebaproportsionaalne ning ebaloogiline. Kes tahab, leiab järske muudatusi nende numbrites, kusjuures tihtipeale muutub järsult vaid üks parameeter, mis on täiesti ebaloogiline. 10 tuh külastaja kaupa pumbatakse numbrit üles ja mitte sinusoidina, vaid up ja jääb sinna. Samal ajal kukub näiteks bounce, mis on täiesti ebaloogiline sellise saidi puhul. http://metrix.station.ee/site/3029/www-16366-ee

    15. veebruar 2013 - 11:12:58 · Otselink

  • Sama situatsioon mis 16366.ee lehega on tegelt toimunud ka soov.ee andmetega mis ei tundu kuidagi reaalsed ( võrreldes emori andmetega kus nad ka kuvatud on)

    15. veebruar 2013 - 11:28:17 · Otselink

  • Ylleen 6 a

    Tänud kõigile, kes oma aega kulutasid!
    Teadsin ammu, et nad selle Metrixiga mingit tsirkust teevad, aga nüüd sai hing täis.
    Üks järjekordne tuttav firmajuht tegi otsuse panustada oma reklaamirahad 16366-de 1182-e asemel. Üks on uus ja tundmatu ning omab ka olematu kasutajaskonnaga infotelefoni ning teine tuntud, ligi 20 aastat turul ja suurima kõnedearvuga infotelefon. Metrix.Station oli siiani 16366 ainuke müügiargument ja link sellele on igas nende müügikirjas.
    See on suurepärane uudis, et neid saab sealt pettuse eest maha võtta!
    Hea oleks muidugi teistele hoiatuseks see avalikustada, aga Kaupsil on õigus, et seda peab saama ka tõestada.
    Pets võib kindlasti oodata nende valjuhäälset protesti, kui avastavad, et neid Metrixsis enam pole. Muide arve võib esitada vabalt FCR Media kontsernile, kes omab 1182-te ja teisi infokanaleid :).
    Muide bouncega nad hakkasid mehkeldama umbes aasta tagasi, kui sai neile nii kõrget määra ette heidetud (aitame oma klientidel kanaleid valida ja jätsime alati 16366 valikutest välja).

    15. veebruar 2013 - 14:15:31 · Otselink

  • kaups 6 a

    Üritame kõigepealt uurida, kuidas nad ise kommenteerivad asja. Esimese hooga eitati kõike.

    15. veebruar 2013 - 14:48:05 · Otselink

  • @ylleen - Ma tegelt helistasin kah ja ütlesin, et nendega on nüüd sedapsi. Olen kunagi varem kahtluste korral veidi kontrolli teinud ja harilikult on probleemiks silmnähtavalt õnnetu GA konf või siis pole ma suutnud leida ühtki selgelt kahtlast märki (OK, kui üks Tõnu Samueli poolt meile tehtud demo välja arvata). Antud juhul oli kolme klikiga selge mis toimus ja klikid neli kuni kaheksa ainult kinnitasid ... seega kui neil peaks olema mingitki probleemi minu järeldustega siis on nad teretulnud oma GA ligipääsu laiemale spetsialistide ringile jagama :-)

    Pikemas perspektiivis on aga ainult üks mõistlik lahendus - reklaamiostjal tuleb aidata vaadata OMA veebi analüütikasse ning mitte lihtsalt pageview'sid või referere vaid konkreetseid goal'e, olgu selleks kasvõi kontaktilehele minek või 30sek veebis viibimine. Eraldab terad sõkaldest äärmise efektiivsusega.

    See oli muideks kunagi ka algse, tfr'i kirjutatud Metrixi tekitamise põhjuseks - et õpitaks rohkem Google Analytics'it kasutama ning sellest lähtuvalt oma reklaamiostu-otsuseid tegema. Sellest muideks ka nimi MTÜ Tähelepanu Mõõtmise Instituut :-)

    hmm, @kaups - äkki peaks selle poole Metrixis paremini esile tooma?

    15. veebruar 2013 - 15:02:20 · Otselink

  • See soov.ee ei andnud mulle rahu - tegin testi ja täpselt selline numbrite muutumine (ehk pageviews jääb samaks ja unique visits kasvab) juhtub siis, kui sait toimib mitmel domeenil.

    Tegin testlehed tehnokratt.net ja henrik.tehnokratt.net peale mis sisaldasid sama (spets selleks võetud) GA koodi ning linkisid teineteise peale, et oleks mugav avada nt tehnokratt.net pealt ja siis klõpsida vaadates lehti vaheldumisi ühelt ja teiselt. Näiteks lehe laadimine + kolm klõpsu, lõpetades teisel saidil - tehtud samas Chrome Incognito aknas.

    Tulemuseks oli 2 visiiti, 2 unikaalset külastajat ja 4 pageviewd. Ehk seiklemine kahe domeeni vahel ilma eelneva domeeni seadistamiseta GA jaoks tekitab topelt visiite jättes pageview'd samaks.

    Soovi lehe koodis on praeguse seisuga _gaq.push(['_setDomainName', 'www.soov.ee']); - ilmselt seda mingil ajal ei olnud.

    16. veebruar 2013 - 11:44:19 · Otselink

  • Pean õigeks anda oma hinnang tekkinud olukorrale. Kahtluste ja süüdistuste esitamise 16366 aadressil on toonud meile nalja, peavalu ja ka ühteist positiivset.

    Naljast:

    Esiteks: on tore, et leidus lõpuks üks patuta, kes kivi võttis visata. Paraku mitte võrdselt kõigi patuste sh enda pihta. Avalik süüdistus nõuab avalikku vastust, sorry foorumi ees ette.

    Nelly, kuidas Sa klientidele selgitad või selgitamata jätad, et suure osa 1181.ee külastajatest moodustavad need, kes sinna bensiinihindasid või sooduskuponge otsima tulevad? Kui legaalne või eetiline on Sinu poolt need külastajad samuti 1181 kui äriinfo numbrite hulka lugeda? Kui eetiline/legaalne on utoopilisi kõnenumbreid jagada, mida Sa tegelikult ei tea ja ei saagi teada? Kaupsi väitel on infotelefoni-suguse saidi puhul ebaloogiline, et külastajate hulk hüppab ootamatult üles ja jääbki sinna, kuidas Sa kommenteerid 1181.ee hüppeid 27.08.12 ja 07.01.13? Kuidas sa kommenteerid bounce rate kukkumist 10 protsendipunkti jagu 19. nädalal 2012 ja täpselt aasta enne seda?

    Nelly, kuidas Sa klientidele selgitad või selgitamata jätad, et 1182.ee saab suure osa oma klikkidest tänu IFRAMEs olevale koodile piletilevi.ee lehel?

    Nelly, kuidas Sa klientidele selgitad või selgitamata jätad, et ee.ee saab suure osa oma klikkidest tänu IFRAMEs olevale koodile motors24.ee lehel?

    Nelly, kuidas Sa kommenteerid, et lähtuvalt Alexast polegi 1181 küsitavus 2x väiksem kui 1182 oma. Ja kuidas saavad need numbrid üldse erineda kui mõlemad telefonid on pea sama kaua turul olnud? 1181 õige küsitavus on ~26000 Alexa järgi, keegi võiks uurida, kust tuleb kolmandiku jagu suurem number.

    Ja last not least - FCR Media pole mitte kuidagi seotud 16366-ga, Nelly, meediavahendusfirma juhatuse liige EI TOHI võhik olla. Või tahtsidki Sa kõigile korraga ära panna, vett segada, ebaeetiliselt segadust tekitada? Et 1182 ja ee.ee trikk päevavalgele ujus aitäh Sulle muidugi.

    Peavalust:
    Probleemi teine pool - topeltklikid - tekitasid küll peavalu. Suure suuga SEO suurendas lisaks küsitavusele paraku veel midagi. Õnneks oleme selle ja veel üht-teist tänaseks tuvastanud (tnx Pets) ja sellega on klaar. Seniks võtsime ennast Metrixi lehelt maha, mis on eetiline teiste suhtes. Ja kas ongi mõtet võrrelda äriinfo otsijate arvu kupongireklaamide/eraisikute/ürituste jms otsijaga... Ilmselgelt sõltub ka näiteks lehel viibimise aeg sellest, kas otsitakse taksot või vaadatakse kümneid ja kümneid kuponge.

    Positiivne:
    Probleemi lahendamise käigus tuvastasime ka kaduma läinud statistika ehk miks osad veebisuunamised ei jõudnud kliendi statistika hulka. Tulevikus peaksid meie pidevalt kasvav kliendiporfell tuvastama oma kodulehe statistikat analüüside meie kasutegurit paremini.

    Kokkuvõttes pean teema algatajat tänamagi, sest sellest oli meile rohkem kasu, kui alguses oskasin arvatagi.

    Tervitades
    16366.ee

    26. veebruar 2013 - 09:15:54 · Otselink

    1

    • haha ja sellist juttu kirjutab see kes eeldab teistelt et nad ei ole võhikud. Peegel millesse iga päev vaatad on suhteliselt kõver

    Loe kõiki