Bannerireklaam tapab UI

  • Tauno 6 a

    Eesti veebisaitidel on praegu peamine rahateenimise võimalus bannerireklaam. See tapab kasutajakogemust, teeb kasutajaliidesed koledaks ning motiveerib tootma sisu, mis on suunatud lehe impressionite maksimeerimisele - näiteks netikommentaarid.

    Siia võiks tuua näidiseid saitidest, mis võiks olla head, kui neis poleks reklaamiga üle pingutatud. Näiteks kava.ee-st täna ETV telekava ei näe:

    12. detsember 2012 - 19:57:07 · Otselink

  • kaups 6 a

    Tegin kunagi katsetuse http://www.okia.ee/blog/2009/10/eksperiment-lokkavad-bannerimassiivid/ ja asi on sest ajast läinud vaid halvemaks, kuni 90% on kohati esimene ekraanitäis reklaami all. See käib nii kaua, kuni makstakse selle eest ning külastatakse.

    12. detsember 2012 - 20:21:00 · Otselink

  • wuzz 6 a

    mul on juba mõnda aega olnud plaanis chrome extension ära viimistleda, mis levinumad eesti saidid külastaja jaoks korda teeb. kui huvilisi on siis võiks appi tulla ja mingi sümboolika välja mõelda, tehniline know-how on olemas kuid aega lihtsalt pole.

    aga muidu minu lemmik bännerimaastikul on ikkagi delfi:

    12. detsember 2012 - 21:42:30 · Otselink

  • Eestis on ekspress grupp, enne kui nemad bannerdamisest ei loobu on raske ... ei ole täheldanud, et neil oleks kavas ...

    12. detsember 2012 - 21:45:35 · Otselink

  • kaups 6 a

    Pean tunnistama, et viimane aasta olen adblockiga sõber. Just selle piiri lõputu ületamise tõttu.

    12. detsember 2012 - 21:58:51 · Otselink

    3

    • Mul pole sitehati vastu midagi, vaid selle vastu, kui kasutatavus kannatab selle all, et reklaame on LIIGA palju. Kena sitehat on lahe.

    • Kena sitehat on kena. Kena ei tee lahedaks.

    Loe kõiki

  • Mina muretsen hoopis andmemahu pärast. Inimesed oskavad scrollida, mäletate. Statistika vist üldiselt alla ei käi nendel saitidel. Need nn. Sitehat lahendused on vähemalt selles mõttes head, et kogu reklaamipind on ühtse stiilijoonega ja tihtilugu pigem minimalistlikult lahendatud.

    13. detsember 2012 - 02:51:45 · Otselink

  • chromega on suht lihtne , delfi jaoks stylebot i sellised stiilid mis suurema sita ära korjavad. peenem vend võib ka pluginad disableda, siis kõik flash bannerid kuvatakse peale nendel klikkimist ja ei häiri

    .AB_banner, .ad_atop, #DelfiHeaderMiddle, #sbookmarks_left, #article_keyword_ads {
    display: none;
    }

    13. detsember 2012 - 09:42:03 · Otselink

    17

    • huvitav oleks tõesti teada pasa ja kulla suhet kõik mis haiseb ei ole ju sitt ja kõik mis läigib ei ole kuld. Maailm on kuristiku äärel :D

    • 99% sisust neil saitidel on kah reklaamiga samas kastis.

    Loe kõiki

  • Jüri postitas teema http://beta.pixel.ee/teema/eesti-filmi-andmebaas ehk siis Eesti internetimaastiku märkimisväärseim tegu 2013 võiks olla ulatuslik adblocki kampaania, et tüütud bannerid lõplikult ära kaoks :) Ainult kirumisest ei aita, ära tuleb teha. Kõigi (ka rahvusvaheliste) suuremate meediaväljaannete esikaane lugu oleks see.

    13. detsember 2012 - 13:10:53 · Otselink

    6

    • õige jah, peab postkasti kogunenud ajalehed ja spämmi nädalavahetusel vanematele kaminakütteks viima

    • ajalehed on pikemate lugude jaoks väga head. kuid selle jaoks piisab tõesti nädalalehest

    Loe kõiki

  • Postimees on seda teemat märganud - eemaldasid isegi kõik JS ja CSS failid :)

    www.postimees.ee

    13. detsember 2012 - 13:22:48 · Otselink

    3

    • ja sul oli kohe igav ja tegid print screen ja laadisid sisu tinipici et bännerid tagasi saada :)

    • Just, kuidagi tühi tunne tekkis. Pidin kompenseerima.

    Loe kõiki

  • stylebot ja chrome ning www.postimees.ee eriti lihtne ja tsiteerides klassikuid :) peidab 99% pasast


    .am_ads {
    display: none;
    }

    13. detsember 2012 - 13:34:49 · Otselink

  • Ooker 6 a

    Me blokeerime, jah, kasutame adBlocke või StyleBot'e ja elu on ilus. Aga mida peab tegema tädi Maali? Või vaesed väetid lapsukesed? Asi on läinud sinnamaale, et kui ma mõnele arvutivõhikust tuttavale olen AdBlocki soovitanud, palub see mõne aja pärast, et kuule, keera ikka Delfil reklaamid uuesti lahti, kuidagi "tühi" on muidu. Ja see on juba suht puuks teema mu meelest.

    Asja aitab hästi teavitada olukorra kergelt absurdi keeramine. Juba mitu aastat tagasi tegi Steve Lambert http://add-art.org/background Firefoxile extensioni, mis asendas reklaamide pildid kunstiteostega. Vaevalt, et seda keegi irl kasutaks, sest pilt tuleb ilmselt sama kirju kui reklaamidega, aga olukorda teadvustada aitab hästi.

    Ses suhtes oleks ehk innovaatiline väike viirus, mis leviks kulutulena ja blokeeriks bannerid. Sobiks just praegu, saaks seostada pühaderahu teemaga :)

    14. detsember 2012 - 12:12:23 · Otselink

    5

    • ära sisse lõika :D

    • Haahaa, Shaving private Ryan :)

    Loe kõiki

  • Reklaami kadumiseks pole viirust vaja :) Selleks on vaja 100 pensionäri, kes kirjutavad kaebekirja tarbijakaitseametisse

    14. detsember 2012 - 14:08:49 · Otselink

    5

    • Eksperiment õnnestus... kõik virisevad et bannerid on pahad, aga tegelikult kedagi ei koti... milleks siis üldse viriseda? Las nad olla...

    • Tuleb luua teema, pretsedent, uudistekünnis ületada - seltsimehed, meile on revolutsiooni tarvis!!!

    Loe kõiki

  • Möh.. Minumeelest see seltskond kes me siin oleme. Meie oleme need kes neid bannereid loovad ning kliendile soovitavad. :) Alustaks õige endist...

    14. detsember 2012 - 19:05:23 · Otselink

    2

    • Sa soovitad kliendile Delfi sitehati? Või mingeid floating pedeverssusi? Ei soovita ju. Loodetavasti. Kust need siis tulevad? Aa, ma tean...

    • Mul tunne, need tulevad sellest, et võetakse mingi "default pakett": Delfisse, PMi, EPLi, lambist 10 Google formaati, mail.ru, jne.

    Loe kõiki

  • tajo 6 a

    Päris maailm on väga lihtne. Kas müüa odavalt ja palju (Postimees, Delfi) või 10 korda vähem aga 10 korda kallimalt (New York Times). Eestis pole nii palju nii rikkaid reklaamitellijaid, et digimeedia kallid pinnad oleksid pidevalt täidetud. Seega kuniks ostjad on nõrgad on ka lahendused vastavad. Kõik Eesti suurimad väljaanded oleksid väga õnnelikud, kui nende sisu kõrval ei vilguks neoonroosad rämpsbännerid, päriselt.

    Ega trükimeedias parem lugu pole. Ei jõua see Saku kogu aeg osta seda EPLi esikülge, vahepeal müüakse see viimase minuti hinnaga (nt. 90% alega) Pärnu juveelipoele ja nii ongi.

    14. detsember 2012 - 19:32:59 · Otselink

    1

    • Eestlane on ahne, tal oleks siis 10 kohta 10 kordse hinnaga ^^

    Loe kõiki

  • töötab ju küll

    14. detsember 2012 - 23:14:29 · Otselink