Digizone

veeb · bannersmedia · triton holding

oktoober 2011

digizone.ee

Lühikirjeldus

Digitehnika internetipood - digikaamerad | videokaamerad | fototarvikud | binoklid | arvutikaubad | Apple tooted ja lisasedmed. Parimate hindadega Eestis.

Tootjafirma

Bannersmedia

0 meeldimist

järgmine

  • leedu 12 a

    Silvar! Supervastus suht pointless arutelule .. aga .. võttes arutelu kuidagi konstruktiivselt kokku .. Kõik see, mida siin kirjutad (ja palju muud), oleks pidanud tulema välja ka kodulehe kujunduses, layoutis, teemade valikus ja paigutuses .. kui on midagi erilist, mida öelda, siis peaks ta ka eriline välja nägema. et see pigem tagasiside Digizone'i rahvale, mitte selle lehe kujundajale või kodeerijale ja kelleleiganes .. pood on hea, kujundus on generic, info on kehva ..

    Mulle meeldib kasutajamugavus, kuid see ei saa olla asja ainukene point ..

    Markit.ee on hea pood, nad on turul olnud kaua ja nende pood on lihtne ja kasutatav .. teie potensiaalsed kliendid on täna kas markiti või mõne sarnase värgi kasutajad (kui te just päris uut klienti ei püüa) .. seega peate olema parem .. kasutajal on täiesti savi, mitu asja teil poes on .. tal on vaja poodi, kus müüakse ainult ühte asja .. seda asja, mida tal vaja on .. ja teie pood hetkel ei sisesta mulle isiklikult kidlust, et teil on seda konkreetset värki, mis ma vajan praegu ..

    nagu ütlevad klassikud, "fix that and you got it made" .. kui miljardärid olete, saatke mulle ka üks milku .. mul vaja netikulleri (those fucking blood suckers!) kaudu usast elektroonika kola tellida (mida teie poes ei ole) .. ;)

    31. oktoober 2011 - 05:32:36 · Otselink

    2

    • Eelmisest postitusest jäi tähelepanuta,et esmalt kasuta meil"mitteolemises" veendumiseks seda link

    • ..ja 80% tõenäosusega liitri jagu verd jääb ehk alles;)

    Loe kõiki

  • Nagu mu postkasti ajalugu näitab, olen isegi Digizone klient, a2005. Objektiks senini ilusti toimiv peegelkaamera.

    Minu test siis nägi nüüd ette, et mis oleks kui leiaks mõne uue objektiivi oma kaamerale. Kirjutasin siis lihtsalt oma kaamera mudeli (levinud Nikon) otsingusse. Sain ilusti lisavarustuse nimekirja – pro. Mida veel oleks oodanud on ka objektiivide nimekiri eraldi vms (sama probleem photopointis :).
    Seega oma ostu teeksin 100% hoopis nikonschool.eu. Google otsing, AdWords reklaam ja olingi mind huvitavate toodete juures. Pärast uurisin ka teisi AdWords linke, enamus ei viinud kuskile.

    Kujunduse kohalt on ju Digizone ok. Maksmise protsess igati lihtne ja loogiline ja ettevõtte valik eraldi olemas, hea.
    Kui kasutatavuse seisukohalt, siis värvide asi ei hakanud minu jaoks tööle. Sinine, roheline punane – mõnikord on klikitav mõnikord mitte, tekitas segadust.

    Elades keskusest pisut eemal, siis netist ostmine on igapäevane ja oste on tehtud ka poodidest, mis nõuavad lausa visadust, et ostuga lõpuni minna. Kui on otsus mingi asi soetada, siis kujundus jms. määrab juba vähe, loeb leitavus. See, kus on "osta" nupp otsust ei kõiguta. Juhtub ka, et võtan lihtsalt telefoni ja lasen enda ostu ära vormistada.

    Seekord osutus testi võitjaks AdWords :)

    31. oktoober 2011 - 09:57:42 · Otselink

  • Sven 12 a

    Oskab keegi öelda miks kallimaid asju peaks üldse eesti digipoest ostma? Vaatasin just 60d kere hinda mis on Digizones 959 eur ja Markit's 1136 eur. Samas nt amazon.co.uk koos transaga ca 830 eur. ei motiveeri väga 130+ eurot ära kinkima :)

    31. oktoober 2011 - 10:55:00 · Otselink

    4

    • eks turg ja kogused panevad hinnad paika, Eesti digipoed ei positsioneeri ennast globaalselt või üle euroopa, et selliseid mahte/hindu saada

    • hmm, järelikult maksame me kõik täna kaudselt kinni 1136-959=177, sest riigiasutused kulutavad täna selle ostu peale +177€ maksudena kogutut

    Loe kõiki

  • Silvar 12 a

    Et relevantse näitena iga uue keskkonna puhul UI-de kasutusmugavuse ja kasutuse õpikõvera pikkusest/lühidusest ka pixel.ee UI võtnud ka mul esmakasutajana hetke aega arusaada, kuhu mislaadi kommentaare mõtete edasiandmiseks otstarbekas lisada ja kuhu mitte, siis jäid mu eilsed nö lisakommentitena lisatud samateemalised lisamärkused varasemate postituste kommentaariumites ilmselt märakamata. Seetõttu kopi-pasten need konkreetselt samast kitsamast teemast rääkivalt nüüdselt uue postituse aknana alleolevalt uuesti:

    Posted @ 30-10-11:

    Hmm.. aga teeme siis ikkagi konkreetselt proovi. Toote otsing ja menüüdes navigeerimine.
    Võtame aluseks siin needsamad üleval pool esiletoodud poekeskkonnad:

    www.photopoint.ee
    www.max.ee
    www.markit.eu/ee
    www.digizone.ee

    Otsime siinsetest poodidest:
    1) Esmalt "canon 5d mark II" ja seejärel "5d mark II canon".
    Kas tulemused erinevad? Kus otsing ka tegelikkuses töötab?

    2) Järgmiseks püüame leida:
    a) makroobjektiivi Canonile, mis ei maksaks enam kui nii 400-500eur (sest eelarves lihtsalt pole rohkemaks vahendeid) ja mille osas saaksid ise mitteeksperdina olla kindel, et nö ämbrisse ei astu (st et toode oleks ka ekspertide poolt heakskiidetud)?
    b) seljakotti peegelkaamerale, mis mahutaks ka sülearvutit ja millega saaks vajadusel ka statiivi kaasas kanda ja mis ei maksaks näiteks mitte üle 100eur?
    c) eestikeelse (või vähemasti täpitähti võimaldava nn Nordic) paigutuse, taustavalgustust omava klaveriga sülearvutit, mille ekraan oleks 13-14" (sest mingil suvalisel põhjusel on just see toote otsijale sobiv kaasas kanda) ja mille HDD oleks kiire (7200rpm)?
    d) akut juba aastate eest tootmise lõpetatud Canon Powershot G7 mudelile (oletame et kaamera ise veel kenasti toimiv üksnes aku on aja jooksul äraväsinud)?

    Kus on mugav? Kus ei ole mugav?
    Kus on tõhus? Kus ei ole tõhus?
    Kas mittetoimivus on häiriv?
    Kas vastused nendele küsimustele suudaks muuta disaini pealt kujunenud esmahinnanguid?

    to Tanel:
    ka meil aegade taguste ostude andmebaasis kenasti Tanel olemas ja rõõm kuulda kui konkreetne D70s peeglimudel ajale vastu pidanud. Ent otsingu kommentaari puudutavalt objektiivsuse huvides siin siiski ka üks väga oluline kadutusloogiat puudutav kõrvalmärkus.
    Kui otsida konkreetset toodet, siis selleks on üldjuhul kõikjal levinult kasutatavaks tööriistaks otsing. Kui aga vajadus leida mingile vajadusele mingi tootevaste (s.t. otsitav ei ole konkreetselt piiritletav), siis selleks on ju ikkagi tööriistaks menüüs navigeerimine. Oluline vahe seisneb siin selles, et kui esimene on tulemina konkreetselt määratletav, siis teine on väga olemuselt suure sobivate vastete hulga tõttu määratlematu. Teisisõnu väljendatult, hetkel otsisid Sa ju mitte konkreetset toodet, seega otsing ei saaks siin abiks olla. Kui siiski oli otsitav konkreetne toode a la "objektiiv Nikon 35mm G", siis sellele üheselt sobiva vaste Sa kindlasti ka kohe kiirelt leidnuks. Kui aga otsisõnasse panna lihtsalt "nikon D70s", siis ei saakski veel sobivaid vasteid ju tulla, sest sellisel juhul oleks sobivate vastete hulk suurusjärgus ca 150 objektiivi + ca 300 objektiivtarvikut jne jne. Et sellised andmevalimid ei suudaks kuidagi lisaväärtust anda, siis selle jaoks ei oleks loogiline kasutada otsingut kui tööriista, vaid loogilisem oleks kasutada tööriistana ikkagi navigeerimist.. antud konkreetse näite puhul tähendanuks see siis:
    https://www.digizone.ee/9/Fototarvikud/10/Objektiivid
    Eeldan, et tulem muutus drastiliselt ning ootustele vastava tooteni jõudmine toimunuks juba oluliselt kiiremini kui google-i vahendusel.

    to Leedu:
    MarkIT kindlasti on hea ja usaldusväärne tegija turul, nii nagu seda on läbiaegade olnud ka Digizone. Veelgi enam, MarkIT-i (ega ka teiste ülalmärgitud testimise aluseks olevate pakkujate..ehkki tõsi max.ee peab end veel nö kõige-müügi jaeturul suutma ise tõestada - ajalugemine august 2011-st ei ole piisavalt pikk aeg, et seda nende kohta veel üheselt väita ju saaks) osas vastupidist me ju ei väidagi - usaldusväärsed tegijad turul on nemadki ja seda ma kahtluse alla ei sea. Nimetatud kekskondade kasutusmugavuse loogikad on aga ülalolevate elust enesest võetud juhuslike näidete toel siiski juba veidi vaieldavad.

    Meie eristumine ei ole tõesti hetkel disainis, vaid ennekõike püüdluses muuta muidu keeruliste valikute tegemisel ka tavainimesele otsustamised lihtsamaks. Näiteks kas nö tavainimene saaks Sony peeglile välklambi tellimisega pigem hakkama siin või siin (juhin etteruttavalt igaksjuhuks tähelepanu, et "välklamp Sonyle" ei ole võrdne vastega "Sony välklamp"!) Selles seisnebki MarkIT-i ja meie lahenduse peamine erinevus - filtrid on ka lihtsale inimesele lihtsasse keelde pandult mõistetavad. Kui kõrvale jätta, et tootevalik meil täna MarkIT-ga suuresti kattuv (v.a. optika, foto-video pool, mille osas MarkIT ei ole ise veel kaugelt konkurentsivõimeline), tootefiltrid tavakasutjale mõistetavamad, klientidena aktsepteerime samaväärselt hästi nii era- kui juriidilisi isikuid ja hinnatase on üldjuhul märgatavalt taskukohasem, siis ega muud vahet meil MarkIT-iga omavahel enam väga ei olegi:) "Miljarditest" rääkides, siis öökapilektüürina loeme kodumaiseid Anton Hanseneid, kes kirjutavad: "tee tööd ja näe vaeva, siis tuleb ka.. veel rohkem tööd ja vaeva".

    Hetkel on me arendusmeeskonnale ka igati tänuväärt tagasisideks teadmine, et disain ei ole just pikalilööv. Ent me peame ka võtma kainelt arvesse, et meie klientuuri võtmesegment ei ole samuti otseselt disainerid, kes on harjunud ise looma ja keskmisest inimesest enam nägema vingeid graafikalahendusi. Disainijoonele osundava tagasiside võtame aga kindlasti teadmiseks ning kui mõistliku perioodi vältel näeme, et ka nö tavainimest ja tema ostukäitumist see häirima hakkab, siis kindlasti võtame ka muutused ette. Ja see kindlasti ei ole pelgas sõnakõlks.

    01. november 2011 - 01:34:32 · Otselink

    4

    • Julgelt 60px laiust on praegu igasugu joonte ja raamide peale kulutatud. Selle asemel tehke font 13px :) Kujundus niigi tehtud 1152 reso ...

    • ... peale, et võite siis praegusele 1010 laiusele juba juurde panna kuna 1024 peal jääb juba horisontaalne scroll.

    Loe kõiki

  • Hmm.. aga teeme siis ikkagi konkreetselt proovi. Toote otsing ja menüüdes navigeerimine.

    Hea näha, et olete põhjalikult seda asja võtnud ja otsingu täpseks ajanud ning atribuutide ja seostega rängalt vaeva näinud. Ja nagu siin ka jutuks oli ei ole kõik võimalik puhtalt ressursside pärast ja aega tegelikult ju on ka asju parendada. 5+ tuleb anda lehe kiiruse eest.

    * testides sinu näidisotsinguid erinevatel saitidel , siis digizones proovi ka seda, kui oled otsingu ära teinud , siis mine back nupuga tagasi sinna kus otsingut teostama hakkasid ja siis jälle edasi. Mingi hetk nõuab uuesti vormi postimist.

    Välja toodud saitidest: platvormi (www.magentocommerce.com) baasil oleks täna ka max.ee -l võimalik neid asju samamoodi seadistada (segmenteerida ja tekitada sarnased filtrid) ja otsingut võimalikult peeneks ajada, kõik see on nende platvormi sisse ehitatud. Miks nad seda teinud ei ole ei oska muidugi keegi kommenteerida peale nendi enda. Ilmselt ka siin takistuseks ressursside puudus (aeg, raha, kompetents) aga ju nad ka vaikselt loevad seda siin ja võtavad teid eeskujuks.

    01. november 2011 - 09:05:34 · Otselink

    2

    • Tänud, tagasiside eest. Lehel on tõesti ühe konkreetse operatsiooni korral backi kasutuses lehe refreshis justkui tõrge. Uurime asja.

    • Võib uuesti proovida. Nüüd koodis veidi loogikat muudetud ja peaks kenasti toimima. Igal juhul tänud Vaalaskalale asajaliku vihje eest.

    Loe kõiki

  • jüri 12 a

    Tere Silvar!

    Olen ka ise erinevaid veebipoode kujundanud ja alati on mõned kohad, mille ümber tekib projektis vaidlusi ja erinevaid seisukohti... pole olnud võimalik hiljem neid asju ka statistiliselt mõõta, et järeldusi teha. Kuna mbhh kirjutas, et teil paljud otsused kaalutletult meetrika pealt, siis äkki on teil ka sellise nurga alt statistika olemas.

    Nimelt on mul huvi toodete nimekirja vaates olevate OSTA nuppude kohta. Kas on olemas selge trend, et nupu vajutamine toimub toote detailvaates või tehakse seda ka nimekirja lehel. Digizonel on igal pool juures veel ka toote kogus. Kas see õigustab end?

    Traditsiooniline, lollikindel tava on, et pannakse osta nupud igasse võimalikku kohta.
    Kujundajana ma ilmselt loobuks nuppudest ja kogustest enne detailvaadet, et nimekirja kuva puhtamana hoida. Kas see oleks halb otsus? Kas osta nupp nimekirjas müüb?

    01. november 2011 - 11:48:41 · Otselink

  • Urms 12 a

    DigiZone tehnilise funktsionaalsuse eest viis pluss! Kuid kurvaks teeb, et see on lehe struktuuri ja kujundusega suuresti ära tapetud. Siin ei ole tegu meeldimise või mitte meeldimisega.

    Omanikele soovitan tellida sõltumatu kasutatavuse (Usability) analüüs mõnelt sellele alale spetsialiseerunud ettevõttelt. Eestis näiteks Trinidad (www.trinidad.ee). Uskuge, see tasub end antud juhul kordades ära.

    Samuti võib osa võtta peagi toimuvast "Maailma Kasutatavuse Päevast" (http://wud.tlu.ee/). Lööb pildi selgemaks ja on võimalus oma ala ekspertidelt kiiret nõu küsida.

    01. november 2011 - 11:57:26 · Otselink

    2

    • Ei tasu :) Ma olen pidanud kõrvalt vaatama kahel korral oma elu jooksul, kuidas sedasi raha lihtsalt tuulde loobitakse :P

    • Tänud tagasiside ja vihjete eest. Uurin temaatikat

    Loe kõiki

  • mbhh 12 a

    Jüri: See kõik ongi nii ja naa, pole olemas mingit 100% tõde. Mis töötab ühel, ei tööta teisel. Kindlasti peaks arvestama ka inimeste harjumusi. Mida laiemale spektrile sa midagi teed, seda rohkem sa pead arvestama nende soove ja disainis über seksikus võib hoopis vähem ostjaid tuua. Mina olen tutvunud ja lugenud omajagu turundusblogisid ja ma olen arusaanud, et parem mõni osta nupp rohkem kui vähem. Kuna me tegime osta nupu kujundusse "peituvaks" (see tekitas siin tugeva etteheite mulle), siis nende rohkus ei hakka kedagi häirima. Nüüd sai seda muudetud, näis kas hakkab inimesi häirima või mitte.

    Aga siiski jääb igal ostjal võimalus igast nurgast oma ost ära teha, sest vastasel juhul me suuname ta tootest eemale. Mõned head näited on meil olemas, kus ongi ostetud näiteks listivaatest, meie näeme neid asju.

    Koguse numbri me lahendasime omameelest väga kompaktselt ära, ta ei tohiks kedagi segada üheski tootevaates ja siin me arvestasime mõne vanainimese võimalikku näpuvärinat, mis tema ostukorvi kogemata 4 ostu tekitab ja et tema pahameel oleks välditav, siis nüüd on tal kohe visuaalselt näha, kas ostis ikka ühe või ostis kaks. Lihtne lisavõimalus, see ei saa ometi mitte kellelegi kahju tuua.

    Kui see kõik ei tööta, siis leiame paremad lahendused, eksimine on inimlik.
    Ma usun, et võõral on väga raske kohe arusaada miks me midagi nii tegime, meie jaoks on see kõik loogiline ja kes natukenegi vajadusest süübib, siis ta muudab oma meelt.

    01. november 2011 - 14:33:11 · Otselink

  • Silvar 12 a

    to Vaalaskala:

    Konkurentide osas, tõsi, oleme ka seda enesele teadvustanud, et siinses avalikus ruumis liigub/viibib kindlasti ka neid, ent paraku ei ole me niiehknaa enam märkamatu turulolija ja seetõttu ei ole võimalik meil ka endi loodud märgatavaid funktsionaalsuseeliseid enam varjata. Teisalt see on ka põhjus, miks ma ei saa siin kõikidest me tehnilistest eelistest väga avameelselt ja detailselt kaasarääkida. Kes lehega sügavamalt tutvunud, see on märganud, et detaile ja kasutajale suunatud abistavaid "vigureid" on väljaarendatud üksjagu. Teisalt, kui konkurendid võtavad nõuks meie uuendusi kopeerida, siis avaldame neile austast selle eest juba ette, sest teame, et see töö ei saa olema kergete killast ja nõuab palju Anton Hanseni öökapilugemisi.

    to Jüri (lisaks mbhh öeldule):
    Esmalt tänud Sulle sisulise mõtteavalduse eest.
    Kuivõrd meie tootevalim on väga suure nö toote enese olemusprofiili varieeruvusega, s.t. lihtsa tootekirjeldusega ja odavast kaablist detailirohke ja väga kalli stuudiotehnikani, siis meie kogemus näitabki sõltuvalt tooteprofiilist jah mõlematpidi kasutust. Sel põhjusel olemegi otsustanud hoida ostunuppu külastaja jaoks kogu veebi läbivalt üheselt üheselt kasutatava ja äratuntavana. Lisaks oleme eeltestimiste käigus ka saanud tagasisidet, et esialgu on me ostunupp uuenduslikkusest tulenevalt veidi võõrastav, sest ei olda sedalaadi uuendusega lihtsalt harjutud, ent selle õpikõver on olnud eranditult kõigi puhul väga lühike. Seega nagu iga uue, ent hea asjaga - see vajab veidi harjumist. Juhul kui aeg peaks näitama, et tõesti näiteks kallima otsa peegelkaameraid soovitakse tihtilugu osta ka 50+ tk kaupa, siis me kindlasti võtame ka nõuks ostunupu lahendust edasiarendada ja nuputame midagi taas välja. Tehnilist loovust meil meeskonnas jagub.

    02. november 2011 - 08:32:47 · Otselink

    1

    • ma ei mõtelnud funktsionaalsuse kopeerimist, see kõik on vabavarana ja out of the box täna neile saadav, tuleb ainutl tooteinfoga veava näha

    Loe kõiki

järgmine