Disaini firma valimine?

  • d3f† 15 a

    Mismoodi näeb tänapäeval disaini ettevõtte valimine kujunduse tegemiseks?

    Soov on koduleht uuendada, sai 4 tuntud ettevõtet valitud ja esimene kontakt "loodud", kõik vastasid, soovisid rohkem informatsiooni meie vajadustest ja tahtmisest. Kõik ettevõtted lisasid ka esialgse hinnapakkumise kujunduse uuendamisest, olemasoleva "kujunduse ja veebi baasil".

    Spetsifikatsioon ja kõik muu on olemas.

    Minu suureks hämminguks oli aga see, et hinnapakkumiste hinnad kõikusid lausa 550% ulatuses - ja mis kõige hämmastavam oli see, et anti mõista, et nendepoolset nn. "visuaalset kavandit" ei tule "tasuta" - ehk siis kui soovid kavandit siis maksa täis tunnihind.

    Siit tekibki küsimus, et kas tänapäeval ongi kombeks "siga kotis" osta või kui soovid firmalt saada kavandit siis maksad 1000 eek per h?

    Oletame et kõik 4 firmat teevad "kavandit" pakkumise järgi 7h siis tuleks 7x4x1000 = 28 000 krooni välja käia, et valida firma kellega koostööd teha?

    Üks variant oleks muidugi "konkursi" korraldamine, kuid siis tuntud ja tegijad firmad ei võta osa sellest ja pole ka selleks aega.

    Nokk kinni saba lahti?

    Ehk jagate oma teadmisi ja kogemusi, kuidas valida disaini firmat või mismoodi tänapäeval veebimaastikul need asjad käivad?

    14. oktoober 2008 - 23:43:07 · Otselink

  • PeZ 15 a

    otseloomulikult tahavad kõik ka esmase kavandi eest raha.
    mis põhjendus huvitav oleks ,et miks nad peaks seda tasuta tegema?

    14. oktoober 2008 - 23:46:55 · Otselink

  • wuzz 15 a

    uuri kes seal ettevõttes töötab, kes sinu projektiga tegelema hakkaks ja mis ta teinud on. sa ju ostad konkreetse disaineri aega, mitte ettevõtet. ja otse loomulikult ei tee keegi sulle midagi tasuta. köögimööblit tellides sa ju ei ütle 5'le firmale et tavai visake midagi üles, ma siis pärast vaatan kas mulle see meeldib.

    kui sa tahad sadat eri kavandit siis telligi koolipoistelt konkurss ja oota vastavat tulemust.

    14. oktoober 2008 - 23:53:51 · Otselink

  • d3f† 15 a

    Mõistetav, et keegi ei taha midagi tasuta teha. Aga kui nüüd võtta kliendi seisukoht, mismoodi ta peaks nüüd nende 4 firma valima? Eelnevalt tehtud portfolio järgi? Hinna järgi?

    Mis siis saab kui valitakse üks firma välja ja lõppude lõpuks ei saadagi soovitud tulemust?

    Mõistagi, et klient tahab saada võimalikult odavalt ja kvaliteetselt ja teenuse osutaja võimalikult palju raha.

    Küsimus jääb siiski õhku, et mille järgi siis valida firma kellega koostööd teha, kui eelnevalt puudub igasugune kokkupuude?

    14. oktoober 2008 - 23:54:33 · Otselink

  • wuzz 15 a

    sa ju tead palju sul eelarve on. küsigi meeldiva portfolioga firmade käest et mida selle raha eest saab.

    14. oktoober 2008 - 23:55:36 · Otselink

  • Tanel 15 a

    Portfolio järgi. Või siis vaata kus paremat kohvi ja küsist pakutakse ja söö nad paljaks. Täis kõhuga on ikka meel hea.

    15. oktoober 2008 - 00:18:50 · Otselink

  • d3f† 15 a

    Kui wuzz siin tõi paralleele teisest valdkonnast, siis kliendina tooks omapoolse:

    Sa tahad autot osta, oled valinud mitu erinevat automarki tuntud tootjatelt, ennem ostmist teed ju proovisõidu? Aga mis siis kui sulle öeldakse, et ennem ei saa kui teed sissemaksu või osamaksu?

    Oled teadlik küll, et firma teeb selliseid ja selliseid autosid - kuida siis otsustad?

    Minu mõte ei olegi midagi "tasuta" saada - tahaks lihtsalt teada, kuidas tänapäeval need asjad käivad ja teha oma otsus.

    15. oktoober 2008 - 00:29:09 · Otselink

  • Jah, aga auto saab ju pärast teisele edasi müüa, disaini ei saa, kui pole just nö "liinipeal" tehtud asjad, et sinna nurka su firma logo ja siia menüü jne...

    Muidugi saab pärast ära kasutada, aga sahtlisse tegemise eest palka siin riigis ei maksta.

    Köögiga selline asi, et kõigile teistele ei pruugi su köök meeldida.
    Ja seda ei saa edasi müüa.

    Mina isiklikult valiks pigem Disaini ettevõtte nende Portfelli ning nende enda kodulehe järgi.

    Sealt on ka natukene näha, kuigi see enda leht on suhteline mõiste, mõned tegelevad ilusasti ja on tahtmis teha, teistel on niipalju teha, et endale pole aega teha. 2 otsaga asi.

    Ja see Ostad disaineri aega, on ka väga õige jutt, sest tema tegeleb otseselt, teised võtavad raha aint sinuga rääkimise ja kokkusaamise eest :D

    15. oktoober 2008 - 00:37:46 · Otselink

  • Ps. Isiklikult Tuntuse järgi küll ei valiks, pigem tööde järgi.

    15. oktoober 2008 - 00:39:11 · Otselink

  • Allar 15 a

    disaini teeb kes? disainer, õige.
    järelikult valid sa disainerit. ma ütlen sulle saladuse, et disainerit valitakse tema tehtud tööde järgi. tänada pole vaja mind, palun väga.

    näitena võtame kasvõi majaehituse - kes teeb sulle tasuta projekti või visandi majast?
    võtame rätsepa - kes teeb sulle tasuta ülikonna või visandi?
    jne jn jne

    kõik sõltub usaldusest. kui sa ei usalda, tee ise :)

    15. oktoober 2008 - 01:19:17 · Otselink

  • Tanel 15 a

    Aga kuidas on purgi suppiga? Keegi ei anna seda ju proovida. Pead ostma ja siis proovima ning alles siis saad teada, kas maitseb või mitte.

    Rääkisid konkursist. Aga kujuta ette, kui kõik firmad teeks tasuta kavandeid. Ma käiks niisama pixslis spammimise asemel neil külas, rüüpaks kohvi ja laseks neil igast huvitavaid asju endale joonistada. Nii kohe kõik firmad käiks läbi ja mõnes, kus hea kohvi on käiks kohe niikaua kui välja aetakse.
    Keegi ei käsi sul mitmest firmast tellida kujundust. Võimalik, et sa ei saa sellist kujundust mis on sinu jaoks ideaalne ja mis sulle kohe meeldib. Aga firma portfolio või tehtud tööde põhjal sa saad veenduda, et sa saad üldises arvestuses korraliku ja konkurentsi võimelise kujunduse, mis kellegile kindlasti meeldib. Maitseid on ju erinevaid.

    15. oktoober 2008 - 01:22:13 · Otselink

  • Laurits 15 a

    Pigem jah portfoolio on see mis eoses tekitab usaldust edasi on juba asjaajamise teema.
    Disainer paraku ongi see tolvan kellel pole poeletti kus suurtes virnades A4 lehed kujundusi täis igal ühel hinnasilt küljes. Iga väärtuslik ja pilkupüüdev kodulehekülg on unikaalne lahendus ja see paraku maksab.
    On ka liini-kodukaid ja hind on ahvatlevalt odav aga kas tulemus ka ahvatlev on see juba küsitav.

    Minu soovitus nuputa välja millele sa enim rõhku tahad panna kas kvaliteedile või hinnale.

    15. oktoober 2008 - 08:59:32 · Otselink

  • tajo 15 a

    see on iga kliendi küsimus *alati* olnud, et "agakust ma tean, et ma selle raha eest ikka hea asja saan?"

    siin tuleb a) usaldada hea portfolioga firmat/disainerit ja b) suhelda, suhelda, suhelda, suhelda (mis meeldib, mis ei meeldi,milline võiks olla, milline ei tohiks kindlasti olla, milline firma bränd on, mis on turg, konkurendid jne jne jne).

    kui neid kahte asja ausalt teha, ei ole pettumist karta. ehk siis paralleelid rätsepate ja arhitektidega - unikaalse asja eest maksad unikaalset hinda, seega tasub hoolega valida.

    15. oktoober 2008 - 09:14:31 · Otselink

  • Disainiga on igavene kepp alati :) sellesuhtes need disainibürood kõik ootavad sult ikkagi konkreetset tellimust ja selleks peaks sa ise rohkem kodutööd ja valikuid ära tegema.

    Minu soovitus sulle on ennem oma tarkvara lüüa kindlaks arvuks väljunditeks ja teha nendest mockupid. Selle point on see, et mockup väljendab reaalsete andmetega reaalset lehekülge mida su tarkvara on võimeline väljastama ja disainer ei joonista sulle kavandit vaid disainib sulle konkreetse väljundi mida lõikudes on võimalik seda kohe rakendada ning arenduse käigus ei teki olukorda kus mõni kavand on puudu.

    Siis saab disainibüroo sulle saata pakkumise sinu soovitud veebilehe põhjal mitte olemasoleva põhjal ja arvutada väga konkreetsed tunnid mis selleks tööks kulub. Kuidas ja mida nad disainima peaks võiks suuanta firma stiiliraamatuga või konkreetse projekti stiiliraamatuga ja selle väljatöötamise võiks ennem reaalse rakenduse disainimist läbi viia (see oleks nö kavand mille tegemise eest sa maksad tingimusel kas õnnestub või mitte).

    Raudselt kukud iga bürooga perse, kui lähed sinna ja sa ei tea mida sul vaja on

    15. oktoober 2008 - 09:17:36 · Otselink

  • wuzz 15 a

    d3f - auto on toode, veeb on teenus (rääkides keskmisest tavast). kui tahad veebi tootena siis osta suva cms ja tõmba ostetud template selga).

    15. oktoober 2008 - 09:41:56 · Otselink

  • d3f† 15 a

    Tänud vastuste eest.

    Suund käes ja läheb kohvi joomiseks.
    Loodetavasti saab valitud õige büroo :)

    15. oktoober 2008 - 09:58:06 · Otselink

  • tfk 15 a

    Viimati kui tellisin firmast kujunduse sain järgneva kokkuleppe:
    Esialgne kavand kuskil 5k (kui ei sobi, maksad selle ära ja saad edasi liikuda)
    Kuna aga nägemus sobis, siis läks umbes 30k ülejäänud detailide sobitamisega (umbes 5x on normaalne lasta detaile mudida). Kuna olen ise disaini ja veebindusega tegelenud, siis see protsess oli suhteliselt valutu. Üldiselt tekib jama nendel kes ei tea täpselt mis nad tahavad (st firmajuhid kes ütlevad, et kuskil võiks olla mingi punange lärakas :P)

    15. oktoober 2008 - 11:10:36 · Otselink

  • (umbes 5x on normaalne lasta detaile mudida)

    nõudlik klient, ikka 3 kavandit, eksole. ja igast kavandist 2 colourscheme. ja siis 5 teisest firmast palgatud disainerit kommenteerivad, nagu arvamusliidrid või nii, eks.
    pärast veel igaks juhuks ISO komisjoni ka veel, et ikka kindel olla - kvaliteet on ju oluline.

    ise oled veebindusega tegelenud, maiass.

    15. oktoober 2008 - 13:52:09 · Otselink

  • volds kas tahaksid 5k teenida

    15. oktoober 2008 - 14:09:18 · Otselink

  • oleneb valuutast.

    15. oktoober 2008 - 14:23:07 · Otselink

  • tfk 15 a

    volds, ei läinud vaja 3 kavandit. Hea disainer suudab ka ühega hakkama saada. Kui tegu oleks brand firmaga siis vb tõesti 3-10 kavandit, aga neil on ka raha selle jaoks. Eks sõltub ka kuidas klient oskab tingida.

    15. oktoober 2008 - 16:11:04 · Otselink

  • ärge ajage asju keeruliseks. mingeid tutvusi ei pea olema, mingit templiiti ei tellita portfolio järgi. kust üldse need mõtted tulevad teile?

    lihtne näide - sul on (palju) raha ja ei ole tuttavaid. leiad kohaliku www.adm.ee ja siis lähinaabritest www.f-i.com. kumma valid? tellid f-i.com "templiiti"?

    17. oktoober 2008 - 14:34:50 · Otselink

  • Allar 15 a

  • miski 15 a

    no lõpuks ometi üks asjalik ja huvitav teema pixlis. tänud.

    21. oktoober 2008 - 00:18:23 · Otselink

  • Kid† 15 a

    Kuidas olla hea klient?

    21. oktoober 2008 - 02:04:20 · Otselink

  • past 15 a

    Teema on tõesti asjalik ja huvitav ning lisaks ka väga oluline. Kõik kes siin disainifirmat valivad, siis tasuks arvestada, et peale õige partneri valikut on vähemalt sama tähtis ka see kuidas te disainipartnerilt oskate tööd tellida. Dan Mikkin, Markko Karu ja J.Margus Klaar on paar korda teinud EBSis seminari "Hea briifi kirjutamine", mis on eelkõige mõeldud just tellija koolituseks. Loodetavasti teevad nad seda kuskil mõned korrad veel. Soovitan osaleda.

    21. oktoober 2008 - 09:55:47 · Otselink

  • laias laastus käib sama jutt ka sekspartneri kohta. Ma ei tea kas nimetatud härrad selle kohta ka koolitusi teevad. Et kuidas küsida nii, et saaks või kuidas kommunikeerida partnerile oma soove selliselt, et ta nendest aru saaks.

    21. oktoober 2008 - 14:19:05 · Otselink

  • Allar 15 a

    vaalas, tutvu Kuidas panna nad ütlema JAH!

    21. oktoober 2008 - 15:06:18 · Otselink

  • Raamat on läbi müüdud

    21. oktoober 2008 - 15:24:15 · Otselink

  • jah, ostsin kõik koopiad, et tagada oma edu vastava teema koolitajana

    21. oktoober 2008 - 15:30:29 · Otselink