läheb raskeks hahaha

  • mida kõike varsti teilt ei nõuta

    Tuli just jutuks, et mida kõike peaks tulevikus hakkama arvestama ja mida ilmselt kõik riigiasutused hakkavad ka oma töötajatelt, partneritelt nõudma WAI.

    05. veebruar 2007 - 14:08:24 · Otselink

  • Allar 17 a

    Jep, läheb huvitavaks, terad eraldatakse sõkladest.
    Valitsusasutuste veebide käideldavus (2006)

    05. veebruar 2007 - 14:26:42 · Otselink

  • jüri 17 a

    Leian, et see on elementaarne, et asi selles suunas liigub.

    Need WCAG kontrollküsimused ei ole tehniliselt samuti teab mis keerulised, et neid ei saaks järgida.

    Pooldan (y)

    Ilmselt läheb mingi hetk suureks võidujooksuks veebistandardipedede ja muidu WCAG juhiseid järgivate tegelaste järgi, kui riigiasutused hakkavad oma lehti suure raha eest ümber koodima.

    05. veebruar 2007 - 14:46:31 · Otselink

  • wuzz 17 a

    iseasi kui palju on riigiasutused nõus plekkima selle rakendamise eest. öeldakse et näe meil ju töötab, tehke kiirelt mingi vigur ja ongi olemas.

    igaljuhul paistab et töö niipea otsa ei saa :)

    05. veebruar 2007 - 14:53:20 · Otselink

  • jüri 17 a

    pigem vastupidi vast, kui on vaja uuendada, siis kes seda vana ikka tahab nokkida ja mõnel juhul pole see ilmselt ka kasulik.

    Määritakse pähe uus terviklahendus ja nii see läheb ;)

    05. veebruar 2007 - 14:59:16 · Otselink

  • ma arvan, et märksa raskem on nendel isikutel seda kõike arvestada kes reaalselt seal infot sisestavad ja materjale koostavad. Ei ole ju nii, et netilehele paneb infi ülesse mingi hardcore SEOWAI spetsialist vaid ikka reaalne vastutaja või sekretär.

    05. veebruar 2007 - 15:08:39 · Otselink

  • Nuvot , siis sellele inimesele tehakse ka vastav pisike koolitus ja loomulikult võimalikult lollikindel sisuhaldus ( et mitte ühe wordi failist copy pastega kogu asi tuulde ei lendaks ). Saab küll kui vaeva nähakse, lihtsalt liiga vähe rõhku on pööratud sellele siiani. Pealegi kui me riigi asutustest ( ministeeriumid etc räägime ... siis täiesti normaalne, kui neil on tööl üks pisku html teadmistega inimene, kes nende veebi toimetamise eest vastutab ... ). Mingeid hardcore teadmisi ei ole ju ometigi vaja.

    05. veebruar 2007 - 18:04:02 · Otselink

  • ei ole see normaalne, et selleks vaja html teadmistega inimest. Iga vastutav isik peaks oma materjalide eest ise vastutama.

    isegi word on neil hardcore tedmine. See, et cv-sse kirjutab word ja exccel tähendab , et osatakse programmi avada mitte seda , et osatakse eristada paragrahvi vahet (enter) ja reavahetust (shift+enter). Või tee kellelegi selgeks , et see huipu exccelifail peaks olema ka lynxiga loetav :D

    05. veebruar 2007 - 18:57:11 · Otselink

  • Allar 17 a

    vaalas, riigiastutustes on igal pool veebiadmin kes jagab htmli ja kelle ülesanne on veeb korras hoida.

    05. veebruar 2007 - 19:02:49 · Otselink

  • oled sa kõikides riigiasutustes käinud? kõikides KOV -ides eestis oli vähemalt 2004 aasta üle 240 KOV -i

    Ma tean isiklikult ühte riigiasutust kus materjale panevad üles töötajad ise ja veebiadminnid kes ütlevad kuhu keegi midagi panema peab on täiesti tavalised PR töötajad kelle vastutusalasse veebi probleemid on sokutatud.

    05. veebruar 2007 - 19:10:52 · Otselink

  • Nuh näed vaalas, aga see ei peaks ju nii olema. Selles mõttes lollikindlat asja ei saa kunagi olema, mida inimene ei saaks ära rikkuda, või siis jah ainult plain teksti sisestamine ... Kui me räägime aga ikkagi suurema andmemahuga veebist, kus info pidevalt muutub ( pisikeste kohalike omavalitsuste (vallad, pisemad linnad etc) veebid ei käi siia alla, aga ministeeriumid, igasugu ametid ( maa-amet, tolli- ja maksuamet, haigekassa etc ... neid on meil omajagu ja info mis seal liigub on oluline ja peab olema võimalikult lihtsalt ja üheselt kättesaadav võimalikult paljudele inimestele, ideaalis muidugi ka kõik KOV)

    05. veebruar 2007 - 19:23:13 · Otselink

  • Allar 17 a

    Omavalitsus pole riigiasutus :)

    05. veebruar 2007 - 20:00:23 · Otselink

  • wuzz 17 a

    omavalitsus pigem ikka läheb sinna alla.

    05. veebruar 2007 - 20:17:04 · Otselink

  • "Nuh näed vaalas, aga see ei peaks ju nii olema. "

    Peaks just nii olema, et iga inimene saab oma kohustustega hakkama ja ilmselt nii tulevikus ongi. Lihtsalt läheb aega, et teadmised leviksid. Ma ei usu aint, et nad igale poole 2008 aasta jooksul 50% ulatuseski jõuaksid levida

    05. veebruar 2007 - 20:54:25 · Otselink

  • "Omavalitsus pole riigiasutus :) "

    Üsna julged väited, aga ärgem sellesse süveneme. Küsi endalt vaikselt mis on riik ja millised on riigi tunnused, mis on põhiseadus jne. KOV ei ole riik riigis ja võid julgelt arvata, et kõik asutused mis on loodud seaduse alusel on riigiasutused, nimi aint erinev kuna neis peitub teatud iseseisvus. Lisaks peaks nad ka ühte registrisse kuuluma "Riigi- ja KOV asutuste register" oli vist olemas.

    kohalike omavalitsuste kohta ütleb internet: Vastavalt põhiseadusele otsustavad ja korraldavad kõiki kohaliku elu küsimusi kohalikud omavalitsused, kes tegutsevad seaduste alusel iseseisvalt. Kohalikule omavalitsusele võib panna kohustusi ainult seaduse alusel või kokkuleppel kohaliku omavalitsusega. Seadusega kohalikule omavalitsusele pandud riiklike kohustustega seotud kulud kaetakse riigieelarvest. Eestis on 227 omavalitsust, neist 33 linna ja 194 valda.

    05. veebruar 2007 - 21:00:20 · Otselink

  • Allar 17 a

    Täpset definitsiooni pole kusagil.
    Ma sportlikust huvist uurin homme Justiitsministeeriumi tarkadelt järgi.
    Stay tuned! :)

    05. veebruar 2007 - 22:06:04 · Otselink

  • Ruhnu vallas on elanikke 60-70 , Tallinna linnas ca 400 000, mõlemal on KOV. Antud juhul ei ole ju andmemahud ega info hulk võrreldavad ...

    05. veebruar 2007 - 22:10:47 · Otselink

  • "Ruhnu vallas on elanikke 60-70 , Tallinna linnas ca 400 000, mõlemal on KOV. Antud juhul ei ole ju andmemahud ega info hulk võrreldavad ... "

    ega sellest ju usability põhimõtted muutu.

    05. veebruar 2007 - 22:27:28 · Otselink

  • "Täpset definitsiooni pole kusagil. Ma sportlikust huvist uurin homme Justiitsministeeriumi tarkadelt järgi. Stay tuned! :) "

    kohaliku omavalitsuse korralduse seadusest esimestes paragrahvides kuskil peaks olema, aga sa võid seda võtta, kui riigiasutuse võimalikku liiki

    05. veebruar 2007 - 22:34:20 · Otselink

  • keskerakondlane kustutas mu kommentaari hahahahahaa
    savisaar käskis - tehtud

    05. veebruar 2007 - 23:30:55 · Otselink

  • Allar 17 a

    vaalas, riigiasutus ongi selline üldine mõiste, praegu veel pole ükski jurist, kelle käest ma küisin, sellele definitsiooni leidnud.
    Aga Valitsusasutusele alluv riigiasutus pole KOV ja seda mõtlesin mina. St. see mõiste on laiem kui ma arvasin ;)

    06. veebruar 2007 - 16:00:21 · Otselink

  • "ega sellest ju usability põhimõtted muutu. "

    põhimõtted mitte, aga olgem ausad, mida rohkem infot leht sisaldab, seda keerulisem on lehte tavakasutaja jaoks lihtsalt navigeeritavaks teha. on ikka vahe küll aretada usability lehele, millel on 100 või millel on 100 000 alamlehte/dokumenti/infoväljastust.

    07. veebruar 2007 - 19:53:30 · Otselink

  • wuzz 17 a

    vaalaskala rääkis ajas sõnad sassi. accessibility oleks õige.

    07. veebruar 2007 - 20:03:29 · Otselink

  • wuzz accessibility koha pealt täiesti nõus, avalikult kättesaadavale teabele ( teabele, mis peab olema kättesaadav) peaks nõuded ka netis paigas olema ja siis ei tohiks vahet olla kas pisivalla või suurlinna veebileht.

    ka usability kohapealt riigiasutused ja omavalitsused võiks põhitõdesid järgida. Kui me tahame nii e riik olla, siis poleks paha, et inimestel ei jääks info saamata ainult seepärast, et sellele lihtsalt ligi ei pääse, või et see on nii lollilt arhiveeritud ja kasutajani toodud, et inimene vajalikku mõistliku aja jooksul üles ei leia.

    edit ... tegelt tuleks kõik flashis teha ...

    07. veebruar 2007 - 20:16:03 · Otselink

  • wuzz 17 a

    no riigi põhiline infosüsteem x-tee juba ei jälgi mingeid põhitõdesid :) eile üritasin tellida rahvusvahelist ravikindlustuse kaarti sealt aga ütleme nii et peale pooletunnist otsimist läbi mingi 2 teise portaali sinna otse õige kuva peale sisenedes sai alles asi tehtud. põhirakendus ise ei viita vastavale funktsionaalsusele miskipärast. kahju et need tulevad nõuded on justnimelt accessibility mitte üldise usability kohta. 99% inimestel ju jumalast suva mis seal koodis toimub, see jauramine käib just selle 1% screenreaderiga inimeste kohta.

    [edit] vabandan, et see kommentaar ei ole flashis sisestatud. sorry.

    07. veebruar 2007 - 20:26:47 · Otselink

  • jüri 17 a

    targutan, kasutagem eestikeelseid termineid.

    * Usability = kasutatavus

    Veebilehe kasutatavus näitab kuivõrd see vastab kasutajate ootustele ja vajadustele eesmärgipäraste tegevuste läbiviimisel.

    * Accessibility = käideldavus

    Käideldava veebilehe all mõistetakse veebilehte, mis on koostatud nõnda, et see on üheselt kättesaadav kõigile kasutajatele, olenemata kuidas või mis tehnoloogiat või tarkvara kasutatakse veebilehe sirvimiseks.

    * WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) = Veebilehe käideldavuse juhised

    Reeglistik veebiarendajatele, mis juhendab kuidas teha veebilehti, mis on kõigile kättesaadavad, mis töötab sõltumata platvormist ja tõstab oluliselt puudega inimese veebilehe kasutatavust.

    07. veebruar 2007 - 22:16:07 · Otselink

  • "no riigi põhiline infosüsteem x-tee juba ei jälgi mingeid põhitõdesid "

    X-Tee on platform/protokoll, mitte infosüsteem. (Tõenäoliselt pidasid silmas "X-tee päringuteportaali"/"Kodanikuporta ali")

    07. veebruar 2007 - 23:22:05 · Otselink

  • wuzz 17 a

    sorry, ma pole progeja ja räägin nii nagu tavakasutajale välja paistab :) portaali mõtlesin muidu küll, loogiline oleks kui kõik seal korraga sees ja nähtav oleks, mitte kusagilt ringiga leitav. sama hea oleks kui hansa.ee lehe kaudu maksete menüüpunkti alt hanza.net'i logides saaks ainult makseid teha. kui otse logida siis selline funktsionaalsus puuduks.

    07. veebruar 2007 - 23:47:40 · Otselink