Kuidas teie sellistes olukordades käitute?

  • kaups 10 a

    Ka ADC*Estonia seltskonnas on see üks teemadest, mida arutatakse. Muidugi on asjal palju rohkem detaile, kui kirjutasin ühes väikeses artiklis, aga põhimõtted võtab kokku. Eks kindlasti kõige olulisem on suhtlemine, suhtlemine ja suhtlemine, aga on ka juhtumeid, kus sellest ei piisa.

    Igatahes igasugune säärane info- ja mõttevahetus on oodatud.
    Nagu näha artikli like'de järgi, puudutab teema paljusid.

    Avameelselt abielust: Kui klient hakkab disainima
    http://www.okia.ee/blog/2014/02/avameelselt-abielust-kui-klient-hakkab-disainima/

    04. märts 2014 - 13:14:17 · Otselink

  • mul rohkem veebiprogemise valdkond ja ei ole enamasti disainiga (disainiotsustega) seotud , seal tuleb rohkem tagasilööke sellel momendil kui midagi on valmis ja tagasiside hakkab üle voolama, agiilne kava aitab hästi selle vastu ja muidugi vahetu suhtlemine kogu protsessi ajal. viimased aastad olen tegutsenud üksinda , siit on mahtude erinevus agentuuridega võrreldes muidugi mäekõrgune ka ja klientide suhtes saab valivam olla.

    * väikeste klientide puhul olen lihtsalt silma kinni pigistanud ja teinud seda mida küsitakse selle aja jooksul mille eest makstakse. Üülduhul on 99% tagaside just siis hea kuna teed asja ostja jaoks lihtsaks.

    * suuremate projektide puhul olen selgitanud kohe alguses, et sellist teed minnes tekib konflikt kuna sellisel juhul peaks klient ise projekti ajakava oma ressursside järgi hinnastama põhjusel, et teostaja ei oma enam ülevaadet sellest mahust mida teenindama peaks ja see on ette venima määratud. Sealt edasi on klient kas nõustunud rohkem panustama jättes arve lahti või asja katki jätnud, et ülesanne paremini defineerida.

    * olukordades kus ma näen juba hinnapakkumise tasandil, et kliendil puudub selge visioon ja juba ülesande selgitamine või kommunikatsioon ennem tegema hakkamist on raskendatud, siis olen lihtsalt pakkumata jätnud, väiksemate tööde puhul olen pakkumisel eelarve ja mahu topelt pannud riskide katmiseks.

    kujutan ette , et reklaami ja loovagentuuri maailmas see probleem kriitilisem ja ülesannet raskem piiritleda.

    04. märts 2014 - 17:29:06 · Otselink

  • Allar 10 a

    Olen hakanud tarvitama sellist praktikat, et küsin enne võimalikult palju kliendi käest, mida ta soovib näha, millised mõtted temal on ning siis seon tema ideed loodavasse disaini/tulemisse.

    Hiljem, kui midagi talle ei meeldi või järsku tal idee muutub, siis saab põhjendada, et nii oli teie soov ning ümber tegemine läheb a) ajakukulaks b) rahakulukaks.
    Kuna kliendil pole enamasti aega ega raha, siis jäetakse asi sinnapaika.

    Väiksemates detailides lausa peab kliendile vastu tulema, see on nagu kommi andmine lapsele, et laps tasa oleks ;)

    04. märts 2014 - 20:28:35 · Otselink

  • Laurits 10 a

    Hea artikkel Kaupo. (Y) Ma ise usun, et pea kõigil selle valdkonnaga tegelevatel inimestel on seda ette tulnud, kus teinekord asjad lappama lähevad. Ma ise leian, et selle põhjused jagunevad teinekord suuresti kaheks.
    1. Disaineri enda süvenematus.
    2. Kliendi peeneks aetud nõudlus.
    Esimesel juhul on kehvas disainis ja kliendi virinas puhtalt disainer ise süüdi. On selleks peale põhitööd õhtuti väsinud peaga ja pilus silmadega kiire visand või sul on veel seljas 10 projekti mis kohe kohe samuti ära tegemist tahavad. Aja plaaneerimise case puhtalt.

    Teise olukorra puhul olen ma isiklikult läinud puhtalt ajakulu põhist teed mööda. Ja enamikel juhtudel on lahenenud asjad ka üksmeelselt ja koostöö töötab. Sest enda kogemuste põhjal ei ole ükski teine argument nii veenev kui sa põhjendad ära, et iga tema soov = ajakulu = raha.
    Jah me võime vaielda disainimaitse üle ja selle pihta saamisele. Sellisel juhul olen palunud kliendil saata mõned kodulehed, mis talle stiililt meeldivad ja siis on juba elu natuke lihtsam. Asjad võivad ka teinekord lappama minna kõige viimases etapis, kus antakse töötav koduleht üle ja ei aidata klienti kaasa sisu küljendamisega aga ka see valgub antud teemast välja ja pikemalt ei peatu.

    Aga Kaupoga nõus... iga uus klient on nagu uus pruut kelle sa ära moosima pead ja teinekord asjad ei klapigi siis pole ka miskit teha kui ei sobi siis ei sobi ja nii lihtne see ongi. :)

    05. märts 2014 - 10:37:46 · Otselink

  • kaups 10 a