viral marketing

  • Miks Eestis vriaalset turundust (online) ei tehta? Kõik teavad, mis see on, kõik räägivad, et lahe ja hea asi, et mida sa seletad, vana teema, aga miks siis keegi Eestis seda ei tee? Kas reklaamiagentuurid ei suuda klienti veenda? Või ei ole häid keskkondi, kus see levida võiks? Või milles asi?

    Olen välismaiste superoriginaalsete lahendustega kokku puutunud, päris tihti kukub midagi lahedat postkasti, mida tahaks kohe ka oma tuttavatele/töökaaslastele edasi saata, aga Eesti omadest ei meenu ühtegi.

    11. jaanuar 2007 - 17:42:43 · Otselink

  • PeZ 14 a

    virali asju tehtud küll eestis ju, aint et eestis lihtsalt see häda, et suuremal osal juhtudest lobisetakse juba enne välja et taga reklaam (eesti lihtsalt nii väike et see tuleb välja) ja asja sisu nagu kaob.

    Aga olid ju küll igasugu asjad siin NPNK jne.

    11. jaanuar 2007 - 18:02:44 · Otselink

  • eestlane ei ole piisavalt "viraalne" mina kirju edasi ei saada, kõik mis saadetakse on minu, MINU :) raisad ja see mida ma kuskil näen või kuulen ei viitsi lihtsalt edasi rääkida

    11. jaanuar 2007 - 19:02:02 · Otselink

  • Lars 14 a

    miks sa väidad, et ei tehta? tehti juba 1980nendatel, levima hakkasind 2006 - Harry Egipti reklaamfilmid näiteks.

    Näpuga järge ajades on Rate kõige ehedam viral marketingi musternäidis - kui sa ei pea silmas ainult selliste asjade promomist, mida poest riiulist võtta saab.

    Kunagi levis nagu kulutuli link, kus Auto24.ee portaalis müüdi imesõidukit MÕV Olimar Kallase koomiksist. Kellegi hea nali või kellegi hea reklaamistrateegia? Mine võta kinni...

    Selliseid asju on veel ja veel.

    Aga ilmselt on põhjus ikkagi selles samas, miks näiteks võidab USA olümpiamängudel rohkem medaleid kui Eesti. Hea spam ju riigipiire ei tunnista ja domineerib see, kellel on rohkem firepowerit.

    ------
    "Kas reklaamiagentuurid ei suuda klienti veenda? Või ei ole häid keskkondi, kus see levida võiks? Või milles asi?"

    Kliendi veenmine ei ole üldse mingi case. Ilmselt on iga Eesti turundusguru (=klient) istunud koos reklaamionudega tähtsa näoga Passwordil või mõnel muul turundusseminaril, kus talle on ikka ja jälle 5000-eegise osalustasu eest pea sisse taotud, et viral on parima ROI'ga võimalik strateegia. Mis sa veel elult tahta oskad? See teadmine olemas, minnakse agentuuri ja nõutakse tegijat viralit. Aga mis puudu jääb on IDEE. Ja sinna see plaan 99% juhtudest surebki. Umbes sama case, et palu kellegil kiirelt välja mõelda anekdoot, mis on nii naljakas, et sa tahaks seda kellegile edasi rääkida? Ilmselt käsu peale ei tule. Seega arvan, et ilmselt käib mujal maailmas asi pigem nii, et tekib spontaanselt idee ja idee müüakse kliendile maha, mitte vastupidi, nagu meil kombeks. Fakt on see, et välismaal usaldavad tellijad agentuure rohkem ja lasevad rohkem improviseerida, kui meil harjutud on, mis võib jällegi üks põhjus olla.

    12. jaanuar 2007 - 01:51:35 · Otselink

  • Kliendi veenmises ma ei kahelnudki, aga ma ei tahaks ka uskuda, et reklaamiagentuuril ideid napiks, või on käed-jalad muud tööd täis. Mina kui klient või turundusspetsialist mõtleks küll, et viral marketing on ju üks odavamaid viise bränditeadvust suurendada, teed mõne laheda klipi valmis ja korras, kasvõi joonistad 10 erinevat koomilist variatsiooni Kultuurikapitali logost vms.

    Ja minu arust täiesti savi, kas tegemist on reklaamiga või mitte, nagunii on selge, et asja taga on reklaam ja vbla see ongi õige. Meenub üks lahe klipp Ronaldinhost vist, kus talle uued Nike jalatsid anti ja siis ta poole väljaku pealt palli vastu värava latti toksis :) või Mercedes-Benzi video, kus blond läheb raamatukokku burgerit ostma ja lõpus tuleb sõnum koos Mercedese logoga: "beauty is nothing without brains". Tekib selline positiivne connection brändiga, naljakas, samas lahe.

    Asja ei peagi kiirelt välja mõtlema, tehku kasvõi paar kuud seda ideed. Samas idee ei peagi tulema reklaamiagentuurilt, reklaamiagentuurilt tulgu teostus, meediaagentuur oleks siis see, kes võiks vastavalt sihtrühmale idee ja selle lahenduse levitamise kanalid välja selgitada. Aga lihtsalt mõtlesin, miks seda ei tehta. Ok, NPNK või K-kohuke tekitasid kõmu, aga ma pean rohkem silmas online viral marketingi.

    12. jaanuar 2007 - 11:18:17 · Otselink

  • PeZ 14 a

    Asja ei peagi kiirelt välja mõtlema, tehku paar kuud seda ideed. Samas idee ja teostus ei peagi tulema reklaamiagentuurilt, reklaamiagentuurilt tulgu teostus, meediaagentuur oleks siis see, kes võiks vastavalt sihtrühmale idee ja selle lahenduse levitamise kanalid välja selgitada.

    << omg mis roosas pilvemaailmas sa küll elad? :O

    12. jaanuar 2007 - 11:21:59 · Otselink

  • Lars 14 a

    hahaa, Wikipedia lehelt ühe näitena

    " Tupperware parties"

    Kes ütles, et meil ei tehta? :) Ja kuidas veel :)

    12. jaanuar 2007 - 11:31:25 · Otselink

  • Ok, ma tegelt tahtsingi teada, mida siinviibijad asjast arvavad, kogun sellel teemal natuke materjali. Tänud siiani vastanud inimestele, aga kui keegi oleks huvitatud pikemalt rääkima, siis ma oleks väga tänulik, väide, et "kes ütles, et meil ei tehta ja kuidas veel" võiks olla põhjendatud :) Larsile tänud põhjenduse eest.

    12. jaanuar 2007 - 15:09:43 · Otselink

  • m703324 14 a

    mina hiljuti tegin yhe agentuuri selfpromo :)

    link saadeti kusagil 100'le inimesele
    nägi seda asja kusagil pool miljonit inimest.
    liikus ka õigetest sihtrühmadest läbi kuigi kadedad keeled võivad vaielda

    12. jaanuar 2007 - 16:15:10 · Otselink

  • tajo 14 a

    see youtube's jõulukaart?

    12. jaanuar 2007 - 16:49:44 · Otselink

  • taik 14 a

    .

    12. jaanuar 2007 - 16:51:12 · Otselink

  • taik 14 a

    " kui sa pole veel näinud - vaata (esimene video ca 2 minti, teised ca minut) ja sealt edasi ning siis ning viimane (praegu) "

    ehk siis dominos pizza

    12. jaanuar 2007 - 16:56:50 · Otselink