stiiliraamat

  • anil† 21 a

    kas keegi oskab öelda, kus saaks lugeda stiiliraamatu koostamise kohta või kus saaks sellist teemat õppida?

    07. veebruar 2004 - 23:34:31 · Otselink

  • PeZ 21 a

    mõned näidised:

    1, 2, 3

    see viimane on veel eriti hea näidis, aga kui täpne peaks logoraamat olema, tuleb kliendiga koos kokku leppida. Nii detailset kui too näidis, nurgatagusele autoparandusfirmale pole eriti mõttekas teha. niiet vastavalt vajadusele.

    08. veebruar 2004 - 01:12:57 · Otselink

  • anil† 21 a

    aitäh, uurin

    08. veebruar 2004 - 14:35:53 · Otselink

  • anil† 21 a

    siiski veel sellin eküsimus, et kuidas see stiiliraamat koostatud - ta on mõeldud ainult näidiseks? Logo peab siis olema näiteks veel eraldi failina kliendile kaasa antud erinevates variantides?

    08. veebruar 2004 - 14:39:03 · Otselink

  • wuzz 21 a

    1 ja 2 on väga algelised, 3 on hea näide. samas pole need stiiliraamatud vaid logo kasutusjuhendid. Stiiliraamat on rohkem corporate identity kohta, ehk siis logod, värvid, layoudid, erinevad elemendid (autod, särgid, pastakad, vaateaknad jne). Kahjuks pole ühtegi käepärast mida linkida.

    08. veebruar 2004 - 17:49:38 · Otselink

  • anil† 21 a

    ja, sellest olen teadlik, mida stiiliraamat veel sisaldada võib. Aga, et ta on ikkagi vaid näidis eksole? Kasutuskõlblikud kujundusfailid ikka tehakse eraldi lisaks stiiliraamatule?

    08. veebruar 2004 - 18:23:54 · Otselink

  • wuzz 21 a

    jah ... kujundusdetailid peavad olema eraldi, stiiliraamat on ainult õpetus kuidas neid kasutada.

    08. veebruar 2004 - 18:44:45 · Otselink

  • PeZ 21 a

    jah, kokkuleppel kliendiga siis, võibolla ta tahab trükivalmis faile ka kaasa, aga see on siis põhimõtteliselt eraldi kujundustöö, ega kuulu otseselt stiiliraamatu tegemise alla.

    pez & kakles just ühe kliendiga pikalt laialt ja katsus seda selgeks teha :P

    08. veebruar 2004 - 19:49:33 · Otselink

  • emer 21 a

    tegi just ühe logoraamatuga kaasa powerpoindi ja wordi põhjad, ussimuna ma ütlen.

    08. veebruar 2004 - 20:07:02 · Otselink

  • PeZ 21 a

    office võiks hakata toetama PDF templatesid
    väga rokk oleks.

    08. veebruar 2004 - 21:11:33 · Otselink

  • anil† 21 a

    aitäh kõigile, kes aitasid asjas selgust saada

    09. veebruar 2004 - 14:43:27 · Otselink

  • peekon 21 a

    Vaata ka welcome to estonia brandi stiiliraamatut. Väga põhjalik. Mina üle kahe lehekülje ei viisinud lugeda. Lõpuks tuli ikka välja, et olin logo valesti kasutanud. Nii et väga vajalikud asjad siiski...

    10. veebruar 2004 - 12:58:27 · Otselink

  • PeZ 21 a

    väga õpetlik lugu :P

    10. veebruar 2004 - 14:20:53 · Otselink

  • welcome to estonia logo piiratud kasutusvõimalustest ei maksa rääkida...negatiivis kasutus võiks olla ikka igal suuremal logol, ja eriti sellisel, mis ei tohiks kujundust kuidagi dikteerida... welcome to estonia peaks olema ikkagi lisalogo, mille värvide kasutus on suhteliselt lai, mitte piiratud nende tobedate toonidega...ah, never mind, lihtsalt minu arvamus, et nad peavad oma vaimusünnitisest brändi, kaubamärki mida iganes ilgelt tähtsaks, kui tegelikkuses võiks ta olla kraadi võrra tagasihoidlikum...
    ja nende suvisest reklaamikampaaniast ma parem ei räägi

    10. veebruar 2004 - 15:23:59 · Otselink

  • ao 21 a

    RMK firmastiili käsiraamat on yks põhjalikumaid mida näinud olen http://www.rmk.ee/files/RMK_manuaal_vers9.pdf

    10. veebruar 2004 - 20:51:13 · Otselink

  • wuzz 21 a

    voh .. korralik näide stiiliraamatust tõesti. asi mille eest makstakse vägagi palju.

    10. veebruar 2004 - 21:50:09 · Otselink

  • kas on nii, et stiiliraamatu valmistamist eeldab see, et tulevikus tellib klient stiiliraamatus kirjeldatud lahendusi kuskilt mujalt?
    mis võiks olla logo ja keskmise (mitte nii hull nagu eelpool mainitud RMK) stiiliraamatu hind?

    15. märts 2004 - 16:33:50 · Otselink

  • pontuzz: loogiline, tellib kust ise tahab ja vahest ei anta stiiliraamatut (ok, orig. logo) kaasa ja siis kohalik arvutineeger joonistab logo kipalt üle ja nii 3 aastaga on logo juba tugevate muutustega.

    originaal logo vedeleb kuskil sahtlis, irwww

    15. märts 2004 - 17:03:57 · Otselink

  • ma vist ei väljendanud ennast piisavalt selgelt.
    tahtsin seda küsida, et kas stiiliraamat on kliendile vajalik (liigsed kulutused), kui ta kindlalt tellib ka tulevikus kõik logoga seotud lahendused minu käest?

    15. märts 2004 - 17:33:46 · Otselink

  • Hendrik 21 a

    Kui mingi firma tellib sult aastaaruannete kujundusi, siis on täitsa võimalik, et 365 päeva möödudes mõni geniaalne asi ununeb. Ja kui ta ühel hetkel enam sinu käest ei telli, lähed väkke või jääd auto alla, siis teisel on veel raskem midagi välja mõtlema hakata. Kui päris stiiliraamatut tegema ei hakka, pane vähemalt põhilised andmed kirja.

    15. märts 2004 - 17:41:28 · Otselink

  • mis oleks eestis keskmine logo ja stiiliramatu hind (eraldi)?

    16. märts 2004 - 22:16:47 · Otselink

  • rain 21 a

    hind vastavalt tööle. 100 krooni võiksid logost ikka ära küsida. ja siis 250 stiiliraamatu eest

    16. märts 2004 - 22:34:48 · Otselink

  • emer 21 a

    99 on ilusam hind rain, sa ei tunne kah müügimehe tööd :(

    ---

    aga tegelikult, võta oma kulutused ja oma tööhind ja aeg jne ja saad hinna mis on õige. Lihtne ja loogiline ;)

    16. märts 2004 - 23:05:16 · Otselink

  • rain on huumorimeez :P
    2 emer: siin foorumis nii mõnigi "tisainer" kobiseb, et turgu solgitakse odavate hindadega. Samas samad tüübid soovitavad (see ei käi konkreetselt sinu kohta, emer) hinna kujundamisel võtta arvesse oma töötunnid ja muud kulud ning selle põhjal koostada hind.
    minu kulutused on kindlasti väiksemad kui võrrelda isegi väiksema reklaamibürooga. Mul pole sekretäri, büroruume, jne ja seega tuleks minu logo hind mitu korda väiksem kui mõnel firmal.
    seega oleks ma "turusolkija", mida ei tahaks teha.
    seega küsingi, et palju umbes küsib väike/keskmine firma eestis logo tegemise eest.

    16. märts 2004 - 23:23:41 · Otselink

  • PeZ 21 a

    logo + ok stiiliraamat alla 50 k vist väga ei liigu

    16. märts 2004 - 23:26:26 · Otselink

  • pask logo ja hea stiiliraamat sobivad kokku?

    17. märts 2004 - 00:04:28 · Otselink

  • morris 21 a

    Jep, lõdvalt sobivad, usu mind, PÄRISELT KA!
    See sümboolne viiskendtonni tähendab seda, et klienti saab ilusa pakendatud toote - trükitud kujul stiiliraamat (õigete värvidega, näidistega, erinevalt kaetud paberitega jne).
    Meibi on selle pakendi sees isegi turu-uuringud/analüüsid, kaubamärgi positsioneering.
    Aga meibi on selle sümboolse viiekümnetonni sees lihtsalt üks vinge plönn ja 5 leheküljeline stiiliraamat :)
    Ja ega see viiskendtonni nii suur raha polegi, ainult kuskil 3330 eurot.
    Ja meibi on turusolkijad ka need, kes teevad paska toodangut.
    Ja meibi on turusolkijaid ka vaja.

    17. märts 2004 - 00:50:10 · Otselink

  • hihi ma käisin ju öösel turul, kusesin suure kaarega teile loigu sinna. Turg rikutud

    17. märts 2004 - 02:15:31 · Otselink

  • piim† 21 a

    logo + paar head sõna kliendile kaasa = 50 krooni
    kui ta need sõnad üleskirjutab on tal peaaegu stiiliraamat ka olemas

    Tegelikult olles aus mõni mainekas reklaamiagentuur teeb sitema logo + stiiliraamat kui seda võiks mõni tundmatu üksiküritaja teha. Lihtsalt reklaamiagentuuri eelis küsida suurt summat on justkui põhjendatud oma esinduslikusega, mitte kvaliteediga. Lisaks üksiküritaja teab, et sellest oleneb tema tulevik enam.

    Soovitus: Kui arvad, et klient kaubast niikuinii aru ei saa, siis küsi 3 korda kõrgemat hinda...vähemalt, siis suudab loogiliselt ühendada kalli hinna väärtusliku kaubaga.

    Morris: ühte siukest stiiliraamatut olen näinud kuid turu-uuring oli TÕSISELT kesine. Oli ilmselt üritatud targast uurimusest jälge jätta ning läbi selle projekti hinda kergitada. Stiiliraamat oli muidu kena.

    17. märts 2004 - 02:35:19 · Otselink

  • morris 21 a

    Ausaltöeldes see "turusolkimine" on selline termin, mille on suutnud välja mõelda kibestunud inimesed, kes järsku avastavad, et ei saa enam vana rasva peal liugu lasta.
    See on konkurents, mis paneb kõiki rohkem pingutama. Ka väikestel tegijate olemasolu turul on vajalik.

    17. märts 2004 - 09:13:49 · Otselink

  • turusolkimine on selline termin, mis käib tegijate kohta, kes teevad oma asju pirattprogrammidega - nad ei kuluta softile, nende hind on mitmeid kordi tänu selle väiksem.
    kõige parem näide on 3D - soft on tohutult kallis, samuti arvuti, kus seda korralikult jooksutada. 3D pilte aga myyakse 1000 krooni tykk. selleks, et sellise hinnaga oma kulutused tasa teha, läheb aega. samas kui mingi suvaline tegelane teeb oma piraga valutult selle ära. kõik see käib flashi, adobe ja muude jurade kohta ka.
    ja muide, oled ikka kibestunud kyll, kui sa oled asjade õieti ajamise heaks kulutanud, aga eelistatakse mehi, kes litsentside jms pärast pead ei vaeva.

    *nagu tavaliselt, teoreetiline*

    17. märts 2004 - 10:02:35 · Otselink

  • morris 21 a

    Nagu ma ütlesin, peavad niiöelda korralikud sellevõrra rohkem pingutama, leidma erinevaid nõkse, kuidas siiski klienti hoida.
    Piraäri käib igal pool, mitte ainult disainis.
    Siiski nende pirameeste arv on üsna marginaalne.

    17. märts 2004 - 10:29:51 · Otselink