praamid.ee

veeb · nortal · ts laevad · asa quality services · identity

september 2016

praamid.ee

Lühikirjeldus

Suursaarte ja mandrivahelise parvlaevaliikluse e-piletimüügisüsteem, e-teenindus ja avalik veeb.

Tootjafirma

Nortal

Kvaliteedipartner

Asa Quality Services

Identiteet

Identity

Klient

TS Laevad

  • Teenusevaldkonna juht: Ele Reiljan
0 meeldimist
  • jüri 7 a

    Täna avalikustati praamid.ee informatiivne veebi osa. See on soendus 1. septembril avatavale e-piletimüügisüsteemile ja iseteenindusele.
    Tagasiside, testimine ja kitsaskohtade raporteerimine on väga oodatud, enne kui suurem mass uudistama tuleb.

    Autoriks on Nortal.
    Täpsemad osalejad panen kirja siis, kui kõik rakenduse osad on üleval.

    * SEO friendly urlid on töös ja tekivad peagi.

    18. august 2016 - 09:34:00 · Otselink

  • Veebid 7 a

    Väga hea töö on tehtud.

    Pressiteade:


    Uus suursaarte ja mandri vahelise parvlaevaliikluse piletimüügisüsteem avatakse 1. septembril, kui läheb lahti eelmüük TS Laevad OÜ parvlaevade piletitele. 1. septembrist alustab tööd ka klienditugi. Internetikeskkonnast www.praamid.ee saab alates septembrist pileteid osta nii lauaarvuti, tahvelarvuti kui mobiiltelefoni vahendusel. Praamid.ee veebileht valmis koostöös AS-iga Nortal ning kvaliteedipartnerina aitas kaasa OÜ ASA Quality Services.

    TS Laevad OÜ avas 18. augustil veebilehekülje Praamid.ee, kust näeb muuhulgas suursaarte ja mandri vaheliste parvlaevade graafikuid ning saab sõlmida ärikliendi lepinguid. Praamid.ee piletimüügisüsteem ja klienditugi alustavad tööd 1. septembril.

    TS Laevad OÜ müügi- ja teenusevaldkonna juhi Ele Reiljani sõnul koondab uus Praamid.ee veebileht kogu olulist infot, mis mandri ning Muhu/Saaremaa ja Hiiumaa parvlaevaliinidel sõitjaid puudutab.

    „Praamid.ee lehel on näha kuni aasta lõpuni kehtivad parvlaevade graafikud, samuti saab tutvuda piletite hinnainfoga ning vaadata üle kehtivad soodustused. Lisaks saab lugeda piletite ostmise ning parvlaevadele mineku juhtnööre, saada infot sadamate, sihtkohtade ning ettevõtte kohta. Põneva uuendusena saab Praamid.ee lehel edaspidi parvlaevade asukohta reaalajas jälgida,“ kirjeldas Reiljan.

    „Praamid.ee lehel on ka olemas kogu oluline info äriklientidele, samuti saab uue veebilehe vahendusel sõlmida ärikliendi lepinguid. Muutmaks ettevõtetele parvlaevade operaatori vahetus lihtsamaks, kutsume ettevõtteid juba täna kliendilepinguid sõlmima. Erakliendid ei pea teenuste kasutamiseks ja soodustuse saamiseks enam lepingut sõlmima, piisab vaid kliendikonto loomisest 1. septembril avanevas piletisüsteemis,“ lisas Reiljan.

    18. august 2016 - 09:43:34 · Otselink

  • Praegu ei ole kindel mis osad kodulehel on oma lõpliku seisu saavutanud ja mis veel täiendust võivad saada. Avalehel häirib muidu keelevaliku paigutus, mis tüüpiliselt on pigem paremal küljel ja hetkel ei näe disaini poolt ühtegi alust, et see ei võiks ka sellel lehel nii olla. Parandaks selle leitavust. Aktiivse menüüelemendi triip tundub ka nagu pisut eksinud seal päises.

    Avalehel on olulised teated standard tekstiplokis, mis tegelikult ei toeta nende nähtavust kui need tõesti olulised on. Näiteks kui praamid tormi tõttu ei sõida, siis eeldaks et see on ikkagi üks esimesi asju mida ma kodulehel näen ja peaks olema kuidagi ülejäänud sisust välja tõstetud. Reisisuuna valimise ala võiks suurel ekraanil ka laiem olla. Hetkel paistab, et see on pisut kokkusurutud pelgalt selleks, et olulised teated liiga laiali ei valguks. Läbivalt näeks hea meelega rohkem õhku elementide vahel.

    Paistab ka, et väga kinni on jäädud minu silmis tänaseks aegunud "võimalikult vähe klikke" reeglisse, et avaleht on meeletult linkidega koormatud ja päris mürane.

    Kas otsing on täna täielikult Google poolt asendatud? Niivõrd mahuka sisuga kodulehel oleks ehk abiks.

    18. august 2016 - 10:04:20 · Otselink

  • jüri 7 a

    tanelee:
    Kliendiks registreerumine ja Pileti ostmine e-teeninduses lehtedel on screenshottidelt näha, et mis on tulemas.

    • Paremale päisesse tulevad registreerumise ja sisselogimise / iseteeninduse ja rolli vahetamise lingid.
    • Avalehel on sisuliselt 4 suuna valikut + 3 kiirlinki. Päis ja jalus liiguvad kõikidel lehtedel kaasa.
    • Hea tähelepanek teate nähtavuse kohta. Arutame, vaatame, mis seal võiks teha.

    18. august 2016 - 10:20:08 · Otselink

    5

    • tekib küsimus miks see kiire leitavus on footeris mitte menüüs :)

    • See ei tähenda, et menüüst leidmine on aeglane, seal on info lihtsalt teistsuguses, rangemas hierarhias. Üks täiendab teist.

    Loe kõiki

  • Hetkel näib, et sisu vajab disaineri ja copywriteri tööd. Loodan, et töö käib täie hooga edasi.

    - Sõidugraafikud = kellaaegadest tekib muster, mis halvendab lugemist; infot on silmaga raske jälgida/jagada kategooriate kaupa (päev, sadam, kellaaeg).
    - Hinnad ja soodustused = kasutaks ka siin alguses ülevaadet all olevatest teemadest (nagu "Sõidugraafikud" lehel). Hetkel ka kahju pelgalt tekstiga täidetud tabeleid näha, palju võimalusi paremaks muuta. Sama lugu on ka "Sadamad" lehe kastidega.
    - Abiks reisijale - juhendid on hästi tekstimahukad (võiks lühendada); piltidel olevad tähelepanu-kastid on kodulehega samas toonis, ei paista kohe silma
    - Footeri "Võimalused laevadel" lingid ei funka? Ei vii sinna kuhu klikkan, "Kohvik", "Pood", "Lastenurk" jt.

    18. august 2016 - 19:22:51 · Otselink

  • jüri 7 a

    seeberg:
    Tänud väga asjalike kommentaaride eest.

    • Sõidugraafikute presenteerimine ei ole tõesti ideaalne, aga pole ka paremat viisi leidnud. Üks variant oleks, et lüüa suunad lahku ja näidata tabelis ainult ühel suunal väljuvaid aegu. See lihtsustaks üldist ülevaadet, aga samas tähendaks topelt arvu tabeleid. Mis hetkel teeks 8 erinevat tabelit, mis on liiga palju. Lisaks peab kasutaja pendeldama kahe tabeli vahel. Kui on häid ideid kuidas neid tabeleid rohkem hoomatavaks saada, siis need on väga teretulnud. Üldiselt peaks tulevikus ajagraafikud rohkem paika loksuma ja perioode kus graafikud on erinevad, on vähem. Samuti aegunud graafikud kustutatakse lehelt ära ja tabeleid jääb järest vähemaks.

    • Hindade ja soodustuste sisukorra tekitame!
    • Võimalused laeval sisu on koostamisel, hetkel viitab valesti.
    • Sadamate ja sihtkohtade lehtedel tõesti suurt rõhku ei ole. Eesmärk näidata kiiret faktipõhist infot ja suunata soovikorral kasutaja edasi sisukamatele veebidele.

    19. august 2016 - 09:53:58 · Otselink

    11

    • Liinid eraldi tabelitesse on kindlasti mõistlikum lahendus, suht segane kui kõik ühes läbisegamini koos. Hannesel on üks v.hea näide, ehk ta saadab.

    • Lahendame graafikute tabelid niimoodi: link Lähipäevil viime muudatused sisse.

    Loe kõiki

  • jüri 7 a

    Oluliselt paremini loetavad liinide graafikud nüüd lehel uuendatud.
    Tänud seeberg, paljasma, tanelee, Gerth ja jt. kaasamõtlemise eest!

    25. august 2016 - 11:55:35 · Otselink

  • jüri 7 a

    Eilsest on avalik ka e-teenindus!

    Ägedamad uued võimalused:

    • Reisija ja jalgrattaga reisija pileti ostmise võimalus.
    • Võimalus osta pilet sõbra autosse valides "Reisin kaassõitjana sõidukis".
    • Kõik püsielaniku soodustused päritakse registritest automaagiliselt.
    • Püsielanikud ei pea enam peast mäletama isikukoode. Piisab ühest korrast sisestamisest ja edaspidi on valikud autocompletes.
    • Sõiduki numbrid ja tüübid salvestatakse automaatselt, järgmine kord ilmub autocomplete valikusse.
    • Piletite muutmise ja tagastamise võimalus.
    • Ärikliendi rollide ja õiguste haldus.
    • Ärikliendi koondarved.
    • Ärikliendi ettevõtte krediidi kasutamise võimalus.
    • Suurt rõhku on pandud rakenduse kasutatavusele mobiilsetel seadmetel.

    Töö veel käib ja mõned funktsionaalsused ja lihvimised on lisandumas.

    Ametlik pressiteade:
    Alates 1. septembrist saab parvlaevade pileteid osta Praamid.ee kaudu

    02. september 2016 - 11:22:28 · Otselink

  • jüri 7 a

    Kolmanda päeva lõunaks on müüdud juba 2500 piletit ja registreerunud 1200 klienti!

    03. september 2016 - 18:47:11 · Otselink

  • Väga tore AGA

    * Teil on avaliku poole veebina kasutsele WordPress - ja kas ka selles osas vajavad ilusad URLid jms samuti arendamist? :)
    * "Reisija meelespea" sektsioonis kasutakse pigem akordionit kui seda sektsiooni juurde kerimist.
    * Öelge kliendile edasi, et töökuulutusi võiks ka teistmoodi lahendada kui full-size pilt sisupanna tuimalt. Äkki siis ikkagi disainida vaade neile?

    04. september 2016 - 07:21:40 · Otselink

  • jüri 7 a

    * Kuna tehniliselt on seal 3-4 erinevat süsteemi ja domeeni, mis kõik ühte rakendust serveerivad, siis konfiguratsioon on päris keeruline ja ei ole tõesti WP adminnis ühe linnukese tegemise taga, vaid vajab lisatööd ja konfimist. Loodan, et arendajad võtavad URL-ide ilustamise peagi ette.

    * Reisija meelespea on just selline info, mida kasutaja võiks tervenisti läbi lugeda... ehk ei taha infot suletud akordionisse ära peita.

    * Töökuulutustega nõus, võiks teha malli, mida töökuulutuste jaoks kasutada.

    04. september 2016 - 16:34:32 · Otselink

    2

    • Jüri, ütle ausalt - palju Sul "Reisija meelespea" lehel pakutud informatsioonist meelde jääb pärast lugemist ja 2 päeva pärast? Kui eelarve lubab, siis soovitan juhised visuaalselt esitleda.

    • See pole pähe õppimiseks info. Samas, pole kunagi lugenud, alati sõidetud saanud igat pidi, tean, et prügi merre ei viska ja märg tekk on libe jne. Praegu okei see leht.

    Loe kõiki

  • Kivaa 7 a

    Esimene kasutus ja suht mõru maik :
    Püsielanik ei saa osta piletit püsielaniku soodustusega, kuigi valideerib isikukoodi ära. Tuleb mingi müstiline error: error.ts.resident_vehicle_discount_not_available.no_related_person

    17. september 2016 - 11:11:57 · Otselink

    5

    • Uurisin, olevat olnud anomaalia, mis eile öösel uuendusega tekkis. Selle müstilise veateate võis saada ka siis, kui tegelikult olid soodusustused kehtivad. Praeguseks on asi lahendatud.

    • jep, nüüd asi õnnestus

    Loe kõiki

  • Üldiselt minu arust täitsa ilusa väljanägemisega sait. Sisu, teksti osakaalu ja mõnede sektsioonide (Kasulik info: jälgi laevu reaalajas -- mis kasu reisija sellest saada võiks?, Meie laevade sektsioonis on ainult fantoomlaevad ja mitte sõnagi praegu sõitavatest.. :D) mõttekus on arvatavasti lastehaigus ja/või aja/prioriteedi surve. Positiivne on responsive disain ja ausalt öelda tundub, et väiksemas seadmes on kasutamine isegi lihtsam ja loogilisem

    Küll aga tahaks natuke norida selle lehe põhifunktsionaalsuse, ehk siis piletimüügi protsessi osas. Katse tehtud ilma kontot loomata/sisselogimata.
    1) osta pilet esileht:
    1.1) lihtsa tehnilise märkusena: mingi jama on keeltevahetusega, kui vahetada esilehel keel En peale ja valida liin, avaneb inglisekeelne reisivalik. Kui nüüd minna esilehele tagasi ja vahetada keel uuesti Et peale, siis millegipärast jääb reisivalik ikkagi ingliskeelseks.
    1.2) Miks ei saa reisi sihtkohta valida kaardi pealt? Pealkiri "Vali sõidusuund" on pigem kaardi kohal
    2) reisivalik:
    2.1) see, et disabletud JS-ga näidatakse ainult kena sadamapilti ja isegi mitte ühtegi veateadet, on featuur? :P
    2.2) väga häiriv on nende kellaaegade laadimise placeholder, mis ütleb, et "ühtegi reisi pole saadaval" vms. Andmete laadimise ajaks võiks olla eraldi teade ja seda na-na-käi-jala teadet võiks ainult siis näidata, kui tagatoast reaalselt 0 reisi tagasi öeldakse
    2.3) sama kehtib liini vahetuse korral, raske on aru saada, millal info nö õigeks saab vahetatud
    3) pileti valik
    3.1) kui valida reiside kohta Muuda, siis eelmisele lehele tagasi minna resetitakse tagasireisi kuupäev
    3.2) ja arvatavasti minu suurim pet peeve-- piletivalik peaks olema oluliselt kontekstitundlikum. Kui ma sõidan septembris, siis ei ole vaja näidata, et suvel peaks tudeng ostma täispileti. Kui ma ütlen, et ma sõidan autoga, siis ei ole vaja pakkuda jalgratturi piletit. Kui ma reisin jalgsi, siis ma ei ole ei jalgrattur ega soodustusega sõiduki juht jne.
    3.3) Kui ma reisin jalgsi või jalgrattaga, miks ma pean andma mobiili numbri tõkkepuu avamiseks?
    3.4) Sõidukipileti valikul on millegipärast (M1) täpsustus-- omades M1G sõidukit jääb mulle segaseks, kas see sobib või mitte?
    4) kinnitamine ja maksmine
    4.1) kas siin või eelmisel lehel võiks olla sanity check, kui ma olen valinud jalgrattapileti ja ühe täispileti, võiks süsteem küsida/parandada selle sooduspiletiks.
    4.2) kui ma vajutan kogemata nupule "lisa veel pileteid", siis sellest tagasi nö ostukorvi enam ei saa -- ja imho ka lihtsalt uue pileti lisamise järel on eelmised piletid kadunud.

    03. oktoober 2016 - 06:48:48 · Otselink

    1

    • Tänud testimast ja kaasa mõtlemast! Vastan peagi täpsemalt.

    Loe kõiki

  • jüri 7 a

    Väga head märkused!

    1.1 Teada bugi, raporteeritud.
    1.2 Seda on veel mõned kasutajad kommenteerinud ja mõte minumeelest hea. Valideerin seda ideed ja kui osapooltele sobib, siis läheb sisse.
    2.1 Teade on tegelikult tehtud, uurin, et miks seda lives ei näidata.
    2.2 See on uus ja veider käitumine, raporteerin.
    2.3 Mhmh, see ei ole normaalne käitumine, raporteerin.
    3.1 Pileti muutmisel on tehtud otsus, et iga reisi käsitletakse eraldi piletina. Muutmiseks avatakse ainult üks konkreetne reis/pilet. Eelis on see, et näiteks ostes edasi-tagasi reisi saad hiljem muuta ära, et tagasi tuled teise autoga ja võtad veel ühe inimese peale.
    3.2 Reisijapileti pead ostma alati, ükskõik kas sa oled autoga või jalgrattaga või jalgsi. Siin peab arvestama sellega, et kasutaja ei pruugi osta piletit ainult endale. Näiteks saab korraga pileti osta sellisele seltskonnale: 1 jalgrattaga täisealine + 2 täisealist kellest 1 on püsielanik + 2 last + 1 tudeng. Kui muuta valikud kasutajast endast lähtuvaks, siis kaoks paindlikkus.
    3.3 Mobiili küsimise eesmärk on parem klienditeenindus võimalike teavituste näol. Kui reis jääb ära, oluliselt hilineb vms. siis teavitatakse kasutajat operatiivselt.
    3.4 M1G on kategooria M1 täpsustus, juriidilises mõttes on tegu ikkagi M1 sõidukiga.
    4.1 Saan väga hästi aru mis sa mõtled. See on keeruline koht. Veateadet anda ei saa, sest sisuliselt ei tee kasutaja midagi valesti. Ainuke võimalus oleks kasutajat ekstra informeerida, et jalgrattapiletiga, on muidu täispileti ostjal, õigus valida sooduspilet.
    4.2 Ostukorvi funktsionaalsus on lõpuni välja arendamata, see laheneb ostukorvi nupu tekkimisega päisesse.

    05. oktoober 2016 - 19:49:16 · Otselink

  • Paar mõtet lisaks:

    1.2 - ma olen viimasel ajal päris palju erinevate kaardilahendustega töötanud ja see on paras jama :D Kasutajad ei saa aru, kas kaardi pealt tuleb valida sihtkoht või lähtekoht. Ja kohe kindlasti ära hakka kasutajale õpetama, kuidas kaarti kasutada! Kaart võiks antud juhul olla pigem illustratiivne - turistile, kes peab nägema, kuhu ta lõpuks välja jõuab

    3.4 Need M-d ja asjad on OK, pigem võiks tabist ära korjata "oma", sest auto võib olla ükskõik kelle oma - alustades rendiautost ja lõpetades sõbralt varastatud autoga :) Ma "Reisin autoga"

    4.1 informeeri kindlasti

    Lisaks selline mõte, et püsielaniku reale võid ju hinna kuvada, aga selle asemel, et plussile klikates veateadet saada, võis pigem kohe samal real mingi nupu näol sisselogimist pakkuda.

    Ja lõpetuseks kujuta ette sellist olukorda (eluline näide): sa bronnid kolleegidega saare külastust ja te sõidate kolme autoga. Igas autos on 3 inimest ja iga auto katusel on 2 ratast - misma nüüd valima pean? Kas ma sõidan autoga ja võtan ratta kaasa või ma reisin rattaga, mis on auto katusel? :) Justkui 3.2, aga mitte päris... ma olen isegi korra feilinud sellega ja edaspidi tõstsin vaba ruumi korral ratta lihtsalt autosse sisse (katusel maksab, autos sees mitte).

    05. oktoober 2016 - 22:21:41 · Otselink

  • Edit:

    ...selle "sõiduk vs. ratas" probleemi täpsustamiseks - võibolla ma mäletan valesti ja sõitsin pigem Tallinkiga... kas praamid.ee puhul ratas auto katusel maksab või mitte? Igatahes bronni süsteemist seda infot ma leida ei suutnud - või jäi see mulle märkamata? Olen päris mitmel korral Saaremaale sõites kuulnud inimesi kurtmas, et ratas suurema auto katusel on probleemiks. Ka Tallink plõksib juba siis, kui sõiduvahendi kogukõrgus (vahet pole kas boxiga või rattaga katusel) on paar cm üle lubatud piiri.

    Ja huvi pärast küsin lisaks... võibolla on see pigem küsimus vedajale endale, aga mis asi on "Reisin kaassõitjana autos" - see on ju sama, mis jalgsi reisimine? Milleks asja nii keeruliseks ajada...

    05. oktoober 2016 - 22:43:41 · Otselink

  • Ander 7 a

    Just olin ostmas piletit ning andis telefoninumbri kohta veateate, number oli kirjutatud +372 tühik 55555555 – võiks mõlemat pidi numbrit lugeda, nii tühikuga kui ilma. Mõni on harjunud üldse mobiiltelefoninumbri vahele tühikuid raiuma.

    Väike asi, aga kui sisse viia, siis hoiab aastas paar veateadet kokku. :)

    06. oktoober 2016 - 08:57:04 · Otselink

    1

    • Nõus, raporteerin

    Loe kõiki

  • Vaatame siis 2n järel üle :) bugiparandusi ei hakka testima, küll täpsustaks neid jutupunkte:

    1.2 --> jah, ma olen eelneva postitajaga nõus, et see kaardi asi ei ole lihtne. Mõte oli selles, et saab ju sarnaselt praegusele näidata noolega sõidusuunda hoveris, aga kui ausalt öelda, siis olen paar korda lehte kasutanud ja praegu enam otseselt ei häiri ka selle puudumine.

    3.1 --> me vist ei räägi samast asjast. Praegu on nii, et kui ma valin 1.Väljumisaeg lehel edasi-tagasi reisid ära (noh ntx 20.10.16 kell 19.00 ja tagasi 25.10.16 13.20), vajutan all nuppu "Edasi" --> siis ma jõuan piletite valikusse. Üleval on hall riba, mille peal on minu valitud reisid, paremal on link Muuda. Kui ma nüüd klikin sellele lingile, siis ma jõuan tagasi reiside valiku peale, milles on eelvalitud jätkuvalt kaks reisi: 20.10.16 19.00 ja NB! 20.10.16 13.20 <--- ehk siis "TULEN" reisi kuupäev muudetakse samaks, mis "LÄHEN" kuupäev. Kuidas ma selle loogikaga peaksin saama mingit autonumbrit muuta või saama aru millist piletit ma parasjagu muudan, jääb mulle küll segaseks.

    3.2 --> Nojah, aga juba praegu seab ju süsteem teatud piirangud. Autoga sõites ei saa osta jalgratturi piletit, jalgratturi ja jalakäija pileteid saab koos osta ainult valikust "olen jalgrattaga" jne. Toon kolm konkreetset näidet:
    3.2.1 Olen tudeng ja ostan pileti reisile, mis toimub 30.11.2016. Mulle kehtib sooduspilet, ehk siis võiks see "tudeng" olla ainult sooduspileti selgituses, mitte nii täis- kui sooduspiletis kuupäevavahemikega nagu praegu. Vastupidine näide 07.01.2017, tudeng ostab täispileti.
    3.2.2 Olen valinud valiku Sõidan oma autoga: ma ei saa praeguses ülesehituses osta jalgratta-piletit, järelikult ei ole ka vaja mulle näidata, et sooduspileti saab osta jalgrattur
    3.2.3 Olen valinud valiku Reisin Jalgsi või Reisin Jalgrattaga: järelikult ei ole ma soodustusega sõiduki juht ja kuna ma ei saa ka autot lisada, siis ei ole ka seltskonnas teda..
    Eks ta natuke norimine ole.

    3.3 -> informeerimine on hea. Aga sellisel juhul peaks see olema kasutajale vabatahtlik, mitte required

    ja uue asjana
    4.3 see Oluliste teadete läbiv oranz bold on natuke liiga karjuv ja raske lugeda. Tavaline tekst võibolla rõhutatud kellaaja või tähtsaima lauseosaga oleks piisav.

    19. oktoober 2016 - 22:52:49 · Otselink