Logondus ja seadusandlus
-
Dumonde† 21 a
Kerkis siuke probleem, et kujundamise kliendiga koos ühe logo firmale. Klient väga rahul ja pole nõus asja muutma. Nüüd aga, oh imet, keegi tarkpea kusagilt, leidis kaugelt läänest peaaegu sarnase logo. Mida teha? Raske on tänapäeval teha logo, mida kusagil mujal maailmas ei leiduks. Milliste seadusandlusetag on logo ja graafika õigused paika pandud?
22. märts 2004 - 16:44:20 · Otselink
-
wuzz 21 a
näita logo :P oleneb kui sarnane on ja kui tuntud firmaga tegemist.
22. märts 2004 - 16:54:46 · Otselink
-
paries 21 a
siin kostus kõrvu, et 13% on lubatud piistu panna...
22. märts 2004 - 16:56:21 · Otselink
-
piim† 21 a
Kõige olulisem on, et maal kus logo kasutama hakatakse sarnast logo ei oleks juba registreeritud, peale 1'st maid kogu EL (vist).
Esimese näitena tooks Säästumarketi ning Lidl'i logod. Nende vahelises sarnasuses vaevalt, et keegi kahtleb. Samuti leevendav asjaolu on ka see kui sarnaste logodega firmade tegevusalad ei kattu, mida Lidli ja Säästumarketi puhul ei saaks öelda, kuid siiani on Säästumarketile jäänud logo kasutamise õigus kuna nemad registreerisid logo siin mail varem.
Teise näitena võiks ehk tuua Kaubamaja ning Nordiska Kompaniet,
mis on isegi veel hullem variant kui esimene näide.23. märts 2004 - 16:52:35 · Otselink
-
Hendrik 21 a
Piisavalt originaalne, et Kuldmunale pretendeerida. Nii siiralt aus seletus ka.
24. märts 2004 - 01:05:24 · Otselink
-
piim† 21 a
Kuldmunale Kihnu margiga, ok. Kuid kaubamaja identiteediga? Ma saan aru, et kaubamaja identiteedi suund võis olla kliendi poolt ettekirjutatud aga kas TANK'il puudub sellekoha pealt täielik loominguline uhkus?
Teiselt poolt klient. Kuidas saab olla nõndavõrd kasuahne, et üritada mix-n-matchida turiste (pean silmas skandinaaviat) ning kodumaiseid kliente, et ühele tuttav ning teisele uus.
Või loodetigi suurele meediakärale ning diskuteerimisele?
Logo sarnasust on püütud põhjendada ka läbi juhuslikkuse. Kui tõenäoline on, et kogu kaubamaja identiteet sarnaneb NK'le, fondid (Franklin Gothic Condensed), stiil (üldjoones minimalistlik) ning isegi riietus mida kandis logo lanseerimisel modell.
Eelista Eestimaist, eelista koopiat!
24. märts 2004 - 08:36:39 · Otselink
-
SlumdogMilli† 21 a
eelista pira ikka:)
24. märts 2004 - 15:41:19 · Otselink