Logo konkurss

  • tfk 11 a

    Tartu Hoiu-laenuühistu kuulutab välja konkursi oma uue logo leidmiseks.

    Logo peaks sobima sõnapaaridega Tartu Hoiu-laenuühistu, Eesti Ühistupank ja Rahva Kindlustus. Tööd esitada kõigi kolme sõnapaaridega. Logo peab olema kasutatav nii värviliselt kui mustvalgelt (halltoonides). Konkursile esitatud töö peab olema vormistatud digitaalselt (JPG või PDF formaadis). Võitev töö tuleb üleanda üldtunnustatud (.svg, .ai jms) vektor formaadis.

    Ühistute puhul on kindlasti tähtsaks märksõnaks koostöö ja üksteise heaolu pärast seismine. Tuleb rõhutada, et ühistud pole heategevusorganisatsioonid ega mineviku reliktid, vaid maailmas hästi
    arenenud organisatsioonid, kes peavad samamoodi olema esmalt
    majanduslikult edukad ja alles seejärel saavad nad täitma hakata ka
    mitmeid sotsiaalseid rolle.

    Tartu Hoiu-laenuühistu missiooniks on pakkuda oma liikmetele, kes on
    ühtlasi ühistu omanikeks, soodsat finantsteenust ja arendada ühistulist
    liikumist Eestis.

    Tartu Hoiu-laenuühistu visiooniks on kujuneda kõrgel tehnilisel tasemel
    olevaks Eesti Ühistupangaks ja vahendada finantsteenuseid oma liikmetele omahinna tasemel. Ühtlasi on Tartu Hoiu-laenuühistu visiooniks suurendada rahvusvahelisel tasandil ühistulise panganduse omavahelist koostööd.

    Logo peaks seega olema dünaamiline ja ajaga kaasas käiv. Kindlasti tuleks vältida jäiku detaile ja liiga konservatiivset joont. Keskseks teguriks on ühistute puhul inimene (People helping people), mitte aktsionärid. See teeb ühistu inimesele lähedasemaks ja seega võib ka logo olla soe ja positiivsust kiirgav. Ühtlasi peab logo välja nägema usaldusväärne ja professionaalne.

    Auhinnad:
    I koht - 4000 krooni
    II koht - 500 krooni
    III koht - 500 krooni

    Tähtaeg: 07.09.2009
    Kavandid saata: erki@rahayhistu.ee märksõnaga "Logo"

    24. august 2009 - 11:19:13 · Otselink

  • tfk 11 a

    up :)

    25. august 2009 - 15:06:41 · Otselink

  • maix† 11 a

    mix logo konkurss on halb http://www.thelogofactory.com/library/articles/design-logo-contests.html

    26. august 2009 - 08:59:08 · Otselink

  • tajo 11 a

    hea artikkel aga noh, igale tööle leidub alati tegija. ükskõik kui ebasümpaatsed sulle endale tingimused võivad tunduda.

    kui sa oled 14-aastane koolipoiss kellel pole midagi teha ja kellel on võimalik 4000 taskusse panna paari päeva eksperimenteerimise eest siis ma arvan et sa võtaksid selle šansi.

    iseasi kas üks usaldusväärsust tähtsaks pidav finantsinstitutsioon peaks oma logo saama 14-aastaselt koolipoisilt :)

    26. august 2009 - 10:16:10 · Otselink

  • tfk 11 a

    Eks ta pigem ole tegemist eksperimendiga, et mitte jääda kinni ühe tegelase visiooniga. Kas logo käiku ka läheb sõltub juba tulemist.

    Sama hästi võiks küsida, miks Eesti Energia maksab miljoneid, et saada üht kritseldust? Ma ei väida, et see logo oleks kole, aga kas nii peaks maksumaksja raha kulutama.

    26. august 2009 - 11:25:14 · Otselink

  • tfk 11 a

    tõstame!

    27. august 2009 - 11:01:04 · Otselink

  • iam 11 a

    nõustun tfkga, et pole mõttet maksta rahasid, selleks et mingit möla ilusa kritselduse kõrvale kuulata (loe näiteks welcometoestonia, elion, hansapanga, vms logo "selgitustekste"). Logo peab olema kena ja pole vahet kas sa maksid selle eest divisionile 500 000 või koolipoisile 500...

    27. august 2009 - 14:26:03 · Otselink

  • tajo 11 a

    :)

    27. august 2009 - 14:56:11 · Otselink

  • Ei tahaks nüüd küll uskuda, et division vs. koolipoiss kuidagi sama on? Kui just division seda tööd selle koolipoisi käest ei telli ja siis ülejäänud raha lihtsalt projektijuhtimise arvele ei kirjuta.

    Võibolla ma olen väga naiivne, aga tahaks loota, et suured logod ja nimetused töötatakse välja parimate spetsialistide poolt, arvestades erinevaid emotsioone, mida mingi kujund, värv või nende kombinatsioon vaatajas tekitab. Kui hästi jääb meelde üks või teine värv või kujund jne jne.

    27. august 2009 - 15:52:05 · Otselink

  • tajo 11 a

    chuck, täiesti õigesti saad aru. need suured summad lähevadki selle taha et kümned inimesed ragistavad pead, kuidas logo hakkaks sihtgrupiga rääkima, milline peaks olema logot ümbritsev visuaalne keel jne.

    mulle nt ei meeldi uus Eesti Energia logo. ma arvan, et tehniliselt oleks saanud paremini ja see on kiiresti vananev lahendus. samas kogu uus Eesti Energia nägu kokku kõnetab mind positiivselt ja on andnud firmale värskema hingamise - kasvõi uue joonega töökuulutsed, uued autod jne. stiilis on rohelist mõtteviisi, traditsioone, värskust jne. näha on, et brändiga on tööd tehtud.

    ma siiralt kahtlen, et koolipoiss suudaks midagi taolist korda saata omapead. ilus sümbol koos firmanimega ei ole veel logo :)

    27. august 2009 - 16:38:12 · Otselink

  • tfk 11 a

    Ma usun, et sellel konkursil ei osale ainult koolipoisid vaid ka masu ajal töötuks jäänud või isikud kes tahavad veidi lisa raha teenida.

    Ma usun, et prof. disaini ettevõte tulem on ka professionaalne, aga hetke olukorras on tegu noore ja mitte nii varaka ettevõttega kui EE on. Tänu sellega on ka võimalused väiksemad.

    27. august 2009 - 16:38:35 · Otselink

  • wuzz 11 a

    tehke nüüd natuke vahet terminitel logo ja bränd. elion ja eesti energia on saanud brändi vahetuse, mitte uue logo. keegi veel eesti telefoni ja tema haruldaselt sitta teeninduskultuuri mäletab? pandi "sõnajalaõis" logoks, räägiti mulli juurde, tehti esindused vineertahvlitega kodusemaks ja käive kasvas nii mis kolises.

    kui suva koolipoiss oleks lihtsalt logole ümarad nurgad ja beveli peale pannud oleks ta endiselt eesti telefonon. mull loeb.

    PS: vihkan uut EE brändi. Põletame endiselt loodust ja mängime monopoli kuid kiidame et päästame aafrikas lapsi surmast. krt nagu bono oleks brändiraamatusse oksendanud.

    27. august 2009 - 16:43:05 · Otselink

  • Tanel 11 a

    up
    ah mina seda pilti siia postitatud ei saanud kiiruga. Supp ootab.

    Maja te ei lase ju ehitada 3l firmal ja siis ei vali, millisese elama lähete.

    Ma tegin ka koolipoisina ja olen nii mõnest konkursist osa võtnud, aga kõik tööd on jäänud sinna 30 mindi juurde, esimene sketch. VA kui siin oli beEstonished vms konkurss. Ilusti, saatsid portfolio kui valiti välja said tonn eeki vist võistlustööde eest.

    PS! Lähen söön nüüd EE kulul suppi ja kuulan mussi.

    29. august 2009 - 07:27:56 · Otselink

  • Rico† 11 a

    Mõne brändi puhul on tõesti hale vaadata kuidas tellijat lüpstakse. Kõik sõltub küsija oskustest küsida. WTE eest osati 13 milli välja lüpsta. Kõiki suuremaid monopole tuleb lüpsta kui võimalik. Tean inimesi, kes küsivad 40 kilo töö eest, mis mul võtaks 15 minutit, ja hämmastaval kombel neile selliseid summasid ka makstakse. Selle miinuskülg on see, et kliendid on alati ühekordsed. Mis aga puutub konkurssi, siis täiesti aus konkurss ju. IT-alaste palkadega konnnad muidugi krooksuvad siin virilalt, aga ega keegi käsi osa võtta..

    Ja nõustun, et EE on eriti rõvedaks roheliseks venivaks tatiks tehtud, see "juudisõlm" ei seostu elektriga. Vana EE oli tunduvalt parem.

    30. august 2009 - 13:11:21 · Otselink

  • Rico† 11 a

    Ja nendele, kes ütlevad, et logokonkursid on halvad... Hmm, miks küll huvitav? Ei ole vahet mille raames (kas konkursil või tööd tehes) tõeliselt hea logo tehakse, õigele valijale paistab see igal pool silma. Ei ole nii, et ainult GR. DISAINIFIRMAS töötavad inimesed mõtlevad HÄID logosid välja. Kas neil on seal selleks otstarbeks mingi ebainimlik lähenemine? Robotid mõtlevad? Loeb proffessionaalsus, andekus, idee ja selliste omadustega inimesi leidub igal pool. Ka graafilise disaini haridusega, kes pole firmatöölised. Kõik sõltub hoopis tellijast.

    30. august 2009 - 13:26:23 · Otselink

  • wuzz 11 a

    no praktika on näidanud et ega ikka ei tule küll sama kvaliteediga töö konkursi raames, kui konkreetse inimese (loe agentuuri) käest tellida.

    30. august 2009 - 13:33:13 · Otselink

  • Luix 11 a

    hea tegija aeg on lihtsalt nii kallis, et ta ei viici osa võtta odavast konkursist. aga eks masu ajal võib kõike juhtuda.

    31. august 2009 - 12:22:22 · Otselink

  • PeZ 11 a

    noh, olen tuhat korda seda rääkinud, aga firmast sa ei saa mitte "sama logo mille ka tüüp kodus valmis viskab" vaid tavaliselt terve tiimi töö tulemuse. suur vahe kas 4x4 tundi või 4 tundi, kasvõi. anoh seda juttu vist võibki surmani tühja kohta rääkima jääda.

    31. august 2009 - 12:28:12 · Otselink

  • Luix 11 a

    kas näiteks igaüks viicib läbi viia monitooringu, kas siuke logo juba on maailmas olemas:) endal oli ka kunagi siuke suhtumine, et misse siis ära ei ole, aga olles juba pikka aega disainimaailma sees, siis järjest keerulisemaks asjad lähevad paraku. sada logo ja sada koolitust peab läbima, enne kui oled pädev logomees.

    31. august 2009 - 12:37:04 · Otselink

  • wuzz 11 a

    kuidas sa seda monitooringut teed?

    31. august 2009 - 13:03:55 · Otselink

  • Luix 11 a

    seda ma ütlen, et sul pole powerit selleks. agentuuridel peaks olema.

    31. august 2009 - 13:26:27 · Otselink

  • wuzz 11 a

    mis see power siin praegu loeb, ma küsin mis meetodit sa kasutad selleks? saadad maili 20.000 inimesele ja küsid kas keegi on seda varem näinud v?

    31. august 2009 - 13:28:34 · Otselink

  • Luix 11 a

    selleks on ju vastavad andmebaasid, kõik endast lugupidavad firmad ju registreerivad oma firmalogo. kui nike teeb uue logo, arvad et tehakse nädala ajaga valmis uus logo, ilma taustauuringuid tegemata? ma pikemalt ei viici kommenteerida, kuna pole nii tark sel teemal. lihtsalt ütlen, mida targemad mehed on logoteadusest rääkinud. selleks on välja andud sadu raamatuid legendidega, kuidas mingid logod on sündinud.

    31. august 2009 - 13:52:30 · Otselink

  • tajo 11 a

    eino tglt ju ei hakka mingi mees kuskil kontoris logoandmebaasi lappama, et äkki on sarnane logo olemas?

    31. august 2009 - 17:38:59 · Otselink

  • Mihkel 11 a

    agentuuril on küllap pauerit vastavalt sellele kui palju maksad. lähed 5000 näpus agentuuri ja pannakse nooremdisainer pooleks päevaks asja nokitsema ja nii ongi. teadjamad agentuurileiva järajad võiks ju mingi numbri pakkuda mis raha eest siis hea logo saab. näited poleks ka paha.

    31. august 2009 - 18:10:25 · Otselink

  • Luix 11 a

    need numbrid on uskumatud, mis logo eest makstakse. ma ei imesta millegi üle, mis töö ära tehakse selle nimel, et ainulaadne ja hea logo saada. korralikel logodel on brand manual ikka paksu raamatuna kaasas:)

    31. august 2009 - 20:54:18 · Otselink

  • PeZ 11 a

    täna just ju oli uudis et säästumarketi rebranding (a oletan et seal igasugu tootmishinnad sees, sildid, kotid, etc) läks 100 milj. niet.

    31. august 2009 - 21:22:47 · Otselink

  • wuzz 11 a

    100 milli koosfüüsilise nodiga (k.a. poodide ülevõõpamisega ja riiulite vahetusega). agentuuri töö hinda ju ei tea.

    31. august 2009 - 21:45:06 · Otselink

  • Allar 11 a

    100 milli logo eest oleks küll äge :D

    31. august 2009 - 23:09:47 · Otselink

  • jah, kui muudad logo, siis tuleb muuta ka muu, mida see logo sisaldab.
    Mida suurem firma, seda suuremad kulutused.

    Aga säästukas on juba tasemel. Teeb Selverile silmad ette :)

    01. september 2009 - 04:17:36 · Otselink

  • Rico† 11 a

    No logotreimisfirmade töö põhjal küll mõigata pole, et "hull monitooring" taga on. Kui on firma ntx "Eesti siga" siis, siis välja tuleb ikka paras klipart ringikese sees, milliseid maailmas on miljoneid. Ja kui enne logotreimises asjameest pole, kui peab samal teemal sadat loengut külastama, siis sellise mehega on küll kurb lugu... Võiks öelda, et lausa sitt. Kui sa mõtled midagi omas ajus välja, on harv juhus, et keegi veel seda teeb või on täpselt samana teinud - kui logo siiski on kogu aeg kellegi omaga sarnane, siis tuleks ametit vahetada.

    02. september 2009 - 00:06:41 · Otselink

  • Login pixlisse väga harva.Seekord tekkis tahtmine näha Riho töid.
    Neid 15 minutilisi,mille eest keegi küsis 40000.-
    Tänud Riho.

    04. september 2009 - 18:00:08 · Otselink

  • tfk 11 a

    Konkursi pikendatakse nädala võrra kuni: 14.09.2009

    04. september 2009 - 18:15:20 · Otselink

  • tfk 11 a

    Tulemused:

    1. koht - Erik Riige
    2. koht - Silver Aabjõe
    3. koht - Darja Tokranova

    Võitjatega võetakse ühendust selle nädala jooksul. Palju õnne!

    16. september 2009 - 13:01:29 · Otselink

  • efera 11 a

    näita uut logo

    16. september 2009 - 13:26:03 · Otselink

  • tfk 11 a

    Hetkel ei taha veel näidata kuna laseme mõne detaili ümber teha.
    Kui asi on purgis, siis vast saab näidata ikka.

    23. september 2009 - 12:05:13 · Otselink

  • Ooker 11 a

    Huvi pärast küsin, et kas konkursi info oli üleval ainult siin või mujal kusagil veel? Noh, juhuks kui endal teinekord odavat logo vaja peaks minema ;)

    23. september 2009 - 13:38:36 · Otselink

  • wuzz 11 a

    make my logo bigger!

    23. september 2009 - 13:53:22 · Otselink

  • tfk 11 a

    Konkurss oli ainult siin. Oleks ka rodcoverit kasutanud kui see nii surnud ei oleks.

    to wuzz: mitte nii hull.

    24. september 2009 - 09:28:53 · Otselink

  • Ooker 11 a

    Offtoopik, aga tähendab siis pixel töötab mingil määral info edastamise kanalina mingisuguse "kommuuniti" (või ütlme veel rõvedamalt: skeene) sees küll?
    Vahel oleks ju vaja mdagi öelda. Kasvõi tööd pakkuda. Kunagisest Betamagi foorumist on saanud Prive ürituste reklaamitahvel.
    Rohkem moodsaid kohti ma ei tea ka, maakas nagu ma olen.
    Samas ma kardan, et pixlis käivad rohkem naljamehed animeeritud giffe kaemas?

    24. september 2009 - 11:30:06 · Otselink

  • Allar 11 a

    minuarust siin käib päris hea läbilõige kogu eesti veebimaastikust, aga võibolla mul vale mulje jäänud. teatud klikk siiski veel käib siin, eriti disainerid, eriti veebidisainerid ;)

    24. september 2009 - 11:40:26 · Otselink

  • Tanel 11 a

    Eks siin ole palju selliseid tegelasi ka, kes loevad aga ei pläkuta.

    24. september 2009 - 14:33:55 · Otselink

  • Erkki 11 a

    Ot aga esikolmikut näeb ka?

    24. september 2009 - 19:55:14 · Otselink