3D Tallinn

  • jüri 11 a

    2

    • Oleks võinud Google Earth peale ehitada pigem :)

    • Mina loobusin, kui näha, et vajalik on Unity installeerimine, popupide lubamine ja Flash Player’i olemasolu. Ajuvaba.

    Loe kõiki

  • Miku. 11 a

    Vinge!

    09. aprill 2012 - 12:04:29 · Otselink

  • EI saa kuidagi tööle seda :)

    09. aprill 2012 - 12:43:21 · Otselink

    4

    • Selle jooksutamiseks on vaja Unity playerit. Aga jooksutamiseks on vaja head masinat tõesti, sest andmemahud on lihtsalt liiga suured...

    • See Unity player sai lausa installitud, mis on suht tobe, et hakka eraldi mingit jamsi peale laskma, aga ei tüüdanud ka siis.

    Loe kõiki

  • muusik 11 a

    Vou. Peale päris mitme minutilist laadimist sain tööle aga kasutamine oli väga ebasõbralik (objektid laetakse liiga aeglaselt jne.)

    Miski kuu pärast tuleb teade, et rakendus on olnud niivõrd edukas et tehakse ka mustamägi/lasnamägi 3d-sse.. Headus seisneb selles, et keskmiselt on külastajad leheküljel 30 minutit kuni 3 päeva ehk järelikult meeldib.

    Mina olin vähemalt 10 minutit leheküljel, kuna ma ei saanud seda lihtsalt kinni ja lõpuks tegin restardi.

    Arvutimängu võiks selle peale nüüd toota.

    09. aprill 2012 - 12:51:49 · Otselink

    1

    • Ma tahan "Streets of Tallinn" shooterit juba pikemat aega :(

    Loe kõiki

  • Mihkel 11 a

    Tükk aega mõtlesin, et mis pidemega on tegu popupideme näol, aga ilmselt on tekstis lihtsalt ülakoma puudu :). Muidu see 3d reageeris hiirele nii kiirelt, et kui 5mm liigutada siis viskas kas nina taevasse või jalge ette – üsna ebamugav.

    09. aprill 2012 - 13:00:54 · Otselink

    1

    • arendaja ilmselgelt "super sharp shooter"

    Loe kõiki

  • PeZ 11 a

    mingi munakivitekstuuri oleks ju võind leida jne. aga jah, see unity on arusaamatu... pmtselt ju saab igast unreale ja värke panna browseis jooksma, mis jooksevad kiiremad ja suudavad renderdada mingit valguat ja pare,at liikumist jms, flat tekstuuride asemel. muidugi, osades kohtades pole sedagi ja nt nukuteater totaalselt broken. et miks jah seekine googleearthi ei tehtud? et siis saab mootori tegemise raha ka küsida?

    09. aprill 2012 - 21:53:28 · Otselink

    1

    • Kõike saab teha, aga küss on kui paljudele sa seda tahad näidata. Mõni shader juurde ja suurem osa arvuteid seda asja enam ei jooksutaks.

    Loe kõiki

  • PeZ 11 a

    äkki nüuüd siis kus mudelid olemas, saab korralikult tekstuurima hakata?

    09. aprill 2012 - 23:29:37 · Otselink

  • emer 11 a

    Mhm, tahaks ka ligipääsu datale. Teeks kohe miski hulluse kinecti peale.

    Unity player = Unity mootor? see oleks päris põnev tegelikult.

    10. aprill 2012 - 09:27:35 · Otselink

  • PeZ 11 a

    minecraft jooksis vist ka unity peal? Tallinncraft?

    10. aprill 2012 - 09:40:48 · Otselink

  • maxman 11 a

    Hea idee, aga teostus on nagu ikka... suht fail. 404 000(6mil eek) selle eest? Asi näeks ok välja, kui tegemist oleks tõesti google maps hoonetega. Unity-s on võimalik teha väga vingeid asju, aga see on küll üle jala lastud,
    Kõnniteid ja munakivi sillutist ei ole, no mida...
    Osad tekstuurid on ka sellise projekti jaoks ikka alla igasugust arvestus, rääkimata sellest et osadel majadel poly-d tagurpidi, ja on võimalik läbi näha nendest majadest. Üks maja oli üldse ilma tekstuurideta ja akendeta o.O
    Sai kõvasti naerda, kui eiie AK-s selle maha hõikas ning kuulutati, et kui vanalinnas ära eksid siis saad selle abil oma asukoha ules leida, aga sellisel kujul nagu ta praegu on ei tööta asi ühelgi tahvelarvutil ega nutitelefonil, nii kaua kuni standalaone appi ei eksiteeri.

    Kus juures nende majade ja tekstuuride erinevusi saab seletada sellega et "3D Technologies R&D" on ostnud mudeleid sisse freelancer.com kaudu erinevatelt tegijatelt. Nad otsisid siin 3d modelleerijat ja see tuli suht kiiresti kiire "tausta uuringuga" välja. :/

    10. aprill 2012 - 09:43:47 · Otselink

  • vinge, aga vigu on päris palju sees, lisaks niisama bugidele ja renderdusapsudele võlusin ka sellise asja välja peale 3-4min ringiliikumist

    10. aprill 2012 - 09:46:12 · Otselink

  • PeZ 11 a

    eriti arusaamatu on veel, et miks see nii kole on, kui sellised toolid on olemas: http://www.123dapp.com/catch

    10. aprill 2012 - 10:48:57 · Otselink

    6

    • mitte arendajale

    • Raha läks väga erinevate asjadele. Mudeldamine sai sellest vaid osa. See on tore rakendus, aga piltide põhjal on low poly maju võimatu teha.

    Loe kõiki

  • maxman 11 a

    freelancer.com on neil keskmine maksumus 30-60$ per maja võitjatel, kokku vist mingi 700 maja mingist artiklist lugesin. Eks siit saab igaüks ise teha arvutused kui palju nenede majade peale kulutati x)

    https://www.freelancer.com/users/703327.html

    10. aprill 2012 - 11:40:17 · Otselink

  • Sven 11 a

  • PeZ 11 a

    "Linnaplaneerimisameti geomaatika teenistuse direktori Kristel Lelov-Brossardi sõnul pole rakendust võimalik kasutada Apple’i toodetega ega ka 64-bitise arvutiga ... Virtuaalses vanalinnas ei saa ringi rännata ei nutitelefoni ega iPadiga. Peale selle ei tööta rakendus Linuxiga.." naiss. Samas, nõuetes on kirjas " Operatsioonisüsteemid: Mac OS X: Intel CPU, „Leopard” 10.5 või uuem" võta siis kinni nüüd. Aga hakati pmtselt mingit värki tegema ja kõik jäi poolkõvaks, nagu ikka :)

    10. aprill 2012 - 12:38:41 · Otselink

    1

    • Mul mac'il töötas suht samamoodi nagu kõigil teistel. Aeglane ja ilge hakkimine, cpu jahuti täisvõimsusel, aga töötab siiski.

    Loe kõiki

  • PeZ 11 a

    haha see on päris hea

    vs

    10. aprill 2012 - 12:40:35 · Otselink

  • mis siin ohkida :) ülesande koostajad ja hiljem ülesande vastuvõtjad lihtsalt ei oska selle teemal vajalikul tasemel kunagi kaasa rääkida ja tundub, et ka ülesande täitjat töö tase ei huvita. 6 milkuga on muudki teha, kui arvuti taga hiir käes 3 aastat rotti panna :D

    10. aprill 2012 - 12:43:40 · Otselink

  • m703324 11 a

    vana hea ärimudel -
    1. kallis ebavajalik sitt välja kuulutada
    2. idee kriitikud nimetada ohkijateks, fashistideks jne.
    3. Siis Kallis sitt sitasti ja odavalt valmis teha, liigutades seejuures võimalikult palju raha edasi tagasi
    4. teostuse kriitikuid... vt punkt 2

    10. aprill 2012 - 12:57:36 · Otselink

  • Kriv 11 a

    vaatan, et keegi siinsetest polnud kuidagi pistmist projektiga. Nisama on muidugi tore kritiseerida (eriti julgelt kõmmutab m703324). Ma olin seotud projektiga nii palju, et tegin mingi 20-30 maja 3Ds. Ja kuigi ma näen sama koledat mängu kui teie, siis esindan seekord tegija poolt.

    Tean nii palju, et 80% eelarves läks kohe selle skännimise peale. See juba ütleb päris palju, miks see 3D osa nüüd nii nõrk on. See on hämmastav, et nad üldse selle valmis said. Ja üleüldse on võimalik, et 3DR&T jäi ise asjaga miinustesse - täiesti tavaline nähtus kui on tegemist riigihankega.
    Jah, oleks võinud olla nii ja naa, aga eks linnal oli kohe algusest oma (ebaprofessionaalne) visioon ja tegija on vaid tellimuse vastuvõtja.

    Ma ei tea kas see tegi teil pilti selgemaks, miks on asjad nii nagu on või mitte. Igatahes ei ole tegu mingite pättidega kes suure raha otsas priiskavad. Nii palju kui ma nendega suheldnud olen ei ole nad kriitika vastased ja nad on täiesti teadlikud toote kvaliteedist.

    huvitav, kas vestluses on nüüd veidi selgust või antakse nüüd mulle hoopis tuld :)

    18. aprill 2012 - 11:07:03 · Otselink

  • PeZ 11 a

    eee... mis skännimise?

    18. aprill 2012 - 12:02:28 · Otselink

  • Reimo 11 a

    Ise osalsein ka, umbes 30 maja sai tehtud .
    Laserskännimine mille alusel koostati punktipilv. Kõik aknad, korstnad ja muud detailid pidid pea sentimeetri täpsusega olema.

    18. aprill 2012 - 12:45:02 · Otselink

  • PeZ 11 a

    lõpptulemust vaadates tundub suht pointless effort ja raharaiskamine, kui pmtselt sama tulemuse oleks saanud regio kaardilayouti peale modelleerimisega. sellise lolluse eest võiks miinusesse jääda küll jah.

    18. aprill 2012 - 12:54:36 · Otselink

  • PeZ 11 a

    "Tallinna vanalinna virtuaalse kolmemõõtmelise mudeli loomiseks saadi Euroopa Liidult kokku 6,3 miljonit krooni. 3D-mudelist saab innovaatilise Tallinna visiitkaart, mis aitab luua linnast esmamulje, rõhutada selle ainulaadsust ja põnevat ajaloopärandit ning näidata siin pakutavaid võimalusi." naiss visiitkaart :)

    18. aprill 2012 - 14:52:05 · Otselink

  • Riko 11 a

    O_o
    OMG

    18. aprill 2012 - 15:19:55 · Otselink

  • wuzz 11 a

    Praegune lahendus küll selline ei ole, mida turistina näha tahaks nii et arusaamatuks jääb pisut et mis eesmärki see projekt siiski täitma pidi? Mingit infot eriliseks otstarbeks koguda ja siis lihsalt mingi väike ots sealt turistidele välja näidata? Või oligi kohe et teeme google street view vanalinnast, aga laseritega ja sitaks kallilt ja keeruliselt?

    18. aprill 2012 - 15:39:53 · Otselink

  • minu arust polegi oluline kas "kallilt ja keeruliselt" kui tulemust ei ole , võibolla oleks pidanud tegema veel kallimalt, et tulemus saada?

    18. aprill 2012 - 16:00:47 · Otselink

  • maxman 11 a

    see "asi" oleks pidanud juba 2011 kultuuripealinna ajaks valmis olema, ning nii palju kui lugenud siis tegemist oli ikka kohe turistidele mõeldud asjaga, virtuaalne linna tuur jne, mis hetkel küll ei tööta

    18. aprill 2012 - 17:06:54 · Otselink

  • Mihkel 11 a

    positiivne muidugi see, et nüüd detailsed majade mudelid olemas. ehk kunagi tehakse midagi mahedamat selle infohunnikuga.

    18. aprill 2012 - 21:18:12 · Otselink

  • rain 10 a

    aasta möödas, huvitav sellel jubinal kasutajaid..

    11. mai 2013 - 10:54:06 · Otselink

  • PeZ 10 a

    sama horror paistab olema - pole maapinnatekstuure jne. hästi kasutatud rahh ikka.

    14. mai 2013 - 12:10:49 · Otselink

  • emer 10 a

    ma tahaks ikka ligipääsu mudelitele.

    16. mai 2013 - 09:30:38 · Otselink

  • rain 9 a

    up! vaatasin facebookis keegi inimene seal neil hõiskab et 2a möödas. mida v, keegi ikka veel saab palka selle projekti arvelt?

    22. aprill 2014 - 10:41:45 · Otselink

  • aga muidu, panoraamfotod on väga toredad, sellele võikski keskenduda.

    22. aprill 2014 - 12:40:13 · Otselink

  • rain 9 a

  • Joe 9 a

    Juba eos surnud projekt - arvutimängust on asi kaugel. Ise oleks tellinud selle töö tugevalt arvutimängu tootjalt - nt. samad inimesed kes GTA tegid. Eelarvet oleks ka vaja siis mudida vastavalt loomulikult. Browseris saab vast ainult midagi Runescape'i moodi toota ;D

    Mõni aasta tagasi nikerdasin koos kursavennaga samuti virtuaaltuuri teha vanalinnast aga selle vahega, et me tegime videod. Oli olemas isegi navigatsioon - ekraanile ilmusid valikud (kuhu pöörata, kuhu poodi siseneda jms) vastavalt asukohale. Tegime erinevad vaated liikumisel, mis vaheldusid (3rd person, 1st person, +10 muud). Asi hääbus, kuna ei suutnud nutitelefonile tuge pakkuda (olen kõigest psühholoogiatudeng), samuti polnud rahalist kompensatsiooni kuskilt oodata.

    Videod jooksis siis custom playeriga ja navigatsioonimootoriks oli PopcornJS, mis video mingi spetsiifilisel hetkel andis märku,kus asub mingi vaatamisväärsus ning viskas ette valikuid tegevusteks. Kui midagi ei valinud, siis "mängija" töllerdas niisama kohapeal, kuniks valik tehti. Sai siseneda kirikutesse, poodidesse jne. Pildi saime videoslidereid ja stabilisaatoreid kasutades täiesti stabiilseks - nagu lendaks läbi vanalinna. Ja oma neiu panin teksti lugema peale briti aksendiga >D

    22. oktoober 2014 - 13:27:54 · Otselink

    6

    • No offense aga selle töö oleks võinud jätta inimestele, kes graafika vorpimises on top-notch. Kindlasti pole need eestlased, nagu tulemusest ka näha võib.

    • Tseki mida WebGL v6imaldab (http://threejs.org/examples/#webgl_materials_bumpmap_skin). Ainult aja kysimus kuni m2ngud browserisse kolivad.

    Loe kõiki

  • Avaldasin selle kohta arvamust juba 2-aastat tagasi: http://videoturundus.ee/kellele-loodi-vanalinna-3d-veebirakendus/

    Saan aru, et tööd oli, kuid suurim küsimus on asja haldamises - lepingu järgi makstakse aastas 40 000 EUR "majutusteenuste eest". Sellise summa eest saab end lihtsalt Vabaduse väljaku lähedale majutada.

    29. oktoober 2014 - 14:55:13 · Otselink

  • Tauno 9 a

    Võibolla tasuks ajakirjanikel veel täpsemat statistikat nõuda. Näiteks, palju on neid kes veedavad saidil üle 1 minuti?

    Kui lehel on 100 vaatamist päevas, siis ilmselt 50% on bounce rate. Neid kes reaalselt rakendust kasutama hakkavad, on tüüpiliselt alla 5%.

    30. oktoober 2014 - 21:49:44 · Otselink

    2

    • ilmselt = ilmselgelt Mind hakkas kohe huvitama see loogika, et 100 külastust tähendab 50 bounce, oli see nüüd keeleline aps või tõsi taga asjal?

    • pigem keeleline aps, aga see ei muuda asja sisu. Huvitav oleks teada, kas neid kes veedavad sellel saidil üle 1 minuti on üle 50% (unikaalsetest külastustest) ja mis see % siis on.

    Loe kõiki