Be Estonished logokonkurss

eelmine

  • Õhtust

    Alustaval ettevõttel Be Estonished on hea meel välja kuulutada logokonkurss. Loomisel on uus Eesti suveniiride bränd, mille missiooniks on viia välismaalasteni Eestis tehtud ja Eestit esindavad maitsekad suveniirid, mis on praktilised, kvaliteetsed ja hea disainiga.
    Visiooniks on kujuneda kõige esinduslikumaks ja eelistatumaks Eesti suveniiride kaubamärgiks. Eesmärkide saavutamiseks vajame praegu panust just Eesti eesrindlikematelt kujundajatelt.

    Ootame konkurssil osalejatelt ülevaadet oma portfooliost 29.jaanuariks aadressile uve.poom ät gmail.com. Võimalusel palun tooge esile nt firmakinkide ja/või turismiga seotud tööd. Kandideerijate seast valime välja neli parimat, kellelt palume igaühelt ca kolm kavandit, mis vastaksid brändi kontseptuaalsetele alustele (edastame need ja muud tingimused väljavalituile 30.jaanuaril). Õigeaegselt ehk 6.veebruariks esitatud kavandite eest tasume 1000 krooni. Eeldusel, et selgub konkurssi võitja, töötame veebruari jooksul välja lõplikku logo, mille eest tasume 5000 krooni.

    Võitjal on eduka koostöö korral soolas ka järgnevad kujundusprojektid.

    NB! Summad tasume töövõtulepingu või arve alusel. Summade puhul on tegu palgafondi kogusuurusega – seega peab arve korral summa sisaldama käibemaksu (maksja pole käibemaksukohuslane) ja töövõtulepingu korral peetakse summast kinni kõik maksud, sh sotsiaalmaks.

    Küsimuste korral võtke allakirjutanuga julgesti ühendust aadressil uve.poom ät gmail.com või Skype's (uvepoom). Muidu aga tulistage oma töid-tegemisi hiljemalt neljapäevaks.

    Ongi kõik.

    Põnevusega oodates,
    Uve

    25. jaanuar 2009 - 20:08:02 · Otselink

  • n† 15 a

    Seitse kavandit. Right.

    25. jaanuar 2009 - 20:20:15 · Otselink

  • ca seitse. kui kange tahtmine 5 teha, siis see valituks osutunute puhul ka täitsa aktseptaabel.

    25. jaanuar 2009 - 20:39:28 · Otselink

  • wuzz 15 a

    haha. kle ehitajaid otsid v?

    25. jaanuar 2009 - 22:22:19 · Otselink

  • kaups 15 a

    kurb lugeda.

    25. jaanuar 2009 - 22:47:08 · Otselink

  • h2rra 15 a

    hea kild

    25. jaanuar 2009 - 23:02:46 · Otselink

  • Rahva rõõmuks siis 3.

    26. jaanuar 2009 - 00:04:00 · Otselink

  • nio 15 a

    LOL:))))))

    26. jaanuar 2009 - 00:06:36 · Otselink

  • .

    26. jaanuar 2009 - 02:32:13 · Otselink

  • Uhv, kui pikslist tahad midagi head saada, siis peab fond olema 10 korda suurem, nõudmisi ei tohi üldse olla ja võitjaks pead kuulutama siinsed "tegijad" vastasel juhul oled nõme ja mõtetu.

    Kogetud.

    26. jaanuar 2009 - 11:09:52 · Otselink

  • m703324 15 a

    noh crit? oled siis nõme?

    26. jaanuar 2009 - 11:40:57 · Otselink

  • Jep. Täiega.

    26. jaanuar 2009 - 12:33:17 · Otselink

  • 5000 krooni, majanduslangus on päris kõva sellisel juhul. 5000 eeku on norm hind kui teha seda üksi, konkursi jaoks on hind siiski ülimadala, siis peaks hind olema 15 000 kanti.

    26. jaanuar 2009 - 12:48:00 · Otselink

  • m703324 15 a

    töötuid/pooltöötuid palju. ikka parem kui loteriid osta... ehitad logovariante, harjutad kätt ja on võimalus saada pisike auhind.

    26. jaanuar 2009 - 12:59:04 · Otselink

  • ja siis võidab konkursi mingi lehma lellepoeg oma wordis tehtud logoga:D eks töötud võivad tormi joosta, ennast küll ei meelita see asi kohe mitte kuidagi.

    26. jaanuar 2009 - 13:31:04 · Otselink

  • wuzz 15 a

    majanduslanguse ajal on nagu eriti loll huupi laksima minna :) pigem teeks midagi konkreetset selle ajaga.

    26. jaanuar 2009 - 13:46:40 · Otselink

  • m703324 15 a

    jah... ja loogika on nii, et kes viitsivad on järeikult desperate, järelikult normaalset tööd ei leia, järelikult teevad sitta

    26. jaanuar 2009 - 13:48:34 · Otselink

  • wuzz 15 a

    ei ole siis nii või ? :)

    26. jaanuar 2009 - 14:58:57 · Otselink

  • tajo 15 a

    siis peaks just kätt proovima kui konkurentideks on wordimehed.
    6 kilo ei ole halb ju ühe õhtu brainstormi eest

    26. jaanuar 2009 - 15:49:44 · Otselink

  • jass 15 a

    miinus maksud
    paksud

    26. jaanuar 2009 - 23:11:56 · Otselink

  • woe 15 a

    sotsiaalmaksud heh

    26. jaanuar 2009 - 23:56:09 · Otselink

  • Rico† 15 a

    Raha hulgal pole viga, aga no see m*nni pikkuse mõõtmine enne kusele lubamist on küll liiast. Konkursi puhul on täiesti lubamatu, et otsuse langetajad lasevad ennast mõjutada muudest konkursivälistest teguritest, mida isiku portfoolio kindlasti on. Sellisel juhul on KUSAGIL STRUKTUURIDES KALLUTATUD JÕUD.

    28. jaanuar 2009 - 21:39:19 · Otselink


  • Kes tegi?
    Leidsin selle siit.

    14. november 2009 - 23:43:01 · Otselink

  • loe, siis näed, kes tegi. ilus, aga esimese asjana meenus kohe uus Statoili logo seda märki vaadates. konkurss minuarvates suht ok mingitele koolipoistele, kes tahavad joonistada ja kellele väike papp oluline. Üldiselt võiks rukkilille temaatikat vältida, nii ära leierdatud teema juba...

    16. november 2009 - 09:48:59 · Otselink

  • mis junn seal logo keskel on?

    16. november 2009 - 14:44:34 · Otselink

  • U nagu Uhv

    16. november 2009 - 16:06:37 · Otselink

  • Krt ei saa ütlemata jätta.

    devastator - mõtle nüüd asja niipidi - seda märki hakkavad nägema peamiselt välsimaalased välismaal. Seeläbi nende jaoks on rukkilill midagi imelist ja seninägematut, vastupisidelt "ära leierdatule". Või mis?

    Sitt lugu küll, kui arvad, et Eesti, suuruselt ämber, on kogu maailm.

    16. november 2009 - 16:08:22 · Otselink

  • Krt ei saa vastu kah ütlemata jätta :P

    ma vaatasin hoopis sedapidi, et rukkilill ütleb ainult eestlastele midagi, võibolla mõnele põhjamaalasele veel... ehk sitt lugu on see, kui püüad luua mingit kaubamärki kasutades ainult kohalikele tuttavat äraleierdatud sümboolikat. lõpptulemus peab olema EESTI KÄSITÖÖLISTE KAUBAMÄRK, mitte järgmine FAIL Eesti riigi kaubamärk.

    Ehk siis enne võiks mõelda "milleks ja kellele", siis alles "kuidas ja milline". See on minu arvamus.

    Ja mis puudutab sinu "ämbri suurust Eestit", siis jah, me oleme ämbri suurune, seepärast ei tea muu maailm Eestist väga midagi :) Lääne-Euroopas reisinud oled, siis tead, et iga teine arvab meie pealinnaks Riiat ja iga kolmas teab, et oleme siiamaani osa Venemaast. Iga neljas paigutab Eesti riigi Soome kohapeale. Rukkilillest rääkimata...

    16. november 2009 - 16:52:22 · Otselink

  • Mul "privileeg" elada välismaal ja tuleb tunnistada, et tõepoolest isegi rootslaste jaoks on Tallinn hoopiski Riia pealinn. Või siis vastupidi. Ka üsna palju kohtab seda, et "käisin baltikumis reisil" aga ei mäletata mis riik või linn.

    Pointi see siiski ei muuda - Rukkilill on nende jaoks uudne. Seega sümbolina hea valik. Iseasi, et teostus on nagu "Welcome to Estonia", kust ei ole võimalik nime Estonia välja lugeda, pole ka sellest vanakooli Kehra kolhoosi logost võimalik rukkilille leida. Vähemasti mitte lihtsa vaevaga.

    Mnjah, nimetagem selles siis geenimutatsiooniga rukkililleks.

    Kusjuures kõik teavad, et Skype on Eestist eksju (vä lääneriikide kodanikud, kelle jaok on Skype Luksembrugist, Rootsi sugemetega, ära küsi, uuring näitas), seega vb peaks hoopiski Skype logo igale poole toppima?

    16. november 2009 - 18:04:07 · Otselink

  • wuzz 14 a

    FYI: põllumehe ja muu maailma jaoks on rukkilill umbrohi ja lepatriinu kahjur.

    16. november 2009 - 18:25:38 · Otselink

  • põhimõtteliselt võiks suund selline olla äkki > tseki seda - head leiutamist :)

    17. november 2009 - 09:20:41 · Otselink

  • ints† 14 a

    Kas siit ei teki siis seda, et iga mees hakkab oma Eesti märki aretama ja ühtne tunnus stiil kaob ära? Teatud sümbolid ikka samastuvad maaga, samuti teatud värvid jms. Kui juttu on ikka Eesti kästitööst, siis mingi eesti sümboolika võiks läbi ju joosta. Paraku eesti sümboolikaks ongi eelminetatud umbrohi ja pääsuke jne. Et siis peaks pigem uut eesti sümboolikat väljatöötama hakkama?

    Muidugi see, kuidas märk on teostatud või välja näeb on juba teine teema, aga minu arvates on see märk nii värvidelt kui olemuselt üsna sarnanev eestiga.

    17. november 2009 - 09:56:38 · Otselink

  • Probleem vist selles ongi, et Eesti pole tänaseni suutnud välja töötada kõlblikku identiteeti. Üritatakse ja eksperimenteeritakse palju... õnneks või kahjuks? Vähemalt genereeritakse sedasi osapooltele kõvasti tööd, mis on vist hea... aga võiks nagu kuskile jõuda juba? 15 aastaga oleme ühe koha peal tammunud :P

    Seepärast polegi väga lihtne teha märki Eesti käsitöölistele, kuna loogiline oleks, et sealt jookseb läbi ka Eesti enda sümboolika. Aga misse võiks olla? Vot selle peaks enne paika panema.

    Teisalt on väga lihtne teha märki Eesti käsitöölistele, kuna hea märgi valmistamisel võtavad äkki riigiisad ühendust ja soovivad omale midagi sarnast? :D

    17. november 2009 - 10:27:08 · Otselink

  • jüri 14 a

    to devastator
    http://tutvustaeestit.eas.ee/

    17. november 2009 - 10:40:36 · Otselink

  • tajo 14 a

    eestile polegi sümbolit või identiteeti vaja välja töötada. milline on saksamaa logo? mis on austraalia turistimaterjalide peal sümboliks?

    17. november 2009 - 10:41:41 · Otselink

  • cYr > tore katsetus iseenesest, aga EAS ja meie armastatud valitsus on selle märgi "failimist" juba kinnitanud :P

    tajo > just, polegi... seepärast ma ei saagi aru, miks Eesti seda järjepidevalt teha püüab? Mingi endise idabloki-pisiriigi kompleks vms? Ei tea.

    Ja me kaldume teemast väga kõrvale juba :) Ma teen nüüd natuke tööd kah vahelduseks.

    17. november 2009 - 11:02:40 · Otselink

  • jüri 14 a

    to devastator

    Mingit ametlikku feili pole kunagi olnud. Aeg läheb edasi ja 7 aastaga muutub nii mõndagi ja on loogiline, et bränd muutub koos ajaga.

    http://tutvustaeestit.eas.ee/?op=body&id=103

    Seda täiustati alles hiljuti ja on vägagi elus ja kasutusel olev Eestit tutvustav märk. Ja mitte ainult märk vaid süsteem ja loogika kuidas Eestit tutvustada.

    Ma nüüd ei uurinud teie väiteid Saksamaa ja Austraalia kohta, aga Eesti on ju siis ilmselgelt paremas seisus?

    Päris kindel on, et kontseptsiooni ja visuaalset keelt, kuidas riiki tutvustada on ikka väga vaja. Asi ei ole ainult märgis. Märk on üks oluline kuid väike osa kogu protsessist.

    17. november 2009 - 11:30:30 · Otselink

  • Ooker 14 a

    Kurat küll, ma olen VÄGA KORRALIKUD eesti märgid ammu valmis teinud, keegi pole lihtsalt üles korjanud:
    ideekavand
    valmis

    17. november 2009 - 11:40:52 · Otselink

  • Jah, eks aeg näitab. Hetkel on Welcometoestonia lihtsalt ilutsev wannabe-tuleviku bränd. Loodame, et 10 aasta pärast oleme suutnud natuke selgema ja reaalsust kajastava sõnumi välja mõelda.

    Plöga ideekavandid on juba suur samm tuleviku suunas :P

    17. november 2009 - 11:52:08 · Otselink

  • jüri 14 a

    bwah, tüüpiline eestlane, nutt ja hala igal sammul!
    Mine uuri seda lehte, vaata presentatsioone ja juhiseid. Püüa aru saada kellele ja miks seda tehakse, mis on asja iva. Ei ole see bränd nii halb midagi.

    17. november 2009 - 11:56:12 · Otselink

  • cYr, see pole hala, ma tunnen seda brändi väga hästi - lühikokkuvõte oleks see, et Welcometoestonia on turistile ja investorile. Ma ei ütle, et see bränd halb on, lihtsalt motivaator on loojatel vale olnud. Valesse auku panid...

    17. november 2009 - 11:58:53 · Otselink

  • jüri 14 a

    logish, et see märk on eeskätt suunatud Eestist väljaspoole.
    See ta ju ongi - Eestit tutvustav bränd.

    Siseturismi ja kohaliku elu jaoks loodi "Ma armastan Eestimaad" bränd.

    Mis see õige motivaator siis oleks?

    17. november 2009 - 12:05:56 · Otselink

  • tajo 14 a

    kusjuures see welcome to estonia on väga cool iseenesest. läbimõeldud ja ilus, ole ainult mees ja kleebi igale poole. minumeelest sellega jõuti sellesama tõeni, et kamoon, kedagi ei huvita mingi suitsupääsuke või eesti lipp või stiliseeritud kamajahu. müüme parem läbimõeldud ilusa disaini ja copyga.

    panen siia saksamaa ja austraalia turismilogod ka:

    17. november 2009 - 12:18:24 · Otselink

  • liiga kaugele tõttad oma mõtetega :) minu väide oli hetkel see, et kui sa lood Eesti märki, siis oleks rumal ja isekas keskenduda ainult kahele asjale - turistid ja investorid - see pole Eestit tutvustav bränd, see on fail.

    Näiteks lause "Väike maa peab oluliselt rohkem pingutama, et olla rahvusvaheliselt tuntud. Ennekõike peab tema kommunikatsioon olema selgepiiriline ja eristuv. Me usume, et meie eristumise peamiseks aluseks on siinsed tugevad kontrastid, mis on tingitud nurgakivide koosmõjust." - küsimus et wtf?

    Kirjuta "Eestis võid metsas jalutades näha põtra ja kobrast külg-külje vastas sebimas" ja tulemuseks on 10x rohkem turiste. Labane näide, aga kellele me lõpuks Eestit reklaamime? Poliitikutele? Ärimeestele? Ma arvan, et lihtsale inimesele, aga Welcometoestonia sõnum sellisel kujul nendeni ei jõua.

    Või näiteks lause "Põhja mõju annab investorile samal ajal läbipaistva, selgepiirilise, puhta ja ausa partneri, kes on ettearvestav, ratsionaalne ja mitte ülevoolavalt jutukas. Siinne viis asju näha on funktsionaalne ja ajatut väärtust loov. Meie loodusressursid on võimsad ning kättesaadavad." jälle wtf? Puhas ja aus? Ajatud väärtused? Võimsad loodusresursid? Kellele me õigemini valetame?

    17. november 2009 - 12:19:18 · Otselink

  • wuzz 14 a

    welcome to estonia bränd on failinud küll. seda mitte oma olemuse ja dokumentatsiooni mõttes vaid siseriikliku turunduse mõttes - mitte miski ei kutsu suvalist käsitöö valmistajat või mõne eestile omase toote tootjat seda märki kasutama. turundus jahvatab ainult sellest kuidas märki väljapoole müüa, meedia materdab seda sootuks maha. kui pole turundust, pole ka kasutajaid.

    ps. ükski dokument ei tee ei logot ega kabrändi heaks. headus peab olema kohe peale vaadates tajutav, mitte õpitav.

    17. november 2009 - 12:20:53 · Otselink

  • saksamaa märgi loomise tagamaid keegi teab? sakslased ise ütlevad, et see on jällegi liialt jalgpalliga seotud - tõsi saksamaa on kõva vutimaa, aga kas algne idee oligi läbi selle riiki reklaamida?

    17. november 2009 - 12:23:06 · Otselink

  • Ma sain aru, et Eesti ei julge oma märgis ainult sõna "Estonia" kasutada, sest see olevat liialt ühe teatud alusega seotud?

    17. november 2009 - 12:27:46 · Otselink

  • Ardi H 14 a

    kle see Statoili logo on küll kena.

    17. november 2009 - 13:28:08 · Otselink

  • jüri 14 a

    "ps. ükski dokument ei tee ei logot ega kabrändi heaks. headus peab olema kohe peale vaadates tajutav, mitte õpitav."

    kamoon wuzz, ükski bränd ei sünni kohe kuulsaks ja heaks. See on pidev turundus ja spämm su ajule, mis lõpuks hakkab seostama mingeid emotsioone ja mõtteid mingi kindla brändiga. See on just õpitav ja tajumine tuleb hiljem.

    Selles mõttes nõus, et mida selgem ja atraktiivsem logo või bränd on, seda lihtsam on seda omandada.

    17. november 2009 - 13:46:36 · Otselink

  • jüri 14 a

    to devastaator
    Peaksid ikka lugema selle lehe läbi enne. Seal on vastused su küsimustele üksipulki ja liskaks skeemidega lahti seletatud.

    "Ma arvan, et lihtsale inimesele, aga Welcometoestonia sõnum sellisel kujul nendeni ei jõua."

    See on hoopis teine teema ja teised eesmärgid. Selleks loodi lisaks MAE bränd.

    17. november 2009 - 13:54:13 · Otselink

eelmine