Eyesite

  • http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2005/03/eyesite.html

    14. märts 2005 - 10:45:52 · Otselink

  • wuzz 20 a

    and what else is new ?

    14. märts 2005 - 10:51:00 · Otselink

  • Nothing new ... väga paljude veebilehtede disain on olulise info just paremale alla nurka surunud, mitteoluline aga just vasemale üles.

    14. märts 2005 - 10:57:42 · Otselink

  • See pilt on tehtud lehe järgi milliseid on maailmas üsna vähe. Suurem osa lehti on ikkagi vaskul või keskel, mitte vasakul ja paremal.

    Pealegi on selle pildi ainuke graafiline element vasakus nurgas üleval, mis kisub pilgu automaatselt sinna.

    Las teeb samasuguse pildi Delfi või rate järgi või midagi sellist :)

    14. märts 2005 - 13:41:56 · Otselink

  • jüri 20 a

    logish et vaatad googles esimest otsingutulemust kõigepealt. Inimesed on harjunud, et seal tavaliselt paikneb logo ja või mingi slogan, mis esmakülastusel annaks kiirelt aimu, mis lehega on tegu ning reeglina alustad lugemist ikka tavapäraselt vasakult ülevalt.
    Targad mehed räägivad, et umbes nii käivad inimese silmad:

    14. märts 2005 - 14:45:04 · Otselink

  • wuzz 20 a

    iga saidi puhul on see vaatamistee täiesti individuaalne (ning saidipõhine) ja mingit globaalset süsteemi väljamõelda on jaburus.

    lehe vaatamist alustatakse ülevalt kõige kirjumast elemendist ja jätkatakse vastavalt sellele mida hetkel ise soovid leida.

    14. märts 2005 - 15:08:08 · Otselink

  • henk 20 a

    cyri pildi puhul siis esimene joonis on tegelikkus ja teine joonis on tavapärase veebimeistri unelm ;)

    14. märts 2005 - 15:13:34 · Otselink

  • Ai krt, ma algul ei lugenud hoolega tüüp väidab ju ülbelt et Googli külastajad loevad nii. Ja umbes kuna googlit loevad kõik maailma netikülastjad 100 korda päevas, siis järelikult vaatavad nad teisi lehti ka samamoodi ja ehitage kõik oma lehed selliselt nagu google :D

    pähh :)

    14. märts 2005 - 15:14:46 · Otselink

  • jüri 20 a

    jep, minu näites, esimene pilt on siis tavapärane juhus - kiire skäneerimine/millegi konkreetse otsimine nö kiirsurfing :D

    teine on siis vb tõesti veebimeistri unelm, kus kogu veebileht läbi loetakse.

    14. märts 2005 - 15:20:20 · Otselink

  • Lars 20 a

    "iga saidi puhul on see vaatamistee täiesti individuaalne (ning saidipõhine) ja mingit globaalset süsteemi väljamõelda on jaburus."

    Kas sa mõtled jaburduse all proovi määratleda mingit harju keskmist navigeerimismustrit või üritust et proovida liikuda mingi ühtse standardi loomise suunas?

    Minuarust on mõlemad väga olulised asjad. Esmatarbeinformatsiooni vastu võtmise kiirust per indiviid annab selliste teooriate ja praktikatega ikka väga palju tõsta, loodetavasti selles asjad ka liiguvad. Kujuta hetkeks ette Googlit, mis annaks igale su searchile iga kord totaalselt segi paisatud layoutiga vastuselehe? Sellise situatsiooniga vaatame me hetkel more or less tõtt. Ma tervitan südamest igasuguste globaalset mõõdet omavate kirja panemata või kirja pandud layoudireeglite tekkmist mis kogu browsemismehhanismi loogilisemaks teeks.

    (Kunagi tundus innovaatiline, et logole klikkides saab tagasi esilehele. Nüüd enam mitte. Lihtsalt mõtte illustreerimiseks)

    14. märts 2005 - 15:36:32 · Otselink

  • wuzz 20 a

    jaburus on analüüsida ühte saiti ja arvata et selle analüüsi infoga on teise layoutiga lehe juures midagi pihta hakata. Näiteks analüüsid googlit ja arvad et oleks see hea põhjaks võtta näiteks pixel ver2 loomisel. Info tüüp, maht ja eesmärgid on hoopis teised.

    Standartse navigeerimismustri loomine on muidugi see kuhu poole corpo saidid ja portalid peaksid püüdlema kuid ka see saab piirduda elementide olemasolu ja navigatsioonisuunaga, mitte kindla asukoha ja suurusega ... vastasel juhul lõpetame kõik template veebides värvide muutmisega.

    ____________

    see popp esilehele viiv logo on siiamaani enamus kasutajatele arusaamatu ja võõras kuid 90% lehtedel olemas. samas kunagi oli kohustuslik print nupp, saada sõbrale ja tagasi üles nupud, mis on viimasel ajal hakanud nahhui tõmbama.

    globaalne standard muide nõuab et lingid oleksid sinised ja allajoonitud aga võid ise ette kujutada kui palju sellest standardist näiteks tabelitega infosüsteemi rakenduses kasu on. samas teksti sees võib väga hea olla.

    14. märts 2005 - 15:54:51 · Otselink

  • jüri 20 a

    huvitav teema igaljuhul.
    Meenus ka, et eelmine aasta sai kirjutatud pisike diplomitöö teemal Veebilehe kasutatavus, kus ka siin esitatud teemasid lahatakse.

    Täpsemad teemad: veebilehe ja kasutaja vaheline kommunikatsioon, töötav struktuur ja navigeerimine, tekstide esitamine veebis, veebilehe planeerimine, veebilehe usaldatavus, esilehe tähtsus, veebikujundus ja isikupära, veebilehe käideldavus jne.

    Eeskätt algajamad tegelased valdkonnas, ma loodan, leiavad ühtteist huvitavat ja vb kasulikku lugemist. Samas peaks ka kogenenumatele olema huvitavam mõni vähem kajastatud peatükk, näiteks veebilehe usaldatavus ja selle tõstmine, või kuidas teoorias toimib veebilehe kujundus.

    Töö võiks olla muidugi oluliselt täiuslikum, aga siiski.
    http://arhiiv.pixel.ee/foorumis/Veebilehe_kasutatavus.doc

    14. märts 2005 - 17:22:27 · Otselink

  • tonis† 20 a

    MSN Israel
    Aljazerah seda infot tarbib globaalses plaanis täitsa arvestatav hulk inimesi. Katsu sa siis mõnele moslemile oma kompositsiooni põhjendada.
    Kui "tarbija" on elu aeg lugenud paremalt vasakule või ülevalt alla siis ei maksa loota, et ta silmad liiguvad Z tähe kujuluselt, nii nagu meil koolides seda õpetatakse.
    Teisalt tundub, et Jaapani ja Hiina veebidisain allub õhtumaa vaataja silmadele...
    ...aga mis toimub Indias, he hee?

    16. märts 2005 - 10:39:34 · Otselink

  • Lars 20 a

    Google

    Võibolla toimivad samad mehhanismid siis lihtsalt mõningate mööndustega peegelpildis? Nagu vasak- ja parempoolse liikluse erinevus ja sarnasus.

    Ja üldse, tänud teema algatajale sellele lingile juhatamise eest, kahtlemata asjalikem asi mida ma siit aastate jooksul leinud olen

    16. märts 2005 - 10:50:18 · Otselink

  • wuzz 20 a

    tere tõnis :) sa ei pidanud ju pixlis käima :D

    16. märts 2005 - 11:49:43 · Otselink

  • tonis† 20 a

    tobii on maailmas momendil kõige asisem asi trackingu ja käitumise analüüsiks. Enamus veebilehtede kasutamise kaarte ongi sellesama firma riist- ja tarkvaraga tehtud. Samas ma ei märganud et selle spetsifikatsioonis oleks olnud pulsomeetrit.
    Kunagi mingi firma pakkus väikest vidinat mis pildistas kogu su elu ja mõõtis pulssi sinna juurde, pärast pani soft meeste puhul kokku pildi mis naistele ei meeldinud.

    wuss, neli aastat pidasin vastu ja eks mul oli vana konto parool kah meelest läinud :P

    16. märts 2005 - 12:33:50 · Otselink

  • nägemine on nakkav

    16. märts 2005 - 12:38:05 · Otselink