dialemma

  • Kuidas käituda kui klient tellib sinult kodulehe lahendust, aga soovib konkurendiga struktuurilt ja disainilt sarnaneda? Lisada võib seda, et klient on suhteliselt suur firma.

    Kuidas tõrjuda hilisemaid plagiaadi süüdistusi, kui kliendi soov on selline?

    17. september 2003 - 17:44:39 · Otselink

  • fushi 22 a

    õppida eesti keelt.

    17. september 2003 - 18:00:15 · Otselink

  • ?

    17. september 2003 - 18:05:40 · Otselink

  • tajo 22 a

    dialemma = dilemma

    eesti keel!

    17. september 2003 - 18:46:34 · Otselink

  • holic† 22 a

    ära pane endale seda tööd portfelli ja sellel põhjusel küsi oma kliendilt 50% rohkem pappi.

    17. september 2003 - 18:51:47 · Otselink

  • emperor ja fushi: tänan abi eest:))) Kahjuks see foorum ei luba näpukaid enam parandada:(((

    holic: see oleks võimalus jah

    17. september 2003 - 20:24:27 · Otselink

  • jüri 22 a

    proovi ikka kliendile ära seletada, et selline asi ei ole sünnis. Otsi välja konkurendi lehel nõrgad punktid ja põhjenda kliendile mis on valesti ja mida sina suudad paremini teha.
    see, et kliendid toovad eeskujuks konkurentide õnnestunud lehekülgi on ju täiesti tavaline nähtus kuid see ei tähenda veel, et sa peaksid talle tegema täpselt samasuguse. on ju ka olemas miljoneid võimalusi kuidas sarnase ülesehitusega lehte täiesti erilisteks muuta.

    17. september 2003 - 20:59:06 · Otselink

  • lihtne juhtum sul. hoopis siis peaksid muretsema kui klient nõuab midagi kordumatut ja enneolematut.

    17. september 2003 - 21:13:00 · Otselink

  • wuzz 22 a

    ütle kliendile et ise vastutab tagajärgede eest :) siis nad on nõus kindlasti piisavalt palju ümber tegema :)

    17. september 2003 - 22:00:59 · Otselink

  • wuzz: muidugi vastutab tema, tema firma siiski. küll mõtleb midagi välja, libedale teele ma minna ei tahaks.

    17. september 2003 - 23:34:30 · Otselink

  • yllar† 22 a

    to wuzz: selline on arukas mõtlev klient, kes tegelikult ei tahagi, et talle midagi maha viksitakse. väga paljudel klientidel on oma arvamus "heast" asjast.

    to vip: minu tagasihoidlik soovitus: ilmselt on kõige mõistlikum otsustada, kas tahad projektiga raha teenida või head tulemust saada. kui tahad esimest, siis on ju lihtne, kõik on ette antud, lihtsalt tegemisrõõm, mõtlemisrõõmu ei ole(mis tihtipeale on 1/3 projektist kui mitte rohkem). võta viska kiiresti valmis ja saad rutsi kätte, portfoliosse ei lisa, nagu eelpool juba öeldud.

    kui tahad mõtlemisrõõmu (nimekas klient keda tahad ka portfoliosse kindlasti panna), siis näed muidugi peavalu kliendile selgeks tegemisega, et ta on loll ja ei tea asjast sittagi :P

    kolmas võimalus on veel. oleneb kellele su portfolio on suunatud? kui on lihtinimestele (n.ö. tavafirmadele eestis) ehk oled kõigesööja(teed kõigile kes maksavad - se ei ole neg mõeldud), siis kui tuleb ilus asi, saad ikkagi portfoliosse panna. kui lõpptulemusena klient on sellisel kujul rahul paku aasta pärast disainiuuendust ja saad oma tahtmise.

    ok sry tsipa pikale läks.

    18. september 2003 - 00:24:51 · Otselink

  • wuzz 22 a

    well ... copyrighti eest vastutab vist ikka tegija mitte see kes teenuse ostis. kui keegi sulle varastatud auto müüb siis sina ju varas ei ole. kliendi vastutus tuleb juba lepinguga kinnitada.

    18. september 2003 - 00:29:38 · Otselink

  • yllar† 22 a

    küsimus oli sarnanemises mitte 1:1-le mahategemises. seal see copyright on nii hägune, et samahästi polei teist.

    18. september 2003 - 00:35:36 · Otselink

  • wuzz 22 a

    a milles siis kühvel kui sarnaneb? see on juba firma maine küsimus kas ta laseb sarnase teha või mitte.

    18. september 2003 - 00:59:21 · Otselink

  • paras peavalu

    jama on selles, et on fakt kas võtad töö ja teed nii nagu soovitud või mitte. prs ma ei saa ju EYP pealt 1:1 maha teha. (see oli näide)

    18. september 2003 - 02:51:59 · Otselink

  • yllar† 22 a

    siin tuleb sinu südametunnistus mängu. võtad teed päise paksema, lisad joone alla, teed menüü teise shriftiga, kasutad natuke teisi pilte ja teist värvi (näiteks logo värvi). klient saab sellest aru, et 1:1 maha ei saa teha, aga selliselt muudetult on võimalik suht valutult kaelast saada - seda juhul kui tahad tööd teha ja raha saada. mõni ei suudaks elusees midagi sellist teha, teisele ei ole see mingi probleem. otsusta ise :P

    18. september 2003 - 09:24:06 · Otselink

  • mamza 22 a

    kuulge pixliaffid, olete täiza lollix läinud? elate topeltmoraali järgi - ise te küll ajate vahtu suust välja, kui kellegil leht isegi veidi sarnaneb teise lehega? mis jutt see on, et võta papp, vixi maha, ära portfooliosse lisa?

    vip: ma leian, et siin on ainult 1 lahendus - teha kliendile selgeks, et nii need asjad ikka ei käi. Kui on selline variant, nagu Cyr kirjeldas, et võetakse konkurentidelt mingeid shnitte ja võtteid ja üldpõhimõtteid, aga tehakse ikka omanäoliselt, siis on OK. Kui aga soovitakse mahaviksimist ja/või lauslolluste kopeerimist, siis on ainult üks vastus sellisele kliendile - EI!

    18. september 2003 - 09:40:19 · Otselink

  • holic† 22 a

    vip, miks üldse klient tahab kellegi olemasolevat kontseptsiooni? Sellepärast, et ta on enamasti piiratud mõtlemisega ja näeb et "oh- temal (naabrimehel) ju asi töötab ja mina tahan samasugust (ford sierrat)". Samal alal on lihtne nimi ära vahetada ning klient tõesti kujutab endale kontseptsiooni ette.

    Ütle talle, et ta saab täpselt samasuguse ja tee leping ära. Siis mõtle välja KOGU KONTSEPTSIOON alates copyst ja lõpetades piltadega ja kui see on suur klient, siis küsi niipalju pappi, et saaksid mingi reklaamibüroo ka ikka appi palgata. Ja müüdki nendele nende enda asja maha, millel ei pruugi olla EYP-ga kannigi seost (mis oleks väga hea, sest vähemalt EYP.ee on küll suht nõrk asi, et sealt midagi maha viksida).

    Teine variant- saada klient pikalt või lase tal EYP ära osta (saab ka nende lehe) või müügu ennast ise EYP-le maha.

    18. september 2003 - 09:42:43 · Otselink

  • mamza 22 a

    1 asi veel: kuidas seletada kliendile, et ei tohi konkurendi lehte kopeerida?
    Mina olen jõudnud järeldusele, et kliendile (inimesele tänavalt) tuleb seletada kõike väga lihtsas keeles ja tuua lihtsaid näiteid, siis hakkavad nad tasapisi kõigile pihta saama.
    Näiteks mahaviksimise asjus: seleta kliendile, et kodulehe kopeerimine pole sama, et teisel firmajuhil on Audi A8 ja sul on ka, kuid see on sama kui konkurendi nimi on Hansapank ja sinu firma nimi on Fanzapank ja logo ka sama, aga teist värvi ainult. Ma arvan, et kohe on selgem, mis on mis.

    18. september 2003 - 09:46:40 · Otselink

  • holic† 22 a

    oh, mamza- viimane komment oli super. Lisaks võib veel kliendile Kenderi raamatut lugeda anda (tra, maja on tiskres, mersu on, naisele ostsin ka täpselt samasuguse nagu neivelti naisel, aga ikka pappi ei tule).

    Üldiselt aga mahaviksimisesse ei tasu hetkega kohe nii dramaatiliselt suhtuda ju. Loomulikult ahvipoisid võtavad pixlipealt puud maha.

    Kui sul aga endal natukenegi loovust ja oskust on, siis remixid enamasti ei sarnane originaaliga. Tihtipeale tuleks pärast pikalt seletada, et näe- see oli inspiratsiooniallikas. Kusjuures- mida sealt üldse rippida saab? Konkurendil ei ole ju kindlasti kuld-pruun corpo vaid nt. punane. Ripime eyp-lt ikka pruuni?? kliendil on mingi haige logotüüp- kangutame hoburauakujuliseks??? ja kogu kompa jääb ka samaks??? Ripp eeldab juba iseenesest, et asi tuleb uuesti ja paremini teha. Ja hea ripi puhul ei paista inspiratsiooniallikad (lehed) sealt välja. Mina küll kogun ideid, ma usun, et ka teised. Ja millegi otsemahategemisest ei ole rääkind.

    18. september 2003 - 09:54:13 · Otselink

  • mamza 22 a

    2 holic: nõustun, et teine leht võib olla inspiratsiooniallikaks ja et annab nii remixida, et konkurendi lehega pole asi üldse võrreldav ja tuleb palju parem.
    aga milleks siis jutud, et ära pane portfooliosse, võta papp ja ära vaidle kliendiga?

    18. september 2003 - 10:15:35 · Otselink

  • holic† 22 a

    klienti peab ikka kuulama, ning kui klienti ei saa ümber veenda, siis tuleb teha nii nagu tema tahab ikkagi. võibolla tal on ripiga otsene tagamõte näiteks tasuta shokireklaami saada? samal ajal kui Peeter tegeleb teistsuguse lehega.

    paremate fruktide puhul teeb klient näiteks ka disaini jms osas väga tähtsaid otsuseid, mistõttu on loogiline, et frustratsioon nõuab kõrgemat tasu ning portfelli enamasti liiga suurel kliendi (mittevajalikul)osalusel nurisündinud tööd ei sobi.

    Vaidlemisest ei ole ma ju rääkinud? Kuigi enamasti ei ole ka eelarved nii suured, et lõpmatuseni mõnuga vaielda. Ma vaidlen küll parema meelega õhtul baaris sõpradega pedede teemal, kui et pedest kliendiga tema ripitava kodulehe üle, kui ta mulle minu aja eest ei plaanigi maksta.

    18. september 2003 - 10:28:34 · Otselink

  • mamza 22 a

    shokireklaam on teine asi - aga siis peax vip sellest teadlik olema, et klient yritab sellist asja? või on see shokiteraapia ka tema jaoks? :)

    siin võibki jääda filosofeerima nendel teemadel: mis on sitt, kas sita tegemise eest peab suuremat raha küsima, kas suure raha eest on pasa tegemine õigustatud, kas raha õigustab kõike, mis on rip ja mis pole, kus jooksevad piirid, jne, jne?

    AGA, ma olen enda jaoks üsna selged piirid paika pannud: kui armastad oma tööd ja tahad ennast hästi tunda, siis ära tee raha eest sellist tööd, mida poleks nõus tasuta tegema.

    Mõnikord loomulikult pole midagi süüa ja siis piirid kaovad :)

    18. september 2003 - 10:43:51 · Otselink

  • holic† 22 a

    jah, eks me kõik ole idealistid jne.
    ma küll ütlen kõlava häälega välja, et ma olen piisavalt suure raha eest kasvõi zillionitest pisikestest pededest koosnevat jogurtireklaami tegema, sest raha matters päris palju ikkagi. firmad on tehtud kasumi teenimiseks ning hobidega saab ka väljaspool tööaega tegeleda.

    hea variant muidugi, kui need võivad ka samaaegselt toimida ning kompanii on kasumis :)

    18. september 2003 - 10:49:24 · Otselink

  • ivad on teil head, aga õnnestus asja natuke edasi lükata ja ma vahetan iseenda välja teise asjaajaja vastu (võibolla suudab keegi teine paremini pareerida 1:1 tegemist), aga nii et kui töö ikka tuleb, siis teen mina siiski.

    tnx kõigile:)

    18. september 2003 - 12:18:23 · Otselink

  • yllar† 22 a

    mamza sarnanemine ei = mahategemine. sarnanemine on pigem millegi aluseks võtmine, millegi järgi tegemine - mõistete küsimused. ja kui on projekti ajakava, millest hoiad vaidlemise pealt kokku mitu nädalat, siis on ju kasumi% suurem, kui vaidled kliendiga ikka järjepidevalt ja lõputult(projektijuhi ajakulu, disaineri ajakulu, administratiivkulud, jne), siis võib juhtuda, et kirjutad oma kasumi kahjumiks ümber. vahel tuleb ka ebameeldivaid otsuseid vastu võtta.

    südameprojekte võib endale teha. tavaliselt kui keegi midagi looma hakkab ärilisel eesmärgil, peab paratamatult arvestama kliendi sooviga, projektijuhi ettekirjutistega, ajakavaga, eelarvega ja palju muuga. ei ole nii, et teen mis tahan ja kui teistele ei meeldi, siis ei võtagi projekti peale.

    18. september 2003 - 13:23:51 · Otselink