Riigihankel osalemine

  • Sven 11 a

    Juhtusin lugema tingimusi riigihankele "Haigekassa kodulehe visuaalse kontseptsiooni kujundamine"

    Kas säärane nõuete list tundub teile muidu normaalne ja kutsub osalema? Lisaks muudele nõuetele vaja saata kasutusmugavuse analüüs ja 11 veebivaadet, lisaks mobiilne vaade. Kogu see kupatus peab vastama WCAG 2.0 AA nõuetele ning olema mõeldud käituma ka responsive lahendusena. Ilmselgelt eeldab kogu selle asja ettevalmistus praeguse veebi, uue sisupuu ja stiiliraamatu läbitöötamist.

    Sisuliselt soovitakse pakkumise jaoks tervet valmis ja läbitöötatud disainilahendust. On keskmisel veebifirmal aega ja huvi sellises mahus töid niisama proovimise mõttes teha? Mulle isiklikult tundub see ulme.

    Pakkumisel esitatavad dokumendid:

    4.2. Veebi kasutusmugavuse analüüs. Analüüs peab hõlmama ülevaadet haigekassa veebi praegusest olukorrast ja soovitud eesmärkidest. Analüüsis tuleb arvesse võtta ka haigekassa koostatud veebilehe sisukaarti (Lisa 2). Analüüsi järeldustes tuleb esitada konkreetsed ja rakendatavad ettepanekud veebi sisu parema struktureerimise ja kuvamise kohta.
    4.3. Analüüsile tuginedes tehtud veebi kujunduslahenduse kirjeldus koos selgitustega.
    4.4. Kujunduse näidised järgmistele lehtedele:
    4.4.1. veebi avaleht
    4.4.2. Inimesele, Tööandjale, Partnerile ja Haigekassa esilehed ilma alamlehtedeta (Lisa 2, p 1, 2, 3, 4)
    4.4.3. Eraldiseisvad lehed (lisa 2 lõpus, A-D) – valida kaks
    4.4.4. Leht sisuga, mis asub hetkel aadressil http://www.haigekassa.ee/kindlustatule/hyvitiste-ja-tasude-maarad-
    4.4.5. vabalt valitud blanketi leht
    4.4.6. info lehelt http://www.haigekassa.ee/kindlustatule/soodusravimid, alapealkiri „Ravimite soodusmäärad“. Soov on näha jooniseid teksti sisse integreerituna (hetkel alla laetavad)
    4.4.7. näidis vaatest, mida kasutada nutiseadmes
    4.4.8. perearstide otsinguvormi vaate kujundus (Hetkel sellist otsingumootorit lehel pole. Soovime vaates kuvada andmed: arsti nimi, kontaktandmed, nimistu suurus, kindlustuspiirkond. Täpne väljund võib hiljem muutuda.)

    15. märts 2013 - 11:39:34 · Otselink

    1

    • Kõik materjalid siin: link

    Loe kõiki

  • kaups 11 a

    Me loobusime osalemast peale 10 minutit sellesama lugemist. Mul jäigi lõpuni arusaamatuks, kas see on mõeldud eeltööna või projekti lõpptulemusena. Sest esimene on ju tegelikult mõeldamatu, kuigi tundub, et seda küsitaksegi. Enam segasemat hanget väga ei mäletagi.

    15. märts 2013 - 11:45:24 · Otselink

  • tajo 11 a

    kogemus kahjuks ütleb, et keegi kindlasti osaleb sellel. mitte küll alati parimad, aga keegi ikka :)

    15. märts 2013 - 11:49:43 · Otselink

  • Sven 11 a

    Või siis on kusagil sahtlis need 11 kavandit koos analüüsi ja muude rõõmudega juba valmis.

    15. märts 2013 - 11:54:31 · Otselink

    1

    • Ma marvan ka millegipärast et juba ette teada võitja tehtud eeltöö on hanke tingimuste aluseks võetud.

    Loe kõiki

  • siin ilmselt aitaks, kui riik seaks kõikidele oma veebihangetele ühesugused või vähemalt ühesugustel kriteeriumitel baseeruvad tingimused.

    iseenesest on ju norms, et nõutakse pakkumiseks reaalselt asja süvenemist ja ettevalmistust, et ei oleks nö põrsas kotis ja kott on pisike pisike. Iseasi kas terve "veebi kasutajamugavuse analüüs" oma abstraktsuses sinna mahub ja kui täpne või mis meetodeid see peaks endas evima :)

    15. märts 2013 - 11:56:06 · Otselink

    3

    • Hetkel tundub see mitmele inimesele ca nädal tööd, et seal üldse osaleda. Kindlasti võiks olla mingi standartne mõõdik sellisteks hangeteks.

    • jah eks ta ole :) kas mõni mees teeb pevaga suvaliselt laseb google optimiseri peale ja nopib vastused või mõni siiski reaalselt analüüsib

    Loe kõiki

  • wuzz 11 a

    Keegi lihtsalt on hanke korraldamisel vaeva näinud et võimalikult vähe osaletaks. Ei tea miks? :)

    15. märts 2013 - 15:14:24 · Otselink

    4

    • ehk siis http://www.e-tervis.ee

    • No täpselt. Etervise lähteülesande muide koostas klient ise, kes käis 2h prototüüpimise tarkvara kasutamise koolitusel, kogu kompetents.

    Loe kõiki

  • Tauno 11 a

    Tegelikult tasuks enne disainihanget alustada UX prototüübist, mille loomine ja kliendiga kooskõlastamine võtab suurtes projektides nädalaid. Agentuurid saaksid sel viisil täpsemalt töö mahust aru ning kiiremini pakkumisi teha.

    Sellist eelanalüüsi saab teha ka hanketa, piisab kui 1-2 nädalaks konsultant kaasata. Riik peaks hangete korraldajaid harima, kuidas üldse veebirakendused valmivad.

    15. märts 2013 - 18:43:18 · Otselink

  • Kui UX prototüüp oleks valmis ja ette antud, siis suur osa sellest hankest oleks ka tehtud ( visuaalse kontseptsiooni ja UX vahele võiks selles võtmes peaaegu võrdusmärgi vedada, kuigi UX sisaldab muidugi palju rohkem kui lihtsalt visuali). pigem ma näeks selliste hangete puhul vajadust teha hankeid kahes voorus, esmalt lihthange ja siis juba võiks ette anda teises voorus need tingimused, mis neil hetkel hankes. Esimesest voorust valitaks 2-3 firmat, kes teevad siis süva-analüüsi ja prototüübid (selle töö eest tuleks siis ka neile kõigile maksta) ja tugevaim neist saaks tellimuse. Hetkel on üsna ulme küll, probleem on ju selles tegelikult, et hankel osalemiseks, nii et tingimustele vastata, peaks firma riskima oma töötundide maksumust arvestades ca 1/3 rahaga, mis hanget võites võiks saada ja arvestades seda et tugevamatel firmadel on tööd niigi rohkem kui teha jõuab, pole kellelgi sellist riski tarvis.

    15. märts 2013 - 19:36:45 · Otselink

  • kaups 11 a

    Selle töö põhivajadus ongi eeltöö. Konkreetselt disain on juba viimistlemine. Tegelikult on lähteülesande maht minu hinnangul isegi enamus, mitte osake kogu tööst.

    15. märts 2013 - 20:00:24 · Otselink

    8

    • Näit. suures pildis on ka vale käsitleda eraldi UXi ja kujundust, aga teeme seda, et selgemalt tööprotsessi juhtida ja ülesandeid püstitada.

    • miina avaldan oma isiklikku arvamust ja ei ole töö plaanis hetkel Eestiga seotud, UX ja visual peavd seotud olema ja terviku moodustama.

    Loe kõiki

  • kaups sellele ma viitasin, aga teisalt, kui ma siin komme loen, siis mulle tundub, et asjast on kohati valesti aru saadud, UX süvaanalüüs ei ole nõutud, otsitakse visuaalset cosepti järelikult tuleks analüüsida UI mitte minna niivõrd tehniliseks. Kui paljudele on WCAG 2.0 AA hirmutav, siis kui vaatame mis lehega tegu, on elementaarne, et visuaalne consept, mis välja pakutakse oleks ka teostatav. Antud juhul mängib suurt rolli see, et tuleb leida kesktee selle vahel, mis silmale ilus ja selle vahel, et ka need saaks kasutada, kes üldse ei näe. Midagi ulmelist nõutud ei ole, üks agentuur, pannes kokku 2-5 inimesest koosneva teami peaks suutma kõigile tingimustele vastava ja tugeva pakkumise teha 2 päeva tööga (samas nagu viitasin, see on agentuurile suur risk, kuidas keegi tööaega rahas arvestab, aga 30-50 spetsalisti töötundi saab võibolla tulusamalt rakendada).

    15. märts 2013 - 20:35:44 · Otselink

    3

    • lahenduse vormistamiseks 2 päeva ehk 14-16 töötundi (kui 1 inimene vormistab) on tiba ülepakutud ehk siiski?

    • reaalses elus muidugi, keegi ei tööta 100% ajast ühe asja kallal, selle võrdluse aja ja töötundidega tõin et aega kuidagi rahasse teisendada

    Loe kõiki

  • wuzz 11 a

    2

    • kurb, et ilma igasuguse viitamiseta

    • Kontakteerusin artikli autoriga, viide lisatud :)

    Loe kõiki

  • Ma küll ei ole antud hanget lugenud, aga kas pakkujale on ka nõuded esitatud teatud kvalifikatsiooni osas? Näiteks nagu firma staaz, käive, jms?

    20. märts 2013 - 10:05:45 · Otselink

  • Sven 11 a

    6.2. Pakkuja viimase kolme majandusaasta keskmine (aritmeetiline) netokäive hankelepinguga seotud valdkonnas teostatud teenuste osas peab olema vähemalt 10 000 EUR. Pakkuja esitab viimase kolme majandusaasta netokäibed (2009-2011) hankelepinguga seotud valdkonnas.
    6.3. Pakkujal peab olema pakutavas valdkonnas teenuste osutamise kogemust vähemalt kolm aastat. Pakkuja esitab olulisemate viimase kolme aasta jooksul täidetud teenuste osutamise lepingute nimekirja koos nende maksumuse, sõlmimise kuupäevade ja infoga teiste lepingupoolte kohta.
    6.4. Hankija ei sõlmi hankelepingut isikuga ja kõrvaldab hankemenetlusest pakkuja, kellel on õigusaktidest tulenevate riiklike või tema elu- või asukoha kohalike maksude või sotsiaalkindlustuse maksete võlg või tähtpäevaks tasumata jäetud maksusummalt arvestatud intress (edaspidi maksuvõlg) hankemenetluse algamise päeva seisuga või maksuvõla tasumine on ajatatud pikemaks perioodiks kui kuus kuud arvates hankemenetluse algamise päevast, välja arvatud juhul, kui maksuvõla tasumise ajatamine on täies ulatuses tagatud.

    20. märts 2013 - 10:13:07 · Otselink

    2

    • Kuidas iganes see 6.3 teine lause disainilahenduse väljatöötamisel peaks abiks olema ...

    • referentside küsimine ei ole ju kuritegu vaid peaks olema norm.

    Loe kõiki