elion ja emt uuenenud

  • peekon 13 a

    1

    • emti leht adblockiga on üsna vaadatav :)

    Loe kõiki

  • Miskit on lilla ...

    12. mai 2011 - 09:22:56 · Otselink

  • sümpaatne

    12. mai 2011 - 09:27:55 · Otselink

  • sander 13 a

    Kelle poolt uus bränding on?

    12. mai 2011 - 09:30:49 · Otselink

  • PeZ 13 a

    Illustreerimaks:

    12. mai 2011 - 09:44:59 · Otselink

  • teliasonera enda lehel on need alamenüüd natuke paremini välja kukkunud, aga üldjoontes mulle täitsa meeldivad need uued lehed

    12. mai 2011 - 09:55:34 · Otselink

    2

    • ei saa aru mis sulle siin meeldib? need on visandid, mitte valmis kujundused, imho.

    • no võta mõni vana kujundusega sait kõrvale näiteks tv.eloin.ee jne olgugi et visandid

    Loe kõiki

  • tajo 13 a

    this is so wrong!

    12. mai 2011 - 09:57:40 · Otselink

  • Shhh 13 a

    Iseenesest korporatiivlehed on viisakad, aga kuidas see kriiskav lilla nüüd igapäeva elu mõjutama hakkab on teine teema. Elioni DigiTV ja näiteks hetkel Delfi.ee taustapildina jooksev lillafoon on ikka päris kriipiv. Miskit on lilla..

    12. mai 2011 - 10:14:04 · Otselink

  • efera 13 a

    täitsa putsis :D

    12. mai 2011 - 10:18:35 · Otselink

  • kaspar 13 a

    uskumatult koledad asjad, disainerit pole need kujundused küll näinud.
    tundub, et nende turundusosakond tekitab endale ise ülesandeid. :)
    tahaks näha kuidas põhjendati ära lepatriinu väljavahetamine koleda lilla junni vastu.
    uskumatu....

    12. mai 2011 - 10:50:39 · Otselink

  • kaspar 13 a

    huvitaval kombel on emafirma leht vähemalt kujundatud... mitte et see hästi oleks kujundatud... aga paremad kui eesti variandid originaalist....
    kohalikud pole osand olemasolevat stiili kasutada või mida?
    teliasonera logo on ikka kole kyll. :D

    12. mai 2011 - 10:52:30 · Otselink

  • Scooter 13 a

    Elion on oma lehega kuidagigi asjadest aru saanud, kuid EMT on küll päris õnnetus.

    12. mai 2011 - 11:11:11 · Otselink

  • mis siin põhejndada need otsused tehakse ikkagi emafirmas ja ega lepatriinu elabki aasta aega , oligi kauaks jäänud. digitv -st vaadates on see lilla päris sümpaatne ja pole nendel veebilehtedel ka häda midagi. Logo on samamoodi mittemidagi ütlev nagu ka eelmine logo ja sama hala tuli ka eelmisel korral

    12. mai 2011 - 11:12:00 · Otselink

  • Postimehe päises suur banneri on väga kõva, samuti delfi.ee kohta pole midagi halba öelda :D Mõnusalt lilla :DD Ühesõnaga märgatavuse ja nähtavuse seisukohalt väga õige valik. Eriti naljakas on neid tüüpe vaadata, kes suures orjentatsioonituhinas Elioni ja EMT värvimuutuse uudist kulutulena levitavad. Töötab ülihästi, see värv müüb end ise.

    12. mai 2011 - 11:13:37 · Otselink

  • Raido22 13 a

    Kuna neid veebilehti tihti ei külasta siis jätab külmaks. Üsna inetu on, aga las olla. Peaasi et nad ise rahul on.

    Mis aga väga häirib on digi-tv kasutajaliidese uus disain, mis on ikka tõsiselt rõve.

    12. mai 2011 - 11:18:12 · Otselink

    1

    • Huvitav milline uus hot.ee välja nägema hakkab?

    Loe kõiki

  • matude 13 a

    Hansapanga nime kaotamisega tehti sama loll viga aga see on nüüd küll mitu korda hullem.

    Inimestele meeldisid Hansapank, EMT-i lepatriinu ja Elioni sinakad toonid, sest need olid kujunenud "meie omaks". Hansa nimi on kasutusel hansaliidu aegadest ja iga riigi elanikele omane, see tähendas midagi nii eestlastele, rootslastele kui lätlastele ja mu meelest ühe brändi kogu mõte peakski olema, et see tähendab kõigile midagi isemoodi. Swed-liide aga muutis selle otseselt rootslaste omaks ja eestlased taas võõrvõimu mõju all kannatajateks, ilmselgelt ei kuulunud firma enne ka meile aga näilisus on see mis loeb. Väljendub mõte "me oleme ennekõike Rootsi firma, mitte teie kõigi oma, ja harjuge nüüd sellega ümber."

    Teliasonera astus samasse ämbrisse üritades oma brändi justkui imperalistliku koloniseerijana peale suruda ja rahva peas karjub negatiivne emotsioon "me ei taha seda võõrast rusuvat lillat saasta, tahame oma armastatud lepatriinut, elioni õhulist hellasi eesti sinakaid toone ja e-ga algavat nime" sest see oli meie oma, see tähendas meie jaoks midagi, sinakad toonid ja e-ga algavad nimed on eestilikud, õhulisus oli vaba, lepatriinu oli nunnu - aga suvakas korporatiiv lilla kaotas täielikult kõik eelneva ja meenutab meile iga päev, et isegi see firma pole päriselt eestlaste oma.

    Uus lilla bränd ei ole mitte ainult kole ja võhivõõras, vaid näitab kuidas emafirma ei hooli absoluutselt oma siinsetest klientidest kui Elioni ja EMT-i armastatud brändist midagi alles ei luba jätta. Kogu see Elioni jutt parimast klienditeenindusest, hoolivusest ja soojusest mida nad oma reklaamides alati kuvasid lendas brändi mõttes kõige täiega korstnasse, sest me oleme selle emafirma jaoks vaid ühe koloonia hulk pööblit ja ilmselgelt ju neid tegelikult ei huvita.

    Eks harjub muidugi, kõigega harjub, ka ülespoodu lõpetab kord rabelemise ...
    Mõnikord juba isegi ütlen Swedbank hansa asemel igapäeva jutuajamistes ...

    Jube järsu muudatusena tundub, võib-olla olen lihtsalt räme konservatiiv ka.
    Hmm, EMT kadus nüüd põmst täielikult ära, mis mõttega nad üldse selle nime alles jätsid kui logo täpselt sama on, lükanud siis kohe kõik lillaks ja ühe nime alla.

    Sorry pika jauramise pärast, tahtsin mõtted välja kirjutada.

    12. mai 2011 - 11:18:46 · Otselink

    9

    • Just

    • Ardi, arvatavasti jah. Ju nad arvestavad globaalse konkurentsi järgi ja vaid nimede alles jätmine oli see kohalike jaoks mõeldud kompromiss.

    Loe kõiki

  • Martin 13 a

    Iseenesest ju päris ilus ja tore värv brändil. Küll aga tahaks väga viriseda kehva teostuse üle veebis. Kangesti jääb mulje, et on tehtud üle põlve ja väga hooletult. Ei ole ju normaalne, et kujundusest jõuavad lehele ka Photoshopi abijooned nagu on juhtunud siin lehel: http://arikliendid.elion.ee/interneti-ja-vorguteenused/internet

    Edit: Lähemal vaatamisel selgus küll, et on lihtsalt sama cyan tooni background sinna pildile jäänud, kuid siiski :)

    12. mai 2011 - 11:37:15 · Otselink

  • wuzz 13 a

    http://www.sonera.fi - OLULISELT parem. ütleme nii et eestis läks nagu tavaliselt. keegi hoidis kusagilt kokku, kellestki sõideti teerulliga üle. vaesed talupojad nagu me oleme siin.

    12. mai 2011 - 11:48:52 · Otselink

    2

    Loe kõiki

  • iam 13 a

    Nõus matudega, et üsna destruktiivselt tegutseb emafirma, st juba olemasolevaid ja hästimüüvaid brände lõhkudes. Minu arust Statoil tegi natuke mõistlikumalt ja ei hakanud rohujuure tasandil nii kardinaalseid muudatusi tegema ( http://pixel.ee/teema/statoili-uus-logo ). Võib-olla on natuke sinisilmne arvata, et oleme sajandeid olnud orjad ja meid on "valitsetud" ning nüüd peaks keegi meid kuulama hakkama, kuna meil ka oma riik ja ettevõtlus?

    Logo kohta küsiks: kes selliseid kribusid toodab (miks krt nende eest miljoneid välja käiakse) ja mida need sümboliseerivad, sest see ( http://www.teliasonera.com/media/press-kits/our-new-brand/interview-with-cecilia-edstrom/ ) on ikka BS. Ma võin olla natuke vanamoodne, aga ma leian, et logo peaks midagi tähendama, logo peaks olema mingi mõttega, selles osas on Eesti Energia logovahetus üsna samma auku: usaldatava, kindla ja kvaliteetse infrastruktuuriteenuse juurde EI sobi mingi vaba käega tõmmatud sõlmes juhtmepundar. Samas 2 aasta pärast me vbla ei arvagi, et midagi viga oleks. Ja ausalt vastates, ega lepingut nüüd lilla kribu pärast ülesütlema ei hakka :P

    Samas uute klientide võitmise osas on nüüd huvitav vaadata, mida teevad konkurendid: Tele2, Elisa, Starman. Esimeste puhul on küll tegemist küll väliskapitalil ja samuti corporate imagega ettevõttega, kuid viimane saaks küll väikse vimka teha ja panustada nö Eesti kaardile. Väike meeldetuletus lähiajaloost: http://est.best-marketing.com/?lang=est&show=news&id=1616

    12. mai 2011 - 11:58:02 · Otselink

    1

    • Ahjaa, netikommentaarist leidsin pärli: uus logo kujutab nende tuumikvõrku :P

    Loe kõiki

  • Allar 13 a

    vähemalt kui nüüd emt või elion kliendile peaks sitta keerama, siis on vähemalt asjakohane neid "kuradi lilladeks" sõimata...

    12. mai 2011 - 12:03:54 · Otselink

  • tajo 13 a

    tulge nüüd maa peale, ühtegi klienti ei huvita, mis logo on emtil või elionil. huvitab hind ja teenuse kvaliteet, logo võib kasvõi comic sansis olla :)

    12. mai 2011 - 12:05:55 · Otselink

    6

    • Värvipsühholoogia. Vaadates, mida suured üle maailma oma brändidega teevad. Üks kollasem kui teine, lillam kui kolmas, rohelisem kui neljas

    • njah, tõsi, kui teleyhte kasutasin, ei mõelnud vist kordagi disaini peale xP

    Loe kõiki

  • Kait 13 a

    ma pole küll ekspert aga muarust aint ühte tooni kasutada on üpris riskantne.

    siin on ka üks lilla(kas) suurfima http://www.scb.co.th
    aga nad kasutavad logo oranzi tooni eriti kavalalt ära.
    meened reklaamid jms nänn on eriti ilusad/tugevad ja puhtad, samas erksad.
    valged tekstid, lillad taustad, ja oranzid detailid annavad väga palju mänguruumi.

    ainult lilla...jääb kuidagi niruks.

    12. mai 2011 - 12:26:31 · Otselink

  • Mikk 13 a

    Tõsi. logo ja bränd ei muuda otseselt midagi. Praegu on kõik lihtsalt üllatunud ja ehmunud. Siiski arvan, emotsiooniga on veits mööda pandud. Elioni ja emt-d, mida kõik teavad ja tunnevad, lihtsalt pole enam. Asi läks "suuremaks ja külmemaks".

    Kodulehtede tehnilist poolt pole praegu mõtet üldse kommenteerida. Paistab et tähtaeg kukkus palju rutem kui loodeti...nagu ikka (liitumise formis kuvati mulle just kellegi teise andmeid tekstiga "proovin kas jõuab meie andmebaasi").

    Aga tundub, et kodulehe meeskonnast on tõesti disainerid ja kasutajaliidese tüübid lihtsalt välja kärbitud. Huvitav on vaadata kui lihtsate asjadega kogu üldpildi ära saab rikkuda (võrreldes Eesti lehti teiste sonera lehtedega.). Ei ole kohe üldse mitte kasutajale paremaks ja lihtsamaks läinud nagu reklaamis rõhutatakse. Kõige suurem ämber on emt ja elioni sama disainiga aga erineva sisuga lehed. Üldse ei saa ju enam aru kust mida otsida. Puudu on üks loogiline tervik.

    12. mai 2011 - 12:32:30 · Otselink

  • wuzz 13 a

    emt e-pood on ikka puhas kuld :)

    12. mai 2011 - 12:33:53 · Otselink

  • mis paneb mind mõtlema kas eestis on üldse piisavalt pädevaid veebimeistreid kes sellise mahuga asju suudaks veatult läbi viia

    12. mai 2011 - 13:05:02 · Otselink

    3

    • keegi paari soti eest ikka teeb ära.

    • Üle poole veebilehtedest läheb reeglina pekki peale progemist, mitte pildi peal... ju?

    Loe kõiki

  • Frey 13 a

    iseenesest see lilla on ilus, kuid tehniline teostus läbu.

    12. mai 2011 - 13:34:17 · Otselink

    1

    • Vabandame võimalike ebameeldivuste pärast! :D:D

    Loe kõiki

  • cosmico 13 a

    Suht okei, harjume. :)
    Ega lilla siis nüüd nii evil ka ei ole.

    12. mai 2011 - 13:35:29 · Otselink

  • Kui mõtlema hakata, siis ei saagi otseselt aru, miks see lilla kõigile nii südamesse läheb? :D Pealinnas Ülemiste keskuse ees on aastaid juba vikerkaare lipud, pole küll mingit kära tekkinud sellepärast... või ma olin siis liiga noor veel, kui need sinna riputati?

    12. mai 2011 - 13:42:09 · Otselink

  • http://theoatmeal.com/comics/design_hell - that's all

    12. mai 2011 - 13:43:27 · Otselink

  • jüri 13 a

    12. mai 2011 - 13:46:01 · Otselink

    3

    • +5

    • ai jeerum, see on liiga hea... nad võiks tõesti abrahami "miskit on lilla" enda theme song'iks võtta... :P

    Loe kõiki

  • taavi 13 a

    "uue" digitv interfacega pandi küll puusse, lihtsalt lillatati ära kõik

    12. mai 2011 - 13:52:17 · Otselink

  • Allar 13 a

    no pekki, elion on selle lillaga küll üle pingutanud.
    kui vaadata teliasonera sisulehti, siis näha, et lilla pole ainuke värv seal:
    http://www.teliasonera.com/about-us/

    12. mai 2011 - 13:59:25 · Otselink

  • Ardi H 13 a

    Nagu keegi juba ütles, et Elion on veel enamvähem, EMT on aga ikka maruigav. Vb läks kiireks CVI vahetusega.

    Eks mõnda aega on huvitav, varsti harjud ära ja Teliasonera ongi oma tahtmise saanud.

    PS: kes tegi?

    12. mai 2011 - 14:00:03 · Otselink

  • PeZ 13 a

    hahah

    12. mai 2011 - 14:32:46 · Otselink

  • Sven 13 a

    lost in white space

    12. mai 2011 - 14:54:52 · Otselink

    1

    • mu ekraanil ei ole tooteid scrollimata nähagi. paar korda vajutasin enne uuenda nuppu kui sain aru, et tooted on allpool.

    Loe kõiki

  • tajo 13 a

    see on aasta logistikategu KÕIK poed üleöö ära värvida ja reklaamid ära vahetada jne

    12. mai 2011 - 15:05:14 · Otselink

    1

    • Ma annaks oma hääle hoopis Eesti Pangale ja G4Sile Eurovahetusega :P

    Loe kõiki

  • Taimar 13 a

    Purple Pebbles Everywhere

    12. mai 2011 - 15:37:38 · Otselink

    1

    • Fondi osas on neil õige jutt, et n ja r tähte oleks pidanud ka muutma kui teised juba helveticast ümber tehti. Nagu võõrkehad seal.

    Loe kõiki

  • PeZ 13 a

    Mida Anu Saagim asjast arvab: http://www.elu24.ee/?id=435476

    12. mai 2011 - 18:18:59 · Otselink

    1

    • Uus on pandavam :D

    Loe kõiki

  • jüri 13 a

    Olen uue brändbookiga natukene töötanud ja arvan, et selle kallal on tublit tööd tehtud. Sümbol sümboliks, aga tervikuna on tegu väga tugeva, eristuva ja läbimõeldud uuendusega. Leian isiklikult, et on juba viimane aeg, et sama kontserni kuuluvate firmade teenused, hinnad ja kasutajatugi rahvusvaheliselt oleks rohkem ühtlustatud. Tahan loota, et see ongi selle uuenduse tegelik sisu.

    Kuna tegu on täiesti uue brändiga, siis selle tõlgendused emt-l ja Elionil on veel toored. Nendest tooreim on emt. Kasutatakse praktiliselt ainult ühte põhivärvi, samas kui brändbook pakub lisaks lillale hulganisti ilusaid alternatiivvärve, palju illustreerivat materjali piltide, käega joonistatud kujundite, ikoonide jne. näol. Sellel brändil on meeletu potentsiaal olla ülimalt värske väljanägemisega, kaasaegne, silmatorkav ja samas esinduslik. Märkasin, et emt jätkab siiski "mummude" kasutamist. Võib-olla on tegu üleminekufaasiga, aga mulle meeldiks kui nad seda jätkaks, et natukenegi eristuda Elionist.

    Hetkel on emt väga vähe brändi võimalusi ära kasutanud ja üldine viimistluse tase, mida emt-lt ootaks, ei vasta ootustele. Ei teagi, miks see nii on läinud, aga aastaid on print, tv ja outdoor emt-l olnud väga kõrgel tasemel ning veeb pole sellele tasemele kahjuks järele jõudnud. Usun, et kasutajate ootused veebi väljanägemisele ja kasutusmugavusele on palju-palju kõrgemad... eriti kui veeb ja iseteenindus on üks suur osa pakutavate teenuste suurest pildist. Emt kui kvaliteedi rõhutaja peaks nägema vaeva, et see lubatud tase ei piirduks kõnekvaliteediga vaid rakenduks kogu brändi igale aspektile.

    Elionil on brändbooki tõlgendamine paremini õnnestunud ja tervikuna võib öelda, et on tubli edasiminek võrreldes vana veebiga.

    Eks lähiajal saame huviga jälgida kuidas see bränd tööle hakkab ja pidevalt arenedes leiab kasutust uutes võtmetes jne. Huvitav, kaua veel aega läheb, enne kui Elion ja emt leivad ühte kappi panevad? ;)

    Tegijatest: Elioni veeb peaks olema tehtud Elioni enda veebitiimi poolt.
    Emt kujundas ja teostas Velvet, mille juures oli tehnilisel poolel abiks Webmedia.

    12. mai 2011 - 20:31:50 · Otselink

    4

    • inhouse tiim sellisele hiiule nagu Elion on väga mõistlik minumeelest. Kvaliteet paistab aina tõuseb ja asjad saavad tehtud.

    • Arvata oli, et ülemineku värk. Küll vead parandatakse ja värve juurde tuleb ;)

    Loe kõiki

  • Allar 13 a

    nonii, nüüd on terve postimees lilla...

    12. mai 2011 - 23:22:10 · Otselink

    2

    • hakkab looma :)

    • huh, hea, et adblocker olemas on :)

    Loe kõiki

  • jüri 13 a

    uus bränditud iPhone leht on juba palju kobedam: https://www.emt.ee/iphone/

    16. mai 2011 - 01:07:53 · Otselink

  • mowka 13 a

    Iseenesest ei ole kogu uuel teemal viga, eks näis mis sisu juurde lükatakse. Starman ja Tele2 on kindlasti hetkel rõõmsad.

    16. mai 2011 - 02:33:43 · Otselink

  • jüri 13 a

    Mälestades lepatriinut, kaevasin välja mõned varasemad EMT veebid!

    16. mai 2011 - 02:42:32 · Otselink

    2

    • textboxing!

    • ootasin esimese lingi alt mingit usun emti fb kampaanialehe avanemist... pettumus :P

    Loe kõiki

  • jüri 13 a

    17. mai 2011 - 16:04:26 · Otselink

  • Siin saab veel meenutada ...

    17. mai 2011 - 16:34:40 · Otselink

  • woe 13 a

    väga gei teema ikka... mitte et gei-de vastu midagi oleks aga kahju on et eesti bränd kaduma läks...

    18. mai 2011 - 11:51:29 · Otselink

    1

    • kuidasmoodi lilla gei on?

    Loe kõiki

  • jüri 13 a

    tänane postimees:

    18. mai 2011 - 16:10:13 · Otselink

  • Mihkel 13 a

    Vabadus valida. Pedofiilide kastreerimine. Vabadus nautida.
    Muidu tore :)

    18. mai 2011 - 16:48:43 · Otselink

  • Mihkel 13 a

    emt > sebe

    25. mai 2011 - 12:59:32 · Otselink