alates 21 aprillist Google otsing uue algoritmi põhjal

  • Kivaa 9 a

  • Allar 9 a

    Kuu aega vähemalt tagasi oli sellest pikemalt juttu ja isegi rohkem aega tagasi käisid selleteemalised vihjed läbi.
    WP puhul on asi väga lihtne, pluginad abiks. Muude custom CMS'ide puhul ilmselt vaja rohkem vaeva näha, aga ei midagi hullu ju. Oli ka aeg.

    21. aprill 2015 - 23:42:00 · Otselink

    6

    • google võtab screeni mob vaatest ja analüüsib, kuidast täpselt teavad vaid nemad ise. Põhimõte on see, et leht peab olema normaalset navigeeritav mob vaates ja tekstid ei tohi liiga väikesed olla jne

    • WPtouch ja teisedki teevad mobiilisõbraliku versiooni veebist.

    Loe kõiki

  • Allar 9 a

    Avastasin, et küsiti, mis pluginaga saab WP veebi mobiilisõbralikuks teha, google abiks muidu, aga jah, palun:
    https://wordpress.org/plugins/wptouch/
    Google mobile friendly check'ist saab sellega ilusti läbi.

    25. aprill 2015 - 23:22:30 · Otselink

    4

    • disain peaks alati olema disaini raamides, mitte et mingi plugin disaini ära kaotab ja "lahja" alternatiivi pakub .. blogi puhlul sageli pole disain oluline va teksti esitus ... aga blogist edasi ...

    • Ma muidu ka olen tugevalt seda meelt, et WP on väga tore asi, ja blog, väikefirma saab sellega ilusti hakkama, aga WP ei ole alus suuremahulise veebi ehitamiseks ... mõnikord pigem lisa ...

    Loe kõiki

  • Aga mis siis kui ma tahan oma enda kujundusest responsive vaadet mida WpTouch mulle ei paku?

    26. aprill 2015 - 11:48:48 · Otselink

  • Allar 9 a

    Siis tuleb muidugi ise teha.
    Aga kui eesmärk on pääseda "karistusest" google poolt, siis kiire ja lihtne lahendus on plugin.
    Kui soov teha oma kujundusest mobiilisõbralik versioon, siis peab käed mustaks tegema.

    https://developers.google.com/webmasters/mobile-sites/mobile-seo/

    26. aprill 2015 - 11:56:31 · Otselink

  • Pääseda karistusest? Google üritab enda kasutajale pakkuda parimat kogemust eemaldades tulemustest veebid mis ei tööta nende seadmes hästi.

    Varem kui seda filtrit polnud olid enamus need samad külastajad ilmselt paljas bounce. Kui neid mobiilsete seadmetega külastajaid on mingi märkimisväärne osa, siis jääb arusaamatuks miks tegutsetakse alles nüüd mingi google algorütmi muudatuse pärast mitte varem saades aru kui palju raha jääb lauale.

    Kas tõsiselt mõni selle foorumi kasutaja saab alles nüüd aru, et responsive ei ole mingi trend ja fancy lisa vaid must have igal kodulehel?

    27. aprill 2015 - 10:14:36 · Otselink

    1

    • Ma kirjutasin "karistuse" meelega jutumärkidesse :)

    Loe kõiki

  • Dim 9 a

    Ei ole päris nõus selle "must have" nõudega. Mobiili versioonid peaks olema palju õhema infomahuga kui on seda arvutile mõeldud veebileht. Pilte võiks olla vähem ja võiks olla ainult oluline info. Linkimisi võiks olla vähem. See eeldaks siiski eraldi versiooni veebilehest.

    Näide. Otsin talveks küttepuid ja ma ei taha telefonis lugeda ettevõttest või küttepuude ajaloost. Tahan teada konkreetset hinda, kui kiiresti kohale tuuakse. On responsive leht siis ma olen ikkagi sunnitud tohutult kerima ja navigeerima linkidega. Väga tüütu. Aga veebi ei saa teha sedasi lakooniliselt, ikka tuleb panna mingi ahju pilt mis loob ilusa meeleolu jne. Moblas see kõik pole üldse oluline.

    27. aprill 2015 - 11:22:45 · Otselink

    2

    • Ilmselgelt on eraldi m-veeb ka ok. Oleks pidanud siis ilmselt ütlema, et erinevate seadmete tugi on "must have". Muide responsive on ka netbookide ja tahvlite jne jaoks mitte ainult mobiil.

    • +1 ja nagu teame, päris suured teevad veebi responsive ja mob jaoks api. Suund eraldi veeb mobiili jaoks hakkab vaikselt kaduma, lihtsalt liiga palju eri screeniga seadmeid, responsive on kindlam.

    Loe kõiki

  • "Näide. Otsin talveks küttepuid ja ma ei taha telefonis lugeda ettevõttest või küttepuude ajaloost. "

    Tegelikult, kui ma tahan osta talveks küttepuid, siis ma ei taha ka pc / tablet enne lugeda läbi artikleid ettevõttest või küttepuude ajaloost. Siiski, see info võiks olla ka mob kättesaadav, kui mul tekib kahtlusi firma suhtes, või niisama huvi, siis ma ikkagi loeks enne firma kohta, kui tellimuse ära teen (hind on jubeodav, aga kas ikka puud on kuivad ja kohale ka tuuakse).

    See selleks. Responsive veeb on väga lai mõiste ja veel rohkem seinast seina on lahendused, mis selle mõiste all serveeritakse. Hea responsive veeb ei suru tava vaadet lihtsalt mobla peale kokku + "hamburger", hea resposnive veeb muudab kogu layouti tahvli/mobiili sõbralikuks, nii et infot kaduma ei läheks.

    Info serveerimine on nii disain küsimus kui sisu küsimus ja responsive vaatele pilte optimeerida jne, see kõik on olemas, kui seda teha viitsitakse (eelarve kannatab jne).

    Mis puudutab googlit, siis suund on selles mõttes väga õige, et info, mis on otsingust leitav, peab olema ka mobiilivaates tarbitav.

    27. aprill 2015 - 12:08:44 · Otselink

  • Dim 9 a

    Google lüke on muidu mulle kasu tõesti toonud. Mu veebileht on responsive ja kui varem mõnede otsingusõnadega jäin napilt teisele lehele, siis nüüd olen kõigiga esimesel lehel ja päris üleval isegi.

    Tahvlid on väga lai teema, sest osadel on ekraaniresolutsioon tohutult suur. Aga eks veebilehe arendusel tuleb nagunii paika panna sihtgrupp kellele lhet on mõeldud. Kõigile ei saa meeldida ja ei ole ka seda energiat mida kulutada ajaga kaasas käimisele. Riigiasutused on muidugi teine teema.

    27. aprill 2015 - 12:28:12 · Otselink

    1

    • Ka sellele juba ju responsive mõeldud, a'la device-pixel-ratio ja min-resolution jne. Natuke uurida ja katsetada/kasutada, elu muutub palju lihtsamaks ;), lisaks muidugi js trikid.

    Loe kõiki

  • Allar 9 a

    Kohanduv ehk kujundus kohandatakse vastavalt kasutatavale seadmele/ekraanile. Kuidas sa seda kohandad, see on arendaja otsus. Kas eraldi veebileht või mitte, kas kokku surumine või mitte jne.
    Googlel on antud asjast oma arusaam ja see pole täpselt teada, et mida nemad kontrollivad oma sitecheckiga...

    27. aprill 2015 - 14:38:48 · Otselink

  • p2tu, mina mõtlen nii ... erinevaid screene millele kohandana on levinult 200+, see plugin millele viitad töötab vahest pooltel neist ja pooltel neis on kasutaja kogemus suht 0. Sa peaks mõtlema suunas, mis on eelised korralik responsive vs eraldi moblie. Ja ma tõin ka välja et app androis/ios/win on suurtele jube must be ... aga see on teine teema ...

    27. aprill 2015 - 14:49:08 · Otselink

  • Allar 9 a

    Jah, responsivet saab rakendada eri moodi, tõeliselt kohalduv peaks arvestama kõikide võimalike seadmetega, aga ma eitea... kas see on üldse reaalne? See teine teema tõesti.

    Rääkides Googlest, siis siin tuleb hästi välja, et Google automaatne kontroll pole eriti tark:
    https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10205133222625052&set=a.1452659271341.61980.1079042416&type=1

    27. aprill 2015 - 15:02:24 · Otselink

    1

    • muidugi ei ole, see on googli "esimene" "suurem" "avalik" samm selles suunas ... aga ... muutused on tulemas ...

    Loe kõiki

  • http://www.theverge.com/2014/10/16/6990579/google-q3-2014-earnings
    http://www.computerweekly.com/news/4500244994/Google-reports-12-revenue-increase
    http://www.computerweekly.com/news/2240188328/Google-fails-to-meet-estimates-under-mobile-pressure

    Google on siiski 97% reklaami tuluga börsiettevõtte investorite huvidest lähtudes, kellel on vaja mobiilireklaam käima panna parema PPC väärtusega. Peaagu kogu otsene tulu on alati tulnud reklaamist. Kui Google teeb midagi on sel alati pigem kaudne eesmärk müüa reklaami läbi ühe või teise kanali. Eelnevalt oli see otsingud konkurendi iPhones ja teoreetiselt võib Google isesõitvaid autosi ka kunagi tasuta ära anda kui keegi ainult sõitmise asemel reklaami jälgiks.

    PPC mobiilides on madalam kui arvutis veel kaua ja Facebook Mobile Ads hingab peale. Pigem on eesmärk saavutada personaalset ja "kohanduvat reklaami" vastavalt "kasutajakogemusele", et tõsta mobiili PPC väärtust. Selleks antakse vilesi ja pille nagu Web Fonts ning soovitusi kuidas ehitada Google jaoks kõige tulusamal viisil tulevasi mobiilireklaami standardile vastavaid mobiililehti, et kasvatada AdWords ja AdSense programmide tulu mobiilis. Osaliselt reklaamide nähtavuse eesmärgil on ka see tester, sest mobiili kasutajad ei leia Google reklaamijatele vajalikul viisil reklaame tavalehtedelt :)

    Samas ega sellest midagi business-as-usual ja Google on ka veel täna kasvav firma ning responsiivne veeb võib olla hea alternatiiv ja arendajatele huvitav projekt, aga see ei ole peaagu kunagi väikefirmadele tootlik. Suurfirmade puhul on seevastu hädavajalik lisavariant. Aga vastavaid firmasid on niiguinii ainult paar protsenti.

    Miks mitte teha responsiivset veebi, aga nõuda seda standardiks on dikteeriv ja lühiajaline nägemus. See peaks olema siiski iga tellija otsus vastavalt enda võimalustele ja vajadustele.

    https://managewp.com/responsive-design
    http://www.ritholtz.com/blog/2013/08/googrev/

    Samas kas sellega ei ole hiljaks jäädud kui uued telefonid tulevad pigem ise juba 5,5" inch ekraaniga ja padid ei vajagi otseselt responsiivset veebi, vaid lihtsalt läbimõtlemist elementide paigutuses. Vanadele tellistele nagu 3,5" inch ekraanidele veebilehti planeerida pole ka mõttekas tuues kompromissi kannatajaks tavaekraanid ja uued telefonid, kus on ka suurema protsendiga kodulehe omaniku jaoks telliv klientuur.

    Telefonide suund on selgelt suuremate suunas ning igast moe räägatusest ei tasu hakkata standardit ka looma nagu aastaid tagasi taheti kõik lehed Flashiks teha. Siis tuli iPhone müüki aastal 2007 ja kogu Flash ei huvita siin enam kedagi, lihtsalt kuna see ei tööta iToys seadmetes. Mitu Flash lehte on nüüd pixel.ee's kui kunagi oli see sama vaimustus nagu präegu kohanduv veeb. Mitte ühtegi.

    Kui kaovad väikesed ekraanid, kaob ka kohanduv veeb.

    Veebistandardid tulevad ja lähevad vastavalt seadmete turuliidritele. Seda ei tea keegi palju 5 aasta pärast kohanduvast järgi on.

    Telefonitootjatel on ka palju viise kuidas väikeses seadmes suuremalt veebi kuvada tulevikus, keegi ei tea mis paari aasta pärast on standard, aga vaevalt tootjate turg edasi sammub 3,5" inch ekraanidega. Rasvaste sõrmedega 10-20 lehekülge üks teise peale laotud elemente scrollida 3,5" inch screenis on minu personaalse arvamuse järgi tüütum kui zoomida. Hetkel teeb kohanduv ka arendaja jaoks töö keeruliseks, sest suuruseid on lõputult erinevaid ja iga päev tuleb juurde.


    http://www.yankodesign.com/2012/08/10/one-pen-one-phone/

    27. aprill 2015 - 21:18:33 · Otselink

    5

    • Seda mõtlengi et mõned inimesed eelistavad mitte elada nutiseadmetes ja ajavad asju ainult suure ekraani taga. Ma ise olen risti vastupidi. Vabal ajal pm arvutit käima ei pane.

    • Minujaoks tundub see pigem vastuvoolu ujumisena, aga lihtsalt märgiks ära, et responsive töötab ka teises suunas, erinev layout suurtele ekraanidele (ntx tv jne).

    Loe kõiki

  • RE: "Kas sa oled üks neist kes kasutab täna Nokia viimast edulugu"
    Ilmtingimate ei pruugi olla olnud vimane, sest N1 pad on väljas hiinas HINNAGA 256USD ning 2016/Q3 tohib mobiilid uuesti välja lasta.

    The first flash sale sold out with 20,000 units purchased in four minutes. There were a total of 566,438 "buyers' interests" in the first sale. The second sale saw 666,594 buyers' interest over 32,000 units, which were all gone in 7 minutes and 47 seconds.

    http://www.phonearena.com/news/Nokia-N1-has-sold-out-in-four-consecutive-Chinese-flash-sales_id65561

    iPad Mini 3 näitajad peaagu poole hinnaga: http://www.cnet.com/uk/products/nokia-n1/

    Vähemalt on normaalne 7,9" inch ekraan paari sottiga olemas ja pole vaja piinata arendajaid mahutama voimatut 3,5" inch ekraanile. Zoomid või scrollid lõputult niiguinii või saad osaks ainult piiratud infole. Kui ei mahu veeb siis kokku surudes on lõpuks igav layout hoopis tavaekraanil.

    Varem või hiljem korralikud seadmed saavad oletuseks ja turule kogu aeg soodsamalt. Kes on siis järgi kasutamas enam 3,5 inch kohanduvat enam.

    28. aprill 2015 - 01:17:44 · Otselink

    2

    • Nõustun. N1 on tõesti väga viisakas asi. Ise kasutan igapäevaselt ka z launcherit enda telefonis.

    • Foxconn toodang NOK kontrolliga tegelikult nagu iPadid, PS3, Wii, Kindle jne, aga vähemalt Nokia logo ning paar lisa vilet ja kella lõpuks Androidi peal. Hinnavahe 256 USD vs 450 USD Mini 3.

    Loe kõiki

  • Nokia teemasse mindi, siis ex-MeeGo / vabakoodi Sailfish 2.0. Tundub pratliseim OS ever. Android konkurent Android äppide täistoega.

    https://jolla.com/tablet/ (veeb on pixli saitide stillis)
    https://sailfishos.org

    Tahvlid: http://ibnlive.in.com/news/jolla-plans-to-launch-a-budget-sailfish-tablet-aims-to-take-on-nokia-n1-nexus-9-ipad-mini-3/513820-11.html

    01. mai 2015 - 11:21:03 · Otselink