mida teha...

  • siil 3 a

    Ülilahe meelelahutuskeskus... soovitan kõigile
    Ylisheff idee, ylisheff lähenemine.

    Veebilahenduse kohapealt oli vaid mõte, kas tegu kellegi tuttavate tuttavatega, et
    keegi saaks minna ja neile midagi kena teha selle asemel,
    mis seal praegu üleval on? http://jaaaeg.ee/

    20. jaanuar 2015 - 21:27:03 · Otselink

  • "minna ja neile midagi kena teha selle asemel" ...

    Üldjuhul ei ole koleda veebi põhjuseks see, et ei suudetud leida normaalset tegijat vaid ikkagi midagi muud. Jääaja inimesed ise vaatavad ja imetlevad ilmselt.

    20. jaanuar 2015 - 22:02:32 · Otselink

    1

    • Või siis tegi kellegi tuttav...huvitav teada, mis selle veebi eest maksti :D

    Loe kõiki

  • Kivaa 3 a

    konseptuaalne veeb, kujundus sama vana kui mammut vms.

    22. jaanuar 2015 - 09:06:15 · Otselink

  • siil 3 a

    kahju kui lahedad paljulubavad projektid varju jäävad...

    22. jaanuar 2015 - 10:20:44 · Otselink

  • Kriv 3 a

    Siin oleks kontekstist kasu.

    Siil, kas sa oled neil tuttav ja otsid abi või oledki lihtsalt asjast vaimustunud ja tahad, et neil läheks paremini? Kuidas uus kodukas nende ärile kaasa aitaks?

    Iseensest on kõik vajalik informatsioon seal olemas ja täiesti kiiresti leitav. Mida seal sinu arvates paremaks tuleb teha?

    22. jaanuar 2015 - 10:39:19 · Otselink

    3

    • postisin juhuks kui keegi viitsib tahab neile toreda pakkumise teha vms.

    • ok, tänud info eest :) saatsin huvi pärast neile meili ka.

    Loe kõiki

  • Kriv, sul on loomulikult õigus, et info on olemas ja hästi leitav, aga samas sa saad kindlasti ise ka aru, et sellest ei piisa. Kui ainult nii mõelda, siis võiks ju enamik veebilehed olla nt standardiseeritud A4-formaadis dokumendid, kus on ettevõtte pakutavate teenuste loetelu, kontaktid ja hinnakiri :).

    Sellise asutuse veebileht omab ka turunduslikku ja maindekujunduslikku eesmärki, peab looma mingi positiivse emotsiooni, meeldima nii lastele kui vanematele, tooma tükikese sealt saadavat elamust juba koju kätte. Sellest lähtudes võiks Jääaja keskuse küll hetkel pigem olemata olla.

    22. jaanuar 2015 - 12:05:19 · Otselink

    4

    • tohoh, tegu on päris firmaga? link

    • Ikka päris jah, 2010 oli käive £35m

    Loe kõiki

  • Kriv 3 a

    Põnev mõelda selle teema üle, tänud üleskutse eest :)

    Aga äkki piisab vaid nuppudega infolehvikust, kust tead? Vahest neil on kõik läbi mõeldud - nad reklaamivad otse koolidele plakatite ja kõnedega. Mis kasu on sel juhul mainekujundusest?

    Aga oletame, et aitamegi kaasa, siis ongi ju vaja asjaolud välja selgitada, mitte pimesi mingi suvaline kujundus ära teha. Selgitan täpsemalt:

    Edukaks mainekujunduseks on vaja esiteks projekti omaniku kaasamõtlemist ja koostööd, teiseks on vaja püstitada eesmärk mille poole püüelda ja kolmandaks tuleb tundma õppida kõiki liikuvaid osi projekti raames. Pole projekti haldajate nõusolekut - pole projekti (Tanelee kommentaar on asjakohane). Pole eesmärki - ei saa mõõta tulemust. Ei tea liikuvaid osi - pole mõistmist kuidas eesmärgini jõuda.

    Oletame, et need kolm tingimust on täidetud ja eesmärgiks on saada kaks korda rohkem külastajaid kuus. Enne kui mainekujunduse endaga tegeleda saab - tuleb uurida: Kes on praegused külastajad? Kui vanad nad on? Palju neid on? Mis kanalit pidi nad sinna jõudsid? Mis oli selle kanali juures see, mis inspireeris tulema? Kas on veel sarnaseid sihtgruppe, keda samade nippidega meelitada? Palju selliseid inimesi on, kus nad on, kes nad on ja miks nad siis juba ei ole meelitatud? Millised sihtgrupid üldse võiksid huvi tunda asja vastu? Mille poolest erinevad need, kes on juba käinud, kes on kursis aga veel käimata ja need, kes ei tea üldse asjast midagi? jne...

    Kui hüppad lihtsalt oletustega kujundama, siis mida sa üldse kujundad, kui ei tea millega tegu? See kõigi raisatud aeg. Vahest tood mõned kliendid juurde, aga mitte piisavalt, et oma kulutatud aega ära põhjendada. Vahest ongi A4 formaadis infolehvik parim viis äri eesmärke saavutada? Me ju ei tea seda enne kui ei uuri antud äri mutrikesi.

    Jällegi, paeluv teema, jätkame.

    22. jaanuar 2015 - 13:40:22 · Otselink

    1

    • "Kuidas leiutada jalgratast" ja "Design is a Job" on kaks head raamatut. Kes on lugenud ja kes teab veel häid infoallikaid antud teema kohta?

    Loe kõiki

  • siil 3 a

    ... doktor jätkake teemat...

    22. jaanuar 2015 - 16:03:15 · Otselink

  • Kriv 3 a

    :)

    tahetakse paremat kodulehte, keegi mõtleb lähemalt uurida antakse vastu näppe. Heaküll, olgu siis nii.

    Vähemasti oli see mulle endale hea mõtteharjutus.

    22. jaanuar 2015 - 23:46:48 · Otselink

  • siil 3 a

    et saadeti minema kohe sealt või? Tohoh. Kas EAS-i toetust saanud ettevõtetel pole siis kohustus toetuse eest esmajoones korralik esitluspakett tellida. (Kas neil pole ka mingid koolitused selle jaoks jne.) Muidu võib iga talitaja oma laudale sildi "kiviaja kultuurikeskus" kinnitada ja külastajatele 2 millise EU toetuse eest (unfairtrade) kohvi serveerida lehma ja lambatopiste vahel...

    23. jaanuar 2015 - 12:51:08 · Otselink

  • siil 3 a

    ma sellepärast postisingi siia, et paistis ühing kes paistab vastupidi toredat koostööpartnerit kujunduseosas vajavat. Ja see jääaja teema on ka 2015 mega-aktuaalne... kahju

    23. jaanuar 2015 - 12:52:55 · Otselink

  • Siil, see viimane Krivi postitus oli arvatavasti Teile suunatud...

    Rääkides kodulehest, siis me ei või seda muuta enne 2017. aastat ja seda just täpselt EAS-ist saadud toetuse tõttu.

    Ning nagu keegi eespool kirjutas, et "Jääaja inimesed ise vaatavad ja imetlevad ilmselt." võin kinnitada, et see ei ole nii...

    Kodulehe kujundas ja programmeeris Art Media (ning looda sa, et mõnele normaalsele CMSile).

    23. jaanuar 2015 - 13:01:53 · Otselink

    1

    • Kahjuks Art Media poolt pakutud disainikavandeid ja ideid ei võetud ühtegi vastu. Sooviti, et disainer teeks vastavalt juhiste järgi tulemuse.

    Loe kõiki

  • Kriv 3 a

    voh, jõudsime juureni. tanelee point oligi täppi :)

    Tänud Mart ja yllar, et vestlusest osa võtsite :)

    23. jaanuar 2015 - 16:16:50 · Otselink

  • Kahtlen et üldse muuta ei tohi enne 2017. Kui toetuse tingimustes on selline piirang sees mis arengut takistab, on midagi katki nende poolel. Kel vaja, leiab ikka võimaluse ma usun.

    23. jaanuar 2015 - 22:34:07 · Otselink

  • EAS-i jaoks on peamine, et nende logo oleks väljas, kui toetust on jagatud. Kodulehe uuendamist ei tohiks see minuteada kuidagi takistada.

    23. jaanuar 2015 - 22:41:30 · Otselink

  • Ooker 3 a

    Ma teen endale kohe libakonto ja siis ma kirjutan teile natuke tänapäeva projektidest (mitte küll otseselt EAS-iga seotud) ja peale projekti lõppu asjade muutmistest, kus vahel tekib küsimus, kas tooli või joonlauda võib ühest toast teise viia või mitte, sest seda pole projektis ette nähtud.

    Tähendab, mul endal ei teki seda küsimust, aga "kusagil" tekib. Ah krt, mis ma valetan - kõige hullem on see, et viimasel ajal tekib mul endal ka :)

    23. jaanuar 2015 - 23:32:33 · Otselink

  • Aivopaas & tanelee, lepingu alusel ei tohi me isegi värvitoone muuta (jah, seal on nii süviti kirjas).

    Olen otsinud ja proovinud leida ametlikku lahendust olukorrale, kuid tundub, et hetkel peame selle käkiga leppima. Selle "kujunduse" valmimisel ei saanud ma kahjuks väga sõna sekka öelda, kuna seda valmistati umbes pool aastat (vähemalt minu andmetel) & enne minu tööle asumist oli "kujundus" juba valmis.

    24. jaanuar 2015 - 00:43:51 · Otselink

    1

    • uue lehe jaoks väga tugev argument võiks olla see, et praegune kodulehekülg ei ole mobiili peal kasutatav

    Loe kõiki

  • tajo 3 a

    see on päris põnev.

    veebileht, mis peab olema 2017ni samasugune :) aga kui teha kõrvale alternatiivne veebileht? teise URLiga? vana jääb kenasti alles ja sellele pääseb kenasti ligi. aga lisaks sellele on olemas ka uus leht.

    24. jaanuar 2015 - 14:55:40 · Otselink

    1

    • 5 aastat lepingu sõlmimisest, seega jah, 2017.. Alternatiivse veebilehe loomine on mul juba käsil, kas võime seda ka kasutada, on täpsustamisel..

    Loe kõiki

  • siil 3 a

    teoreetilisest küljest... Kuidas üldse lastele (kellel üldiselt hea kujutlusvõime aga siiski) selgitada, kuidas oli elu 2 miljonit aastat tagasi... ilma 2d, 3d visualiseerimist kasutamata... (Vahel on võimatu selgeks teha isegi, kuidas oli 10 aastat tagasi...) Või mingi tõenäosus, et lapsevanemad saadaks ka põnni pigem üritusele, millel palju visuaalid ka online tarbitavad kui millelegi, mille kohta tuli kooli ainult 1 flaier ja sisuline pool kuidagi saladuskatte all. Et atraktsioonid saaks ju veebi või api abil lihtsalt paremini tuntuks ja rohkem tähelepanu...

    24. jaanuar 2015 - 16:00:49 · Otselink

  • Dim 3 a

    siil: See leht on pigem täiskasvanutele kui lastele. Veebileht ei pea olema lastele tehtud kui see pole täpselt mõeldud lastele meelelahutuseks. Mina näen seda informatiivse lehena, mida keskusest saab, kuna on avatud, mida sealt leida võib jne.

    Jääaeg on siiski pisikestele lastele. Lehel pole suurt midagi viga, disain on 90ndatest, aga samas on kõik kiiresti leitav ja arusaadav. Kas tarbijad on kritiseerinud lehte või ainult teised nn kujundajad kritiseerivad? Teise variandi puhul on tegu lihtsalt maitse huviga.

    Kolmandaks, kui EAS toetas seda lehte riigirahadega, siis miks tõesti peaks kohe uue tegema ja riigiraha tuulde viskama? Iga poole aasta tagant võib tulla uus disainibüroo kes teeks eelmisest veel ägedama lehe. Mida see kõik annab? Külastused suurenevad 1000 korda? Vaevalt.

    2017 aastani töötab see leht täiesti vabalt.

    24. jaanuar 2015 - 22:03:45 · Otselink