Eesti Disainimeeskond

eelmine

  • jüri 1 a

    Kuna vana "Mis on Eesti" teema jäi kitsaks, siis teen uue lõime kus saab Eesti märgi ja disaini arengute üle arutada ja Eesti Disainimeeskonna tegemistel silma peal hoida.


    Mis on Eesti Disainimeeskond?

    Eesti Disainimeeskond on EASi poolt kokku kutsutud disainitiim, kelle ülesanne on luua Eestile uus visuaalne keel koos põhjaliku disainitööriistakastiga, mille abil saavad kõik meie riigist rääkida.

    Kuidas me oma riigist räägime? Kuidas tähistame Eestis toodetut? Kui ma lähen Tokyosse Eestist rääkima, siis millised on slaidid mu selja taga? Kas Eestil on oma font? Need on vaid mõned küsimused, millele meeskond selle aasta lõpuks vastused leiab.

    Disainimeeskond on Eestis uus lähenemine. Esimest korda panustavad erinevad Eesti disainerid eraisikutena ühe suure loovprojekti õnnestumisse.

    Meeskonna disainijuht on Alari Orav. Esimeses etapis on loovtiimis Janno Siimar, Jan Tomson, Anton Koovit, Kevin Crepin ja Tajo Oja. EASi poolt veavad projekti Piret Reinson, Elina Vilja ja Priit Pruul. Vajaduse kerkides kaasame jooksvalt talente ka teistest valdkondadest: fotograafid, copywriterid, animaatorid, tüpograafid.

    Eesti Disainimeeskonna blogi

    24. august 2016 - 17:32:14 · Otselink

  • jüri 1 a

  • jüri 1 a

    Inspiratsiooniks:
    ANTON & IRINE Case Study: Estonian Sailing Team Olympic Uniform

    Estonia's flag and Nordic folk heritage was the inspiration for the new identity of Estonia's sailing costumes for the 2016 Rio Summer Olympics.

    ja
    Antoni varajasem kontseptsioon

    24. august 2016 - 17:44:02 · Otselink

  • jüri 1 a

    Nädal 4

    02. september 2016 - 21:01:29 · Otselink

  • Heitsin ka siis esimest korda pilgu blogile. Nädal 1-4. Pildid kohtumistest, ekraanidest ja post-itsidest.... Ja list kohtumistest.

    Kas ainult mulle näib, et blogil on passiivne sisu? Seni pole avalikustatud nii sisu ega tulemusi, mille üle arutleda saaks.

    Kogu disainiprotsess on avatud siinsamas. Kirjutame meie tööst, avastustest, tiimiliikmetest, vaidlustest ja tulemustest.

    03. september 2016 - 12:41:13 · Otselink

  • jüri 1 a

    Pean seebergiga nõustuma... Isiklikust huvist tahaks mõista protsessi ja samme mida täpsemalt tehakse. Hetkel on protsessi kirjeldus tegevuste logi vormis, ilma reaalset sisu puudutamata.

    Enamus postitusi tekitavad rohkem küsimusi kui annavad vastuseid :)

    Nii sõnumi kui teenuse meeskond tegelesid esimese kahe nädala jooksul kogutud info süstematiseerimisega ning jõudsid ka esimeste visualiseeritud tulemusteni.
    Et mõttega kaasa elada, oleks vaja aru saada, et mis probleemi teenuse meeskond lahendab, mis probleemi sõnumi meeskond lahendab, mis sorti infot on kogutud, mis järeldusi selle info pealt on plaanis teha.

    Brändistrateegia workshopid Jaanus Tammega
    Miks seda workshoppi tehti, mis oli workshopi tulem, mis on järgmised sammud?

    Teenuse meeskond jõudis esimese töötava prototüübini
    Mida täpselt prototüübitakse, kuidas te järeldasite, et see töötab..?

    Võib-olla on veel tõesti liiga vara, et täpsemalt midagi kirjeldada, aga see oleks hästi lahe ja õpetlik kui te seda teeksite.

    03. september 2016 - 18:24:49 · Otselink

  • tajo 1 a

    tänks tagasiside eest, hannes ja jüri :)

    hetkel on veel suures osas info kogumise ja süstematiseerimise faas ja tulemustest on veel vara väga sisuliselt rääkida. postitid ja skeemid seintel on pigem osa protsessist, mitte vastustest. seepärast ei ole ka midagi tuututada. aga – vastused tulevad.

    igal juhul: kõik küsimused, uurimised ja puurimised on oodatud. küsimustele alati lihtsam vastata, kui ise õiged teemad ära arvata.

    05. september 2016 - 14:33:39 · Otselink

  • jüri 1 a

    Nädal 5

    11. september 2016 - 18:39:58 · Otselink

    2

    • Palju sisukam kui varem, super :) Üks typo oli "puudujääke on ealmises kihis".

    • cheers, fixed.

    Loe kõiki

  • Nüüd on palju parem! Ja rõõmsaks teeb, et tulevikuvaate töö on ka sees.
    Kui kaua on plaanis seda tööd kasutada? 10 aastat?

    12. september 2016 - 06:29:09 · Otselink

    1

    • Tagamõte siis see, et ehk arendaks 2-3 erineva tuleviku olukorra jaoks sõnumeid? St ei lähe kindla "plaaniga" (sest tulevik pole kindel), vaid muutuvates aegades kergelt kohandatava "mudeliga"

    Loe kõiki

  • jüri 1 a

    Nädal 6

    15. september 2016 - 16:13:55 · Otselink

  • jüri 1 a

    Peter Kentie jagas kogemusi

    19. september 2016 - 14:15:36 · Otselink

  • jüri 1 a

    Nädal 7

    23. september 2016 - 12:20:29 · Otselink

  • jüri 12 k

    Nädal 8

    30. september 2016 - 20:20:30 · Otselink

  • jüri 12 k

    Nädal 9

    07. oktoober 2016 - 12:10:24 · Otselink

  • seeberg 12 k

    Ehk keegi EDM´ist selgitaks lahti mõttekäigu kirjatüübi valimise taga? Mis olid võtmesõnad ja argumendid?

    07. oktoober 2016 - 18:00:20 · Otselink

    1

    • see vajab põhjalikumat artiklit mis on ka plaanis kirjutada :)

    Loe kõiki

  • jüri 11 k

    Territoorium ja kvaliteet

    17. oktoober 2016 - 18:05:54 · Otselink

  • jüri 11 k

    Nädal 10 & 11

    20. oktoober 2016 - 10:14:52 · Otselink

    2

    • like it! ootan huviga kuidas edasi liigute

    • Nüüd tuli just selline blogi postituse kvaliteet, mida ma esialgu ootasin :)

    Loe kõiki

  • tajo 11 k

    Kes soovib homme lähemalt EDMiga tuttavaks saada, siis homme on Telliskivis avatud uste päev.

    15.00-18.00 Eesti Disainimeeskond ootab külla! Vestleme, arutleme ja unistame Eesti brändi arendamise teemadel. Pakume võimalust saada ülevaade Eesti Disainimeeskonna tööprotsessist, tutvustame seniseid tulemusi (brändi struktuur, veebiplatvorm, kirjatüüp) ning oleme avatud tagasisidele ja küsimustele.

    ASUKOHT: EDMi kontor, B hoone, sissepääs tagumisest parklast, Safrani uksest.

    20. oktoober 2016 - 15:28:54 · Otselink

  • jüri 10 k

    Nädal 12 & 13

    23. november 2016 - 11:11:33 · Otselink

    1

    • Kas blogis see RUS osa tegemine lagunes kuskil ära? Leedu ja Läti kolleegidega tuli jutuks. Oleks jaganud aga ainult Eesti keeles protsess.

    Loe kõiki

  • jüri 10 k

  • jüri 8 k

    Ettevõtluse Arendamise Sihtasutuse (EAS) all tegutsev disainimeeskond avalikustab täna 13.01 kell 11 poole aastase töö tulemusel valminud Eesti brändi kontseptsiooni, mille läbivateks elementideks on ühtne kirjatüüp, rohkelt Eestit ja eestlasi kirjeldavad sõnumeid ja ikoone ning läbiva joonena rändrahnude motiiv ja elektroonilisusele viitav täht «e».

    OTSE:
    http://tehnika.postimees.ee/3976987/vaata-otse-eesti-uued-maergid-on-raendrahn-kirjatueuep-aino-ja-taeht-e

    13. jaanuar 2017 - 11:01:49 · Otselink

  • https://estonia.ee/ - ei oskagi midagi öelda kohe

    13. jaanuar 2017 - 11:05:57 · Otselink

    1

    • Ma ütleks, et see on väga hea! Seda lehte oli vaja ja see on ideaalselt ellu viidud!

    Loe kõiki

  • jüri 8 k

    Tulemid:
    https://estonia.ee/
    https://brand.estonia.ee/

    13. jaanuar 2017 - 12:12:26 · Otselink

  • no vägev, et midagi jälle valmis tehti . estonia.ee on üsna sümpaatne

    PS: parim kujund Eestist ongi roheline ja sinine sitajunn poekotil . srry aga see ei ole rändrahn :D

    13. jaanuar 2017 - 12:30:57 · Otselink

    1

    • Natuke selgusetuks jääb ka kuidas poekott üldse asjasse puutub. Kuidas jõuab riigi kuvand kunagi üldse poekotile ja miks…

    Loe kõiki

  • matude 8 k

    Suur töö on ära tehtud. Kindlasti peaaegu võimatu ülesanne. Veeb meeldib, font on tore.

    Visuaali osas usun et paljudele jääb see ähmaseks konteksti teadmata:

    Lisaks veel üks tähelepanek, et veebi avalehel pole kusagil seda rändrahnu kasutatud… huvitav kas teadlik põhjus või mis selle tagas. Ei sobinud kujundusse? :D

    Ühtlasi kas mitte EAS ei nõua oma toetuse saajatelt et nad kuvaks EAS-i logo avalehel sama suurelt kui toetuse saaja enda logo? Saan aru miks Estonia.ee lehel seda nõuet ei jälgita aga natuke halva maitse jätab ikka suhu kui teistele kehtivad reeglid ja ise neid ei jälgi. Reeglilooja lõbu muidugi.

    13. jaanuar 2017 - 13:34:53 · Otselink

  • Kuldar 8 k

    Eks sellist tööd ongi raske ühe powerpoindiga hoomata, ent jah, kuidagi toores maik jäi.
    Loodetavasti areneb praktikas millekski kasulikuks.

    13. jaanuar 2017 - 13:38:56 · Otselink

    1

    • PS. Visuaali all viskavad mõned pildid 404-ja link link

    Loe kõiki

  • matude 8 k

    Esmareaktsioon siis järgmine:

    Meeldib:
    - Värvid! (see tugev sinise kasutus, hallid, valge, roheline. See lilla ühes kohas ei meeldi)
    - Font!
    - Whitespace meeldib (kui sellist asja üldse eraldi saab välja tuua),
    - "est" meeldib
    - veebi sinine gradient üleval
    - veeb meeldib! Aga tiimi vaadates ongi veebimaailma inimesi päris mitu.
    - rändrahnu kujude kasutamine fotode sees
    - rändrahnu kuju kasutamine fotode maskina

    Ei meeldi:
    - #greenblob mis iganes see roheline suur latakas on, mets? Ebamäärane kuju, miks tal mingi valge auk sees on mis jätab liiga palju ruumi kujutlusvõimele? (vt viimane pilt) Miks ta ülevalt kandiline on ja mitte metsalik kui rändrahnud tehti ikka rändrahnu kujuga? Mõnes kohas kasutatakse teda kõige suurema elemendiga rändrahnu kõrval, teises kohas on jälle väike tilluke kujund suure rändrahnu kõrval, see pole loogiline kui tegu on metsa kuvandiga. (vt. "explore estonia").
    - ei meeldi "e" tähe highlightimine tekstide sees, tundub punnitatuna (vt. "empowering everyone")
    - tundub veider kuidas fondil need augud jätavad mulje nagu oleks neoon-i valgusreklaam (vt. "empowering everyone")
    - ei meeldi poekoti peal visuaali kasutamine, ei näe mingit seost riigi brändil ja poekotil. Pigem paistab läbi et ei tulnud pähe ühtegi vabaaja meediumi mille peal kujundust kuvada.
    - natuke ei meeldi desktopi versioonis veebi menüü burgeri ikooni alla varjamine et siis suure noole ja "<- more estonia" tekstiga sellele suunata et kellelgi see märkamata ei jääks. Kui juba peab lisanduva tekstiga tähelepanu tõmbama millelegi siis on see nähtavasti nii tähtis et oleks pidanud seda kujunduses ka teistmoodi välja tooma.
    - ei meeldi kivirahnude gradiendid. Nendel oleks võinud kasutada päris värve mis looduses ühe suure kivi peale tekivad erinevas valguses. Näiteks default oleks hall (et kõigile oleks ühtselt arusaadav et tegu on kiviga) ning edasi hall kivi sinakalt päeval, hall kivi oranžikas päikeseloojangus, hall kivi rohtukasvanuna jne. Võib-olla sellele mõeldi aga sel juhul ei ole piisavalt aru saada sest mõni versioon on suvakas erk roosa. Modernsus ja kunst on tore aga kui see loogikat murrab siis ongi tulemuseks ebaselge plätakas nagu meedia seda kritiseerib. (vt kivide gradiendi pilti all)
    - ei meeldi et ma ühelgi visuaali fotol ei näinud päris rändrahnu. Oleks veebi avalehel kas või üks foto olnud õige rahnuga millele on teise värviga rahnu kujutise overlay pandud oleks kohe selge millega tegu, aga avalehel pole isegi rahnu kujutist kasutatud.
    - ei meeldi kuidas rändrahn pole arusaadav kuju ilma kontseksti teadmata. Esiteks pole visuaalist koheselt aru saada et tegu on üldse kividega (seda saaks parandada kui kuvada Esimesena inimesele foto kus on need kujundid kivina sümboliseeritud vms), teiseks pole aru saada mis mõte nendel kividel on. Välismaalastele ei ütle see latakas mitte midagi enne kui neile pole seletatud et näe jääajast jäid siia laokile toredad kivid.
    - logo puudumine jätab pooliku või tühja mulje. Tegu oleks nagu "brändi põhjaga", aga mitte päris sümboolikaga? Midagi mida järgida riigiga seonduva visuaalse kraami loomisel. Välismaalaste peadesse ei üritata meelde jätta kindlat märki vaid mingit üldisemat tunnetuslikkust. Kui nii oligi mõeldud siis on kõik hästi ja nähtavasti probleem hoopis meediale eesmärkide seletamises ning maksumaksjate ootustes.
    - "invest in the best" oleks võinud siis ka "est" osa erineva värviga välja tuua kui juba mujal "e"-d highlight-iti, aga iseenesest eks see oleks natuke liiga kirvega pähe seos.

    13. jaanuar 2017 - 15:50:25 · Otselink

    4

    • Haah just nägin https://vimeo.com/197890298 Meedias räägitakse "Eesti uuesti märgist", mis ilmselgelt polnud siis eesmärk.

    • See rounded square'dest kokku laotud latakas jäi endalegi silma kui seosetu ja kole.

    Loe kõiki

  • wuzz 8 k

    a miks see roheline siil nutab?

    13. jaanuar 2017 - 16:46:00 · Otselink

    1

    • See pole siil, see on brändrahn!

    Loe kõiki

  • matude 8 k

    Tundub et need kujundite välimus ja nende kasutuse reeglid tasuks natuke ülevaatamist?

    13. jaanuar 2017 - 17:04:39 · Otselink

  • Kindlasti parim tulemus siiani, lihtsalt miks see menüü peab avades nii räigelt oldschool olema :(

    Aga muidu ühest äärmusest teise, see äärmus mulle meeldib palju rohkem muidugi, iseasi kas see ikka päris elus ka töötab. Pakendilt on see rohkem disainiagentuuri leht kui riigi visiitkart.

    Palju pisivigu on, ei hakka siia mingit pikka logi kirjutama, küllap tegijad teavad ja jooksvalt parandavad, nagu ikka tundub et asi on ilma põhjaliku testimiseta live läinud.

    Aga tegelikult kiidan, selle töö maht on vast olnud meeletu ja tulemus on kogu mulli arvestades siiski enamvähem söödav, pöial püsti.

    13. jaanuar 2017 - 18:05:48 · Otselink

    1

    • Töömaht on tõesti nähtavasti suur olnud ja kindlasti vastutus pole ka kerge. Minu poolt ka kindlasti tänusõnad et tegijad ette võtsid ülesande.

    Loe kõiki

  • kärks 8 k

    Stiilid võiks olla ikka enne skripte :). Vimeo pleier praegu https://estonia.ee peal feilib ja palju asseteid selle taga kinni:
    Sellest tulenevalt veeb katki, kuniks skripti üritatakse laadida. Ilmselt aitaks ka async script tagi peal.

    13. jaanuar 2017 - 18:57:37 · Otselink

    7

    • link

    • vimeo enda lähenemine. jään vastuse võlgu, miks see just nii on

    Loe kõiki

  • Zap 8 k

    Mulle hetkel meeldiks hetkel seda kõike jägides mõelda, et üritatakse eestis elavale inimesele selgeks teha, mis on hea ja halva disaini vahe, sest ma tõesti ei näe, et ükski nendest inimestest, kes antud projektiga on seotud oleks sellise asja väljutamisega muul põhjusel kui reklaami või turundus eesmärgil nõus olnud.

    Olen seisukohal, et kui mehed/naised, kes vastutavad ütlesid, et tegu on ajas muutuva kuvandiga siis see ka nii on ning kui inimestele (riigile/kodanikele) see "rahnuke" või mõni muu graafiline element ei meeldi siis see ka iteratsioonide käigus paraneb.

    13. jaanuar 2017 - 19:01:22 · Otselink

  • Ma püüan olla väga tolerantne. See sõna on viimaselajal väga popiks muutunud teatud seltskondades. Aga no mis kuradi EKA esimeste päevade hipsteri jama see rahnud ja okse gradiendid on?

    Meeldib:
    * Font
    * Värvid (kuigi liiga viimaseaja trend, suudame mööda vaadata)
    * Ikoonid (need mida näha on olnud)
    * Fotod meeldivad ka

    Ei meeldi absull:
    * Kogu see rahnude teema
    * Rõvedad gradiendid
    * Rõvedad plakatide kompod

    Ma saan aru, et EDM meeskonnale tundus see rõve hipsteri plakati disaini tee popp aga ülejäänud rahvas ei saa sellest "kunstist" aru. Te olete omaette seal Kalamajas. Selle kõigega meenus see leht: brutalistwebsites.com/ Suht samasse auku.

    Üks palve ka. Võtke veebides see hoveri peale menüü avamine ära. Kurat ma klikin ise seda ikooni kui tahan, et see paneel välja jookseks.

    13. jaanuar 2017 - 20:52:38 · Otselink

  • Anzkan 8 k

    Hea töö ja eks peamiseks publikuks saavadki e-residendid ja muud välismaalased. Nüüd peaks Nordica lennukid ka üle võõpama erksinisesse ja rahnustiili :) Minu enda jaoks on Eesti identiteet lihtne: Lipp, Vapp ja laulupidu :)

    13. jaanuar 2017 - 22:23:51 · Otselink

  • kaspar 8 k

    kuulge kallis eesti disainimeeskond te olete ikka paraja p••••a hakkama saanud. kas endal pole piinlik? ja minu puhul on tegemist kunstnikuga kes on tegutsenud praeguseks 20 aastat nii graafikuna kui kujundajana, nii et mulle öelda et ma ei saa "kunstist" aru oleks natuke ee vale.. ja teile maksti pappi kaa SELLE eest? ja huvitav et minul on hoopis piinlik.

    14. jaanuar 2017 - 10:27:26 · Otselink

  • Ked 8 k

    Kahju on sellest, et estonia.ee ei demonstreeri seda, kuidas kogu seda rahnude asja esteetiliselt kasutada. See oleks olnud ideaalne koht, kus viimistletud näitena asi puust ja punaseks inimestele selgeks teha, mitte tutvustada ühte reohelist rahnu iseseisvalt kuskil kotil ja siis pärast õigustada, et tegu ei ole märgiga vaid fototaustaga.

    14. jaanuar 2017 - 10:32:41 · Otselink

    2

    • hei, tööriistkast ise asub siin: https://brand.estonia.ee/ ja see täieneb jooksvalt. nt. rahnude kohta on esimesed näited siin: https://brand.estonia.ee/visual/boulders/

    • Kursis, aga tavainimene ei lähe sinna manuali ringi kaevama + seal on mõned random näited ainult millest jääb selgelt väheks. estonia.ee peal oleks saanud seda kõike lahti mängida

    Loe kõiki

  • HardiB 8 k

    +
    Kirjatüüp (Aino) moodustab ikoonidega terviku.

    -
    Mobiilivaates on buggi. Vahepeal jookseb background pilt kaasa ja siis on peaaegu võimatu teksti (#575a5d) lugeda.
    Gradiendid on teoorias toredad. RGB gradiendid üle CMYK'i see on paras peavalu.
    Kolmnurksed rahnud meenutavad Telia visiuaali.
    Veeb meenutab oma värvidelt ja ikoonidelt natukene Helmese lehte.
    Värvivalik on kummaline: pastellsed ja neoonid läbi segi kokku segatud.

    Mul tekkis küsimus, mille äkki keegi oskab vastata, kas töögrupis oli ka UX disainer?

    14. jaanuar 2017 - 11:44:06 · Otselink

    1

    • Kiirel vaatamisel meeskond selline: animaator, copywriter, kirjatüübi autor, veebidisainer, loovjuht/disainer, veebidisainer/loovjuht/ux/front-end, ux disainer, loovjuht, graafiline disainer/kunstnik.

    Loe kõiki

  • tfr 8 k

    https://brand.estonia.ee/visual/photo-language/ lehel on vähemalt Maci/Safari peal Tõnude piltide lingid katki.

    14. jaanuar 2017 - 11:53:42 · Otselink

  • Näitasin oma naisele nii huvi pärast (võõramaalane ja pole disainer) ja ta esimene reaktsioon oli grimassis näoga küsida, et "Really?". Ütles, et ta ei saa aru kuidas see Eestit peaks peegeldama - ei mingit iseloomu või vihjet kultuurile ja rahvale, nothing. Temas ei äratanud see mingit huvi ega jätnud erilist muljet.

    Mulle endale kaks asja meeldisid: fotod olid täitsa okeid ja see sinine värv mulle isiklikult istus. Ülejäänud muu aga on täiesti wtf. Fondid on koledad - üks oleks justkui Font Squirreli stencili kategooriast alla tiritud ja teine on on nii generic, et isegi Helvetica näeb selle kõrval iseloomukam välja. Veeb on täpselt nii halb, et oleks pigem võinud kuskilt Themeforestist Wordpressi templiidi osta ja oleks parema saanud. Ja kogu seda ränirahnu teemat ma isegi ei hakka mainima.

    Üpris piinlik, minu arvates. Mingit õlale patsutamist, et noh, vähemalt ju proovisite - minu poolt ei tule. Istuge, 2.

    14. jaanuar 2017 - 12:34:34 · Otselink

  • wuzz 8 k

    Veebi osas

    Kas sisu on valmis üldse? Proovisin infot tarbida kontekstis kus ma poleks selles riigis käinud ja leitud sisu on ikka nii hõre ja pinnapealne kui vähegi olla saab. Reaalne sisu viitab kõik lehelt välja ja kõik viited on ilma sisulise kirjelduseta. Milleks selline pinnapealne placeholder leht?

    Brändi osas

    + Aino fondi sümbioos ikoonidega
    + Fotod
    + Rahnude osas see dokumenteerimata joontega näide

    ~ Rahnude osas overlappimine - ideel nagu jumet oleks, kuid kuidagi ei ole õige see blending mode seal.

    - Kas see Klein Blue ja kogu visuaalne keel juba 2015 aastal väsitama ei hakanud? Pisut aegunud tulem.
    - Kõik muu. Tõsiselt kahtlen kas sihtgrupi uuringuid ja testimisi üldse tehti. Tundub selline jube iseendale tehtud meelehea projekt. Sorry aga kui kogu seda kompotti päriselt kasutama peaks siis jääks ikka väga hätta.

    14. jaanuar 2017 - 13:18:55 · Otselink

  • Vaadake ja p66rake seda nii ja naamoodi, kokkuv6ttes, selle raha eest, on tegemist sitga. Reaalne pl6ust PR tasemel, funktsioneerimise tasemel, disaini tasemel. Igast kyljest.

    Mehed, s66ge liha. Telliskivi tellised vist ei toida pead.

    14. jaanuar 2017 - 20:09:31 · Otselink

  • Tauno 8 k

    Seal on 99% head kraami, aga see, et "viimasele miilile" ei mõeldud - et abstraktsioonist reaalseid näidiseid teha ja testida - on kellegi tegematajätmine. Nagu veebi UX-s, peaks põhisõnumit suutma edastada ka siin 10 sekundiga. Eesti ettevõtjale, kes pealiskaudselt vaatab, jääb mulje et kõige suurema rõhuasetusega soovitus toodetel kasutamiseks on roheline laik.

    Praegu damage controli jaoks tasuks kotipilt visuali alt ära koristada ja lisada rida näidiseid, millest ka teisel pool kuristikku aru saadaks. Mõned on juba algust teinud ja see näiteks on saanud ainult kiitust:

    15. jaanuar 2017 - 10:14:10 · Otselink

  • 2

    • Noh, kui me oleks samasuguse asja saanud, oleks ilmselt täpselt sama kisa olnud - "200K eest saime teada, et kasutaks lipuvärve?" :)

    • "200K eest saime teada, et kasutaks lipuvärve?" - oluliselt parem tulemus kui meil. Me saime 200k eest teada kuidas mitte brändi luua.

    Loe kõiki

  • tfr 8 k

    Meanwhile Teises Eestis:
    Eesti "märgi" loojad vastutama

    15. jaanuar 2017 - 13:05:57 · Otselink

  • Ma kunagi kirjutasin mingi teema all pikalt, miks Eesti ei vaja märki ja nûüd kui tehti säästu eelarvega ja enamus inimesi suuresti vabast tahtest saab selgeks mida ma seal mōtlesin.

    Pixli pööblile, 200k ei ole mingi eelarve millega super vōimast ilusat worldwide brandi teha ,mis kōik pahviks lööks ja Eesti ... Hmm... residendiks paneks regama. 200k riigi brandingus on ... tehke tasuta kui viitsite ... ( jooksis läbi et 400 inimest hōivatud, kellest enamus mingit raha ei kysinudki).

    Aga kurb on küll, tegelt on see peale welcome to est parim tulemine, kōik kirusid welcome to est maapōhja, aga siiani on meeles ...

    Kas keegi kuskil jälgib suurt pilti?

    15. jaanuar 2017 - 21:22:13 · Otselink

  • 200 000 pole 3.50. Midagi v6iks ikka teha.

    16. jaanuar 2017 - 01:42:04 · Otselink

  • Gunnar 8 k

    Kui uudis ilmus ja sellel eksponeeriti seda "rohelist" laiku siis tekkis küll ikka väga jube tunne.
    Peale seda otsustasin, et vaatan antud lehe üle kus asjad on, kuna Eesti ajakirjandus on teadagi lihtsalt üks suur "clickbait".
    Ja hetkel on siiralt heameel, et seda tegin.
    Kontseptsioon ise väga tore, ja no esimene asi mida kuskil ei mainita, eelkõige siis meedia vahendusel inimestele, et tegu ei ole logoga.
    Oodati kohest "supermärki" mida oma toodetele või veebilehele panna.
    Antud hetkel aga seda pole, ja anti vabamad käed kuidas võiks antud brändingut kasutada.

    Paljud nurisevad hinna üle, hetkel on see 200 000 palju paremini kasutatud kui no näiteks
    Ärma talu "projekt" :) Vähemalt antud lahendust saavad kõik tasuta kasutada :).

    Loodan, et nii suured kui väikesed agentuurid hakkavad seda kasutama ja inimesed siis saavad läbi selle aru, et ei ole ainult üks roheline laik.

    16. jaanuar 2017 - 09:09:39 · Otselink

  • Kunst ongi suhteline ja selles võis kindel olla, et ükskõik mis tulemuseks on siis keegi ikka kuskil kurdab. Ma usun, et selle komplektiga annaks teha väga viisakaid kujundusi ja pigem tervitan ideed, et otsiti mingit läbivat eristuvat elementi, mis peaks samas olema lihtne ja paindlik kasutada.

    Samas need gradiendid ja rahnud on niivõrd abstraktsed elemendid, et neid kasutades on keeruline tunnetada hea maitse ja käkerdise piiri. Sellise üldkasutatava tööriistakasti tarbeks oleks oodanud ehk midagi turvalisemat ja konkreetsemat. Ehk siis näitlikult on tööriistakastis praegu mõned lauajupid, haamer ja naelad, aga tegelikult oleks tarvis valmis detaile mida iga sekretär oskaks kasutada. Muidugi töö vist veel käib.

    16. jaanuar 2017 - 09:43:54 · Otselink

    2

    • antud juhul keegi ei tahtnud ega tellinud kunsti vaid tööriista. tööriist peaks olema lollikindel ja konkreetne ja kindlasti mitte subjektiivne. Pean ka selle saega nüüd töö käigus kokku puutuma

    • Tööriistast ei piisa. Kui ettevõtjad ei saa aru, kuidas märki kasutada, siis seda disaineritelt ei tellita. Tööristad on disaineritele aga EASi lõppklient oleks pidanud olema ettevõtja.

    Loe kõiki

  • Tahaks homme kasutada oma presentatsioonis. Kas 16:9 formaadiga slaidile tausta on seal kuskil, kus rahnud oleks kuskil nurgas ja värki? Või keegi, kes on teemas, siis äkki viitsib kiirelt teha ?

    16. jaanuar 2017 - 10:37:39 · Otselink

  • jüri 8 k

    EDM: Küsimused ja vastused

    16. jaanuar 2017 - 12:51:02 · Otselink

    2

    • Nonii turundusjumalad.. aidake see Q&A viraliks lasta, et ka taksojuht Mati poindist aru saaks

    • Ei ole Mati, aga point jääb ikka nõrgaks.

    Loe kõiki

eelmine